Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?

Vierailija
24.05.2023 |

Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.

Kommentit (667)

Vierailija
241/667 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt aivan varma?

Vierailija
242/667 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvässä hangessa on vaikea uppuroida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/667 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kyllä mieleen ennen kuin luin kommnettisi

Vierailija
244/667 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kahvilassa käynnin esimerkiksi matkoilla, jolloin voi olla helpoin ratkaisu valita kahvila. Mutta sitä en ymmärrä että käydään tyyliin päivittäin tai ainakin viikoittain istumassa oman kodin välittömässä läheisyydessä sijaitsevassa kahvilassa. Nauttivatko ihmiset oikeasti sellaisesta hälyisestä ja muutenkin epämiellyttävästä ympäristöstä niin paljon, että ovat siitä valmiita maksamaan?

Monet vielä valitsevat aina sen kaikkein halvimman pullan pelkästään hinnan perusteella ja jotkut vieläpä kitisevät työntekijälle kuinka hinnat ovat liian korkeat. Eikö silloin kannattaisi ostaa se pulla jostain muualta kuin kahvilasta, vaikka sitten sieltä paistopisteeltä? Miksi on pakko tulla kahvilaan jos ei ole siihen varaa?

Itse asiassa kyllä. Tervetuloa yksin asuvan adhd-ihmisen elämään. Jatkuva radiohöpötys tai podcastit eivät korvaa ihmisten fyysistä läsnäoloa. Oli se sitten vieras ihminen, joka ei minulel mitään puhu, niin hän on ihminen eikä tyhjä seinä-.

Vierailija
245/667 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionhakuista.

Erakoita on yllättävän vähän jopa Suomessa. On täysin normaalia haluta toisten huomiota.

Vierailija
246/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkäää viitsikö valehdella

Vierailija
247/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on varaa käydä kahvilassa tai ravintolassa ja kuitenki niitä availlaan koko ajan?

Aika halpa nautinto se kahvilassa käynti kuitenkin on moneen muuhun rahalla ostettavaan nautintoon verrattuna. Varsinkin eläkeläisistä moni käy kahviloissa jopa melkein päivittäin ihan vain sen takia, että siellä näkee ja tapaa muita ihmisiä ja se on ihan hyvä syy käydä kahvilassa. Kyllä niitä ansaitsemiaan rahoja voi ihan hyvällä omalla tunnolla käyttää eläessään ostamalla itselleen tällaista nautintoa. Luulenpa, että esimerkiksi eläkeläisistä jotkut hakkaa pelikoneisiin ja lottoamiseen enemmän rahaa kuin jotkut toiset päivittäisiin kahvilassa käynteihin.

Vierailija
248/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa

Vierailija
249/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla on pushupit vähä noloo

Vierailija
250/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä SUOMESSA kahviloissa samaa syöpää. Ei mainita nettisivuilla, eikä kahvilan MENUssa mitä kahvia ja minkä valmistajan on tarjolla.

Monessa (nimeltämainitsemattoman ison ketjun) kahviolassa kun olen kysynyt, että minkä valmistajan ja mitä kahvia on tarjolla, on kahvilatyöntekijä lähtenyt tarkistamaan asiaa tietämättä näin perusasiaa ulkoa. :O Ja näitä kutsutaan "kahviloiksi".

Itse en Pauligin tuotteisiin koske. Monet on kokeiltu ja ne ovat kaikki vähäaromisia ja kitkeriä. Sopii kyllä parhaiten leivontaan.

Vierailija
251/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä enemmän maksaa, sitä enemmän tulee voimaannuttava "olen sen arvoinen"-tunne.

miehen luottokortilla nuo maksetaan, joten enemmän maksaessa tulee myös tunne, että mies arvostaa enemmän.

Mä ostan aina Starbucksista ja Espresso housesta miehen luottokortilla :) N23

Sehän tekisi sinusta Mika sitten homon. 23v. naisia kuitenkin hankit rahalla.

Vierailija
252/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok..venatkaa vähä..

Vierailija
253/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvässä hangessa on vaikea uppuroida.

Vierailija
254/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se on näyttäytymispaikka. Näyttäytyy hyvässä seurassa ja solmii tuttavuuksia, vaikka on muka vain "rennosti" olohuoneessaan.

Vierailija
255/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin se on näyttäytymispaikka. Näyttäytyy hyvässä seurassa ja solmii tuttavuuksia, vaikka on muka vain "rennosti" olohuoneessaan.

Miten rajoittunutta voi ihmisen elämä olla, jos kuvittele kahvilan olevan joku näyttäytymispaikka? Kuka siellä näyttäytyy ja kenelle?

Vierailija
256/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilaan ja kuva someen. Se näyttää olevan se tärkein asia monelle. 🤣

Sanoo henkilö, jonka elämä koostuu muiden ihmisten stalkkaamisesta somessa. 

Vierailija
257/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en viihdy kahviloissa enkä halua maksaa tuollaisia hintoja. Leivon paljon itse ja ihan yhtä hyvät kahvit saa kotona.

Samat sanat. Monet kahvilat on myös aika sottaisia ja meluisia.

Vierailija
258/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäälatte 4,50€

Hampurilainen ( kerros) 12€ lähitilan pihvillä, oli hyvä burgeri.

Vierailija
259/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä siinä viehättää mennä vieraiden ihmisten keskelle sitä pullaa mättämään.

En mä mene sinne kahvilaan vieraiden ihmisten takia vaan tapaan siellä yleensä jonkun kaverin ja keskityn siihen kaveriin enkä niihin muihin ihmisiin. Hyvissä kahviloissa myös tehdään maistuvia leivoksia ja vaikka itsekin leivon välillä niin en todellakaan rupea joka kerta itse leipomaan. 

No siis näin juuri. Me käydään myös puolison kanssa välillä kahvilassa, vaikka osataan leipoa itsekin ja kotona on hyvä teevalikoima. Puoliso saattaa juoda teen sijasta jonkun kahvinkin (kumpikaan ei juo säännöllisesti, niin kotona ei pidetä kahvia) ja otetaan jotain hyvää, fiiliksestä riippuen molemmille oma tai vain yksi kakkupala tai leivos puoliksi. Ei se niin kallista ole, että kokisin järkeväksi ryhtyä itse leipomaan, aika vaikeaa on tehdä täsmäannosta täytekakkua kahdelle.

Vierailija
260/667 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi