Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?
Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.
Kommentit (667)
mammat haluavat maksaa 200 e jostain hiustenvärjäyksestä, joten 20e kahvista ja pullasta on ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä justiinsa nämä hinnat pitää tehokkaasti pois kahvilasta. Ei sitä vaan viitti liikaa maksaa kahvista ja pullasta, vaikka kieltämättä ostosreissun yhteydessä vois olla kiva hengähtää ja kaydä kupposella.
Tämä. Ja sitten kun ne pitää itse kantaa pöytään, ja jos haluaa lisää, täytyy mennä takasin jonottamaan (ja samalla ottaa arvokkaat tavarat mukaan, mikä tarkoittaa että paikka menee), ja sitten vielä taiteilla itse astiat pois.
Ei vaan huvita tällainen pelleily. Kaupan päälle saa kettuuntuneen aspan ja se mitä ikinä syökin, on valmistettu edellisenä päivänä ja maksaa 10€.
Kahviloissa joihin on pöytiintarjoilu, viihtyy paljon paremmin. Voi sittenkin ottaa vielä kupin lisää tai suolaisen makean päälle.
Olin joitain vuosia sitten töissä eräässä konditoria-kahvilassa ja paikan omistaja eli pomoni ohjeisti minua sanomaan asiakkaille kaikkien tuotteiden olevan tänään valmistettuja. Todellisuudessa se kakku tai piirakka oli saattanut olla vitriinissä melkein viikon. Voin sanoa että moraali ei meinannut oikein antaa periksi.
Höpöhöpö, viikon vanhaa ei kahviloissa myydä. Vanhana tuotteet nahistuu ja kovettuu ja maistuvat pahalta/vanhalta. Ja yrittäjällä vastuunsa tuotteiden oikeasta käsittelystä j säilytyksestä sekä omavalvonta- vastuu joten ei vanhoja myydä ellei "eilisinä" ja myydä poistohinnoin. Aina on ruokamyrkytys vaara jos vanhoja pilanntuneita tuotteita myydään. Kukaan kahvilayrittäjä ei menesty jos myy viikon vanhaa tuoreena.
Maksan samalla tilanvuokrasta. On paikka jossa viettää aikaa ystävien kanssa ja samalla katsoa muita ihmisiä. On vessat, ruuat ja juomat lähellä, lämmintä ja kuivaa. Ei tarvitse kenenkään siivota kotiaan tai leipoa tarjottavia. Maksan mielelläni hyvistä tuotteista. Ei niitä kotonakaan ilmaiseksi leivota kun raaka-aineet on kalliita ja leipominen vie aikaa. Erikoiskahveja on mukava juoda. Maksan tunnelmasta ja siitä mahdollisuudesta että on paikka minnen mennä hakemaan vaihtelua kotinurkkiin.
Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?
Minä rakastan kahviloita. Rahankäyttöni on todella maltillista: en juo alkoholia, en meikkaa kuin ripsivärin ja huulipunan verran, enkä tykkää shoppailla. Leivon silloin tällöin itse, mutta kahvilat tuovat minulle ihanaa vaihtelua elämään ja pientä luksusta arkeen. En pidä ketjukahviloista, vaan persoonallisista pienyrittäjien pitämistä kahviloista. Ja tykkään teenjuojana sellaisista kahviloista, joissa tarjotaan hyvää irtoteetä. Varsinkin vain kesällä auki olevat kahvilat ovat ihania (esim. järven/meren rannalla tai maatilojen pihapiirissä).
Muuttaessani pois pääkaupunkiseudulta hämeeseen huomasin hintojen madaltuneen ja ruuhkien vähentyneen, eli parempaan päin asiat muuttuivat.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään sellaisista kahviloista kuin vaikka Heinolan vohvelikahvila, silloin se miljöö on osa elämystä.
Kiitos tästä vinkistä :)
Vierailija kirjoitti:
mammat haluavat maksaa 200 e jostain hiustenvärjäyksestä, joten 20e kahvista ja pullasta on ihan ok
Ei kuule riitä, kun on pitkät ja paksut hiukset. Tienaan omat rahani, ja käytän niitä ihan tasan siihen, mikä huvittaa.
Elämä on kuin pelikortit et tiedä mitä seuraavaksi saat.
Vierailija kirjoitti:
mitä enemmän maksaa, sitä enemmän tulee voimaannuttava "olen sen arvoinen"-tunne.
miehen luottokortilla nuo maksetaan, joten enemmän maksaessa tulee myös tunne, että mies arvostaa enemmän.
Mä ostan aina Starbucksista ja Espresso housesta miehen luottokortilla :) N23
mitä enemmän maksaa, sitä enemmän tulee voimaannuttava "olen sen arvoinen"-tunne.
miehen luottokortilla nuo maksetaan, joten enemmän maksaessa tulee myös tunne, että mies arvostaa enemmän.