Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra haluaa 2500 e tulorajan - hoiva-avustajat eivät voi tulla Suomeen

Vierailija
24.05.2023 |

Koska heidän palkkansa jää tämän alle.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pizzanvääntäjä tuo tänne sukulaisensa tekemään surkealla palkalla töitä niin se on ihmiskauppaa mutta jostain syystä kun liberaalimaailmanparantaja tuo tänne 500 aasialaista yhtä surkealla palkalla pesemään mummoja se onkin vain työvoimapulan paikkaamista.

Mä tunnustan, että oon laiskuuksissani käyttänyt Woltia, jotta saan ruoan kotiin.

Mutta voin hyvin jättää käyttämättä, jos sillä saadaan halpatyövoima pois, ja lopetettua perheenyhdistämiset.

Voin hyvin ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä ruoat itse, kävellä itse lähiravintolaan hakemaan tai ostaa eineksiä.

Toi Wolt-ala on kyllä kaikista pahinta mahdollista hyväksi käyttöä. Ei työsuhdetta, lähetit ovat itse yrittäjiä, yleensä totaalisen kielitaidottomia m a m u j a.

Musta lähetti tuo valkoiselle isännälle ruoan kotiin. Tämäkö ei ole sitä räzzzismiä?

Sitten kaikki nuoret ovat sellaisia. Meillä on neljä parikymppistä, ja kaikki käyttävät wolttia.

Eri

Vierailija
182/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 1852€/kk eli siis vaikka olen suomalainen niin minullakaan ei olisi oikeutta asua tässä maassa? Aloitan siis säästämisen menolippua varten

Ei tietenkään. Tällähän halutaan estää ulkomaisen halpatyövoiman tuonti. Lopulta omaa palkkaasikin joudutaan nostamaan, kun sairas kilpailu vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pizzanvääntäjä tuo tänne sukulaisensa tekemään surkealla palkalla töitä niin se on ihmiskauppaa mutta jostain syystä kun liberaalimaailmanparantaja tuo tänne 500 aasialaista yhtä surkealla palkalla pesemään mummoja se onkin vain työvoimapulan paikkaamista.

Mä tunnustan, että oon laiskuuksissani käyttänyt Woltia, jotta saan ruoan kotiin.

Mutta voin hyvin jättää käyttämättä, jos sillä saadaan halpatyövoima pois, ja lopetettua perheenyhdistämiset.

Voin hyvin ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä ruoat itse, kävellä itse lähiravintolaan hakemaan tai ostaa eineksiä.

Toi Wolt-ala on kyllä kaikista pahinta mahdollista hyväksi käyttöä. Ei työsuhdetta, lähetit ovat itse yrittäjiä, yleensä totaalisen kielitaidottomia m a m u j a.

Musta lähetti tuo valkoiselle isännälle ruoan kotiin. Tämäkö ei ole sitä räzzzismiä?

Sitten kaikki nuoret ovat sellaisia. Meillä on neljä parikymppistä, ja kaikki käyttävät wolttia.

Eri

No niin ovat. Joskus joistain asioista täytyy luopua, ja luulenpa, että Woltia ilman voi aika moni olla. En usko, että se kovinkaan paljon laskee loppujen lopulsi elämänlaatua.

Vierailija
184/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kuka huippuosaaja nyt Suomeen tulisi jostain töihin,jos saa vain 2500€ palkkaa, kun suurin osa nettopalkasta menee pakollisiin menoihin?

Vain? Se on VÄHINTÄÄN. PS haluaa orjille paremmat palkat.

Hohhoijaa tätä ymmärryksen määrää taas, pihalla kuin lumiukko.

Vierailija
185/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on oikeassa tässä asiassa,EK se ei käy millään.... Tulisi työntekijöitä myös omasta maasta kun palkat nousee,Mutta ek se on myrkkyä ja orpolle.Muuten persujen asiat ovat mitä ovat,perseestä.

Vierailija
186/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaki kirjoitti:

Kyllä ihan oikein että palkkataso täytyy ensin nostaa sellaiselle tasolle, että alkaa suomalaisia kiinnostaa. Ei 2500e/kk ole liian iso palkka sellaisesta työstä mikä ei ihmisiä kiinnosta.

Suoraan sanotaan, että mm. kaupan ala, maatalous ja hoiva-ala tarvitsee työvoimaa ja palkka jää alle 2000€/kk/brutto.

Siksi tarvitaan maahanmuuttoa.

Hoiva-ala ei tarvitse yhtään m muuttoa. Työskentelen alalla itse, ja iso osa potilaistamme on m muuttajia. Joita hoitamaan tarvitaan m muuttajia.

Mieluummin vain kantikset hoitamaan kantiksia, niin m muutto voidaan lopettaa kokonaan.

Vierailija
187/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaki kirjoitti:

Kyllä ihan oikein että palkkataso täytyy ensin nostaa sellaiselle tasolle, että alkaa suomalaisia kiinnostaa. Ei 2500e/kk ole liian iso palkka sellaisesta työstä mikä ei ihmisiä kiinnosta.

Suoraan sanotaan, että mm. kaupan ala, maatalous ja hoiva-ala tarvitsee työvoimaa ja palkka jää alle 2000€/kk/brutto.

Hoiva-ala ei tarvitse yhtään m muuttoa. Työskentelen alalla itse, ja iso osa potilaistamme on m muuttajia. Joita hoitamaan tarvitaan m muuttajia.

Mieluummin vain kantikset hoitamaan kantiksia, niin m muutto voidaan lopettaa kokonaan.

Ja noi m muuttajat kuormittavat niin paljon hoitoalaa. Aika usein eivät osaa edes englantia. Eivät suostu syömään lääkkeitä, eivät sitoudu hoitoon.

Vierailija
188/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minun palkkani on sairaanhoitajana 2670 e/ kk.

Lähärillä 2400, sis. yhden kokemuslisän. Plus lisät jotka nostaa palkan jopa 3100 e kuussa. Ja vieläkin enemmän jos on valmis vuoron vaihtoon tai lisävuoroon. jolloin saa hälyrahan 150 e / kerta.  

Vierailija
189/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen ettei Suomi kiinnosta ulkomaalaisia niin paljon kuin luullaan. Joten me joudutaan leikkaamaan vanhusten hoidosta ja totutusta persuhoivasta, mutta se taitaa olla tarkoituskin. Ei jokaiselle suu auki kulkevalle dementikkomummolle löydy syöttäjää. Itse tarttis pärjätä. 

Mun mielestä on surkuhupaisaa se jatkuva median ja "asiantuntijoiden" rummutus, että Suomeen hinkuisi kauheasti pätevää (meidän standardeilla) porukkaa kotiutumaan suomalaisuuteen kehitysmaista, jos vain helpotettaisiin sitä ja tätä. Sen lisäksi, että koko haaliminen on törkeää kolonialismia ja myös naiivia paapomista - ihan kuin kotoutuminen ja halu muuttaa olisivat manipuloitavissa kuin lapsilla.

Miksi ihmeessä Suomi olisi sen houkuttelevampi kuin vaikka Viro? Eihän kukaan meistä ajattele, että Viroon hinkuu suuri joukko, joka virolaistuu innoissaan ilman jotain todella painavia perhesyitä. Ei tämä ole mikään Espanja tai Sveitsi, jonne mennään toteuttamaan elämän suuria haaveita.

Tuntuu, että päättäjät ovat jotenkin pihalla siitä, mikä ihmisten muutto- ja kotiutumishaluja ajaa. Eivät ilmeisesti itse ole olleet expatteina koskaan tai sitten teeskentelevät tyhmälle kansalle. Kuka tähän enää uskoo - satoja tuhansia työttömänä koulutuksen huippumaassa, ja silti ihan pakko saada työvoimaa kehitysmaista, EU:sta kun kukaan ei alennu, ei edes itäisistä jäsenmaista.

Ärsyttää tämä typerä huijausyritys, jonka motiivi on vain ahneus ja vastuuton kunnianhimo.

Ei kai tänne kehitysmaista kannata ammattitaidotonta väkeä kannata ottaa tai edes ammattitaitoisia koska siellä tarvitaan heitä paikan päällä. Euroopasta tuskin on tulijoita kovinkaan paljon ainakaan pitkäksi aikaa kun ei ole vetovoimatekijöitä.

Lähinnä Aasian suunta on se mistä työvoimaa voidaan saada. Kyseeseen tulee Filippiinit, Intia, Vietnam ja ehkä Kiina. Turha pelätä että tänne alkaisi noista maista tulla satoja tuhansia ainakin jos suhtautuminen on nuivaa. Jotta tänne saataisiin pysyvästi lisää työvoimaa olisi pystyttävä järjestämään kielitaidon opetus

Puhut ristiriitaisesti. Ensin sanot, ettei kehitysmaista kannata ottaa väkeä tänne. Sitten kuitenkin luettelet kehitysmaita, joista väkeä pitäisi mielestäsi ottaa.

Kehitysmaina tarkoitin lähinnä keskisen Afrikan maita ja Aasian maista ainakin Afganistania, Myanmaria jne. Noissa maissa ei koulutusta ole millään alalla tarpeeksi ja taso ei riitä mihinkään Suomessa.

Mielestäni ainakaan noista maista ei kannata ottaa tänne ammattitaitoista väkeä kun siellä ei ole työntekijöitä edes omiksi tarpeiksi. Koulutetun väen ottaminen Suomeen voisi vertautua kolonialismiin.

Joissain Aasian maissa kuten Filippiineillä on hoitajaksi koulutettua väkeä yli oman tarpeen. Jos he haluavat tulla tänne niin en näe syytä miksi näin ei voitaisi tehdä. Ilmeisesti Vietnam ja Intia ovat kaksi muuta maata joista työntekijöitä suunnitellaan tänne tuotavan. 

Teollistuneista tai korkean elintason maista ei tänne tulijoita taida löytyä. 

Joo toki ajattelet vain maiden etua. Ei sinulla tietenkään ole mitään rasistisia ajatuksia.

Älä nyt viitsi!

En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat r-ajatuksilla. On Suomen etu että tänne saadaan töihin ihmisiä aloille jos Suomesta ei löydy tarpeeksi ammattitaitoista tai halukasta väkeä. Viimeisiä sairaanhoitajia en haluaisi ottaa Afrikan maista joissa terveydenhuolto on muutenkin huonossa kunnossa.

Jos tänne tulee ihmisiä töihin niin heitä on kohdeltava asianmukaisesti ja autettava integroitumaan yhteiskuntaan mm. järjestämällä kattava kielenopetus. Pienten paikkakuntien on turha haaveilla että kovin moni ulkomailta tullut jäisi pitemmäksi aikaa yksikseen jonnekin tuppukylään asumaan ja työhön jos vaihtoehtona on isompi kaupunki. 

Työvoimapula johtuu siitä, että maahan on otettu ihmisiä, jotka eivät tee mitään palvelujensa ja oikeuksiensa eteen. Miten ihmeessä sama määrä työläisiä voisi yhtäkkiä hoitaa satoja tuhansia uusia naisia esim. Kelassa, synnytysosastoilla, neuvoloissa...

EIköhän ne Kelan tuilla loisivat ole pääsääntöisesti suomalaisia. 

Muuhanmaattajille keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna:

Ero kahden väestöryhmän välillä muodostui työttömyysturvasta, asumistuista ja toimeentulotuista.

Kela maksaa hieman yli kaksinkertaisen määrä etuuksia muuhanmaattajille verrattuna syntyperäisiin suomalaisiin. Asia selviää Kelan omasta tutkimuksesta, joka käsitteli muuhanmaattajien etuuksien käyttöä vuonna 2018.

Tutkimuksen mukaan etuuksia maksettiin väestömäärään suhteutettuna keskimäärin 2 243 euroa Suomessa syntyneelle henkilölle ja 4 676 euroa muuhanmaattajalle.

YLE

Vierailija
190/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1 600 000 ja sosiaaliturvamenoista 32,7 miljardia menee eläkeläisiin, lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä eli 62,7 miljardia menee eläkeläisiin.

Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljaria ja 90 000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kursseilla ja kuntouttavassa työtoiminnassa.

Vierailija
191/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuloraja olisi mielestäsi sopiva? Vai pitäisikö tänne ottaa kaikki halukkaat tulijat elämään sosiaaliturvan varassa?

Vierailija
192/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Purra haluaa 2500 e tulorajan - hoiva-avustajat eivät voi tulla Suomeen" Voivat tulla kun maksetaan 25001 euroa kuukaudessa. Tai korotetaan kaikkia alimpia palkkoja tonnilla, niin kyllä riittää tulijoita ja tekijöitä.

Vierailija
193/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaki kirjoitti:

Ei tarvita, vaan palkkojen korotusta.

Vierailija
194/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
195/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Purra haluaa 2500 e tulorajan - hoiva-avustajat eivät voi tulla Suomeen" Voivat tulla kun maksetaan 25001 euroa kuukaudessa. Tai korotetaan kaikkia alimpia palkkoja tonnilla, niin kyllä riittää tulijoita ja tekijöitä.

Työttömiä on 300 000

Pelkästään Helsingissä on työttömiä 34000. Työllistetään heidät ensin.

Vierailija
196/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiin menee sosiaaliturvamenoista 40%

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…

Öma vika kun ovat niin vanhoja.

Vierailija
197/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiin menee sosiaaliturvamenoista 40%

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…

Öma vika kun ovat niin vanhoja.

Summa tulee nousemaan. Pelkästään eläkeläisten hoitokotimenot verorahoista nousevat 10 miljardiin vuodessa nykyisestä 5 miljardista ja silti omaisten pitää osallistua eläkkeellä olevien vanhempiensa hoitoon. Mediassa on ollut asiasta kirjoituksia.

Vierailija
198/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.

Suomen siirtomaasuuruus palautettaa heti MFGA

Vierailija
199/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on 300 000

Pelkästään Helsingissä on työttömiä 34000. Työllistetään heidät ensin.

On paljon kalliimpaa kouluttaa työttömistä esim: hoiva-avustajia kuin tuoda valmiiksi koulutettuja ulkomailta.

Vierailija
200/215 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Purran kannattaisi paremminkin vastustaa sellaisten tulemista jotka tulee tykkänään vain aiheuttamaan kuluja hamaan maalimantappiin täällä ja oleskelemaan. Osa jopa aiheuttamaan turvattomuutta ja häiriköintiä muuten vielä kokolailla turvalliseen yhteiskuntaamme. 

Miksi vastustaa sellaisia jotka tulisivat ehkä töihin ja sillä elättäisivät itsensä ja perheensä.

Otappa nyt oikeesti asioista selvää (mitä se Purra sanonut) ennenkuin kommentoit. Kuulostat hiukan tyhmältä nyt, et taida olla ihan perillä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi