Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?

Vierailija
24.05.2023 |

Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.

Kommentit (667)

Vierailija
121/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat kuin ne sanotaan eivät kuin ne tehdään.

Vierailija
122/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahviloissa tunnelman, sisustuksen ja kakkuvalikoiman takia. Silmille ruokaa. Joku muu sanoikin hyvän vaihtoehdon vierailulle, koska kummankaan ei tarvitse siivota tai leipoa. Pullan ja kahvin hintaan sisältyy kahvilan vuokra ja työntekijöiden palkat ym.

Kotona on kotihintaista pullaa ja kahvilassa on kalliimpaa kakkua sen yhden palasen verran. En todellakaan väännä kokonaista juustokakkua yksinasuvana enintään neljälle aikuiselle kahvittelijalle, koska se ehtii vanhentua ennen kuin loppuu. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee ostaa se yksi pala kahvilasta, kuin kaikki ainekset ja muut koristeet koko kakkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä viehättää?

Varmaan se, että niissä voi istuksia salaisen rakastettunsa kanssa kakkukahveilla sekä naukata pullon Spumantea ilman että ap:n kaltainen junttirahvas pölähtää paikalle.

Vierailija
124/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se hinta ei ole ongelma kaikille, ap. 

Vierailija
125/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on sellasia kavereita joita vaan on helpompi nähdä keskustassa kahvilla. Ei oo pakko ostaa kun vaikka normikahvi, ei se 20€ maksa.

Näin on. Ostaa ison kupin normikahvia ja sen hinnalla "lunastaa" istumapaikan kahvilassa. Kahvilatapaamisissa on sekin hyvä puoli että siinä ei mennä koko päivää tai iltaa vaan porukka voi hajaantua omille suunnilleen esimerkiksi tunnin tai parin tiiviin keskustelun jälkeen. Jokainen pöydässä istuva huolehtii samalla omasta syömisestään kuten haluaako kahvin kanssa korvapuustin, lihapaisteijan, jäätelöä tai vain lasillinen kylmää vettä. Hyvään kahvilakulttuurin kuuluu myös se että kukaan ei näprää kännykkää vaan keskittyy läsnäolevien ihmisten seuraan.

Vierailija
126/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeastaan todella hyvä kysymys, ap. Käyn kahvilassa hakemassa pullaa ja leivonnaista ehkä kolme kertaa viikossa. Se tulee oikeasti kalliiksi. Itse en kahvia käytä ollenkaan, vaan juon teetä. En halua maksaa 2-3 euroa siitä samasta liptonin pussista, mikä voisi olla kotona. En tosin juo liptonin teelaatuja niin ei ole. Usein siis ostan kotiin leivonnaisen ja syön täällä yksin. Voisi senkin jättää kokonaan pois niin säästyy viikossa noin 15 euroa rahaa. Se on iso summa opiskelijalle.

Eikö tulisi edullisemmaksi ostaa ne makeat ja suolaiset leivonnaiset kaupan paistopisteestä muiden ruokaostosten yhteydessä?

Minusta kahviloissa käydään usein sosiaalisista syistä tapaamassa kavereita tai jos on pyörinyt pitkään eri kauppaliikkeissä tai virastoissa hoitamassa asioita,  niin voi haluta istua hetken aika paikallaan ja juoda kupposen kahvia ihan yksinkin.

Vierailija
127/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus päivä on armo uus voi taivas voi taivas tieräkkös ronna mitä

Vierailija
128/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
129/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tykkäsin vähän enemmän käydä niissä. Nykyään käyn tosi harvoin, tuntuu että monesti aika meluisia ja kalliita paikkoja. Ulkomailla tykkään niissä käydä, jotenkin erilainen tunnelma.

N31

Vierailija
130/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia ihania idyllisiä kahviloita löytyy kesä-Suomesta monesta paikasta. Olen todellinen kahvilabongari. Hinta ei ole ikinä este, kannatan pieniä kahvilapuoteja mieluummin kuin persoonattomia keskusliikkeitä.

Vierailija
131/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä suihku

Vierailija
132/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökkikunnassa on ihana kahvila.

Pöytiin tarjoilu, todella kaunis sisustus, kivat maisemat torille.

Ihaninta mitä tiedän on istua siihen siistiin pöytään ja juoda kuppi kahvia ja syödä hyvä sämpylä tai salaatti.

Kotona on koko ajan lasten sotkua ja se ruokarauhakin on yleensä olematon.

Vierailija
133/667 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?

Vierailija
134/667 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?

Ei kannata projisoida omaa tilannettaan muihin.

Vierailija
135/667 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhohhhhhh

Vierailija
136/667 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kahvilassa käynnin esimerkiksi matkoilla, jolloin voi olla helpoin ratkaisu valita kahvila. Mutta sitä en ymmärrä että käydään tyyliin päivittäin tai ainakin viikoittain istumassa oman kodin välittömässä läheisyydessä sijaitsevassa kahvilassa. Nauttivatko ihmiset oikeasti sellaisesta hälyisestä ja muutenkin epämiellyttävästä ympäristöstä niin paljon, että ovat siitä valmiita maksamaan?

Monet vielä valitsevat aina sen kaikkein halvimman pullan pelkästään hinnan perusteella ja jotkut vieläpä kitisevät työntekijälle kuinka hinnat ovat liian korkeat. Eikö silloin kannattaisi ostaa se pulla jostain muualta kuin kahvilasta, vaikka sitten sieltä paistopisteeltä? Miksi on pakko tulla kahvilaan jos ei ole siihen varaa?

Vierailija
137/667 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä justiinsa nämä hinnat pitää tehokkaasti pois kahvilasta. Ei sitä vaan viitti liikaa maksaa kahvista ja pullasta, vaikka kieltämättä ostosreissun yhteydessä vois olla kiva hengähtää ja kaydä kupposella.

Tämä. Ja sitten kun ne pitää itse kantaa pöytään, ja jos haluaa lisää, täytyy mennä takasin jonottamaan (ja samalla ottaa arvokkaat tavarat mukaan, mikä tarkoittaa että paikka menee), ja sitten vielä taiteilla itse astiat pois.

Ei vaan huvita tällainen pelleily. Kaupan päälle saa kettuuntuneen aspan ja se mitä ikinä syökin, on valmistettu edellisenä päivänä ja maksaa 10€.

Kahviloissa joihin on pöytiintarjoilu, viihtyy paljon paremmin. Voi sittenkin ottaa vielä kupin lisää tai suolaisen makean päälle.

Olin joitain vuosia sitten töissä eräässä konditoria-kahvilassa ja paikan omistaja eli pomoni ohjeisti minua sanomaan asiakkaille kaikkien tuotteiden olevan tänään valmistettuja. Todellisuudessa se kakku tai piirakka oli saattanut olla vitriinissä melkein viikon. Voin sanoa että moraali ei meinannut oikein antaa periksi.

Vierailija
138/667 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä justiinsa nämä hinnat pitää tehokkaasti pois kahvilasta. Ei sitä vaan viitti liikaa maksaa kahvista ja pullasta, vaikka kieltämättä ostosreissun yhteydessä vois olla kiva hengähtää ja kaydä kupposella.

Tämä. Ja sitten kun ne pitää itse kantaa pöytään, ja jos haluaa lisää, täytyy mennä takasin jonottamaan (ja samalla ottaa arvokkaat tavarat mukaan, mikä tarkoittaa että paikka menee), ja sitten vielä taiteilla itse astiat pois.

Ei vaan huvita tällainen pelleily. Kaupan päälle saa kettuuntuneen aspan ja se mitä ikinä syökin, on valmistettu edellisenä päivänä ja maksaa 10€.

Kahviloissa joihin on pöytiintarjoilu, viihtyy paljon paremmin. Voi sittenkin ottaa vielä kupin lisää tai suolaisen makean päälle.

Olin joitain vuosia sitten töissä eräässä konditoria-kahvilassa ja paikan omistaja eli pomoni ohjeisti minua sanomaan asiakkaille kaikkien tuotteiden olevan tänään valmistettuja. Todellisuudessa se kakku tai piirakka oli saattanut olla vitriinissä melkein viikon. Voin sanoa että moraali ei meinannut oikein antaa periksi.

Jos kakku on viikon vanhaa kyllä sen huomaa ja asiakas ei tule tuohon kahvilaan uudestaan.

Vierailija
139/667 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kakku on viikon vanhaa kyllä sen huomaa ja asiakas ei tule tuohon kahvilaan uudestaan.

Juuri tuota ihmettelin että miten tyhmänä pomoni asiakkaita oikein pitää, kun kuvitteli ettei kukaan huomaisi. Esim. juustokakut saattoivat olla menneet reunasta nahkeaksi niin, että jos joku uskoi sen olevan samana päivänä tehtyä, ei varmasti koskaan aiemmin ollut juustokakkua syönyt. Suolaisista piirakoista on sen sijaan vaikeampi huomata kuinka vanhaa on.

Tuon jälkeen opin että kahvilasta kannattaa aina valita kakkujen sijaan pulla, koska siitä voi yleensä olla varma, että on valmistettu samana päivänä.

Vierailija
140/667 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua mitä hienoa on istua ravintolassa monen euron latte kädessä ja näppäilä siinä läppäriä tai puhelinta yksikseen, ihan pölijää! tässä 300 metrin päässä saa työttömien ja kuntoutusavussa aamupalan puurola ja leikkeleineen ja puuroineen ja kahvilla 10 sentillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi