Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?

Vierailija
24.05.2023 |

Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.

Kommentit (667)

Vierailija
181/667 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääksnei tämä oli niin selkeää kuin olla ja voi.

Vierailija
182/667 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs muualla sitä pistäytyisi kesken ostosten huilaamassa tai missä muualla tapaisi kavereita niin luontevasti. Ei tarvitse siivota kotona vierasta varten, ei leipoa. Ja kahvilassa kahvikin on hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/667 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi nyt yllätä.

Vierailija
184/667 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen pienituloinen, niin kävisin mielelläni kahviloissa, ihan säännöllisesti, jopa päivittäin. On virkistävää nähdä muita ihmisiä ja syödä muuta, kuin oma tekemää ruokaa.

Kahviloiden tarjonta vaan ei kelpaa eikä sovi minulle ollenkaan. Kaikki tarjottava on epäterveellistä. Gluteenitonta terveellistä löytyy vieläkin vähemmin. Tuoretta ei ollenkaan. Kasviksia ei näy mailla eikä halmeilla. Hedelmiä ei löydy. Joku vuoden vanha omena on saattanut olla lasikuupan päällä.

Hyvin paljon on pulla puolta. Palmuöljyä, sokeria, E-koodeja, kovaa rasvaa. Jos on smoothieita, niin ainesosa luettelo pitää olla näkyvissä. Mielellään myös alkuperä maa. Smoothie ei ole tae laadukkaista raaka-aineista.

Lähes aina, kun menen jonkun ystävän kanssa kahvilaan, en löydä itselleni mitään syötävää, joka olisi terveellistä. En siis ota mitään, istun vesilasin kanssa odottamassa.

Voi olla, että tuotot edellä mennään, tai maku edellä, mutta ei juuri koskaan se edellä, että saisi elimistölle sopivaa hyvän makuista tuoretta, myrkytöntä puhdasta ruokaa. Laadukasta proteiinia ja kasviksia, hedelmiä, marjoja.

Vierailija
185/667 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele lukemaan ja opettele vielä kerran lukemaan

Vierailija
186/667 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion kerjäämistä.

Vierailija
187/667 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen pienituloinen, niin kävisin mielelläni kahviloissa, ihan säännöllisesti, jopa päivittäin. On virkistävää nähdä muita ihmisiä ja syödä muuta, kuin oma tekemää ruokaa.

Kahviloiden tarjonta vaan ei kelpaa eikä sovi minulle ollenkaan. Kaikki tarjottava on epäterveellistä. Gluteenitonta terveellistä löytyy vieläkin vähemmin. Tuoretta ei ollenkaan. Kasviksia ei näy mailla eikä halmeilla. Hedelmiä ei löydy. Joku vuoden vanha omena on saattanut olla lasikuupan päällä.

Hyvin paljon on pulla puolta. Palmuöljyä, sokeria, E-koodeja, kovaa rasvaa. Jos on smoothieita, niin ainesosa luettelo pitää olla näkyvissä. Mielellään myös alkuperä maa. Smoothie ei ole tae laadukkaista raaka-aineista.

Lähes aina, kun menen jonkun ystävän kanssa kahvilaan, en löydä itselleni mitään syötävää, joka olisi terveellistä. En siis ota mitään, istun vesilasin kanssa odottamassa.

Voi olla, että tuotot edellä mennään, tai maku edellä, mutta ei juuri koskaan se edellä, että saisi elimistölle sopivaa hyvän makuista tuoretta, myrkytöntä puhdasta ruokaa. Laadukasta proteiinia ja kasviksia, hedelmiä, marjoja.

Johan oot vaikea tyyppi, h...tin nirso. En menis sun kanssa kahvilaan tai ravintolaan.

Vierailija
188/667 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne, jotka kritisoi kahvilakulttuuria/valittaa kahviloiden olevan kalliina, niin tuhlaavat rahansa baareihin/pubeihin.

Niihin on kyllä varaa, mutta kahviloiden suhteen ovat oudon kitupiikkejä.

Enemmänkin jonninjoutavia työttömiä jotka eivät jaksa kahvia itse keittää ja kitisevät kun ei muuta tekemistä.

Vierailija
189/667 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäisi perustaa oma kerho ja mennä sinne ihailemaan toisienne kampauksia.

Vierailija
190/667 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legit -sanasta on tullut lasten suusta kuultuna viime viikkoina yliannostus.

Vierailija
191/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? :D

Vierailija
192/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha koira ei oppi uusia temppuja

Vierailija
193/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa huviksenne, miten henkilökunta käsittelee astioita.

Monet ottavat laseja ja kuppeja kiinni reunasta paskaislla käsillään ja sitten minun pitäisi juoda siitä astiasta.🤮

Mene parempaan kahvilaan.

Olen kyllä,käynyt monessa erittäin hienossa paikassa ja niissä on sama meno.💩

En todellakaan halua juoda kenenkään hikisistä sormista likaisista kupeista.

Vierailija
194/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slay

Vierailija
195/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilen että olisin joskus mukana paikallispolitiikassa. Mutta sen verran realisti olen ettei sinne ole mitään asiaa oikeasti.

Vierailija
196/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kahviloitten hinta aika järisyttävä. Jostain Biltemasta saa parilla eurolla pullan ja kahvin. Olen joskus tilannut pelkän kahvin ja ottanut kassista oman keksin.

Vierailija
197/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on useita satasia heittää kuukaudessa latteihin ja baageleihin. Jos se on harrastus niin mikäs siinä.

Täysin normaalia esim. italiassa että aamiainen eli cappuccino ja croisantti syödään kahvilassa joka aamu.

Vierailija
198/667 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en viihdy kahviloissa enkä halua maksaa tuollaisia hintoja. Leivon paljon itse ja ihan yhtä hyvät kahvit saa kotona.

No sehän on sit ihan kiva. Mä tykkään silloin tällöin istua kahvilassa ja juoda leivoskahvit ystävän kanssa. Hyvää kesää sulle!

Vierailija
199/667 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on varaa käydä kahvilassa tai ravintolassa ja kuitenki niitä availlaan koko ajan?

Starttirahaa saa avaamiseen.

Vierailija
200/667 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on varaa käydä kahvilassa tai ravintolassa ja kuitenki niitä availlaan koko ajan?

Ottavat starttirahat ja tekevät osittain pimeenä.

Näin teki Jyväskylän Jyväshovissa Äiti ja tyttö niminen kuppila, jota nimittivät ihan bistroksi.

Haalivat kaikki mahdolliset pop-up ja starttirahat.

Pitivät auki tiistaista torstaihin 11-15. Viikonloppuisin ei ollut auki lainkaan.

Parin kuukauden kuluttua repivät koronarahat ja lopettivat koko puljun. Nauroivat matkalla pankkiin. Nyt nainen avaamassa toisen tytön kanssa uutta kuppilaa. Näitä heillä on jo yli kymmenen takanaan.

Mitään Popup-rahaa ei ole olemassakaan. Koronarahoja varten olisi pitänyt voida verrata vuotta aiempiin saman kuukauden tuloihin, mikä parin kk yrittämisen jälkeen ei ole mahdollista. Starttiraha on ollut teoriassa (!) mahdollinen, mutta muilta osin kirjoitat täyttä p.skaa.