Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä kahviloissa oikein viehättää?

Vierailija
24.05.2023 |

Katsoin netissä menyytä ja aika hintavalta näyttää. Täytetty bagel 10 euroa ja jäälatte 9 euroa. Ovatko ne teistä muka viihtyisiä? Tosi vaikea nähdä paikkaa viihtyisänä tuon menun perusteella.

Kommentit (667)

Vierailija
1/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on useita satasia heittää kuukaudessa latteihin ja baageleihin. Jos se on harrastus niin mikäs siinä.

Vierailija
2/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on useita satasia heittää kuukaudessa latteihin ja baageleihin. Jos se on harrastus niin mikäs siinä.

Jotkut syö joka aamu tuollaisen bagelin ja kahvin joille tulee hintaa kuussa 570 euroa. Tuollahan saisi jo itselle oman kunnollisen kahvikoneen ja vielä kahvipavut päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvalla on varaa käydä kahvilassa tai ravintolassa ja kuitenki niitä availlaan koko ajan?

Vierailija
4/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva siellä on istua kaverin kans juttelemassa, kummankaan ei tarvitse siivota ja leipoa. Vaihtiehdothan ei ole käydä nolla tai kymmenen kertaa kuussa vaan voi käydä esim 1-2 x kuussa oman rahatilanteen mukaan. Viihtyisyys riippuu kahvilasta, niitä on kivoja ja vähemmän kivoja, joku ostoskeskushelvetin ketjukahvila ei mulle ole mikään ykköspaikka.

Vierailija
5/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syö joka aamu tuollaisen bagelin ja kahvin joille tulee hintaa kuussa 570 euroa. Tuollahan saisi jo itselle oman kunnollisen kahvikoneen ja vielä kahvipavut päälle.

Ei saa, laitappa yksikin kunnon kahvikone tuolla hinnalla.

Vierailija
6/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalla on varaa käydä kahvilassa tai ravintolassa ja kuitenki niitä availlaan koko ajan?

Ottavat starttirahat ja tekevät osittain pimeenä.

Vierailija
7/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noi on sun mielestä kalliita, niin ootko koskaan kahvitellut / kaljoitellut lentokentällä?

Vierailija
8/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Järki ei anna periksi laittaa 20€ kahviin ja särpimeen. Ne on kuitenkin myös syöty nopeasti, jolloin kahvilasta pitäisi joko poistua, tai hakea lisää kalliita tuotteita. Ei kahvia voi siemailla kuten alkojuomaa tuntitolkulla, se on kylmänä pahaa.

Olen yrittänyt perustella kahvilassa käymistä itselleni, mutta en ole löytänyt yhtään itselleni järkevää perustetta, ainoat perusteet koskevat kahvilayrittäjän toimenetuloa, joka tietysti myös on tärkeä pereuste, muttei itselleni riitä.

Vierailija
9/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, laitappa yksikin kunnon kahvikone tuolla hinnalla.

Esim kunnollisen espressokoneen saa jo parhaimillaan alle 200 eurolla ja maku on kuin italialaisessa kahvilassa https://kodinkone.com/paras-espressokone/ t. kokemusasiantuntija

Vierailija
10/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viihdy kahviloissa enkä halua maksaa tuollaisia hintoja. Leivon paljon itse ja ihan yhtä hyvät kahvit saa kotona.

Vierailija
11/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva siellä on istua kaverin kans juttelemassa, kummankaan ei tarvitse siivota ja leipoa. Vaihtiehdothan ei ole käydä nolla tai kymmenen kertaa kuussa vaan voi käydä esim 1-2 x kuussa oman rahatilanteen mukaan. Viihtyisyys riippuu kahvilasta, niitä on kivoja ja vähemmän kivoja, joku ostoskeskushelvetin ketjukahvila ei mulle ole mikään ykköspaikka.

Ostoskeskuksien Espresso Houset on just parhaita. Juon aina siellä ikkunan vieressä tai sisäterassilla tsufea ja nauran kun köyhät kävelee kateellisina ohi. Siinä kelpaa istuskella ja on maailmanomistaja fiilis kun muut juoksee kiiressä bussiin ja töihin.

Vierailija
12/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse tykkään katsella ihmisvilinään kahvittelun lomassa. Budjetti ei ole niin tiukka että se luisuisi ongelmiin jos käyn silloin tällöin kahvilla.

Vierailija
13/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä tykkään käydä kahviloissa silloin tällöin. Tosin juon vain haudutettua teetä, niin sitä saa tosi harvasta kahvilasta. Rajoittaa käyntejä jo sen vuoksi, sillä hyvän teen perässä saa kyllä kulkea pk-seudulla. 

Vierailija
14/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään sellaisista kahviloista kuin vaikka Heinolan vohvelikahvila, silloin se miljöö on osa elämystä.

https://harjupaviljonki.fi/

Vierailija
15/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ravintoloissa ja kahviloissa lähinnä lomilla, ja ihan Suomessa siis. Enkä ole koskaan maksanut kahvilassa niin paljon kuin ap:n esimerkissä. Kyseessä täytyy olla joku Helsingin keskustan trendikahvila, jossa on valtava tilavuokra.

Pienemmissä kaupungeissa ja paikkakunnilla on tunnelmallisia kahviloita, joissa saa hyvää kahvia ja käsintehtyjä herkkuja paljon edullisemmin.

Mutta en ymmärrä mikä ongelma kenellekään on se, että toiset käyvät kahviloissa. On vain hyvä, että ne joilla on varaa, käyttävät rahaa palveluihin.

Vierailija
16/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä tykkään käydä kahviloissa silloin tällöin. Tosin juon vain haudutettua teetä, niin sitä saa tosi harvasta kahvilasta. Rajoittaa käyntejä jo sen vuoksi, sillä hyvän teen perässä saa kyllä kulkea pk-seudulla. 

Jos koskaan olet Tampereella niin suosittelen ehdottomasti sen nimistä paikkaa kuin Thé Hidden. He saivat minutkin innostumaan teenjuonnista.

Vierailija
17/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa istua aurinkoisena päivänä terassilla hörppien erikoiskahvia, minä nyt vaan satun nauttimaan siitä puuhasta. Kykin kotona muutenkin koko ajan niin vaikka teen itse hyvää kahvia, niin on kiva pysähtyä välillä nauttimaan jotain erikoisempaa ihmisten ilmoilla.

Vierailija
18/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kyläkaupan yhteydessä oli kahden pöydän kahvila, kesällä ulkona pöytä ja aurinkovarjo. Eripariset kupit ja lautaset. Omatekemiä kahvileipiä, ihana kahvin ja tuoreen pullan tuoksu. Valitettavasti kauppa loppui ja khvila kanssa.

Vierailija
19/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa istua aurinkoisena päivänä terassilla hörppien erikoiskahvia, minä nyt vaan satun nauttimaan siitä puuhasta. Kykin kotona muutenkin koko ajan niin vaikka teen itse hyvää kahvia, niin on kiva pysähtyä välillä nauttimaan jotain erikoisempaa ihmisten ilmoilla.

Vietän mieluummin aikaa mökillä kuin kahviloissa.

Vierailija
20/667 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahvilassa noin kerran kuussa kun käyn konttorilla (useimmiten otan sen kahvikupin ärrältä, käyn konttorilla kerran pari viikossa). Minusta on vaan mukava istahtaa alas, juoda kuppi cappuchinoa ja syödä tuore pulla tai leivos. Sitten jatkan matkaa. Eniten nautin kahvilareissuista Saksassa, pöytiin tarjoilu....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi