Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahan kuplinta/pulina ja ilmavaivat, muilla?

Vierailija
05.12.2006 |

Mua on jo pidempään vaivannut mahan ihmeellinen " käymistila" . Maha kuplii ja pulisee jatkuvasti, eli äänekästä mörinää ja kurinaa kuuluu aina tietyn väliajoin. Välillä tuntuu, kuin pieniä pommeja räjähtelisi suolistossa! Joskus maha innostuu syönnin jälkeen, josku silloin kun menen nukkumaan, joskus muuten vaan. Sitten tuntuu, että vatsassa olisi myös ilmaa, joka ei tahdo tulla ulos.

Olen yrittänyt syödä maitohappobakteerituotteita ja ehkä niistä on hetkittäistä apua ollukin. Syön todella epäsäännöllisesti ja välillä saatan syödä vain yhden ison aterian päivässä eli kaikki aamu-, väli- ja iltapalat jää välistä kokonaan. Lisäksi syön tosi vähän kuituja ja hedelmiä ja vettäkin tulee juotua tosi vähän.

Oisko jollaan vinkkejä, miten mahan saisi rauhottumaan? Mikäli ei ole vinkkejä, olisi silti kiva kuulla, jos jollain muullakin olisi sama vaiva, että tietäs, että muitakin " pulputtajia" löytyy...

Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama vaiva, välillä vatsa oli normaalimpi mutta nyt taas möyrinä jatkuu. Mulla on kylläkin todettu ärtynyt paksusuoli ja oireet johtuvat varmaankin siitä. Mun pitäisi olla tosi tarkkana mitä syön ja juon mutta kun aina ei jaksa :( Myös stressi pahentaa oireita. Mulla myös aamuisin vatsa toimii liiankin hyvin, käyn 4-5 krt veskissä ripulilla. Nyt syön taas Vi siblin -rakeita, josko ne vähän auttaisivat.

Vierailija
2/2 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa selainen meteli töissä että... kamalaa pidätellä pieruja. ripulia usein. suoraan sanottuna toi mahani estää montaakin asiaa. olis kiva harrastaa jotain mutten yksinkertaisesti voi. tuntuu että kaikkia on jo kokeiltu, mikään ei vaan auta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla