Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra haluaa 2500 e tulorajan - hoiva-avustajat eivät voi tulla Suomeen

Vierailija
24.05.2023 |

Koska heidän palkkansa jää tämän alle.

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Riikka ja Perussuomalaiset! Ehkä täällä sittenkin on vielä tulevaisuutta eikä tarvitse ostaa menolippua

Vierailija
22/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kahteen kertaan ammatinvalinnanohjaajalla työttömyyden pitkittyessä. (Vuosia välissä).

Mitään ammattia ei löytynyt. Hän totesi minun olevan älykkö ja että olisi pitänyt nuorena hakea yliopistoon.

Auttoipas kovasti jopa joo! Mutta selitti tiettyjä asioita elämässäni. Ei vaan antanut viitteitä, minne hakeutua töihin. Olin jo liian vanha opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.

Tätä se on kun jossain punapiireissä ruvettiin kuvittelemaan että pelkkä persujen vastustaminen kaikissa mahdollisissa asioissa on hyvän ihmisen merkki. Tuota ne on harjoittaneet nyt siitä lähtien kun ekat persut tuli valittua jonnekin joskus 2000-vuosikymmenellä.

Järkeähän tuossa ei selvästikään käytetä kun katsoo mitä kaikkea nää vaatii pelkästään persuja vastustaakseen. Toisaalta eipä nuo voi tuosta luopuakaan. Jollain eva biudetilla ei olisi poliittista uraa ollenkaan jos ei olisi persuja joita haukkua joka välissä, kun tuolla ei näytä olevan yhtään omaperäistä hyvää ideaa mutta persuja vastustamalla saa sentään palstatilaa lehdistä. 

Vierailija
24/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko maassa on valtava pula osaavista hoitajista. Siksi ansaitusti eläkkeellä olevia hoitajia maanitellaan takaisin töihin. Sosiaali- ja terveysalan kantokyky ei voi kuitenkaan voimalla nojata eläkkeellä oleviin hoitajiin.

https://www.tehylehti.fi/fi/blogit/mainio/elakkeella-olijat-eivat-voi-r…

Osaajille pitää maksaa PALKKAA, todella yllättävää.

"Työvoimapula" LOL :D

Vierailija
25/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on tietysti jättänyt tuohon vähän tinkivaraa. Lopulta on tyytyväinen esim. 1800 e / kk.

Vierailija
26/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma miten jotkut haukkuu persuja hrässisteiksi mutta itse ovat valmiita tuomaan tänne köyhistä maista halpapalkkalaisia orjikseen.

Tätä se on kun jossain punapiireissä ruvettiin kuvittelemaan että pelkkä persujen vastustaminen kaikissa mahdollisissa asioissa on hyvän ihmisen merkki. Tuota ne on harjoittaneet nyt siitä lähtien kun ekat persut tuli valittua jonnekin joskus 2000-vuosikymmenellä.

Järkeähän tuossa ei selvästikään käytetä kun katsoo mitä kaikkea nää vaatii pelkästään persuja vastustaakseen. Toisaalta eipä nuo voi tuosta luopuakaan. Jollain eva biudetilla ei olisi poliittista uraa ollenkaan jos ei olisi persuja joita haukkua joka välissä, kun tuolla ei näytä olevan yhtään omaperäistä hyvää ideaa mutta persuja vastustamalla saa sentään palstatilaa lehdistä. 

Kylläpäs sitä nyt taas uhriudutaan.

Vierailija
27/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kahteen kertaan ammatinvalinnanohjaajalla työttömyyden pitkittyessä. (Vuosia välissä).

Mitään ammattia ei löytynyt. Hän totesi minun olevan älykkö ja että olisi pitänyt nuorena hakea yliopistoon.

Auttoipas kovasti jopa joo! Mutta selitti tiettyjä asioita elämässäni. Ei vaan antanut viitteitä, minne hakeutua töihin. Olin jo liian vanha opiskelemaan.

Koskaan ei ole liian vanha opiskelemaan. Haluaako siihen vanhana panostaa, on toinen asia. Eikä kannata odottaa että firmat on jonossa työtarjouksineen jos ikä alkaa lähestyä 50 tai yli valmistuessa. 

Vierailija
28/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs sitä nyt taas uhriudutaan.

Punapiirit triggeröityy niin helposti. Seuraava reaktiohan on sensuuri koska noi ei kykene selittämään koskaan toimintaansa millään järjellisellä tavalla. 

Vierailija
29/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pitäisikö nostaa sitä palkkaa niin sitten voisivat tulla?

Pitäisköhän näitä "putinin ilmastopsykoosihintoja" jo laskea sille tasolle, että 2500€ palkalla olis OSTOVOIMA

Vai nostetaanko polttoaineen hintaa ja veroja 100€ litra, niin saadaan niin kallista ruokaa, että kenelläkään ei ole vara edes syödä mitään. :D

Vierailija
30/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alle 2000€ tienaavat suomalaiset orjia? Hyväksyykö persut siis orjuuden jos orja on kantaväestöön kuuluva?

