Purra haluaa 2500 e tulorajan - hoiva-avustajat eivät voi tulla Suomeen
Kommentit (215)
iin siis kyllähän kokoomus on oikeassa, että ei palkalla ole edes tarkoitus elää. Palkkaa nimenomaan kuuluu täydentää sosiaalituella, jotta yritykset kukoistavat ja voivat työllistää lisää näitä sosiaalituki-palkollisia. Tämä on ainoa ja oikea inklusiivinen ja suvaitsevainen työllistämismalli. Vasemmisto on samaa mieltä, ja silloin kun kokoomus ja vasemmisto ovat samaa mieltä, niin asian on pakko olla ainoa mahdollinen hyvä ratkaisu. He eivät voi molemmat olla väärässä sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 1852€/kk eli siis vaikka olen suomalainen niin minullakaan ei olisi oikeutta asua tässä maassa? Aloitan siis säästämisen menolippua varten
Tervemenoa. Valitettavasti sinusta ei pääsekään eroon verovaroja tuhlaamasta muuten kuin vapaaehtoisesti. Kaikkien alle 2k tienaavien pitäisi tehdä samoin. Kiitos sinulle.
Ai, että tuota pienemmällä palkalla ei saisi tulla Suomeen töihin? :D huvittavaa kuinka irrallaan Purra on todellisuudesta. Yhteiskunta pyörii tälläkin hetkellä ulkomailta tulleiden pienituloisten varassa. T. Suomalainen joka tienaa alle reilusti alle 2500 ja työkavereista iso prosentti on ulkomailta, toisin kuin paremmin palkatuilla aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kuka huippuosaaja nyt Suomeen tulisi jostain töihin,jos saa vain 2500€ palkkaa, kun suurin osa nettopalkasta menee pakollisiin menoihin?
Pitääkö kaikkien tulijoiden olla huippuosaajia?
Suomeen ei tule yksikään todellinen huippuosaaka muuten kuin vaimon/aviomiehen kautta. Jos mitään sidettä Suomeen ei ole, on luonnollisesti järkevämpää valita maa, missä tienaa kolminkertaisesti.
Purra tietää ettei näillä luvuilla tai palkkavaatimuksilla ole mitään merkitystä.
Se ei vähennä yhtään ulkomaalaisten tuloa.
Se on vaan hokkuspokkus temppu äänestäjille
Siis eikös EU:ssa ole vapaa liikkuvuus.
Eikös jo nyt suomeen saa tulla töihin toisesta EU maasta.
Miksi muista eu-maista ei tulla suomeen töihin. EU työmarkkinoilla on kokoa satojen miljoonin ihmisten verran, eikö nämä riitä.
Vai onko näissäkin jotain rajoituksia ettei esim puolalainen työntekijä saa tulla suomeen töihin, jos vaan joku maksaa palkan.
Miksi sen työntekijän pitäisi tulla eu-alueen ulkopuolelta. Kunhan tässä ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin kahteen kertaan ammatinvalinnanohjaajalla työttömyyden pitkittyessä. (Vuosia välissä).
Mitään ammattia ei löytynyt. Hän totesi minun olevan älykkö ja että olisi pitänyt nuorena hakea yliopistoon.
Auttoipas kovasti jopa joo! Mutta selitti tiettyjä asioita elämässäni. Ei vaan antanut viitteitä, minne hakeutua töihin. Olin jo liian vanha opiskelemaan.
"Älykkö" on ammatinvalintapsykologien slangia ja tarkoittaa sellaista näsäviisasta rasittavaa ihmistä, jota kukaan ei halua palkata työilmapiiriä pilaamaan :D
Lol, olen itse työllisyyspalveluissa alemmalla palkalla töissä. Tosin yksinasuvana, ei-helsinkiläisenä tulen toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kuka huippuosaaja nyt Suomeen tulisi jostain töihin,jos saa vain 2500€ palkkaa, kun suurin osa nettopalkasta menee pakollisiin menoihin?
Tervetuloa Suomeen rikastumaan. Yksiön vuokra Tikkurilassa noin 800 euroa. Ruoka on Suomessa halpaa, kuten tiedämme.
Just näin. Ja laitetaan ruoan alviin vielä 10% lisää kokoomuksen äänitorven, luottoekonomistin, Aki Kangasharjun neuvojen mukaan.
No jos nuo ulkomailta tulevat ovat niin kovia ammattilaisia että sellaisia ei Suomesta eikä koko EU-alueelta löydy, niin kai heille ollaan valmiita maksamaan paljon enemmänkin kuin 2500e kuukaudessa.
Nostetaan hoiva-avustajien palkka tohon 2500 niin sit voivat tulla. Tuohan ei tietenkään sovi, koska sitten ne eivät olisi halpatyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei moni suomalainenkaan saa tuota palkkaa, vaikka oikeistolaisten mielestä kukaan Suomessa ei tienaa alle 3000 euroa. En edes viitsi googlettaa tuon aivo-oksennuksen laukoneen tyypin nimeä.
Ja jatkossa ne suomalaiset saavat vielä vähemmän palkkaa, jos tänne otetaan kehitysmaista halpatyövoimaa palkkoja polkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 1852€/kk eli siis vaikka olen suomalainen niin minullakaan ei olisi oikeutta asua tässä maassa? Aloitan siis säästämisen menolippua varten
Älä tekeydy tyhmemmäksi kuin olet. Tietysti Suomessa on työssäkäyviä jotka tienaavat vähemmän kuin 2500e kuukaudessa. Mutta nyt onkin kyse siitä minkälaisia asiantuntijoita me haluamme ulkomailta paikkaamaan niin sanottua työvoimapulaamme. Ei ole mitään järkeä ottaa maahan sellaisia ulkomaisia työntekijöitä joiden elanto tulee osittainkaan sosiaaliturvasta.
Tietysti tavoitteena on se että kaikki työssäkäyvät elättävät itse itsensä ja perheensä eivätkä tarvitse tulonsiirtoja elääkseen, mutta kaikkea ei voi korjata yhden hallintokauden aikana. Muut puolueet nikottelevat jo tuo palkkavaatimuksenkin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Pitääkö kaikkien tulijoiden olla huippuosaajia?
Siltä vaikuttaa. Kovan tason asiantuntijoista muut puolueet puhuvat kun on kyse työperäisestä muutosta maahamme.
Tätä ei näköjään monikaan vasemmistolainen näytä ymmärtävän, että jos suomeen raahataan halpatyövoimaa, niin se alentaa heidän omaa palkkaansa. Olettaen että vasemmistolainen on matalapalkka-alalla.
Järkevämpää vasemmiston olisi estää tänne tulemasta kenenkään, varsinkaan matalapalkka-alalle!
Vierailija kirjoitti:
On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.
Niin sehän se tuntuu porvareilla olevan pääasia että saavat halpaa työvoimaa jotka voi potkia ulos ilman ammattiyhditysten apua.Palkka huono jolla suomalaiset eivät suostu työtä tekemään.Korotuksiahan ei tarvitse maksaa kun niistä ei tiedä.Pomot ja niiden antamat voitelurahat kansanedustajille takaavat että tänne noita halppiksia tulee.
Persuja haukutaan rasisteiksi. Mutta ovat lähes ainoita jotka vastustavat ulkomaalaisten tuomista tänne orjiksi. Että kukas se oikea rasisti onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.
Onko alle 2000€ tienaavat suomalaiset orjia? Hyväksyykö persut siis orjuuden jos orja on kantaväestöön kuuluva?
Eli mielestäsi on parempi ratkaisu tuoda tänne väkeä jotka tekee halvalla kuin maksaa suomalaiselle kunnon palkkaa. Tässä on kyse nimenomaan siitä että teidän ratkaisunne ongelmaan on tuoda tänne jostain ulkomailta väkeä tekemään työtä palkalla jolla suomalainen ei suostu työskentelemään kun sillä ei tule toimeen. Minusta tuo on sitä suurinta rasismia kun oletatte että joku aasialainen tulee sillä miniliksalla toimeen eri tavalla kuin suomalainen.
Nyt on kyllä pakko sanoa, että vaikka mielelläni kritisoisinkin persuja ja kysyisin heiltä kuinka aikovat ratkaista hoitajapulan jos tulotaso pitää olla vähintään 2500e jolloin edes hoiva-avustajia ei voi rekrytä ulkomailta, niin onhan heillä pointtinsa... Mieluummin tosiaan palkkataso kuntoon niin ratkeaa moni asia ja saadaan tosiaan suomenkielistäkin hoitoalan väkeä takaisin ja uusia kiinnostumaan alasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sehän se tuntuu porvareilla olevan pääasia että saavat halpaa työvoimaa jotka voi potkia ulos ilman ammattiyhditysten apua.Palkka huono jolla suomalaiset eivät suostu työtä tekemään.Korotuksiahan ei tarvitse maksaa kun niistä ei tiedä.Pomot ja niiden antamat voitelurahat kansanedustajille takaavat että tänne noita halppiksia tulee.
Eikös se ollut vasemmistolainen Marin joka niiden hoitajien lakkoilun halusi lopettaa.
Minä taas olen suomalainen 58 v. joka ei saa edes vastauksia työhakemuksiin. Nähtävästi en kuulu työvoimaan.