Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä estolääkkeitä olette saaneet migreeniin?

Vierailija
23.05.2023 |

Ja mielellään ihan viime vuosina. Minulla on nyt vuosia ollut beetasalpaajat, nyt metoprolor. Kuitenkin kun on jo valmiiksi ollut alhainen verenpaine, niin mielestäni nuo ei niin hyvät ole. Eikä oikein enää edes auta. Mutta lääkäri ei oikein edes ehdota muuta, tuntui olevan vain että ei tässä oikein muuta voi. Lisäksi minulla on ollut unihäiriöitä suunnilleen yhtä pitkään ja vasta nyt olen lukenut että beetasalpaajat voi aiheuttaa niitä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kokeiltu, vaste loppuu kaikista, biologisistakin 3v päästä. Vastaan siis että mikään ei auta. Sumatriptaani joka päivä on se millä menen. Käyn töissä jne mutta elämänlaatu on mitä on. 

Vierailija
42/46 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumatriptan - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTgzNzYxMyZhaWQ9MjQ1ODMyNTI
Se on kuin ihmeaine mun migreeniin. Toimii joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkarin. Toimii aina.

Vierailija
44/46 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin vaikka mitä, tutkittiin pitkään eikä mikään muu auttanu ku lihasrelaksantit. Lihakset kramppaa helposti, liittyy vagushermoon

Vierailija
45/46 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle ei siis ole edes tarjottu mitään muuta kuin noita beetasalpaajia. Vaikka tiedän että on muitakin vaihtoehtoja.

Ap

Onko Isoptin Retardia kokeiltu? 

Vierailija
46/46 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tämä on pääosin hormonaalista, kuukautisten aikaan on pahimmillaan. Mutta kohtauksia tulee muutenkin, niitä aiheuttaa ainakin kirkkaat valot, tietyt alkoholit (en kyllä juo juurikaan) ja huonosti nukuttu yö.

Triptyl on ollut ja on sitä edelleen. En vaan voi käyttää päivittäin, sivuvaikutukset on niin pahat. Olen koko päivän tokkurassa ja mielialaan vaikuttaa ikävästi. Jos siis otan useita päiviä. Mutta joskus jos yhtenä iltana ottaa, niin ok, että saa nukuttua.

Nuo biologiset lääkkeet ei taida nyt tulla kysymykseen, kun ei vaan opiskelijana ole varaa. Koulun lääkärillä kävin viimeksi ja sieltä ei juuri apuja tullut. Neurologilla olen joskus käynyt, mutta siitä on jo vuosia.

Ap

Biologinen lääke parantaa elämänlaatua merkittävästi. Senhän saa edullisesti sen lääkekaton saavuttamisen jälkeen. Kela antaa nykyään lääkelainaa juuri etenkin alkuvuoden kalliita biologisia lääkkeitä varten. 

Klotriptyl ja Triptyl ovat lääkkeitä, joita ei kannata käyttää putkeen yli kolmea vuotta. Ne kasvattavat dementiariskiä yli 50-vuotiailla 50%. Osalle ne sopivat, mutta sitten pitää muiden elintapojen olla priimaa dementiariskin pienentämiseksi. 

Migreenipotilailla on myös alttius saada muita herkemmin aivoinfarkteja. Senkin vuoksi kannattaa huolehtia elintavoista ja verenpaineesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi