*MAALISmasujen tiistai*
Kommentit (26)
Isyysrahasta: Nyt kun hakee äitiysavustusta, äitiysrahaa ja vanhempainrahaa, niin sen isyysrahakohdan voi jättää tyhjäksi. Isä sitten hakee sitä kun isyyslomat on pidetty. Sitä pitää hakea viimeistään kuukausi ennen vanhempainrahakauden päättymisestä, tai sitten sitä ei saa...
Tappert: Ei vissiinkään asuta samassa paikassa, mutta terveydenhoitoasiat taitavat olla yhtä surkeella mallilla. Me asumme Imatralla... Ettekö te asu jossakin Lappeenrannasta kun lähdetään Kouvolan suuntaan?? Voin kyllä muistaa ihan väärinkin... :)
Jokos häät jänskättää???
Masuli: Kyselitkin apua selkäsärkyyn... Kokeile osteopaattia!! Mulla oli esikkoa odottaessa todella kipeä alaselkä (notkoselkä, seisomatyö ja jättimasu) ja sitten tulehtui yläselkä lapaluun kohdalta. Lääkäri ei osannut sanoa arvauskeskuksessa kuin lepoa ja lepoa ja onpas selkä tulehtunut... No soitin sitten homeopaatille, joka ei voinut auttaa minua tuossa asiassa (homeopatia auttaa raskaana oleville enemmänkin esim. ennenaikisiin supistuksiin jne). Hän suositteli sitten osteopaattia. Kotikaupungissa asuu erittäin hyvä osteopaatti, joka on erikoistunut odottaviin äiteihin ja koliikkilapsiin. Hoito pitää aloittaa varovaisesti, ettei synnytys lähde käynnistymään liian aikaisin... Sain peruutusajan seuraavalle päivälle ja yhden kerran jälkeen olin 7. taivaassa. Kipu oli poissa ja ei ole vaivannutkaan millään tavalla sen jälkeen... Se oli minun pelastukseni!! Jos kyselet hoidosta, niin kysele onko osteopaatti ennen hoitanut odottavia äitejä jne. Ai niin hoito tehdään vain kerran odotusaikana, ettei toi synnytys rupea käynnistymään...
Ihanaa!! Äitiyspakkaus on saapunut postiin. Mies tulee kohta töistä, niin sitten voin lähteä hakemaan sen... Illalla voi sitten niitä hypistellä!! Odotan innolla.... :) En meinaa pysyä nahoissani, heh!!!
Hanna
Viime päivinä on juostu ahkerasti kaupoissa ja nyt on melkein kaikki lahjat ostettu. Onneksi! Tänään kävin kaupungillakin pyörimässä. On kyllä inhottavaa, kun joulukuu on näin märkä ja pimeä. Varsinkin tuolla kaupungilla ollessa se tuntui hassulle, kun on kauppojen jouluvalot ja kaikki muut joulusysteemit täydessä loistossaan ja kun tulee ulos, niin sataa vettä ja on pimeetä ku missäkin...
2 valvottua yötä takana. Uni vaan ei tule. Täysikuu vähentää mun yöunia muutenkin (vaikka taivas olis kuin pilvessä tahansa ja pimennysverhot ikkunassa), mutta nyt uni on tullut vasta 4-5 aikoihin ja ylös noustaan pojan kanssa jo 8 maissa. Tuokin nukuttu aika on semmosta repaleista pätkäunta. Tänään onkin sitten koskenut päähän.
Vaa' alla kävin aamulla, jotten pyörtyisi torstaina neuvolan vaa' alla järkytyksestä. Paino nousee nyt vähän liiankin nopeeta. Ruoka maistuu, maha kasvaa, liitoskipu/supisteluiltoina en käy lenkillä ollenkaan (enkä tietty jumppaa), niin että eihän tässä voi muuta kuin lihoa. Viidessä viikossa tullut melkein 4 kiloa painoa. Sokruarvoista terkalle soitellessani valittelin hyvää ruokahalua ja mahan nopsaa kasvamista, niin terkka vaan sanoi, että sehän on vaan hyvä juttu jos ruoka maistuu ja maha kasvaa. Varsinkin kun sorkuarvot oli hyvät. Jaa, no ei oo turhan tiukkis tuo terkka painonnousun suhteen. Hyvä niin!
Taidan raahautua lääkekaapille, päätä jomottelee mukavasti...
rimma 25+6 kai
äkkiä ennen salkkareita :)
HANNA_N;
Juuh, paikansit ihan oikein. Onkohan tää kaakkois-kolkka joka suunnalta yhtä seis noitten terkkaripalvelujen suhteen..joka puolella ainakin valitetaan.
Ai häät...voi vide..menee piiiitkään ennenkun taas muistan että saamari, enää viikko aikaa!! Tuntuu että se on " vaan semmonen juttu" , mutta silti niin hurjan iso asia..ja joo, kyllä jänskättää..eikä ihan vähän!
(.) mulla alko lomalomaloma...ihan oikee loma! Puksukin taitaa tykätä, ainakin riehumisesta päätellen :)
Ollaan siis huomenissa lähdössä het kun mies tulee navetalta, eli joskus aamupäivän aikana...enkä mä ole vieläkä pakannu. Noh, parin pvän kamat viskaa nopeesti reppuun..kun vaan muistaa ottaa oikeet kamat mukaan.
Siispäs, jos en ehdi enää aamusella koneelle (jaa että en ehtis vai..no, jos jos kone jumittaa niin sitten voipi olla), niin toivottelen jo nyt hyvää itsepäisyyspäivää..ja sillee..mä palailen kuvioihin viimeistään lauantai iltasella (kun miehen siskon häät on saatu juhlittua :D )
Voikaa paksusti, ja ottakaa rauhallisesti (oikeesti!!, aikuisten oikeesti!!)
Tappert ja Puksu
Mieki lähetin eilen Kelan sivuilta kyselyn aiheeseen liittyen, mutta oiskohan tullu lähetyksessä virhe, ku ei tullu näkyviin ollenkaan sitä sivua, jossa lukee, että viesti on lähetetty? Yleensä vastaus on Kelalta tullu yhessä päivässä. Ja mulla on tosiaan sillä lailla eri tilanne, että mulla ei ole työsuhetta, eikä tuloja 6 kk ajalta, ja viime verotukseen tuli vaan 7 kk töitä vuojessa, joten tuo sama raha ku edellisestä on 100 prosentin varmuuella mulle paras vaihtoehto. Mutta kerro ihmeessä, mitä vastaavat!
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! Meän perhe menee perinteisesti thaimaalaiseen ravintolaan syömään. Isänmaallista, eikö totta:)
Minähän se täällä...taas... ja jopa hereillä vielä :) No, yleensä olen kyllä ollutkin aika ilta kukkuja. Melkein aina tuonne yhteentosita ainakin on tullut valvottua. Mutta nyt tosiaan joku ihmeen väsymys iskenyt. Tänään tuli nukuttua tosiaan aamupäivästä ja vielä poikien päikkäreiden aikaan tunti. Nyt sitten onkin suht pirtee olo vielä. Miestä kotia iltavuorosta odottelen ja varmaan kyllä uni taas tulee heti kun pitkälleen käy.
Illalla tuli tehtyä vähän joulujuttuja etukäteen, kun siinä jouluviikolla riittää aina sitä siivoamista sun muuta. Keitin lanttu ja porkkana soseet pakkaseen valmiiksi. Ei sitten tarttee kun sulatella ne ja lisätä riisit ja kermat sun muut sekaan.
Joulukinkusta joku kyseli. Meillä ollut aina se mahdollisimman pieni juhlakinkku.. mitä ne nyt tuppaa olemaan, 5-6 kiloisia varmaan.
Siinäkin syömistä piisannut ihan riittämiin kun omalla porukalla sitä tuhotaan.
Olen tässä huomannut muutaman päivän aikana, että alkaa ilmeisesti maitoa pakkaamaan jo. Ihan mielettömästi välillä rintoja nipistelee ja menee ihan sellaseksi kovaksi rinnat. Mutta ei ole onneksi vielä maitoa tihkunut tai vuotanut. Ja jonnekkin taakse ne maidot sitten taitaa paeta... ja saa vielä paetakkin :)
Eipä tässä pitkiä aikoja imetyksen lopettelusta olekkaan, imetin tuota kuopusta 9 kuiseksi... eli n.4kk sitten lopetin imetyksen. Ja kohta se taas alkaa uudelleen :) Varmaan senkin puoleen tuo maito alkaa löytää helposti tiensä takaisin...
masu-mammalle jaksamisia!!! Tosi kurjaa, että ihminen noin tiukille vedetään... Toivottavasti saat jonkun mukavamman virkailijan kiinni ja saat sovittua hieman joustoa maksuihin! Luulisi, että noissakin asioissa tilanteen mukaan edes hieman joustetaan, kun ihminen kuitenkin haluaa velkojaan sinnikkäästi pois maksaa.
Mutta nyt telkkarin pariin ja kohta untenmaille.
t. K@tju
Tsemppiä raha-asioiden hoitoon!! Onko sulla eka lapsi tulossa? Mitä vauvantarvikkeita sulta puuttuu? Jos tosissaan on hätä ettei mitään ole ja sossukaan ei anna on mulla esim. ylimääräiset vanhat (mutta ehjät ja toimivat) vauvan vaunut jos tarttet tai jos tarttet on mulla jotain muutakin vauvatavaraa ( saattaa olla pinnasänkykin ylimääräinen ja lakanoita jne.)!!
Mä toivon sulle kaikkea hyvää ja yritä tosissaan saada ulosoton esimies langan päähän. Eihän sitä ilman ruokaa tms. voi kukaan elää.!! Sun puolesta oon ihan pahallla mielellä. Tsemppiä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aia rv 25 + jotain