Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette järkänneet pikkukoululaistenne kesäloman?

Vierailija
24.05.2023 |

2,5kk eka- ja tokaluokkalaisilla. Miten järkkäätte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla kotiäiti.

Vierailija
2/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesän opiskelin ja nostin opintotuet ja lainan, tänä kesänä koitan pärjätä säästöillä (olen opiskelija).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on mukava ja positiivinen asia. On muuten sallittua ottaa osittaista hoitovapaata siihen asti kunnes nuorin lapsi on menossa kolmannelle luokalle. Sen avulla vanhemmat saavat kätevästi kevennettyä kesän työtaakkaansa.

Vierailija
4/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun lapset on päivisin mummolassa ja heinäkuun olen itse lomalla.

Vierailija
5/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin tyhmä että tuli asia vasta nyt mieleen 😂

Vierailija
6/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siinä on järkkäämistä?

Vierailija
7/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten ettei alle 18v koululaista saa jättää yksin kotiin, se on heitteillejättö ja vähintään sakot rapsahtaa. Teini-ikäinen saa tietysti hillua kaupungilla vaikka koko yön, mutta muistakaa ettette jätä tätä samaa teiniä yöksi yksin kotiin.

Vierailija
8/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset pärjäävät jo yksin päivät kun nuorempi on vitosella. Mutta se oli tosiaan stressaavaa, kun olivat pienempiä, koska meillä ei ole isovanhempien apua tai vastaavaa, jolla voisi paikata sellaisia päiviä, joille ei saa hoitajaa. Käytännössä me ilmoitettiin lapset leireille noin 3-4 viikoksi ja yritettiin saada omat kesälomat peräkkäin. Niin saatiin katettua koulujen kesälomat. Leirien kanssa piti olla hereillä ajoissa, koska suosituimmat viikot tulivat yleensä jo helmikuussa myyntiin. Silloin ei ollut vielä kesälomia työpaikoilta tiedossa, joten yleensä varasimme varmuuden vuoksi liikaa leiriviikkoja ja peruimme turhat, kun lomat varmistuivat. Niissähän lukee ehdoissa, että rahoja ei saa takaisin, mutta melkein aina oli joku peruutuspaikalla olija, jolloin saimme rahat takaisin.

Vierailija
9/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on tullut yh:na kokeiltua, aluksi olin osittaisella hoitovapaalla, yhden kesän tein yövuoroa, yhdeksi kesäksi palkkasin lastenhoitajan (se oli ihanaa, teki ruuatkin valmiiksi), yhden kesän pidin virkavapaata. Sitten ryhdyin yrittäjäksi ja ongelma poistui.

Vierailija
10/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa on sporttileiri ja jalkapalloleiri. Molemmat arkisin päivällä. Yhden viikon viettää isovanhempien mökillä. Miehellä alkaa loma juhannuksesta ja mulla viikkoa myöhemmin.

Vierailija
11/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyösopimus vuodesta 2017.

Vierailija
12/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla työtön. Ei ole vaihtoehtoja. Meillä ei edes 3 lk pärjää yksin koko päivää, jos lähtisin kello 7 ja tulisin kello 17. Ketään mummia/kummia/ystävää ei ole eikä varaa palkata hoitajaa.

Vierailija
13/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempi lapsi oli ekaluokan jälkeen kesäkuun leikkikentällä päivät. Hän vihasi sitä ja tokaluokan jälkeen hänen ilmoitti, että on mieluummin yksin kotona. Niin sitten olikin. Nuorempaa lasta (neljä vuotta ikäeroa) emme edes yrittäneet minnekään leikkikentälle tai leireille säilöä, hän oli isomman kanssa päivät kotona. Kukaan ei tehnyt lasua ja molemmat lapset on ihan normaaleja, vanhempi jo kohta aikuinen. 

Riippuu siis lapsesta, että miten kannattaa toimia. Meillä molemmat on aina olleet sellaisia, että heitä suorastaan ilahduttaa, jos saavat olla omissa oloissaan. Esikoinen oli ekan ja tokan luokan ip-kerhossa ja tokaluokan jälkeen tuuletti, että jes, nyt saa tulla koulusta suoraan kotiin ja olla RAUHASSA yksinään :D Nuorempi taas on aina vähän valittanut sitä, että hänellä ei ole ollut samalla tavalla tilaisuutta olla kotona yksinään, kun hän lopetti ip-kerhossa, niin isompi sisarus oli sitten iltapäivät kotona myös. 

Vierailija
14/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla osa-aikatyössä 8-12.

Vierailija
15/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista järjestelyähän se on

- 2 ekaa viikkoa meidän ekaluokkalainen on seurakunnan järjestämällä päiväleirillä (toimintaa klo 8-16)

- juhannusta edeltävän viikon on mummolassa hoidossa 

- mieheni jää lomalle juhannukselta ja on ensin kaksi viikkoa kaksin lapsen kanssa

- minä jään lomalle 2 viikkoa myöhemmin ja olen lomalla 4 viikkoa

- ja elokuussa naapurin lukiolainen on luvannut viettää hänen kanssaan ne muutamat päivät (maksua vastaan tietenkin) mitä siihen jää ennen koulujen alkua

Koko perheenä meillä ei ole siis kuin 2 viikkoa lomaa, mutta pitämällä lomia hieman eri aikaan, saa pieni koululainen kuitenkin 6 viikkoa lomaa oman perheenjäsenen kanssa

Vierailija
16/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä tekemällä silloin kun ei olla lomalla. Viikon päiväleiri myös tiedossa.

Vierailija
17/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaisin nuoren lastenhoitajan, aivan paras ratkaisu.

Tuli meille klo 10.30 siivosi ja teki ruuan ja lähti klo 14.30

Maksoin 250€/ viikko ja oli töissä kuukauden, tarvii sanoa että oli ihana tulla siistiin kotiin suoraan ruokapöytään ja lapsetkin oli tyytyväisiä:)

Vierailija
18/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesän opiskelin ja nostin opintotuet ja lainan, tänä kesänä koitan pärjätä säästöillä (olen opiskelija).

Nyt ei tainnut olla sinusta kyse vaikka varmasti pikkukoululainen oletkin.

"Miten olette järkänneet pikkukoululaistenne kesäloman?"

Vierailija
19/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiri ainakin yhdelle viikolle, lomat limittäin, isovanhemmat ottaa osaksi aikaa. 

Jotkut tutut ovat sopineet vuorottelusta lapsen ystävien vanhempien kanssa. 

Vierailija
20/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee miehen työkaverin lukiolainen hoitamaan lapsia koulujen lopusta juhannukseen. Loppukesä pärjätään, kun on lomat osittain limittäin ja minä olen ottanut kesäloman lisäksi kesälomarahan ylimääräisenä lomana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä