Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähköauton akun lataus maksoi ti-ke yön hinnoilla vain 40 senttiä, taas ajetaan 130 kilometriä halvalla

Vierailija
24.05.2023 |

Halpaa on kuin saippua. Tuolla hinnalla ei saa kuin jugurttipurkillisen bensaa :)

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä 2022 oli Nissan liikkeissä tarjous: Nissan Leaf täyssähkjöauto 25990 euroa sis. varustepaketin ja

Ostin sen.  Takuu 3v tai 100000 km. 

Uusi? Kuinka iso akku? kuulostaa edukkaalta. Leaf on hyvä paitsi chademo.

Vierailija
102/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko nuo tonnin autot vie bensaa tai dieseliä per 100km? Kysyn kun ajoja tulee yli 50t km vuodessa.

Mulla on reilu 20v Micra. 4,5L leppoisaa 60-80 ajoa 5,5 100 6,6-7 120. Nämä parhaimmilla keleillä. Talvella 0,5-1L päälle kaikkiin.

Ei ole kannanotto minkään puolesta tai vastaan, kerroin vain nykyisen autoni lukemat. Sähköinen tulee todennäköisesti jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää kun ihmiset ei ymmärrä että sen sähköauton voi reissussa ladata pikalaturilla ihan samaan tapaan kuin tankkaisi polttomoottori-auton. Eikä tarvitse tunteja odottaa, käväiset huoltsikalla vessassa ja juot kahvit ja taas mennään.

Tankkamiseen tyhjästä-täyteen menee noin 3 minuuttia, enkä juo huoltsikka kahvia tai käy vessassa. Kuinka kalliiksi sähkön tankkaaminen tulisikaan 6-henkisellä perheellämme sinun oppiesi mukaan???

Vali vali. Teillä on ilmeisesti kaikilla kuudella hengellä vaipat kun käytte fossiilillanne jossain pidemmällä reissulla :D Menikö asian ydin jotenkin ohi sinulta?

Kukaan meistä ei ole enää vaippa ikäinen eikä myöskään kärsi eturauhasen kasvusta tai virtsatietulehduksesta. Kun ajamme pitkää matkaa, lähdemme matkaan aamuyöstä kolmen-neljän paikkeilla, lapset nukkuvat helpostikin 6 tuntia putkeen eli noin 530 km, jolloin pysähdymme ensimmäistä kertaa jollekin ihanalle järvenrannalle syömään kunnon eväät ja juomaan aamukahvit. 

Seuraava pysähdys on vajaan neljän tunnin ja 300 km päästä yleensä Rovaniemellä lounas taukoa pitäen. Eikä sekään huoltsikalla.

Seuraava pysähdys on kaasukeitin kahvit ja kylmä päivällinen patonkien ja salaatin muodossa jossain sopivalla kohdin josta nauttia Lapin maisemista samalla. Ei huoltsikalla kitkerää kahvia juoden.

Näiden pysähdysten lisäksi pysähdymme  tarvittaessa puskapissille.

Viimeinen pysähdys Suomen puolella onkin noin 6 tunnin päästä Karigasniemellä, jossa yövymme ja tankkaamme auton ennen siirtymistä Norjan puolelle. Kello on tässä vaiheessa noin 21-22 noilla kolmella pidemmällä pysähdyksellä ja joillakin pissatauoilla. 

Miten saamme ajan kulumaan autossa: pelit, kirjat, BookBeat, neulominen, musiikin kuuntelu, leffojen katselu, nukkuminen, some, kuvankäsittely ja joku innokas tekee joka kerta läksyjäkin autossa :) Kuski vaihdetaan tauoilla. Bensa riittää koko matkaksi, kertaakaan ei tarvitse seistä huoltiksen ruuhkissa asfalttipihoilla,  vaan matkan voi aloittaa alusta saakka niistä maisemista ja ympäristöistä, jotka tuovat meille lomafiiliksen.

Tämä oli kyllä jo parempi kuin se Hangosta Utsjoelle ja takaisin peräkärryä vetäen ilman taukoja.

Eväitä ja puskapissejä? Neulomista? Kiitos päivän parhaista nauruista! Teillä onkin samalla matkalla ihan erilaiset lomafiilismaisemat kuin meillä jotka käy kusella pöntöllä istuen. Onhan se ihan mahtava lomafiilis hinkata hyttysten puremista kutiavaa kankkua auton penkkiin 530km putkeen...

Ei noi keitinkahvit minusta pahalta kuulosta. Parempaa kahvia itse tehtynä saa kuin huoltamoilla. Tekisin lämpimän ruoankin sillä taukopaikalla pitkällä matkalla jos joku hieno näköalapaikka tien lähellä. Mutta muuten nämä "lasten kanssa kuusi tuntia putkeen" jutut ovat hauskoja satuja.

