Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon tarvitsisit rahaa, että et enää koskaan menisi töihin?

Vierailija
25.05.2023 |

Miten paljon sinun pitäisi saada rahaa, jotta voisit heivata työt ja jäädä heti "eläkkeelle"?

Jos itse saisin edes 1500e/kk eli noin 438.000e niin jäisin tällä sekunnilla loppuiäksi kotiin. Tosin paljon pienempikin summa riittäisi, jos onnistuisi sijoittamaan.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo tarpeeksi. En aina tiedä mitä sillä palkalla ostaisi, niin tilille sitten kertyy sitä ylimääräistä. Eläkeikäkin tuli täyteen pari vuotta sitten.

Vierailija
2/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä palkan vaan sosiaalisten kontaktien takia. Raha tietysti kiva lisä siinä, mutta sitä on jo nyt kerääntynyt ihan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 miltsii !

Vierailija
4/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samansuuntaisia laskelmia... Puolisen miljoonaa riittäisi uskoakseni.

Vierailija
5/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari miljoonaa. Toinen sijoituksiin tuomaan kassavirtaa joilla elää loppuelmä ja toinen tuhlattavaksi/harrastuksiin/eläkeasuntoon/matkailuautoon tms.

Vierailija
6/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon miettinyt tuota ja se on ainakin varmaa, että jos saisin käteen 2500/kk loppuelämäni ajan niin että inflaatio otetaan huomioon, en epäröisi hetkeäkään. Tämänhetkisestä työstä irtautuisin sadalla tonnilla ja ottaisin sen jälkeen satunnaisia keikkahommia, jolloin ei tarvitsisi ihan heti taas mennä kokoaikatyöhön. Olen 45-vuotiaana täysin loppu työntekoon, se vaan vie liian suuren osan ajasta enkä jaksa tehdä enää juuri mitään muuta.

Vierailija
7/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo tarpeeksi. En aina tiedä mitä sillä palkalla ostaisi, niin tilille sitten kertyy sitä ylimääräistä. Eläkeikäkin tuli täyteen pari vuotta sitten.

Miksi sitten käyt vielä töissä?

Vierailija
8/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap aikoo seuraavat 24v elää tuolla 1500/kk. Ei remontteja? Ei inflaatiota? Ei autonvaihtoa?

Vierailija
9/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 337 000 € tasan

Vierailija
10/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä.

On töitä, joita voisin tehdä, jos saisin työmarkkinatuen + kulukorvaukset todellisten kulujen mukaan.

Sitten on töitä, joihin en alle 100 euroa/tunti lähde.

Ja on töitä, joita en tekisi mistään hinnasta.

Vierailija
11/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500€/kk puhtaana käteen  :D Sillä voisin jättää työt

Vierailija
12/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan eläkettä noin 30 000 euroa bruttona vuodessa, enkä aio mennä enää ikinä palkallisiin töihin.

Vierailija
13/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

250k riittäisi, kattamaan hyvin kulut varhaiseläkkeelle saakka, lisäksi 3 sijoitusasuntoa tuottaa

Vierailija
14/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan pyynnöstä, ei ole korvaajia tulossa, haetaan kyllä koko ajan mutta ei ole kiinnostuneita. Lähinnä odottelen että jos vaikka saataisiin joku opettelemaan.

Vierailija
15/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aikoo seuraavat 24v elää tuolla 1500/kk. Ei remontteja? Ei inflaatiota? Ei autonvaihtoa?

Eivät kaikki omista autoja tai asuntoja. Olen miettinyt, että vuokraisin jonkun pienen asunnon max 300 kuussa jostain pieneltä paikkakunnalta, jos ei tarvitsisi asua työn takia pk-seudulla. Silloin 1500 ja joutilaisuus olisi luksusta tähän nykyiseen 3300 euron bruttopalkkaan ja rankkaan työntekoon verrattuna, siitä jää asumiskulujen jälkeen noin tonni käteen, tosin suuri osa menee omistusasunnon lainakuluihin ja hyödyttää siten myös tulevaisuudessa.

Eri

Vierailija
16/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000000 riittäisi. Tosin olen eläkkeellä joten eipä tässä ole nytkään kiire minnekään. Osa-aika töitä voin tehdä mikäli löytyy...

Vierailija
17/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kunnolla päässyt työelämään kiinni ja nytkin olen opiskelija. Haluaisin päästä opintojen jälkeen töihin, jotta saisin sen kokemuksen siitä, että minulla on kovalla työllä hankittua osaamista, josta työnantaja on valmis maksamaan.

Joku 300000€ riittäisi ihan hyvin kattamaan jäljellä olevien työvuosien aikaisen toimeentulon. 

Vierailija
18/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajan pyynnöstä, ei ole korvaajia tulossa, haetaan kyllä koko ajan mutta ei ole kiinnostuneita. Lähinnä odottelen että jos vaikka saataisiin joku opettelemaan.

Vierailija
19/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 000 euroa. Se on reilu 1900e/kk seuraavat 30 vuotta ja sitten olisinkin jo 7-kymppinen, jos edes elossa enää. 

Riittäisi vallan mainiosti, koska asuinkulut ovat vähän yläkanttiin laskettuna n. 400e/kk. Taloon on kaikki isot remontit tehty ja tuosta 1900e/kk jäisi joka kuukausi jemmaan sijoitettavaksi ja tulevia remonttitarpeita varten. Ruokaan menisi vähemmän kuin nyt, kun olisi aikaa rauhassa suunnitella ja tehdä, eikä nälkäisenä ja väsyneenä tulisi haettua töiden jälkeen "äikkä vain jotain nopeeta" hinnasta välittämättä. Ei tarvittaisi kuin yksi auto. 

Vierailija
20/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 000 riittäisi hyvin eläkkeeseen asti, mutta sadalla tonnilla jo jäisin pois ja jäänkin vuonna 2024, kun työnantaja lopettaa yrityksen, enkä tule työllistymään enää koskaan. Toki nostan anssit ja peruspäivärahat sittenkin.