Eli mielestäsi on parempi ratkaisu tuoda tänne väkeä jotka tekee halvalla kuin maksaa suomalaiselle kunnon palkkaa. Tässä on kyse nimenomaan siitä että teidän ratkaisunne ongelmaan on tuoda tänne jostain ulkomailta väkeä tekemään työtä palkalla jolla suomalainen ei suostu työskentelemään kun sillä ei tule toimeen. Minusta tuo on sitä suurinta rasismia kun oletatte että joku aasialainen tulee sillä miniliksalla toimeen eri tavalla kuin suomalainen.

Vierailija
31/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne Suomeen kukaan täältä ihanasta aurinkoisesta kehitysmaasta halua tulla loskaan ja räntäsateeseen vittuutumaan. Kyllä täällä kehitysmaassa on kivempaa kun on lämmintä ja maukasta aasialaista ruokaakin saa edullisesti katukojuista.  Kyllä teidän härmäläisten täytyy vaan tulla keskenänne toimeen eli hinatkaa palkkoja ylemmäksi niin alkaa työt maistumaan.

Vierailija
32/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alle 2000€ tienaavat suomalaiset orjia? Hyväksyykö persut siis orjuuden jos orja on kantaväestöön kuuluva?

Eli mielestäsi on parempi ratkaisu tuoda tänne väkeä jotka tekee halvalla kuin maksaa suomalaiselle kunnon palkkaa. Tässä on kyse nimenomaan siitä että teidän ratkaisunne ongelmaan on tuoda tänne jostain ulkomailta väkeä tekemään työtä palkalla jolla suomalainen ei suostu työskentelemään kun sillä ei tule toimeen. Minusta tuo on sitä suurinta rasismia kun oletatte että joku aasialainen tulee sillä miniliksalla toimeen eri tavalla kuin suomalainen.

Näin juuri. Lisäksi niitä koulutettuja ja työteliäitä ihmisiä tarvitaan myös lähtömaissa. Muuten tilanne siellä vain heikkenee. Lisäksi nämä Suomeen tulevat lähettävät palkkansa sukulaisille, eivät siis kuluta sitä palveluihin Suomessa. Asuvat kommuuneissa - työnantajien tarjoamissa tiloissa. Tuo ei ole mitään laadukasta elämää kenellekään. 

Vierailija
33/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki tarkoittaa sitä, että ne palkat on nyt nostettava ja normaaleilla työehdoilla/työtunneilla. Sitten saatte ihan suomea ja ruotsia osaavan työtekijän töihin.

Vierailija
34/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Lisäksi niitä koulutettuja ja työteliäitä ihmisiä tarvitaan myös lähtömaissa. Muuten tilanne siellä vain heikkenee. Lisäksi nämä Suomeen tulevat lähettävät palkkansa sukulaisille, eivät siis kuluta sitä palveluihin Suomessa. Asuvat kommuuneissa - työnantajien tarjoamissa tiloissa. Tuo ei ole mitään laadukasta elämää kenellekään. 

Niin. Se on hyväksikäyttöä

Vierailija
35/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pizzanvääntäjä tuo tänne sukulaisensa tekemään surkealla palkalla töitä niin se on ihmiskauppaa mutta jostain syystä kun liberaalimaailmanparantaja tuo tänne 500 aasialaista yhtä surkealla palkalla pesemään mummoja se onkin vain työvoimapulan paikkaamista.

Vierailija
36/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ne pärjää sillä palkalla, niin sehän jää meidän veronmaksajien kontolle niiden elättäminen. Täällä on jo ihan tarpeeksi kotimaisiakin elätettäviä, miksi pitäisi  tänne niitä ulkomailta lisää haalia? Perussuomalaiset, älkää antako periksi!

Vierailija
37/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pizzanvääntäjä tuo tänne sukulaisensa tekemään surkealla palkalla töitä niin se on ihmiskauppaa mutta jostain syystä kun liberaalimaailmanparantaja tuo tänne 500 aasialaista yhtä surkealla palkalla pesemään mummoja se onkin vain työvoimapulan paikkaamista.

Niin, on se aika erikoista :D

Vierailija
38/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole liian vanha opiskelemaan. Haluaako siihen vanhana panostaa, on toinen asia. Eikä kannata odottaa että firmat on jonossa työtarjouksineen jos ikä alkaa lähestyä 50 tai yli valmistuessa. 

Sitä juuri minäkin ajattelin. Opinnot ja lainaa 50-60 vuotiaana eikä tietoakaan töistä. Kyllä hän ikärasismin myönsi näin kahden kesken.

En tiedä, onko kys. palvelua enää käytettävissä, mut vois auttaa nuoria löytämään paikkansa.

Minä sitten tein pätkätöitä niin kauan kuin niitä riitti.

Vierailija
39/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkasta puhutaan varmaan? Hoiva-avustajan työ on raskasta. Soisi täysiaikaisest työstä kyllä tuon palkan.

Vierailija
40/215 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500€ pitäisikin olla kokopäivä töistä minimi jotta elintaso olisi siedettävää,joillakin aloilla se jää alle 2000€ joka on orjapalkka tämän päivän hinnoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän