Olen koko ikäni ollut kateellinen heille, joilla on sisko.
Toki on aina heitäkin, joilla on huonot välit siskoon mutta kovasti tuntuvat olevan vähemmistössä. Monilla se sisko on se läheisin ystävä, tuki ja turva.
Nytkin olen järkkäämässä yo-juhlia ja muut samassa tilanteessa kertovat siskojensa auttavan. Minulla ei ole ketään joka voisi olla apuna.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sisko, jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä pariinkymmeneen vuoteen. Meillä on ikäeroa, eikä mitään yhteistä.
Onhan teillä yhteiset vanhemmat. Jos vain ikäeron takia ette ole tekemisissä niin onhan tuo jopa noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea tapa elää.
Heh, ei tämä mikään elämäntapa sentään ole. Kunhan tulee mieleen aina kun tutut kertovat mitä ovat tehneet siskojensa kanssa. Itse en esim. voisi kuvitella että lähtisin matkalle, shoppailemaan tms. yhdessä veljeni kanssa, niin kuin monet tuntuvat tekevän siskojensa kanssa. Tai että soittaisin veljelle jos mulla on jokin murhe.
Ap
Kyllä siskot ja veljetkin voi olla läheisiä, olen tätä nähnyt monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ei ole sukupuolella väliä. Olisipa minulla veli tai sisko.
Et todellakaan halua veljeä. Tässä poikien vanhemmille vinkki, että kitkekää se väkivalta muita kohtaan heti alkuunsa vaikka lasta kiinni pitämällä. Se tuhoaa sisarusten suhteet, kun veljet lyövät ja potkivat sisaruksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan halua veljeä. Tässä poikien vanhemmille vinkki, että kitkekää se väkivalta muita kohtaan heti alkuunsa vaikka lasta kiinni pitämällä. Se tuhoaa sisarusten suhteet, kun veljet lyövät ja potkivat sisaruksiaan.
Isosisko löi ja potki minua ihan päivittäin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs yleinen vinkki toi nyt oli? Sisarusten välistä henkistä ja fyysistä väkivaltaa esiintyy perheissä ihan sukupuoleen katsomatta.
Meillä on neljä poikaa ja ikinä eivät ole toisiaan lyöneet tai potkineet. Öeikkipainia ovat pienenä menneet, mutta siitä pitivät kaikki eikä siinä ketään satutettu.
Tiesitkö muuten,että tutkimusten mukaan vanhemmat käyttävät väkivaltaa enemmän poikiin kuin tyttöihin? Ehkä voisitkin neuvoa äitejä kohtelemaan poikiaan paremmin.
Ajanhukkaa olla kateellinen asialle jolle et voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea tapa elää.
Heh, ei tämä mikään elämäntapa sentään ole. Kunhan tulee mieleen aina kun tutut kertovat mitä ovat tehneet siskojensa kanssa. Itse en esim. voisi kuvitella että lähtisin matkalle, shoppailemaan tms. yhdessä veljeni kanssa, niin kuin monet tuntuvat tekevän siskojensa kanssa. Tai että soittaisin veljelle jos mulla on jokin murhe.
Ap
Kyllä siskot ja veljetkin voi olla läheisiä, olen tätä nähnyt monta kertaa.
On joskus mutta harvinaisempaa. Usein kyse on silloin isosiskosta ja pikkuveljestä. Toisinpäin tuntuu olevan paljon riitaisampi suhde, ellei sitten ikäero ole riittävän suuri.
Ap
Mä toivoin juuri tästä syystä aina, että kun saan lapsia ne olisi samaa sukupuolta kaikki. Heidän suhde muodostuisi paljon läheisemmäksi.
Minulla kävi tuuri. Sain kolme veljestä. Ovat ihan parhaat ystävykset. Ikää nyt 22,23 ja25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs yleinen vinkki toi nyt oli? Sisarusten välistä henkistä ja fyysistä väkivaltaa esiintyy perheissä ihan sukupuoleen katsomatta.
Meillä on neljä poikaa ja ikinä eivät ole toisiaan lyöneet tai potkineet. Öeikkipainia ovat pienenä menneet, mutta siitä pitivät kaikki eikä siinä ketään satutettu.
Tiesitkö muuten,että tutkimusten mukaan vanhemmat käyttävät väkivaltaa enemmän poikiin kuin tyttöihin? Ehkä voisitkin neuvoa äitejä kohtelemaan poikiaan paremmin.
Pojat ovat ihan tutkimusten mukaan väkivaltaisempia, kulttuurista ja kasvatuksesta riippumatta. Liittyy testosteroniin.
Kun mun sisko oli käymässä mun luona, niin haukkui kaikki tekemäni ruuat. Sitten lähti bilettämään ja jätti pienen lapsensa meille. Oli poissa kaksi päivää. En kaipaa tuollaista yhtään. Olen itse melko rento ja hän laidasta toiseen eli äärimmäinen nipo ja äärimmäinen hyväksikäyttäjä. Kännissä aina soitteli ja valitteli elämäänsä vuosikaupalla eikä tehnyt mitään asioiden hyväksi. Lopulta otin etäisyyttä oikein kunnolla enkä enää koskaan ota häntä luokseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Siskot on hankalia!
Älä yleistä! Minulla on siskoja ja he eivät ole hankalia.
Ei läheinen suhde sisarukseen ole mikään automaatio. Minulla on sisko, joka on ollut koko elämäni paras ystäväni ja tietyssä mielessä läheisin ihmiseni. Se on kyllä sellainen ilo ja onni, että elämä olisi todella paljon huonompaa ilman. Toisaalta ei minulla ole kaikissa muissa ihmissuhteissa käynyt tällaista onnea. Itse kahdehdin kaveripiirejä, jotka tapaavat säännöllisesti, lomailevat yhdessä, tapaavat perheittäin yms. Sellaista ei ole minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa näkee hyvin, että pojat lyövät toisiaan, tytöt eivät juuri koskaan. Katse isiin, miksi kasvattavat tällaisia poikia.
Vierailija kirjoitti:
Kun mun sisko oli käymässä mun luona, niin haukkui kaikki tekemäni ruuat. Sitten lähti bilettämään ja jätti pienen lapsensa meille. Oli poissa kaksi päivää. En kaipaa tuollaista yhtään. Olen itse melko rento ja hän laidasta toiseen eli äärimmäinen nipo ja äärimmäinen hyväksikäyttäjä. Kännissä aina soitteli ja valitteli elämäänsä vuosikaupalla eikä tehnyt mitään asioiden hyväksi. Lopulta otin etäisyyttä oikein kunnolla enkä enää koskaan ota häntä luokseni.
Tuollaiset persoonallisuushäiriöiset ovat kuitenkin vähemmistössä. Ei tuo ole normaalia.
No itselläni on sisko ja veli, mutta enpä ole juurikaan tekemisissä. Ollaan vaan niin erilaisia ihmisiä. Että ei se aina tarkoita lämpimiä välejä, vaikka sisko olisikin.
Vierailija kirjoitti:
No itselläni on sisko ja veli, mutta enpä ole juurikaan tekemisissä. Ollaan vaan niin erilaisia ihmisiä. Että ei se aina tarkoita lämpimiä välejä, vaikka sisko olisikin.
Ihan sama tilanne itselläni. Olivat kyllä lapsen yo-juhlissa vieraina. Itselläni ei tullut mieleenkään, että olisivat mitenkään muuten juhliin osallistuneet.
P.S. Sisaruksiaan ei voi valita, mutta puolison voi. Tosi ikävää, että miehesi ei osallistu koko perheen yhteisten juhlien valmisteluun. Itse kyllä istuisin hänen kanssaan alas ja ottaisin asian puheeksi. Lapsi on yhteinen ja myös juhlat ovat, eivätkä juhlat itsekseen synny. Se, joka ei ole juhlia itse valmistellut, ei ehkä sitä käsitä.