Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnitellusti raskaana, miehen käytös mietityttää

23.05.2023 |

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä alle vuosi, mutta jo raskaana.
Ennen seurustelua olimme kavereita. Emme asu virallisesti samassa osoitteessa mutta hän majailee pääasiassa mun kämpillä ja omansa tyhjillään.
Minulla yksi yläasteikäinen lapsi, hänellä ei lapsia ennestään.

Olen siis raskaana ja ehkä osittain hormoonihöyryissä mieltäni oon pahoittanut, mutta useampaan otteeseen oon suutahtanut siitä että mies omilla menoillaan ryyppäämässä yötä myöten kun itse oon kotona vähän huonovointisena ja väsyneenä.
Eilen (maanantaina) myös hermostuin ryyppäämisestä ja laitoin viestin sanoen juopoksi ja ettei koskaan kasva aikuiseksi, ja että voi mennä omaan himaansa yöksi kun en jaksa valvoa/herätä ja kuunnella kännihöpinää aamuyöllä.
Hänellä ei oikein ollut asiaan mitään sanottavaa eikä yleensä ole mihinkään muuhunkaan, ainakaan selvin päin.
Ei siis osaa puhua oikein mistään ristiriidoista ja koen jääväni kaikkien asioiden kanssa aika yksin. Oon sen myös sanonut että pelkään jääväni taas lapsen kanssa yksin ja tunnen oloni yksinäiseksi hänen kanssaan. Ei ole siihenkään oikein sanonut mitään.

Myös aiempien suhteiden traumat nostaa päätään. Esim edeltävässä suhteessa olin hyväuskoisena lasten kanssa yksin kotona että puoliso pääsee riennoilleen ja exä petti reissuillaan minkä kerkesi. Väkisin ajattelen että varmaan sama homma nykyisen kanssa ja tunnen myös oksettavaa mustasukkaisuutta ja riittämättömyyttä.

Mitähän tässä voisi tehdä? Pitääkö vaan kasvattaa itseään ja yrittää totutella asiaan ja pitää turpansa kiinni?
Kellään kokemuksia vastaavasta?

Pelkään tehneeni ison virheen.

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki naisesta, joka kerta toisensa jälkeen haksahtaa huonoon mieheen eikä edes tajua sitä itse. Puolustelet kännäilevää miestä, onhan se niin hyvä ja ihana muuten. Kyllä sinä ihan itse olet tuon soppasi kehitellyt. Toki lapsuudessa on jo varmaan jokin mennyt pieleen, mutta elämäsi on lopulta sinun käsissäsi.

42/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi:

Olen parhaillani raskaana. Mies antaa minun levätä töiden jälkeen ja hoitaa tarvittaessa vaikka kaikki kotityöt, jos olen väsynyt.

Olen sanonut ettei mua haittaa jos juhlissa juo mutta haluaa itse olla mun tukena siinäkin ja juo hyvin hillitysti.

Aikoo osallistua äitiysvaatteiden kustannuksiin ja hankkii mm. lastenvaunut.

Aikoo käyttää oman puolensa perhevapaista ja odottaa niitä innolla.

Olen aika yllättynyt jos jään vauvan kanssa yksin. Sinusta AP olen huolissani, kannattaa ehkä etukäteen olettaa että aika yksin tulet jäämään :( saatko muualta apua?

Mihin vertasit?

Kyllä mun mieheni antaa mun levätä, tekee kotona lähes kaikki ruuat. Muistaa mun vitamiinit, tekee aamupalaa, muistaa mitä ruokia pitää ja mitä ei saa syödä. Hoitaa kauppareissut. Varmasti ostaa lapselle vaikka mitä ja pitää vanhempainvapaansa jne.

Se että sen lisäksi käy kavereiden kanssa ulkona eikä osaa riidellä, jotka mua ärsyttää, ei varmaan sulje pois noita asioita vai sulkeeko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi miksi ylipäätään olette tuollaiseen tilanteeseen päätyneet yrittämään lasta?

44/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä erillään asumisessa ja lapsen hankinnassa houkutteli eniten?

Käytännössä asutaan saman katon alla kyllä. Hänellä vaan on oma asunto myös ja etsitään yhteistä kämppää.

Vierailija
45/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on nainen juopon valinnut ja tehnyt lapsen sen kanssa. Naiset on kyllä todella tyhmiä ei voi muuta sanoa. Ei kelpaa raitis ja kiltti ja kunnollinen mies naiselle koskaan. Toivottavasti se juoppo jättää sinut ja joudut yksin hoitamaan lasta koska ei siitä juoposta ole perhe elämää elämään.

Vierailija
46/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaa suodattaa tätä palstaa. Täällä se on aina jotain kautta naisen vika jos mies käyttäytyy urposti. Vähintään että on valinnut huonosti

Ei naisia kukaan pakota parisuhteisiin Suomessa. Kyllä naisella on valta päättää, päästääkö jonkun miehen elämäänsä vai ei. Jos valitsee huonon miehen, niin ihan itseään saa lopulta syyttää. Ja todella moni nainen jostain syystä valitsee huonon miehen, vaikka kaikki varoitusmerkit ja huonot puolet olisivatkin jo tulleet ilmi. Mutta kun se on niin kiva... selvin päin. Tai kun se puhuu niin ihanasti... silloin tällöin.

Vierailija
47/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaa suodattaa tätä palstaa. Täällä se on aina jotain kautta naisen vika jos mies käyttäytyy urposti. Vähintään että on valinnut huonosti

Ei naisia kukaan pakota parisuhteisiin Suomessa. Kyllä naisella on valta päättää, päästääkö jonkun miehen elämäänsä vai ei. Jos valitsee huonon miehen, niin ihan itseään saa lopulta syyttää. Ja todella moni nainen jostain syystä valitsee huonon miehen, vaikka kaikki varoitusmerkit ja huonot puolet olisivatkin jo tulleet ilmi. Mutta kun se on niin kiva... selvin päin. Tai kun se puhuu niin ihanasti... silloin tällöin.

Voihan se olla, että siitä mieslaadustakin on huutava pula, jos välillä kivasti puhuminen pistää silmään.

Vierailija
48/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla, että siitä mieslaadustakin on huutava pula, jos välillä kivasti puhuminen pistää silmään.

Varmasti. Ei se silti poista naisten vastuuta. Ei pidä ottaa huonoa miestä eikä etenkään hankkia lapsia ihan kenen tahansa kanssa. Runebergin puhelahjat eivät paljon lämmitä lapsiarjessa, jos mies on juoppo, väkivaltainen, hermoheikko, laiska tms.

Vierailija
49/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43753 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi:

Olen parhaillani raskaana. Mies antaa minun levätä töiden jälkeen ja hoitaa tarvittaessa vaikka kaikki kotityöt, jos olen väsynyt.

Olen sanonut ettei mua haittaa jos juhlissa juo mutta haluaa itse olla mun tukena siinäkin ja juo hyvin hillitysti.

Aikoo osallistua äitiysvaatteiden kustannuksiin ja hankkii mm. lastenvaunut.

Aikoo käyttää oman puolensa perhevapaista ja odottaa niitä innolla.

Olen aika yllättynyt jos jään vauvan kanssa yksin. Sinusta AP olen huolissani, kannattaa ehkä etukäteen olettaa että aika yksin tulet jäämään :( saatko muualta apua?

Mihin vertasit?

Kyllä mun mieheni antaa mun levätä, tekee kotona lähes kaikki ruuat. Muistaa mun vitamiinit, tekee aamupalaa, muistaa mitä ruokia pitää ja mitä ei saa syödä. Hoitaa kauppareissut. Varmasti ostaa lapselle vaikka mitä ja pitää vanhempainvapaansa jne.

Se että sen lisäksi käy kavereiden kanssa ulkona eikä osaa riidellä, jotka mua ärsyttää, ei varmaan sulje pois noita asioita vai sulkeeko?

Just valitit, että miehellä ei ole mitään sanottavaa ainakaan selvin päin.

Nyt se mies on kuitenkin huomioonottava, mitä nyt toiveistasi huolimatta ei jätä kännäämistä ja känniörinöitään. Lähetit hänet omaan kotiin kun et jaksa kuunnella kännimölinää.

Mitenkäs ajattelit tilanteen muuttuvan kun lapsi syntyy? Kun se mies ei nytkään muuta tapojaan, vaikka miten pyytäisit. Jos se mies ei näin isossa asiassa ota huomioon sinua, miten hänestä voi tulla vastuullinen isä?

Vierailija
50/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta tajusin, että mies oli ollut kännissä eilen eli maanantaina. Niin kännissä, ettei häntä voinut päästää yöksi kotiin. Niin ap kirjoitti.

Maanantaina täyskännissä.

Ap, jos tuo ei ole vakava alkoholiongelma, mikä sitten on?

Vierailija
51/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43753 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä asutaan saman katon alla kyllä. Hänellä vaan on oma asunto myös ja etsitään yhteistä kämppää.

Hän ei luovu omasta kämpästä. Sinne on kiva mennä kännäämään. Vauvan itkua ja yöherätyksiä pakoon niin että onneks olkoon.

Vierailija
52/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Ei se silti poista naisten vastuuta. Ei pidä ottaa huonoa miestä eikä etenkään hankkia lapsia ihan kenen tahansa kanssa. Runebergin puhelahjat eivät paljon lämmitä lapsiarjessa, jos mies on juoppo, väkivaltainen, hermoheikko, laiska tms.

No ei tietenkään. Harvapa tuollaista tarkoituksella kuitenkaan tekee.

Vierailija
53/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta tajusin, että mies oli ollut kännissä eilen eli maanantaina. Niin kännissä, ettei häntä voinut päästää yöksi kotiin. Niin ap kirjoitti.

Kaikkien vapaat ei ole viikonloppuisin.

Vierailija
54/174 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien vapaat ei ole viikonloppuisin.

Ei ole, mutta pitääkö ne arkivapaatkin käyttää juomiseen?

Viikonloppuisinkaan ei tietenkään ole hyvä juoda jatkuvasti, mutta löytääkö se äijä ryyppykavereita viikon joka päivälle? Ap kirjoitti, että käy kavereiden kanssa juomassa.

55/174 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43753 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei luovu omasta kämpästä. Sinne on kiva mennä kännäämään. Vauvan itkua ja yöherätyksiä pakoon niin että onneks olkoon.

Kyllä hän on ihan halukas muuttamaan yhteiseen kotiin.

Vierailija
56/174 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä43753 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät tehneesi ison virheen. Noh, teit jättimokan. Miten sen toteaminen asiaan auttaa?

Saanko kysyä, miksi hankkiuduit raskaaksi ilmeisen huonon miehen kanssa?

En pidä häntä mitenkään huonona miehenä. Rakastan häntä ja hän on hyvä ihminen.

Mua vaan ottaa päähän että baari-ilta kavereiden kanssa menee välillä mun edelle.

Ja hänellä ei ollut ennestään mitään velvoitteita mihinkään suuntaan niin kai on tottunut siihen että menee kaljalle kun huvittaa.

Mikä se sun ongelmasi siis on? Hän on tehnyt just niinkuin sä olet käskenyt. Hänenkö pitäisi sit kuitenkin tehdä toisin kuin sanot?

Te olette perhettä perustamassa tilanteeseen, jossa hänellä on oma kämppä ja oma elämä. Luulitko todella, että raskautumisesi muuttaisi asiaa?

Lapsen saanti ei tarkoita sitä että sit kyhnätään kotona. Hänellä saa olla oma elämänsä, jota teidän ei ole tarkoituskaan yhdistää sun elämään.

Kyllä nyt tosiaan taitaa hormonit heittää ja selvästi et ole ollut valmis uuteen suhteeseen.

Vierailija
57/174 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vastuu siitä kenen kanssa teette niitä lapsia, silmät auki ja valoja päälle. Jos jätkä on ryyppäävä mieslapsi, niin tuskin siitä muuttuu kun lapsi syntyy.

Vierailija
58/174 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tule muuttumaan. Alkoholinkäyttö jatkuu lapsen synnyttyä ja joudut taas hoitamaan kaiken yksin. Kerrot tuntevasi olosi yksinäiseksi suhteessa, joka on kestänyt alle vuoden. Tuokaan asia ei tule muuttumaan. Teillä pitäisi olla honeymoon vielä käynnissä ja kaiken pitäisi olla kivaa ja ihanaa ja kumppanin pitäisi tuntua parhaalta kaverilta, jonka kanssa ei tunne oloaan ainakaan yksinäiseksi.

Vierailija
59/174 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku tyyppi loisii kotonasi passattavana ja panee sinua ja sinulla on mielestäsi parisuhde henkilön kanssa ja nyt olet raskaanakin?  Mitä on sanottu järjen käytöstä?

Vierailija
60/174 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai ei. Rakkaus parantaa. Vain rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä