Miten voi olla niin vaikeaa käsittää, että silloin kun juhlien kutsussa sanotaa julien olevan vain aikuisille, silti aletaan vihjailla, että...
Arvokkaiden juhlien kutsuun kirjoitin, että kutsu on avec ja erikseen vielä sitten maininta, että juhlat ovat vain aikuisille.
Nyt sitten eräs pariskunta kertoo olevansa liikkeellä perheen kanssa juuri silloin meidän kodin suunnalla ja kyselee saapumisohjeita.
Miten ystävällisesti sanoisin, ettei lasten kanssa sovi tulla?
Kommentit (920)
Miksi vanhemmat edes haluaisi tuoda lapsensa sellaisiin juhliin, mikä ei ole tarkoutettu lapsille? Jos itse saisin kutsun juhliin, jossa todetaan, että eivät ole lapsille, niin mun oletus on, että siellä todennäköisesti on jotain, mikä ei lapsille sovi. Esim. en itse kyllä haluaisi viedä lapsiani katsomaan aikuisten känniörvellystä tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat edes haluaisi tuoda lapsensa sellaisiin juhliin, mikä ei ole tarkoutettu lapsille? Jos itse saisin kutsun juhliin, jossa todetaan, että eivät ole lapsille, niin mun oletus on, että siellä todennäköisesti on jotain, mikä ei lapsille sovi. Esim. en itse kyllä haluaisi viedä lapsiani katsomaan aikuisten känniörvellystä tms.
Vaikutat onneksi näitä lapsensa pyytämättä joka paikkaan tunkevia fiksummalta, mutta sopi tai ei niin ei = EI.
Mistä johtuu, että juuri hirviölasten vanhemmat ovat niitä, jotka raahaavat lapsensa kaikkialle mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että juuri hirviölasten vanhemmat ovat niitä, jotka raahaavat lapsensa kaikkialle mukaan?
Haluavat pakolla jakaa itseaiheutettua, itse valittua taakkaansa ja (epä)onneaan erit. muille toisin valinneille?
Joskus voi olla niin että vierasmäärääkin rajoitetaan noin, että mahtuu ne aikuiset joita halutaan kutsua. Ja kaikkienhan sitä tulee kunnioittaa ettei ole eri säännöt sitten yhdelle joka haalaa 7 kuritonta lastaan.
Itse en oikein ymmärrä kun lasten tädit oli kutsuttu teinien synttäreille (pakko kun oli, ne kun tulevat vaikka kutsumatta) niin sitten raahataan mukana kaikki lapsenlapsetkin pieneen asuntoon. Mitä iloa niillekään siellä on, paitsi juhlakalun voi kai sitten olettaa viihdyttävän taaperoita jossain makkarissa mihin mahtuu.
On olemassa lastenjuhlia, lapsille sopivia juhlia ja aikuisten juhlia. Jopa lapsiperhetuttavani ymmärtävät tämän ja toimivat tilanteen mukaan.
Ei voi olla kovinkaan vaikeaa tajuta, jos on edes yhtään aivosoluja pääkopassa.
Tässä konkreettinen esimerkki siitä että valitettavasti se yksinkertaisin ja heikoin aines sikiää sukkelimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla onnistuu, joko suullisesti sanomalla tai viestillä: "Hei! Tervetuloa juhliimme. Muistattehan kuitenkin, että lapsianne ette saa tuoda mukananne. Nämä juhlat ovat vain aikuisille."
Liikaa turhaa tulkinnanvaraista lässynläätä. Tervetuloa aikuiset lapsetta = aikuiset ilman lapsia = ei lapsia.
Kerrotko vielä tarkemmin, mikä tuossa oli tulkinnanvaraista, ja millä tavalla esim. "aikuiset lapsetta" olisi selkeämpi?
No tuo "lapsianne". Eli jonkun muun lapset saa tuoda.
Vierailija kirjoitti:
No siksi, että voisi vaikka itse piipahtaa puoli tuntia juhlissa, onnitella päivänsankaria tai mikä juhla nyt onkaan. Osoittaa sillä tavoin, että juhlat ovat tärkeät, vaivauduin tänne saakka tulemaan, ostin lahjan koska halusin onnitella, vaikka en voinut jäädäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin suoraan, että luittehan kutsusta että kyseessä on aikuisten juhlat.
On ilmoitettu uudemman kerran, että kyseessä todellakin on aikuisten juhlat. Mutta sitten tuli se syvä hiljaisuus viestittelyyn.
