Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon tarvitsisit rahaa, että et enää koskaan menisi töihin?

Vierailija
25.05.2023 |

Miten paljon sinun pitäisi saada rahaa, jotta voisit heivata työt ja jäädä heti "eläkkeelle"?

Jos itse saisin edes 1500e/kk eli noin 438.000e niin jäisin tällä sekunnilla loppuiäksi kotiin. Tosin paljon pienempikin summa riittäisi, jos onnistuisi sijoittamaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aikoo seuraavat 24v elää tuolla 1500/kk. Ei remontteja? Ei inflaatiota? Ei autonvaihtoa?

Eivät kaikki omista autoja tai asuntoja. Olen miettinyt, että vuokraisin jonkun pienen asunnon max 300 kuussa jostain pieneltä paikkakunnalta, jos ei tarvitsisi asua työn takia pk-seudulla. Silloin 1500 ja joutilaisuus olisi luksusta tähän nykyiseen 3300 euron bruttopalkkaan ja rankkaan työntekoon verrattuna, siitä jää asumiskulujen jälkeen noin tonni käteen, tosin suuri osa menee omistusasunnon lainakuluihin ja hyödyttää siten myös tulevaisuudessa.

Eri

Pienillä paikkakunnilla halvoissa asunnoissa pyörii paljon huumejengiä ja häiriköitä. harkitsisin. Varkaudessahan tämä on muunmuassa ongelma ja varmasti vielä enemmän pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
42/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHkä 10-20 miljoonaa riittäisi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aikoo seuraavat 24v elää tuolla 1500/kk. Ei remontteja? Ei inflaatiota? Ei autonvaihtoa?

Eivät kaikki omista autoja tai asuntoja. Olen miettinyt, että vuokraisin jonkun pienen asunnon max 300 kuussa jostain pieneltä paikkakunnalta, jos ei tarvitsisi asua työn takia pk-seudulla. Silloin 1500 ja joutilaisuus olisi luksusta tähän nykyiseen 3300 euron bruttopalkkaan ja rankkaan työntekoon verrattuna, siitä jää asumiskulujen jälkeen noin tonni käteen, tosin suuri osa menee omistusasunnon lainakuluihin ja hyödyttää siten myös tulevaisuudessa.

Eri

Pienillä paikkakunnilla halvoissa asunnoissa pyörii paljon huumejengiä ja häiriköitä. harkitsisin. Varkaudessahan tämä on muunmuassa ongelma ja varmasti vielä enemmän pienemmillä paikkakunnilla.

On hyvä asia että huumejengit kerääntyvät joukoiksi ja pysyvät toivottavasti pois kunnon ihmisten ilmoilta. Vuokria nuo eivät maksa tai käy töissä. Parasta olisi tuikata talot tulee kun huumebileet on käynnissä. Päästäisiin muutamasta ihmispedosta eroon kertaheitolla. 

Vierailija
44/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut, että kaksi miljoonaa euroa riittäisi. Silloin voisin maksaa autistiselle lapselleni palkan "kotitaloustyöstä", jolloin hänelle kertyisi työeläke (perustaisin säätiön, jonka ainoa tehtävä olisi taata lapseni toimeentulo), ja saisin maksettua nykyisen pienehkön asuntolainan pois, remontoitua vaadittavat remontit, vaihdettua autot jne "pakolliset" kustannukset kuitattua kertalaakista. Sen jälkeen rahaa ei jäisi mitenkään hirvittävän suuria summia, mutta koska mitään suuria kustannuksia ei enää ole, niin pärjäisin pienilläkin tuloilla (eli kuukausinostoilla). Olettaisin, että edelleen vanhuuseläkeiässä alkaisi nyt kertynyt työeläke juoksemaan, jolloin se korvaisi inflaation aiheuttamaa vajetta.

Vierailija
45/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarpeeksi jo rahaa, tai omaisuutta.

Korona-aikana olin lomautettuna ja en nauttinut ajasta. Otin kollegoidenkin lomautukset, joska minulla on parhaiten raha-asiat.

Minulla on myös 3 lasta ja haluan näyttää mallia.

46/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

78.000 nettona indeksiin liitettynä ja inflaatio huomioimatta. Viiden vuoden arvio ennen eläköitymistä. Halvempaa olisi yhteiskunnalle antaa tämä eläke ilman työvoimatätien, kelan hakemuskäsittelyjen ja lääkäreiden ajanvienti lausuntoja tehdessään.

Vierailija
47/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuki ja asumistuki on nyt. Se riittäisi. ja ehkä niin käykin (toivon)

Vierailija
48/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona riittäisi loppuelämäksi. Olen nyt 48.

Vierailija
49/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v ja 800k€ riittäisi.

Omiakin sijoituksiakin on, joten jos noilla pääsisi 3% reaalituottoon, niin tienaisi nettona 2500-3000e/kk.

10v kuluttua ja 56v riittäisi jo 400ke.

Vierailija
50/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla perikunnan talossa. Omia sijoituksia on jo, mutta jos saisin niihin lisärahoitusta noin 300-400k€, pärjäilisin jo ihan kivasti ilman minkäänlaista pakkoa työntekoon. Saan tälläkin hetkellä kuukausittain useita satasia osinkotuloa.

Vierailija
51/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus pyöritellyt että tällä hetkellä pitäisi saada vähintään miljoona euroa, jotta voisin kattaa loppuelämäni ilman muita tuloja. Tuossa miljoonassa on vielä se edellytys että se tuottaisi lisätuloja, eli jos on vain pankkitilillä tai huonoimmassa tapauksessa negatiivissa sijoituksissa niin saisi olla sitäkin enemmän.

Tällä hetkellä ja vielä monta vuotta tästä eteenpäin minulla asumiskuluihin (sisältäen vastikkeen, velat ja korot) menee kuukaudessa n. 1400 euroa. Jos kuukausituloni olisivat bruttona 2000 luokkaa, pystyisin elämään ja harrastamaan mutta matkustelua tulisi harkita tarkoin.

Vielä muutaman kuukauden auton kokonaiskulut vievät kuussa jopa 700 euroa, mutta piakkoin se tipahtaa 200 euron tietämille. Eli oikeasti tuo 2000 euroa olisi mahdollista vain myymällä auto tai vasta hetken päästä.

Vierailija
52/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä31541 kirjoitti:

78.000 nettona indeksiin liitettynä ja inflaatio huomioimatta. Viiden vuoden arvio ennen eläköitymistä. Halvempaa olisi yhteiskunnalle antaa tämä eläke ilman työvoimatätien, kelan hakemuskäsittelyjen ja lääkäreiden ajanvienti lausuntoja tehdessään.

Jos teitä on vaikka 10 000 henkeä niin yhteiskunnalle on kuitenkin halvempaa että 80 % työllistyy noilla mainitsemillasi toiminnoilla.

Vierailija
53/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 300 000€ riittäisi. Säästöjä ja sijoituksia on jo n. 150 000€, niin tuo kokonaissumma riittäisi oikein hyvin. Eli laittaisin 450 00€ sijoituksiin ja eläisin tuotoilla.