Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdinkö vielä 28-vuotiaana saamaan oman asunnon ja mökin? Tai ehtiä kerryttämään muuta varallisuutta tai säästämään hyvän summan? Inspiraatiota kaivataan.

Vierailija
24.05.2023 |

Harmittaa tämä rahattomuus. Minä tahdon säästöjä sekä nauttia elämästä, oman mökin rauhasta ja huolettomasta arjesta, ettei tarvitsisi rahan vuoksi jättää asioita kokematta. Olisi edes suht ok tilanne. Olisi edes mahdollisuus joskus lähteä matkoille.
Olisi säästöjå ja sijoituksia.

Nyt olen rutiköyhä. Teen kylläkin kahta työtä, sen verran kun ehdin ja jaksan. Pyrin etsimään parempipalkkaista hommaa.
Paljon kuukaudessa pitäisi saada säästöön, että on edes siedettävä tilanne kymmenen vuoden päästä?
Pitkän aikavälin suunnitelmat. Hyväksyn jos mökin hankintaan menee vaikka 20 vuotta.
Joka tapauksessa kunhan saisin alettua tässä omaa elämää varten säästämään, niin että on edes mahdollisuuksia hyväosaisen elämään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on aluksi kerätä puskurirahasto: kerrytä korkeakorkoiselle säästötilille sellainen summa, jolla pärjäät muutaman kuukauden, vaikka et saisi pennin hyrrää mistään. Se tuo jo todella paljon mielenrauhaa.

Vierailija
22/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin ensiasunnon 38v. Tuolloin olin pa..Myin asunnon pois 48v, käteen jäi 130 000€ yhdessä miehen kanssa. Asunnon arvo nousi 50 000€, ja korot olivat matalat koko lainanmaksun ajan.

Eli oikein tehdyillä ja ajoitetuilla asuntokaupoilla voi kerätä varallisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin ehdit vielä. Aloitin itse säästämisen ja sijoittamisen 26-vuotiaana ja rahaa oli joitakin tonneja. Nyt 20v myöhemmin varallisuuteni on n. 100x sen mitä silloin. Tavoitteeni 15v päästä on miljoona euroa.

Nykyään ei kovin paljon jää säästöön lasten kulujen takia, mutta onneksi sijoitusvarallisuus kasvaa korkoa korolle. Yritä siis säästää mahdollisimman paljon aikaisin (aloita nyt heti)

Vierailija
24/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10v sitten oli hyvä blogi nimeltä kohti taloudellista riippumattomuutta. Siinä varsinkin alkupään kirjoitukset sisälsi laskelmiä säästö-prosentista sekä korkoa korolle vaikutuksesta. Kannattaa etsiä googlella.

Vierailija
25/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on netto? Et kai sä rutiköyhä ole, jos saat kesän jälkeenkin 1000e kk ylimääräisiin maksuihin. Mikä estää sen jälkeen laittamasta 1000e kk sivuun?

Mikset vielä saa 1000ekk sivuun?

Vierailija
26/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin töihin vasta 28-vuotiaana, mulla oli mt-ongelmaa ja sen sellasta. Oon nyt 41 ja mulla on okt, mökki ja sijoitusasunto. Lainaa toki on, mutta maltillisesti, asuntolainaa esim noin 1,5 vuoden bruttotulojen verran. Niin että en ihan tajua tota, että miten sä nyt oisit millään tavalla mokannut.

Vierailija
27/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehdi. Great Reset ja petovalta kouttaa pian.

Vierailija
28/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ahkeraa, säästäväistä ja tietävää saa luotua ihan kohtuullisen elintason muutamassa vuosikymmenessä.

Tietävällä tarkoitan sitä, että ottaa syvällisesti selvää sijoittamisesta ja ansaitsee sen kautta pääomatuloja.

Yhden palkansaajan on varmasti huomattavasti vaikeampaa tuota tehdä.

Menemällä sieltä missä aita on matalin ja jättämällä esimerkiksi perehtymisen sijoittamiseen vähälle, homma ei onnistu hyvin.

Vierailija
29/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti ehdit vaurastua ja saavuttaa unelmiasi ap. Kannattaa aloittaa heti ja ensimmäisinä askelina asuntolainan ottaminen omistusasuntoa varten sekä kuukausisäästämisen aloittaminen rahasto-osakkeiseen (tietty summa kuukaudessa automaattisesti menemään rahastoon). Rahastoihin sijoittaminen ei vaadi kauheasti etukäteen perehtymistä ja on matalariskisempää kuin osakesijoittaminen. Omasta pankista varmasti neuvovat mielellään alkuun kun jätät yhteydenottopyynnön. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
30/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin 27-vuotiaana, kaverina 30 000 opintolainaa, ei säästöjä. Nyt viisikymppisenä on okt-talo ja mökki, tosin niistäkin on lainaa vielä.

Vierailija
31/36 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin ensiasunnon 38v. Tuolloin olin pa..Myin asunnon pois 48v, käteen jäi 130 000€ yhdessä miehen kanssa. Asunnon arvo nousi 50 000€, ja korot olivat matalat koko lainanmaksun ajan.

Eli oikein tehdyillä ja ajoitetuilla asuntokaupoilla voi kerätä varallisuutta.

Siis ostit asunnon ilman omaa varallisuutta? Itse säästin ASP-tilille reilu 20 000 euroa, mutta eipä sitä lainaa tänä päivänä noin vain saakaan, jos on määräaikaisessa työsuhteessa.

Vierailija
32/36 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa iässä vielä ehtii.

Itse kun olen jo 45-vuotias ilman omaisuutta, työpaikkaa tai koulutusta, niin tunnustan tosiasiat enkä enää haaveile tuollaisesta. Tiedän että en ikinä tule omistamaan kunnon autoa, omaa asuntoa tai muutenkaan elämään edes keskiluokkaista elämää. Olen siis totuttautunut tähän vaatimattomaan elämään, jossa ei tarvitse rehkiä vaan saa käyttää aikansa miten haluaa. Muut iloitkoon rahasta, minä yritän nauttia siitä, että vuodessa on 365 vapaapäivää.

Vierailija
33/36 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ehdit. Kymmenessä vuodessa on mahdollista saada jo huomattavat säästöt vaikkei olisi edes huippupalkkakaan. Sulla on kivan kuuloisia tavoitteita :)

N31

Vierailija
34/36 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
35/36 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehdi. Peli on menetetty. Luovuta suosiolla.

Tsemppiä.

Vierailija
36/36 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ehtiä hyvinkin