Loukkaantuivat. Jos saapumisohjeita kyselivät eivätkä niitä saaneet, ei kai heidän pöllähtämistään paikalle tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on täysin päinvastainen kokemus.
Ne ihan tavalliset lapset, jotka kulkevat pakosta aina vanhempiensa mukana tilanteessa kuin tilanteessa, kun ei ole niitä mummoloita, johon joka kauppareissunkin ajaksi lapset työnnetään, niin oppivat kyllä käyttäytymään ja jaksamaan kaikenlaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin suoraan, että luittehan kutsusta että kyseessä on aikuisten juhlat.
On ilmoitettu uudemman kerran, että kyseessä todellakin on aikuisten juhlat. Mutta sitten tuli se syvä hiljaisuus viestittelyyn.
Loukkaantuivat. Jos saapumisohjeita kyselivät eivätkä niitä saaneet, ei kai heidän pöllähtämistään paikalle tarvitse pelätä.
Minusta tuo juuri on se kummallinen osuus. Juhlat ovat aikuisten juhlat, mihin jäädään yöksi. Joten voisi kuvitella, että juhliin kutsutut ovat melkoisen läheisiä kutsujalle. Ei kai kenenkään huusholliin nyt ihan kymmenittäin ihmisiä yöksi mahdu. Miten läheiset ystävät tarvitsevat ajo-ohjeita jonkun kotiin? Eivät tiedä, missä ystävät asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Me ei mennä yksiinkään juhliin, jonne ei voi mennä perheenä. Pidän aika perverssinä sukujuhlia, joihin lapset eivät kuulu.
Eli jos saat kutsun Itsenäisyyspäivän Linnanjuhliin Presidentinlinnaan, niin et mene, koska et voi ottaa lapsiasi mukaan?
Asia harvinaisen selvä.
Vierailija kirjoitti:
hahhaha tuli mieleen jos on vaik yhteiset polttarit, ensin on palomies strippari ja sitten tissistrippari ja sitten ne esittää yhdessä....hmmm joo strippaavat, miten hahaha selittää lapsille!
Tai jos ne on swing-bileet...isi lähtee nyt Terttu-sedän kanssa vähän fifufifu...
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin että mihin te saatte lapset.
Tai ovatko lapsenne jo aikuisia. Pitää varata pöytäpaikat ja tuolit, tarjottavat ym. yllätysvieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei mennä yksiinkään juhliin, jonne ei voi mennä perheenä. Pidän aika perverssinä sukujuhlia, joihin lapset eivät kuulu.
Jos asia on teille perverssi, otatteko lapset mukaan juhliin jossa on runsas alkoholitarjoilu ja aikuisille tarkoitettuja juttuja? Itse olette perverssejä näin ollen
Samaa mieltä. Me haluamme ystävien kesken puhua aikuisten asioita, emme kaipaa kakaroita pöytään eikä pöydässä ole kyllä tilaakaan kakaroille.
Juuri näin. Ja huomio pitäisi olla kokoajan lapsissa. Urpo-Jessica sitä ja tätä.
T. Eri
Laitatte talon edustalle sellaisen vilkkuvan mainoskyltin missä kaksi jänistä nus** niin eiköhän tajua siinä vaiheessa viimeistään ne ketkä on lapsi tuoneet mukana tehdä uukkarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi, että voisi vaikka itse piipahtaa puoli tuntia juhlissa, onnitella päivänsankaria tai mikä juhla nyt onkaan. Osoittaa sillä tavoin, että juhlat ovat tärkeät, vaivauduin tänne saakka tulemaan, ostin lahjan koska halusin onnitella, vaikka en voinut jäädäkään.
Jos noin vähän aikaa aikoo olla, niin miksi se koko perhe täytyy edes raahata mukana? Eikö lasten toinen vanhempi voisi sen aikaa olla lasten kanssa - kai hän nyt 30 min pärjää itsekseen..? Omituista muutenkin tulla hirveällä porukalla kesken juhlien "nopeasti piipahtamaan", kun asian voisi hoitaa vähäeleisesti niin, että vain yksi tulee onnittelemaan ja vaihtamaan muutaman lauseen. Jos kerran pakko on tehdä tuollainen pikaosallistuminen. Eihän juhliin muutenkaan ole korrektia viedä kutsumattomia vieraita vain sillä verukkeella, että "piipahdetaan" vaan nopeasti.
Ensikerralla pää pois omasta ahterista ja vastuullisesti kunnioitetaan järjestäjää/juhlaa ja noudatetaan yhteisiä sääntöjä.