Vierailija
104/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä tsekkasin niin tästä autosta saa 2300€. Eli minkäs sähkön tällä hintaa saa? Se että laitan 150€ tankkiin kuukaudessa, niin laskehan. Laske että mikäs sähkö kannattaa ostaa.

Vierailija
105/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä tsekkasin niin tästä autosta saa 2300€. Eli minkäs sähkön tällä hintaa saa? Se että laitan 150€ tankkiin kuukaudessa, niin laskehan. Laske että mikäs sähkö kannattaa ostaa.

Et saa minkäänlaista sähköautoa.

Vierailija
106/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko koko lopun elämääsi ajaa tuon hintaisilla autoilla? Minä olen joka kerta vaihtanut aina vähän uudempaan ja kalliimpaan ja nykyään on jo varaa ostaa tuliterä sähköautokin.

Vierailija
107/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas halpaa tuo pörssisähkö!

ja ap näköjään saa siirronkin ilmaiseksi, eikä edes maksa sähköveroja, joita me muut joudumme maksamaan.

Vierailija
108/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostat saippuan tuohon hintaan? Missä noin halpa siirtomaksu?

Vierailija
109/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aina ostat tasan samanhintaisen auton kun sillä hetkellä omastasi saat niin lopulta et voi ostaa enää mitään autoa kun arvo tippuu nollaan. Minkään tuon hintaluokan käyttöauton arvo ei nouse iän myötä.

Vierailija
110/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko koko lopun elämääsi ajaa tuon hintaisilla autoilla? Minä olen joka kerta vaihtanut aina vähän uudempaan ja kalliimpaan ja nykyään on jo varaa ostaa tuliterä sähköautokin.

kyllähän vihreät yrittävät pakottaa minua ostamaan kalliimman auton, mutta miten se olisi mahdollista, kun kerran ei ole rahaa. vihreät tietävät hyvin, etten pysty ostamaan kalliinpaa autoa, joten vihreät nerokkaasti rahastavat minua korkeilla polttoaineveroilla ja autoveroilla. varmistuu ainakin se, että kaikki rahat kuluvat ja minulla ei ole ikinä varaa kalliinpaan autoon.

Vierailija
111/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko nuo tonnin autot vie bensaa tai dieseliä per 100km? Kysyn kun ajoja tulee yli 50t km vuodessa.

Mulla on reilu 20v Micra. 4,5L leppoisaa 60-80 ajoa 5,5 100 6,6-7 120. Nämä parhaimmilla keleillä. Talvella 0,5-1L päälle kaikkiin.

Ei ole kannanotto minkään puolesta tai vastaan, kerroin vain nykyisen autoni lukemat. Sähköinen tulee todennäköisesti jossain vaiheessa.

Mulla samanlainen. Vakuutus 152e/v ja trafimaksu reilusti alle 200e/v

Vierailija
112/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auto ostetaan uutena kaupasta, eikä mitää vanhaa jolla joku on ajanut.

Sama naisen kanssa tuore ja käyttämätön peli pitää olla. Kiva varmaan ajaa jotain käytettyä naista kun monet on sitä ajanut ja jyystänyt ties minkälaisella varustuksella.

Ja ties mitä se on niellyt!!

Vierailija
113/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama naisen kanssa tuore ja käyttämätön peli pitää olla. Kiva varmaan ajaa jotain käytettyä naista kun monet on sitä ajanut ja jyystänyt ties minkälaisella varustuksella.

Juurikin näin.

Vierailija
114/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sun auton akun uusiminen maksaa kun se lahoaa?

Motonetistä alle satasella?

Vierailija
115/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikilla ei ole varaa uuteen (naiseen)

Vierailija
116/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikilla ei ole varaa uuteen (naiseen)

Uusi nuori tulee yleensä halvemmaksi kun ei ole niin paljon remppaa ja vaivaa.

Vierailija
117/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se lahoaisi?

Vierailija
118/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllähän vihreät yrittävät pakottaa minua ostamaan kalliimman auton, mutta miten se olisi mahdollista, kun kerran ei ole rahaa. vihreät tietävät hyvin, etten pysty ostamaan kalliinpaa autoa, joten vihreät nerokkaasti rahastavat minua korkeilla polttoaineveroilla ja autoveroilla. varmistuu ainakin se, että kaikki rahat kuluvat ja minulla ei ole ikinä varaa kalliinpaan autoon.

Kun lait nykyisestä polttoaineverosta ja autoverosta säädettiin, vihreät istui oppositiossa.

Vierailija
119/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei maksa mitään kun takuu on voimassa vielä monen monta vuotta.

T:Sähköautoilija

Vierailija
120/163 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se lahoaisi?

Kato Googlesta jos et tiedä.

Ettet jää tielle.