Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?

Vierailija
24.05.2023 |

Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.

Kommentit (667)

Vierailija
101/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on varaa käydä kahvilassa tai ravintolassa ja kuitenki niitä availlaan koko ajan?

No ei se ole niin

Monilla on varaa vaikka sulla ei

Vierailija
102/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kahvin hinta kahvilassa saattaa tuntua korkealta, on se silti Suomessa suhteellisesti edullista. Maailmalla kahvi mielletään luksustuotteeksi. Kahvikupillisen hinta -ainakin erikoiskahvin hinta- on useimpien maiden keskustakahviloissa jopa korkeampi kuin oluen hinta. Tämän voi huomata jokainen Euroopan suurissa kaupungeissa matkustava.

Otan kuitenkin esimerkin kauempaa, Vietnamista. Siellä on hyvin rikas kahvilakulttuuri ja maa on maailman toiseksi suurin kahvin tuottaja, eli se ei ole edes tuontituote. Silti kupillinen tavallista kahvia Saigonilaisessa kahvilassa maksaa n. 2 euroa ja latte n. 3 euroa. Vertailun vuoksi, lounaan lounasravintolassa saa 1.5 eurolla, samoin paikallisen oluen.

Suomessa kahvia juodaan litratolkulla, laadulla ei niin väliä. Se  mielletään kulutustuotteeksi, jonka pitäisi olla mahdollisimman halpaa.

Saigon, hohhoijaa.

Et voi verrata miljoonakaupungin hintoja johonkin Pudasjärven Esson kahvin hintoihin.

Kyse ei kaiketi ollut verrata eri maiden hintoja toisiinsa, vaan verrata paljonko se kahvikupillinen missäkin maksaa verrattuna muihin siellä saataviin palveluihin. Suhteessa esim. lounaan hintaan kahvilakahvi on Suomessa halpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on sellasia kavereita joita vaan on helpompi nähdä keskustassa kahvilla. Ei oo pakko ostaa kun vaikka normikahvi, ei se 20€ maksa.

Vierailija
104/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
105/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeastaan todella hyvä kysymys, ap. Käyn kahvilassa hakemassa pullaa ja leivonnaista ehkä kolme kertaa viikossa. Se tulee oikeasti kalliiksi. Itse en kahvia käytä ollenkaan, vaan juon teetä. En halua maksaa 2-3 euroa siitä samasta liptonin pussista, mikä voisi olla kotona. En tosin juo liptonin teelaatuja niin ei ole. Usein siis ostan kotiin leivonnaisen ja syön täällä yksin. Voisi senkin jättää kokonaan pois niin säästyy viikossa noin 15 euroa rahaa. Se on iso summa opiskelijalle.

Vierailija
106/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan taas aloitus. Mitä sinä ap kritisoit, viihtyisyyttä vai hintoja?

Vierailija
107/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeastaan todella hyvä kysymys, ap. Käyn kahvilassa hakemassa pullaa ja leivonnaista ehkä kolme kertaa viikossa. Se tulee oikeasti kalliiksi. Itse en kahvia käytä ollenkaan, vaan juon teetä. En halua maksaa 2-3 euroa siitä samasta liptonin pussista, mikä voisi olla kotona. En tosin juo liptonin teelaatuja niin ei ole. Usein siis ostan kotiin leivonnaisen ja syön täällä yksin. Voisi senkin jättää kokonaan pois niin säästyy viikossa noin 15 euroa rahaa. Se on iso summa opiskelijalle.

Jos syöt kolme kertaa viikossa pullaa ja leivonnaisia, sinulle tulee rasvamaksa ja kakkostyypin diabetes nopeasti.

Vierailija
108/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee kahviloissa käytyä, vaikka se kivaa onkin. Eilenkin oli mukava kesken shoppailupäivän istahtaa pienelle hengähdystauolle ja siemailla herkullinen erikoiskahvi. Ei kaada budjettiani muutaman kerran vuodessa tehtynä.

Vierailija
109/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maailmalla ja myös Suomessa kahviloissa on nimenomaan miesten ja pappaikäisten laumoja? Mikä ihme siinä kahvilla käynnissä viehättää?

Elämäntapa. Mutta mulla äly riittääkin erilaisten ilmiöiden ymmärtämiseen.

Nyt jo edesmennyt appeni kävi joka viikko tietyssä kahvilassa maanantaikokouksessa turisemassa ja parantamassa maailmaa muiden vaarien kanssa. Voi sitä valituksen määrää, jos maanantaikokous jäi väliin. Niin tärkeä sosiaalinen tapaus se oli.

Itse en tupakoi enkä käytä alkoholia, mutta käyn mielelläni kahviloissa. Eniten pidän pienistä, tunnelmallisista kahviloista, joissa on vähän tuoreet leivonnaiset ja pientä suolaista purtavaa. En ymmärrä näitä ketjukahviloita, joissa leivät ovat puolikkaan limpun kokoisia ja yleensä vielä niin sitkeitä, ettei niihin hampaat pysty.

Vierailija
110/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mikä viehättää? No se että saa istahtaa lepäilemään ja saa eteensä yleensä aika hyvää kahvia ja myös mieluisiaan syömisiä. Saa istuskella ja nauttia ja häipyä sitten kun siltä tuntuu.

Vierailija
111/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mikä viehättää? No se että saa istahtaa lepäilemään ja saa eteensä yleensä aika hyvää kahvia ja myös mieluisiaan syömisiä. Saa istuskella ja nauttia ja häipyä sitten kun siltä tuntuu.

Minusta paras kahvi syntyy aamulla kotona omassa kahvinkeittimessä. Muuta kahvia tarvita.

Vierailija
112/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua viehättää kahviloissa atmosfääri. Eikä tarvitse kotona keittää yhtä kupillista juhlamokkaa ja leipoa pullaa joka päivä, Kustannuksistakin selviää nykyään vai muovia vilauttamalla.

Vierailija
113/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua viehättää kahviloissa atmosfääri. Eikä tarvitse kotona keittää yhtä kupillista juhlamokkaa ja leipoa pullaa joka päivä, Kustannuksistakin selviää nykyään vai muovia vilauttamalla.

Pulla on kannattaa jättää muutenkin syömättä terveysvaikutusten vuoksi.

Vierailija
114/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta paras kahvi syntyy aamulla kotona omassa kahvinkeittimessä. Muuta kahvia tarvita.

Ketään ei kiinnosta sun kahvinkeitinkahvit. Pysy poissa kahvilaketjusta, jos ei ole mitään järjellistä sanottavaa.

Vierailija
115/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään sellaisista kahviloista kuin vaikka Heinolan vohvelikahvila, silloin se miljöö on osa elämystä.

https://harjupaviljonki.fi/

Kahvilassa voi viettää tovin, ja maksaa sen teen ja tarjottavan, mikäli puitteet ovat kohdillaan eli sopivan tilavat pöydät, miellyttävä (ei liian kirkas) valaistus, mukavat istuimet ja siisti wc käsien pesua ja mahdollista muuta varten. Ja mielellään asiakaskuntaa joka ei koostu lastenvaunuja pukkaavista äideistä sinappitykkeineen eli rauhallinen äänimaisema.

Näitä ei ole kovin usein tarjolla. Harvinaista herkkua on täysosuma kahvilalotossa.

Vierailija
116/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kaikilla ei ole rahasta pulaa. En itsekään ole rikas vaan vähän yli keskituloinen sinkku, mutta koska ei kiinnosta isot asunnot, matkustelu, ja moni muu mihin ihmiset käyttää rahaa, kyllä mulla on varaa kahvilassa käydä kun siltä tuntuu. Kaikkein köyhimpiä lukuunottamatta, joilla ei kertakaikkiaan ole varaa mihinkään ylimääräiseen, se on valinta että mistä kukin nauttii.

Miksi itse käyn kahviloissa pari-kolme kertaa viikossa? Asun yksin, teen täysin etätyötä kotoa. Joskus se kodin seinien tuijottaminen tai ruudun tuijottaminen yksin kotona kyllästyttää. On kiva kipaista lähellä olevaan kahvilaan ja katsella sieltä ihmisiä kadulla ja kahvilassa, nauttia pieni tauko. Samalla saa välipalaa ja hyvää kahvia. Mulla ei juuri ole sosiaalista elämää, mutta monelle jolla on, kahvila on myös paikka tavata ystäviä. Ei kaikki baareissakaan viihdy, eikä aina halua kodeissa tavata varsinkaan jos siellä on muita perheenjäseniä, lapsia tms, niin kahvila on ihan hyvä paikka.

Vierailija
117/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kahvilassa jäälatte maksaa 9e?

Vierailija
118/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D

Vierailija
119/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se GROWTH hackathoni alkaa?

Vierailija
120/667 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa huviksenne, miten henkilökunta käsittelee astioita.

Monet ottavat laseja ja kuppeja kiinni reunasta paskaislla käsillään ja sitten minun pitäisi juoda siitä astiasta.🤮

Mene parempaan kahvilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi