NAAPURIT HELVE""STÄ vertaistuki-ketju
Sanokaa nyt että joku muukin joutuu kuntelemaan kun naapuri polttaa tupakkaa,yskii, kakistelee limaa kurkustaan ja sylkee alas parvekkeelta. Noin 10 kertaa päivässä. Tupakan hajun kestäisin mutta en ääntä kun kakistelee limaa, alkaa oksettaa. Ja parvekkeen ovea pidän sään salliessa kissan takia aina auki.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kantapääkävelijä-perhe yläkerrassa! En ymmärrä miten laiha noin 7v tyttö voi saada sellaisen metelin aikaan.
Voih, mulla aikuinen ja tosi pieni ja laiha nainen. Ollaan puurivarissa (omistus, ei myydä, kun odotellaan josko nuo muuttaisivat, hallituksen puh. johtaja jututti jo), jossa se seinän takana hyppii tasajalkaa portaat alas ja juoksee ylös, monta krt päivässä.
Vieraat kylässä tarkoittaa heillä n 20-30 hengen porukkaa plus mukulat päälle, ja kaikki huutavat yhteen ääneen ja ulkona on aina jotkut pihabileet. En tiedä mitä itämaisia soittimia, mutta ääntä lähtee. Jotain uskomatonta, kuin festareilla asuisi kaiuttimien edessä.
Yöllä kahdelta kerran raahasivat tuoleja ja pöytiä sisälle. Puinen patio, ja sitä pitkin vedettiin joka ainoa huonekalu, ja siitä sitten paukuteltiin kynnysten yli. Me ei todellakaan nukuttu.
Kolme naapuria polttaa tupakkaa. Kaikki heidän vieraansa polttavat tupakkaa. Yhden koira räkyttää aina, kun jää yksin kotiin. Toiselta puolelta asuntoa voi onneksi pitää ikkunoita auki, paitsi silloin kun taloyhtiön pihagrilli käryää eli useana iltana viikossa.
Meillä ei kyllä ole mitään häiriöitä vaikka emme asu millään erityisen hyvällä alueella. Talo on tosin laadukkaasti eristetty, 70-luvulla rakennettu. Hiljaista on ja naapurit enimmäkseen mukavia ja rauhallisia. Asuntoja noin seitsemänkymmentä tässä talossa.
Asun luhtitalossa. Seinän takana asuu muuten mukava ja harmiton, paljain jaloin kuljeskeleva rastatukkainen vanhempi nainen joka ryntää aina pussailemaan koiraani. Nainen vain on ketjupolttaja ja yökukkuja. Käy monta kertaa yössa savuilla ja lisäksi saattaa ruveta yöllä leipomaan tai siivoamaan.
Voisin sanoa tästä mutta on niin mukava tapaus muuten, ainoa taloyhtiössä joka ei pelkää "tappakoiraani" (bullterrieri) eikä katso minua kieroon kymmenien tatuointieni takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko se siellä weetee-lähiössä on olla ja asua...
Ei tarvitse olla mikään "weetee lähiö". Äitini asuu omistusasunnossa kaupungin ydikeskustassa ja siellä on yksi keuhkojaan ulos yskivä naapuri joka myös viikonloppuisin ilahduttaa vetämällä kalsarikännit ja huudattamalla musiikkia.
Minkä kaupungin ydinkeskustassa? Kemi? Kouvola?
Tupakoijat ovat itsekkäimpiä ihmisiä. Muiden terveydellä ja mukavuudella ei mitään väliä kunhan itse saa polttaa rahaa haisevana syöpäsätkänä ilmaan. Jos olisin niin tyhmä että polttaisin, häpeäisin itseäni niin paljon että polttaisin vain piilossa ja kaukana muiden ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantapääkävelijä-perhe yläkerrassa! En ymmärrä miten laiha noin 7v tyttö voi saada sellaisen metelin aikaan.
Eihän se ääni mistään "kantapääkävelystä" tule vaan joku siellä treenaa esim juoksumatolla tai soutulaitteella. Ja onhan noita vehkeitä. Itse laitoin äänieristysmaton 2 palasta juoksumaton alle ja alakerta sanoi et nyt ei kuulu mitään.
Et siis ole koskaan asunut tömistelijän alapuolella? Mulla oli aikoinaan kämppis jonka kävellessä kirjaimellisesti lasit helisi kaapeissa. Se oli kuin Saksa valtaamassa Puolaa. Kyllä hävetti, vaikka itse osaan kävellä normaalin äänettömästi.
Tupakkanaapuri täälläkin okt-alueella yski säännöllisesti keuhkojaan pihalle niin että monen kymmenen metrin päässä istuessa teki pahaa. Säännöllisesti ramppasi tupakalla, parin vuoden päästä kuoli sitten pois. En tiedä mitä tuntisin asian johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ääni mistään "kantapääkävelystä" tule vaan joku siellä treenaa esim juoksumatolla tai soutulaitteella. Ja onhan noita vehkeitä. Itse laitoin äänieristysmaton 2 palasta juoksumaton alle ja alakerta sanoi et nyt ei kuulu mitään.
Et siis ole koskaan asunut tömistelijän alapuolella? Mulla oli aikoinaan kämppis jonka kävellessä kirjaimellisesti lasit helisi kaapeissa. Se oli kuin Saksa valtaamassa Puolaa. Kyllä hävetti, vaikka itse osaan kävellä normaalin äänettömästi.
Mikä niitä tömistelijöitä vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Tupakkanaapuri täälläkin okt-alueella yski säännöllisesti keuhkojaan pihalle niin että monen kymmenen metrin päässä istuessa teki pahaa. Säännöllisesti ramppasi tupakalla, parin vuoden päästä kuoli sitten pois. En tiedä mitä tuntisin asian johdosta.
Hyvä että kuoli?
Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus. Mietin täällä ok-taloni myymistä ja muuttamista kerrostaloon, koska en jaksaisi enää noita ruoho- ja lumihommia. Piha on tosi suuri. Mutta ei tuo limppiväröökinoitakanta-astujasakki houkuttele. Pitää kyllä katsoa tarkkaan, mihin lähtee, jos lähtee.
ylimmässä kerroksessa ei tarvitse kärsiä kantapääkävelijöiden askeleista, mutta ylimmissä kerroksissa on vaarana alakerran tupakoitsijat. Alimassa kerroksessa ei voi pitää ovea öisin auki, kun kuitenkin joku känninen yrittää yöllä päästä sisään, kun omat avaimet ovat kadonneet
ok-talo on paras talo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita heippalappu, että olisiko aika hakea apua tupakoinnin lopettamiseen, kun tupakointi on selvästikin jo aiheuttanut kroonisen yskän ja varmasti keuhkoahtaumataudinkin ja on vain ajan kysymys, että milloin tulee katkokävelyä ja sen jälkeen kuolema, ellei syöpään, niin näihin muihin.
Eikös katkokävely tuu ryyppäämisestä, eikä tupakoinnista 🙄?
- ohis
Itseasiassa ei. Katkokävely on useimmiten tupakan aiheuttamaa. 1 tupakka supistaa verisuonia n. 2h ajaksi, eli voi kuvitella kuinka pitkään verisuonet on ahtaalla, kun vetää röökiä askin päivässä. Se, kun veri ei kierrä jalkoihin saakka, aiheuttaa katkokävelyä.
Terveisin,
työkseen näitä tutkimuksia tekevä
Vierailija kirjoitti:
Voit allekirjoittaa kansalaisaloitteen tupakoinnin kieltämiseksi kerrostaloissa ja toivottavasti tulevaisuudessa ongelmasi katoaa.
Kannatusilmoitusten keruuaika on päättynyt 10.7.2022.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niitä tömistelijöitä vaivaa??
En tajua. Miten on mahdollista että ei itse kuule sitä järjetöntä tum tum tum, tum tum tum -ääntä?
No kyllähän se on se eläkeläispariskunta, joka tuli ovelle huutamaan (ja uhkamaan tappamisella) metelöinnistä kun tiskasin astoita, klo 20 arki-iltana.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoijat ovat itsekkäimpiä ihmisiä. Muiden terveydellä ja mukavuudella ei mitään väliä kunhan itse saa polttaa rahaa haisevana syöpäsätkänä ilmaan. Jos olisin niin tyhmä että polttaisin, häpeäisin itseäni niin paljon että polttaisin vain piilossa ja kaukana muiden ikkunoista.
se on pahoinpitely, jos tupakoitsija ei huolehdi/välitä siitä, että tupakansavunsa eivät kulkeudu toisen ihmisen hengitysteihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita heippalappu, että olisiko aika hakea apua tupakoinnin lopettamiseen, kun tupakointi on selvästikin jo aiheuttanut kroonisen yskän ja varmasti keuhkoahtaumataudinkin ja on vain ajan kysymys, että milloin tulee katkokävelyä ja sen jälkeen kuolema, ellei syöpään, niin näihin muihin.
Eikös katkokävely tuu ryyppäämisestä, eikä tupakoinnista 🙄?
- ohisItseasiassa ei. Katkokävely on useimmiten tupakan aiheuttamaa. 1 tupakka supistaa verisuonia n. 2h ajaksi, eli voi kuvitella kuinka pitkään verisuonet on ahtaalla, kun vetää röökiä askin päivässä. Se, kun veri ei kierrä jalkoihin saakka, aiheuttaa katkokävelyä.
Terveisin,
työkseen näitä tutkimuksia tekevä
Onko tosiaan noin? Kai se viinakin sitä aiheuttaa, kun on pikkuaivot mädätetty pois alkoholilla?
Tosin kun viina maistuu, niin sitten vedetään todennäköisesti myös sitä röökiä...
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on se eläkeläispariskunta, joka tuli ovelle huutamaan (ja uhkamaan tappamisella) metelöinnistä kun tiskasin astoita, klo 20 arki-iltana.
On se joillakin vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko se siellä weetee-lähiössä on olla ja asua...
Ei tarvitse olla mikään "weetee lähiö". Äitini asuu omistusasunnossa kaupungin ydikeskustassa ja siellä on yksi keuhkojaan ulos yskivä naapuri joka myös viikonloppuisin ilahduttaa vetämällä kalsarikännit ja huudattamalla musiikkia.
Minkä kaupungin ydinkeskustassa? Kemi? Kouvola?
Tampereen. Jos se nyt mielestäsi jotakin muuttaa.
Kyllä tulee, kuulen kun tyttö huutelee jotain äidilleen tai isälle ja kävelee huoneestaan keittiöön/olkkariin. Samoin kuulen kun perheenäiti kävelee vessaan tai johonkin. Isä ei tömistele niin paljon.