Purra haluaa 2500 e tulorajan - hoiva-avustajat eivät voi tulla Suomeen
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Purra saa tuon läpi..menisi nuokin työpaikat suomalaisille
Mistä sinä luulet että suomalaiset jaksaisivat innostua hoiva-avustajan hommista?
Kouluissa on ovet ollut suomalaisille auki vuodesta toiseen, mutta kukaan ei halua hoivahommiin.
Jos ei ole työntekijöitä, ei ole pian palveluitakaan. Hoivahommat loppuu ja vanhukset saa jäädä kotiin.
Sama pätee koneenrakennusalalle eli hitsaajan tai koneistajan hommiin ei enää löydy opiskelijoita. Opetuksen taso on myös laskenut ilmeisesti säästöjen takia. Jotkut yritykset ovat alkaneet kouluttaa työvoimaa yhteistyössä oppilaitosten kanssa jotta saavat lisää työntekijöitä. Jotkut firmat kuten laivanrakennuspuolella palkkaavat väkeä esimerkiksi Baltian maista. Suomalaisia ei duunarintyö enää tunnu kiinnostavan.
Purra on ihan oikeassa. Eihän esim. pääkaupunkiseudulla pärjää jos ei palkka ole vähintään 2500 €/kk. Neljännes menee veroihin ja puolet asumiseen niin...
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomesta löydy työttömiä hoiva-avustajiksi koulutukseen?
Ei kelpaa hakijat. Haet työvoimakoulutukseen, niin tulee kirje, että emme katso teitä soveltuvaksi koulutukseen. Suosittelemme teille hakeutumista kuntouttavaan työtoimintaan elämänhallinnan parantamiseksi.
Ihanaa. Ei tarvitse pelätä että joutuu potilaana kielipuolen avustajan armoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.
Onko alle 2000€ tienaavat suomalaiset orjia? Hyväksyykö persut siis orjuuden jos orja on kantaväestöön kuuluva?
Alle kahden tonnin bruttopalkalla työskenteleviä ihmistä alkaa nykyään olla todella vähän. Kaksi ja puoli tonnia on nykyään realismia melkeinpä missä vaan jos on täydet tunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.
Niin sehän se tuntuu porvareilla olevan pääasia että saavat halpaa työvoimaa jotka voi potkia ulos ilman ammattiyhditysten apua.Palkka huono jolla suomalaiset eivät suostu työtä tekemään.Korotuksiahan ei tarvitse maksaa kun niistä ei tiedä.Pomot ja niiden antamat voitelurahat kansanedustajille takaavat että tänne noita halppiksia tulee.
Eikös se ollut vasemmistolainen Marin joka niiden hoitajien lakkoilun halusi lopettaa.
Minä olen kuullut, että se on nimenomaan nykyiset hallitusneuvottelut, jossa on ollut lakko-oikeuden rajaaminen selvitettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomesta löydy työttömiä hoiva-avustajiksi koulutukseen?
Jo vain, kyllä löytyy, mutta 2500€ palkasta he voivat vain nähdä toiveunia. Hoitoalan palkat ovat perseestä, ehkä purran sieltä.
Suupielet ylöspäin niin Suomikin nousee.
Hoiva-avustajan koulutus n vuoden. Itse käynyt amiksen 2v yo-pohjalla. Palkka 2100 brutto, 38h/vk. Mihin muutan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei Suomi kiinnosta ulkomaalaisia niin paljon kuin luullaan. Joten me joudutaan leikkaamaan vanhusten hoidosta ja totutusta persuhoivasta, mutta se taitaa olla tarkoituskin. Ei jokaiselle suu auki kulkevalle dementikkomummolle löydy syöttäjää. Itse tarttis pärjätä.
Mun mielestä on surkuhupaisaa se jatkuva median ja "asiantuntijoiden" rummutus, että Suomeen hinkuisi kauheasti pätevää (meidän standardeilla) porukkaa kotiutumaan suomalaisuuteen kehitysmaista, jos vain helpotettaisiin sitä ja tätä. Sen lisäksi, että koko haaliminen on törkeää kolonialismia ja myös naiivia paapomista - ihan kuin kotoutuminen ja halu muuttaa olisivat manipuloitavissa kuin lapsilla.
Miksi ihmeessä Suomi olisi sen houkuttelevampi kuin vaikka Viro? Eihän kukaan meistä ajattele, että Viroon hinkuu suuri joukko, joka virolaistuu innoissaan ilman jotain todella painavia perhesyitä. Ei tämä ole mikään Espanja tai Sveitsi, jonne mennään toteuttamaan elämän suuria haaveita.
Tuntuu, että päättäjät ovat jotenkin pihalla siitä, mikä ihmisten muutto- ja kotiutumishaluja ajaa. Eivät ilmeisesti itse ole olleet expatteina koskaan tai sitten teeskentelevät tyhmälle kansalle. Kuka tähän enää uskoo - satoja tuhansia työttömänä koulutuksen huippumaassa, ja silti ihan pakko saada työvoimaa kehitysmaista, EU:sta kun kukaan ei alennu, ei edes itäisistä jäsenmaista.
Ärsyttää tämä typerä huijausyritys, jonka motiivi on vain ahneus ja vastuuton kunnianhimo.
Ei kai tänne kehitysmaista kannata ammattitaidotonta väkeä kannata ottaa tai edes ammattitaitoisia koska siellä tarvitaan heitä paikan päällä. Euroopasta tuskin on tulijoita kovinkaan paljon ainakaan pitkäksi aikaa kun ei ole vetovoimatekijöitä.
Lähinnä Aasian suunta on se mistä työvoimaa voidaan saada. Kyseeseen tulee Filippiinit, Intia, Vietnam ja ehkä Kiina. Turha pelätä että tänne alkaisi noista maista tulla satoja tuhansia ainakin jos suhtautuminen on nuivaa. Jotta tänne saataisiin pysyvästi lisää työvoimaa olisi pystyttävä järjestämään kielitaidon opetus ja muu tarvittava niin että tulijat juurtuisivat Suomeen.
Suomessa on kummallinen tilanne kun samaan aikaan on työttömänä pari sataa tuhatta ja työpaikkoja sanotaan olevan tarjolla saman verran. Kohtaanto-ongelmassa on varmasti kyse monesta asiasta kuten työttömät asuvat muualla kuin missä työpaikat ovat tai heillä ei ole ammattitaitoa tai vastaavaa. Varmasti on ikään ja terveyteen liityviä asioita myös.
Tosiasia on se että työtä jää tekemättä kun ei ole työntekijöitä eli talous ei kasva toivotulla tavalla ja palveluja jää saamatta esimerkiksi terveydenhuollossa. Matalapalkka-alan työt ovat jo valuneet ulkomaalaistaustaisille suurelta osin. On hieno asia että he tekevät työtä mihin ei suomalaisia löydy ja omalta osaltaan se lisää talouskasvua kun he tarvitsevat palveluita, ostavat ruokaa jne.
Mitä v**un hienoa on siinä, että joku kehitysmaalainen on täällä polkemassa palkkoja ja samalla nostamassa asumistukea, toimeentulotukea, lapsilisiä ym. koska pelkällä palkalla ei tule toimeen? Valtionveroa maksetaan lakisääteisten vähennysten jälkeen vasta yli 3000 € kk-palkoilla ja tulorajan tulisi olla lähellä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alle 2000€ tienaavat suomalaiset orjia? Hyväksyykö persut siis orjuuden jos orja on kantaväestöön kuuluva?
Alle kahden tonnin bruttopalkalla työskenteleviä ihmistä alkaa nykyään olla todella vähän. Kaksi ja puoli tonnia on nykyään realismia melkeinpä missä vaan jos on täydet tunnit.
Suurimmalla osalla palvelualoilla työskentelevistä jää alle 2500.Kaupan alalla 2200 jos teet päivätyötä.Täydet tunnit ja korkein mahdollinen palkka.Samoin ravintola-ala,siivous ym.Näitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei Suomi kiinnosta ulkomaalaisia niin paljon kuin luullaan. Joten me joudutaan leikkaamaan vanhusten hoidosta ja totutusta persuhoivasta, mutta se taitaa olla tarkoituskin. Ei jokaiselle suu auki kulkevalle dementikkomummolle löydy syöttäjää. Itse tarttis pärjätä.
Mun mielestä on surkuhupaisaa se jatkuva median ja "asiantuntijoiden" rummutus, että Suomeen hinkuisi kauheasti pätevää (meidän standardeilla) porukkaa kotiutumaan suomalaisuuteen kehitysmaista, jos vain helpotettaisiin sitä ja tätä. Sen lisäksi, että koko haaliminen on törkeää kolonialismia ja myös naiivia paapomista - ihan kuin kotoutuminen ja halu muuttaa olisivat manipuloitavissa kuin lapsilla.
Miksi ihmeessä Suomi olisi sen houkuttelevampi kuin vaikka Viro? Eihän kukaan meistä ajattele, että Viroon hinkuu suuri joukko, joka virolaistuu innoissaan ilman jotain todella painavia perhesyitä. Ei tämä ole mikään Espanja tai Sveitsi, jonne mennään toteuttamaan elämän suuria haaveita.
Tuntuu, että päättäjät ovat jotenkin pihalla siitä, mikä ihmisten muutto- ja kotiutumishaluja ajaa. Eivät ilmeisesti itse ole olleet expatteina koskaan tai sitten teeskentelevät tyhmälle kansalle. Kuka tähän enää uskoo - satoja tuhansia työttömänä koulutuksen huippumaassa, ja silti ihan pakko saada työvoimaa kehitysmaista, EU:sta kun kukaan ei alennu, ei edes itäisistä jäsenmaista.
Ärsyttää tämä typerä huijausyritys, jonka motiivi on vain ahneus ja vastuuton kunnianhimo.
Ei kai tänne kehitysmaista kannata ammattitaidotonta väkeä kannata ottaa tai edes ammattitaitoisia koska siellä tarvitaan heitä paikan päällä. Euroopasta tuskin on tulijoita kovinkaan paljon ainakaan pitkäksi aikaa kun ei ole vetovoimatekijöitä.
Lähinnä Aasian suunta on se mistä työvoimaa voidaan saada. Kyseeseen tulee Filippiinit, Intia, Vietnam ja ehkä Kiina. Turha pelätä että tänne alkaisi noista maista tulla satoja tuhansia ainakin jos suhtautuminen on nuivaa. Jotta tänne saataisiin pysyvästi lisää työvoimaa olisi pystyttävä järjestämään kielitaidon opetus ja muu tarvittava niin että tulijat juurtuisivat Suomeen.
Suomessa on kummallinen tilanne kun samaan aikaan on työttömänä pari sataa tuhatta ja työpaikkoja sanotaan olevan tarjolla saman verran. Kohtaanto-ongelmassa on varmasti kyse monesta asiasta kuten työttömät asuvat muualla kuin missä työpaikat ovat tai heillä ei ole ammattitaitoa tai vastaavaa. Varmasti on ikään ja terveyteen liityviä asioita myös.
Tosiasia on se että työtä jää tekemättä kun ei ole työntekijöitä eli talous ei kasva toivotulla tavalla ja palveluja jää saamatta esimerkiksi terveydenhuollossa. Matalapalkka-alan työt ovat jo valuneet ulkomaalaistaustaisille suurelta osin. On hieno asia että he tekevät työtä mihin ei suomalaisia löydy ja omalta osaltaan se lisää talouskasvua kun he tarvitsevat palveluita, ostavat ruokaa jne.
Mitä v**un hienoa on siinä, että joku kehitysmaalainen on täällä polkemassa palkkoja ja samalla nostamassa asumistukea, toimeentulotukea, lapsilisiä ym. koska pelkällä palkalla ei tule toimeen? Valtionveroa maksetaan lakisääteisten vähennysten jälkeen vasta yli 3000 € kk-palkoilla ja tulorajan tulisi olla lähellä sitä.
Eli kannatat siis kaikkien töiden minipalkan nostettavan kolmeen tonniin? Jo vain se minulle passaa.
t: työn raskaan raataja 2250/kk
Purra on aivan pihalla, kuten persut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Purra saa tuon läpi..menisi nuokin työpaikat suomalaisille
Mistä sinä luulet että suomalaiset jaksaisivat innostua hoiva-avustajan hommista?
Kouluissa on ovet ollut suomalaisille auki vuodesta toiseen, mutta kukaan ei halua hoivahommiin.
Jos ei ole työntekijöitä, ei ole pian palveluitakaan. Hoivahommat loppuu ja vanhukset saa jäädä kotiin.Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773
Sairaanhoitajan työ ei käsittääkseni ole hoivaamista.
Lähihoitajan työ on lähempänä hoivaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että pitäisikö palkata kotimaisia oikealla palkalla?
Tässähän tämä ristiriita juuri on.
Persut siis laittavat ulkomailta tuleville kyllä mielellään palkkarajoja, mutta eivät ole kuitenkaan valmiita maksamaan kotimaiselle tavan duunarille kunnon palkkaa.
Itse olen perusduunarina sitä mieltä, että kannustinloukuista ja työn houkuttelemattomuudesta päästään kyllä nopeasti eroon, kunhan riistäjät alkavat maksamaan kunnon palkkaa ja varmasti löytyisi tekijöitä ihan omasta maastakin.
Kokoomushan haluaisi maahan halpatyövoimaa, jotka eivät osaisi oikeuksiaan vaatia, eikä toivottavasti kuuluisi liittoihinkaan ja ihan samaa periaatteessa kannattaisi oikeistolaisena puolueena persutkin, mutta kun ovat sattuneet aikoinaan ottamaan pääagendakseen ma a han mu uton vastustamisen, niin heidän on vähän pakko vastustaa myös työperäistä m aa ha nm uuttoa, että uskottavuus säilyisi. Muutenhan talousoikeistolaisena puolueena kannattaisivat kyllä surutta ulkomaisenkin halpatyövoiman käyttöä.
Suomessa on keskipalkka on 3361 euroa kuukaudessa. On se kumma kun tällä palkalla ei löydy työntekijöitä. Taitaa Kelan maksamat tukiaiset olla sen verran suuret että moni suomalainen laiskuripaskiainen ei viitsi lähteä töihin. Tukia leikattava puoleen niin saadaan vetelykset liikkeelle ja työvoimapula katoaa.
Nyt on kyllä kohtuullisen harhaista tekstiä. On hyvin uponnut Suomen yrittäjien ja EK:n propaganda haluttomista työntekijöistä. Ne tuhannet jatkuvasti auki olevat työpaikat on paskalla palkalla ja nollatuntisopimuksilla olevia pätkätöitä, jotka vieläpä sijaitsevat kaikkein kalleimman asumisen keskuksissa. Tai sitten jotain puhelinmarkkinointikusetuksia, joissa et koskaan pääse edes takuupalkoille, kun ei ne kusettajat maksa edes sitä takuupalkkaa.
Jos on vähänkään täyspäistä ja täyspäiväistä työtä tarjolla, niin suomalaiset kyllä hakee niihin aktiivisesti, vaikka palkka paska olisikin.
Tässä niistä pari esimerkkiä: https://yle.fi/a/3-9512374
Uudenkaupungin autotehtaalle haki tuhannet ihmiset töihin, vaikka palkka oli kehno, kaupungissa asuntotilanne vielä kehnompi ja työpaikka erittäin epävakaa. Tuon rekryn jälkeen siellä on ollutkin jo useaan otteeseen YT:t päällä ja ihmisiä irtisanottu, sekä laitettu pakkolomille.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007268939.html
Ei ihan unelma työ tuokaan, silti 667 työnhakijaa, eli todennäköisesti moninkertainen määrä mitä otettiin, vaikka palkka ja työ tuossakin kaukana huippukliimaksista.
Eli kun on tarjolla edes sitä täyspäiväistä työtä, vaikka vähän kehnommallakin palkalla niin hakijoita kyllä riittää. Vaikka esimerkit olivatkin muutaman vuoden takaa, niin tismalleen sama tilanne on tänä päivänäkin. Hakijoita tavisduuniinkin riittää, kunhan tarjolla on muutakin, kuin nollatuntisopimuksia puhelinmarkkinointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä Aasian suunta on se mistä työvoimaa voidaan saada. Kyseeseen tulee Filippiinit, Intia, Vietnam ja ehkä Kiina. Turha pelätä että tänne alkaisi noista maista tulla satoja tuhansia ainakin jos suhtautuminen on nuivaa. Jotta tänne saataisiin pysyvästi lisää työvoimaa olisi pystyttävä järjestämään kielitaidon opetus
Puhut ristiriitaisesti. Ensin sanot, ettei kehitysmaista kannata ottaa väkeä tänne. Sitten kuitenkin luettelet kehitysmaita, joista väkeä pitäisi mielestäsi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä Aasian suunta on se mistä työvoimaa voidaan saada. Kyseeseen tulee Filippiinit, Intia, Vietnam ja ehkä Kiina. Turha pelätä että tänne alkaisi noista maista tulla satoja tuhansia ainakin jos suhtautuminen on nuivaa. Jotta tänne saataisiin pysyvästi lisää työvoimaa olisi pystyttävä järjestämään kielitaidon opetus
Puhut ristiriitaisesti. Ensin sanot, ettei kehitysmaista kannata ottaa väkeä tänne. Sitten kuitenkin luettelet kehitysmaita, joista väkeä pitäisi mielestäsi ottaa.
Tyypillinen pikkupippelisetä joka haluaa tänne vain thai yms aasialaisnaisia. Harva persu on kokeillut seksiä afrikkalaisen kanssa?
Lähipäivinä Purran alaleuka väpättää.
Minun mielestäni 2500 euroa on hyvä palkka esimerkiksi lähihoitajille, jotka eivät ole kuitenkaan ole korkeakoulutettuja. Anteeksi vain, mutta osa suomalaisista hoitoalan työntekijöistä kuvittelee ihan liikoja omasta erinomaisuudestaan, tehdään sitä vaativaa ja arvokasta työtä monella muullakin alalla ja samalla palkkatasolla kuin hoitoalalla.