Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiennyt ennen tätä päivää, että päiväkodin tädit ovat yliopiston käyneitä

Vierailija
23.05.2023 |

En olis kyllä uskonut :D

Kurahaalareiden pukemiseen ja pentujen komenteluun tarvitaan yliopistotutkinto. Eihän tässä mitään järkeä ole, rahat menee kankkulan kaivoon. Tässähän olisi hallitukselle säästövinkki.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se vanha lastentarhaopettajaopisto kestänyt 2 tai 3 vuotta ja opistotason kursseja?

Eihän kandin koulutus kestä sen kauempaa.

Vierailija
22/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei se Maire tai Pirjo edelleenkään ole, vaan ovat lastenhoitajia (eli lähäreitä). Talossa/ryhmässä pitäisi olla yksi korkeakoulutettu, jotta hän huolehtisi, että varhaiskasvatussuunnitelma toteutuu.

Varhaiskasvatussuunnitelma? Siis eihän muutaman vuoden ikäisille lapsille nyt kannata sen kummemmin opettaa mitään. Käsittääkseni päivänotijärjestelmä on sen takia olemassa, että lapsen voi säilöä siksi aikaa, kun äiti käy töissä.

Ap

No osaksi siitä syystä, mutta kyllä niihin  toivotaan työttömienkin lapsia ns. ryhmäyttämisen näkökulmasta. Viimeistään eskariinhan pitää sitten jo tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän varhaiskasvatuksen opettajat ole lapsiryhmän kanssa kuin tunnin aamulla, muuten ryhmästä huolehtivat lastenhoitajat. Vaka-opet tekevät vasuja, projekteja, kirjauksia lapsista jne., mutta eivät ole lasten kanssa.

Näinkö on? Tällainen henkilö sitten yrittää analysoida lapsia ja näiden vanhempia ja päteä vasu-keskusteluissa, joka ei edes vietä lasten kanssa aikaa ja opi kunnolla tuntemaan heitä?

Vierailija
24/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän varhaiskasvatuksen opettajat ole lapsiryhmän kanssa kuin tunnin aamulla, muuten ryhmästä huolehtivat lastenhoitajat. Vaka-opet tekevät vasuja, projekteja, kirjauksia lapsista jne., mutta eivät ole lasten kanssa.

Mä olen kokki, siivooja, teen lapsista kirjaukset päivittäin, teen lasten Vasut, olen lasten kanssa sen n9h/pv. Ei ole yliopistokoulusta, pelkkä amistutkinto ja sekin ihan toiselta alalta (pintakäsittely).

Työ on kuitenkin ihanaa ja leppoisaa, varsinkin nyt kun kesä taas kolkuttelee. Lapsetkin ovat niin kivoja. En vaihtaisi tätä työtä mihinkään.

T: pph 🤗

Teen samaa työtä ja minulla on ylempi korkeakoulututkinto. Paras työ mitä olen koskaan tehnyt.

Vierailija
25/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhaopettajat on kasvatustieteiden maistereita tai sosionomeja , lastenhoitajat lähihoitajia

Vierailija
26/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei se Maire tai Pirjo edelleenkään ole, vaan ovat lastenhoitajia (eli lähäreitä). Talossa/ryhmässä pitäisi olla yksi korkeakoulutettu, jotta hän huolehtisi, että varhaiskasvatussuunnitelma toteutuu.

Varhaiskasvatussuunnitelma? Siis eihän muutaman vuoden ikäisille lapsille nyt kannata sen kummemmin opettaa mitään. Käsittääkseni päivänotijärjestelmä on sen takia olemassa, että lapsen voi säilöä siksi aikaa, kun äiti käy töissä.

Ap

Ei, sinun lapselle ei todellakaan kannata. Mutta muille kannattaa.

Vierailija
27/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastentarhaopettajat on kasvatustieteiden maistereita tai sosionomeja , lastenhoitajat lähihoitajia

Kasvatustieteen kandeja.

Vierailija
28/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidat olla päästäsi vialla.

Vierailija
29/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen kandeja.

Joo , mä en tiedä onko mulle sattunut poikkeuksia, mutta todella moni työparini on ollut myös maisteri. Jyväskylässä työskentelen.

Vierailija
30/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen kandeja.

Joo , mä en tiedä onko mulle sattunut poikkeuksia, mutta todella moni työparini on ollut myös maisteri. Jyväskylässä työskentelen.

Voihan ne olla maistereita, mutta ei tarvitse olla.

Vierailija
31/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis joku kanditutkinto! Pilipalisellainen.

Vierailija
32/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tommosten ihmisten takia olen onnellinen että lähdin tuosta työstä. Mun sosionomin koulutus+vuoden vaka erikoistumiskoulutus ei saanut minkäänlaista kunnioitusta työkavereilta eikä vanhemmilta. Mulla kumminkin oli neljän vuoden koulutus.

Vierailija
33/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte lopettaa tädittelyn. Ammateilla on ihan oikeat nimetkin.

Lakkaa olemasta naurettava.

Vierailija
34/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuten maisteri koulutukseltani. Teen päiväkodissa  hoitajasijaisuuksia. Mitäs siihen sanot ? 

Vierailija
35/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti ei ole enää lasten ja tätien yhteistä kivaa puuhstelua silä aikaa kun lasten vanhemmat käy töissä. Nykyään puhutaan varhaisksvatuksesta, joka on niin hienoa, että siihen tarvitaan yliopistotutkinto, jotta sitä voi kaikille lapsille antaa, myös niille lapsille, joiden vanhemmat ovat työttömänä kotona.

Vierailija
36/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteen kandeja.

Onko Jyväskylässä heikko työtilanne? Sillon maistereitakin joutuu hakeutumaan päiväkotiin.

Vierailija
37/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2030 päiväkodin johtajan pitää olla maisteri, ei käy sitten enään kandi eikä sosionomi

Vierailija
38/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maire ja Pirjo ovat jo jääneet eläkkeelle kauan aikaa sitten, siellä on Sari, Mari, Satu, Sanna, Tiina, Hanna hoitamassa lapsia. Jos 50-60 vuotiaita ihmisiä tarkoitatte.

Vierailija
39/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olekkaan koulutettuja  vaan jäsenkirjalla valittuja kaverin kummi tytöjä. forssan seudulla pitää olla viher punikki että elinikäiseen virkaan pääsee.

Vierailija
40/46 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan he käyneet päiväkodintätiylipiston ja ovat päiväkodintätitieteen maistereita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi