Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon tarvitsisit rahaa, että et enää koskaan menisi töihin?

Vierailija
25.05.2023 |

Miten paljon sinun pitäisi saada rahaa, jotta voisit heivata työt ja jäädä heti "eläkkeelle"?

Jos itse saisin edes 1500e/kk eli noin 438.000e niin jäisin tällä sekunnilla loppuiäksi kotiin. Tosin paljon pienempikin summa riittäisi, jos onnistuisi sijoittamaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin 200 000e pitäisi saada, ennen eläkeikää. Enemmänkin olisi kiva koska eläke ei tule olemaan kummoinen vaikka ikäni ole töitä tehnyt. Eläkeikään 6 vuotta.

Vierailija
22/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 000 000, niin saisi osinkoja sen verran, että voisin elellä loppuelämän normaalia elämää ilman töissä käyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona riittäisi mukavaan elintasoon. 

Vierailija
24/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonan jos sais niin sillä varmaan pärjäilisi ihan mukavasti. (olen kolmekymppinen, joten elämää on vielä jäljellä toivottavasti aika kauan)

Vierailija
25/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekeminen on vanhanaikaista ja sopii vanhuksille.

Vierailija
26/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3M, jos haluaisin elää kivasti.

Vierailija
27/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 000 000, niin saisi osinkoja sen verran, että voisin elellä loppuelämän normaalia elämää ilman töissä käyntiä.

Näin on, tosin 800 000€ riittäisi.

Vierailija
28/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-500 jos jäisi käyttörahaa vuokran ja sähkölaskun jälkeen olisi tosi hyvä.

Vierailija
29/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaisitko siis koko summan saman tien? Uskaltaisitko olla hajauttamatta ajallisesti? Mistä saisit niin paljon osinkoja vuodessa, että tuo raha riittäisi? Jakaisitko summan niin, että tuloja (eli eri firmojen maksamia osinkoja) olisi joka kuukausi? Maksaisitko mielelläsi 30% veroa muutaman prosentin tuottosummasta? 

Vierailija
30/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

400000 e. Olen 45 v ja asunto on velaton. Tuolla rahalla lähtisin "eläkkeelle" heti.

Vierailija
31/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi suurin osa tarvitsisi aika paljon jos aikoisi saman elintasonsa pitää. Minulla eläkkeeseen enää viisi vuotta, verotettava tulo vuodessa n 90 t euroa. Jos jäisin nyt pois, eläke olisi paljon pienempi kuin jos kerryttäisin sitä nuo viimeiset vuodet. Jos voittaa lotossa on raha aluksi verotonta, mutta kun ostat kiinteistöjä tms, niin kaikestahan veroa menisi. Parikymppiset haaveilijat, jotka miljoonalla aikovat jäädä eläkkeelle, saavat olla kyllä aika säästeliäitä.

Vierailija
32/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi vähintään 1 miljoona niin en menisi enää töihin, mutta pitäisi keksiä kyllä jotain mitä harrastaa aktiivisesti. Ehkä alkaisin kokopäiväiseksi taiteilijaksi.

Vierailija
33/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tonnin brutto eläke riittää vallan mainiosti kaikkeen mitä tarvitsen. En ole köyhä mutta kipeä kyllä.

Vierailija
34/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona euroa kuittaisi palkkani eläkeikään asti. Puolikaskin ehkä riittäisi, sillä sijoittaisin osan.

Vierailija
35/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista rahamäärää ole. Tykkään käydä töissä.

Vierailija
36/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintöä rapiat 400 000 ja äidin kesämökin. En ole töihin päässyt sen jälkeen vaikka olen töihin halunnut. On alkanut kyllästyttää hakee töitä. No sitten kun isä kuolee niin saan perinnön siltäkin ja sillä paljoon isompi omaisuus kuin äidillä. Olen aina halunnut töitä tehdä kylläkin ja olen mennyt enollekkin töihin kun se on tarvinnut apua.

Vierailija
37/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aikoo seuraavat 24v elää tuolla 1500/kk. Ei remontteja? Ei inflaatiota? Ei autonvaihtoa?

Eivät kaikki omista autoja tai asuntoja. Olen miettinyt, että vuokraisin jonkun pienen asunnon max 300 kuussa jostain pieneltä paikkakunnalta, jos ei tarvitsisi asua työn takia pk-seudulla. Silloin 1500 ja joutilaisuus olisi luksusta tähän nykyiseen 3300 euron bruttopalkkaan ja rankkaan työntekoon verrattuna, siitä jää asumiskulujen jälkeen noin tonni käteen, tosin suuri osa menee omistusasunnon lainakuluihin ja hyödyttää siten myös tulevaisuudessa.

Eri

Pienillä paikkakunnilla halvoissa asunnoissa pyörii paljon huumejengiä ja häiriköitä. harkitsisin. Varkaudessahan tämä on muunmuassa ongelma ja varmasti vielä enemmän pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
38/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin voida matkustella paljon, todella paljon, sekä kakkoskodin jonnekin lämpimään. Lisäksi mukava toimeentulo koko loppuelämäksi. Ei siis riittäisi sama, mitä nyt saan nettopalkkana (2600e/kk).

En haaveile elämästä, jossa 'ei tarvitsisi käydä töissä' mutta jossa pitäisi kituuttaa pienillä tuloilla kotona. Siellä ei ole mitään tekemistä, koska en pidä kotitöistä, en ole kiinnostunut sisustamisesta, en enää nykyisin innostu isommin edes puutarhan laittamisesta, koska se edellyttää aina kastelijan hommaamista reissujen ajaksi. Televisiota en katso, kirjoja voin lukea yhtä hyvin myös kodin ulkopuolella.

Vierailija
39/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona 3500€/kk niin voisin harkita. Nyt töissä ollessa netto 2400€/kk, mutta odotan sen paranevan reippaasti kokemuksen kasvaessa.

Vierailija
40/53 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap aikoo seuraavat 24v elää tuolla 1500/kk. Ei remontteja? Ei inflaatiota? Ei autonvaihtoa?

Eivät kaikki omista autoja tai asuntoja. Olen miettinyt, että vuokraisin jonkun pienen asunnon max 300 kuussa jostain pieneltä paikkakunnalta, jos ei tarvitsisi asua työn takia pk-seudulla. Silloin 1500 ja joutilaisuus olisi luksusta tähän nykyiseen 3300 euron bruttopalkkaan ja rankkaan työntekoon verrattuna, siitä jää asumiskulujen jälkeen noin tonni käteen, tosin suuri osa menee omistusasunnon lainakuluihin ja hyödyttää siten myös tulevaisuudessa.

Eri

Se 300 euron asunto on kyllä sellaisessa paikassa, että siellä pärjätäkseen tarvitsee aivan välttämättä auton. Voi kyllä olla että ihan noin halvalla Ei sellaisestakaan paikasta enää kummoista asuntoa löydä.