Pas - uusi yritys uudessa kierrossa
Hei Dellia, Siili74 ja Triina
En keksinyt parempaa nimeä, eiköhän tämä käy vähän aikaa.
Omaa napaa ensin, huomenna siirto " ehkä" odotan aamupäivästä soittoa onko alkio selvinnyt. Kun nyt jäljellä 2 alkiota erillisissä kapseleissa, niin ei voi ottaa useampaa. Jotenkin on aika luovuttanut olo jo tähän pas luonnollisessa kierrossa yrityksiin. Ymmärrätte varmaan paremmin kuin muut. Onneksi on 1.1-17.1 tiedossa matka kaukomaille.
Mutta kertokaahan kuulumisianne, toivottavasti löydätte uuden pinon.
Dellia varsinkin mikä tilanne?
Mia
Kommentit (94)
Pahoittelut epäonnisesta passista! Muistankohan nimimerkkisi oikein, kyselitkö aiemmin alhaisesta hcg:sta? Meillä oli aivan sama tilanne edellisessä passissa: 2 siirrettiin, mutta testauspäivänä hcg oli vain 16. Tämä kierto oli taukoa ja seuraavasta aloitetaan uusi pas-yritys. Itse asiassa nippailee jo siihen malliin, että uusi kierto on alkamassa lähipäivinä...
Kiitos, jos voin täälläkin kirjoitella. Ja muistat ihan oikein, etä kyselin siitä hcg-arvosta. Maanantaina pitää klinikalle soitella, että pitääkö vielä verikoe ottaa. Mutta menkat oli viime viikon ja luulen, että se oli siinä. Rinnat oli hassusti eilen arat, mutta se taitaa olla vain mielikuvituksen tuotetta : ) No nyt hyvällä mielellä uuden vuoden juhlintaan ja sitten tsemppaamaan taas uuteen yritykseen! Sinulle kovasti myös tsemiä!
Pahoitteluista. Pari päivää meni surressa. On aina iso työ aloittaa alusta. Vaatii järjestelyjä päästä töistäkin lähtemään klinikalle. Huoh:(
Siili74: Onnea passiin, jospa sulla nyt onnistuisi! Mä uskon kyllä passeihin. Kaverin kaverilla on kaksi pas poikaa ja yhdellä toisella yksi pas poika. Mä en päässyt siirtoon, siksi ei voi sanoa omasta mitään ja 04 joulukuussa alkiot kyllä kestivät sulatuksen, mutta eivät yhtään enää jakautuneet.
Dellia: Sulla on jo alkanut kolmas ivf. Perässä tullaan kolmanteen. Sulla on pitkä kaava, onko aina ollut? Endotaustaisilla kai usein näin on.
Mulla oli pitkä kaava ekassa 02 hoidossa, lyhyt viime vuonna. Jo silloin mietin, et kantsiiko hyväksi todettua hoitoa muuttaa....ei olis kantsinut. Mulla endo ei ole pahinta mahdollista" luokkaa" . Mietin et pitää varmaan pitkällä kaavalla aloittaa se kolmas kuitenkin. Onko sulla sumuista sivuvaikutuksia? Mulla ei ollut. TSEMPPIÄ!!!
Onnekkaampaa uutta vuotta 2007!
Menkat alkoi vuodenvaihteessa ja ensi viikolla on ultra, ja pas seuraavalla viikolla, jos kaikki menee hyvin.
Missä vaiheessa te olette? Dellialla taisi olla jo hyvässä vauhdissa uusi yritys?
Toivottavasti tämä vuosi on meidän plussavuosi! :-)
Mulla menkat alkoivat jouluaattona ja huomenna on ultra. Toivottavasti siirto on ensi viikolla. Sotki nuo luget tuon kierron ihan totaalisesti...
Onnea muille ultriin ja siirtoihin!
Vihdoinkin kotiuduttu, loma teki kyllä tosi hyvää, ei ehtinyt yhtään ajatella tätä tulevaa PASia. Maanantaina on ultra (kp12) ja sitten varmaan aloitetaan tikutus saman tien. Veikkaan ovista viikon loppuun, siinä on taas se torstaipiina, saa nähdä miten käy. En oikein tiedä mitä ajatella tästä hoidosta, meillähän ne kaksi jälkellä olevaa olivat vain kaksisoluisia, joten mahtavatko edes selvitä sulatuksesta. Olin niin asennoitunut onnistumiseen sen nelisoluisen kanssa, ja kun mitään ei tapahtunut niin oli aika pettynyt olo. Tämähän on meidän viimeinen hoito eli jos ei onnistu, niin sitten suunnataan katse muihin asioihin. Huomaankin, että olen jo puoliksi valmistautunut huonoihin uutisiin, ettei sitten putoa liian korkealta. Onkohan kukaan koskaan onnistunut kaksisoluisella?
Mitäs muille kuuluu? Dellialla taitaa olla hoidot käynnissä, miten menee? Ja Rsna taitaa tikutella ovista, onko jo löytynyt? Onkos Siilillä kierto missä vaiheessa? Ikävää Emma-Nean uutiset, mutta toivotaan oikein positiivista tulosta seuraavasta hoidosta.
Palaillaan!
Olen tätä teidän pinoa silmäillyt, itselläni on (eka) PAS edessä nyt ensi tai seuraavalla viikolla. Huomenna on ultra, siellä selviää enemmän sit.
Mut itse asiassa asiaa oli Triinalle, eli yksi tuttavani on onnistunut 2-soluisella. Heillä oli jo 5v yritystä+hoitoja takana, ja sitten tärppäsi. Hcg oli aika matala verikokeessa, mut niin vaan sissi jatkoi kasvuaan. Ja vaikka heidän poju " pienenä" olikin hitaahko, niin se on kompensoitunut kyllä täällä maan pinnalla, sellanen elohiiri on tuo poika!
Tsemppiä ja onnea oikein kovasti, kaikille!!!
eli kaikki näytti hyvältä, löytyi jopa kaksi munarakkulaa, toinen näytti olevan pian irtoamassa ja toisella puolella oli sitten pienempi. Lääkäri kehotti jo tänään ovista tikuttamaan varmuuden vuoksi, mutta kovin haalea viiva tuli. Hän arvioi ovulaation osuvan ti-ke, toivottavasti ei veny torstaihin. Olisi kiva päästä siirtoon jo loppuviikosta, meillä tosin katsotaan kumpi alkio on parempi (jos siis selviävät hengissä) ja se saattaa vielä siirtää vuorokaudella siirtoa.
Olipa lohduttavaa kuulla, että kaksisoluisellakin on mahdollista raskautua. Me taidetaan Manco (tuliko oikein?) mennä aika samoissa. Miten sinulla meni ultra?
Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Kävin tosiaan aamulla ultrassa, yksi folli oli vasemmalla puolen, 17mm halkaisijaltaan ja oikealla oli jostain syystä yksi hyvin pieni follikkeli.
Limis oli kai ihan ok päivin nähden (kp14 nyt), se oli 9mm. Joskus on sekin ollut aika ohut vielä luteaalivaiheessakin. Lääkäri arvioi rakkulan poksahtavan ' hetkenä minä hyvänsä' , tosin mulla se vissiin kestää vähän normia kauemmin. Nyt siis voi vaan toivoa että ei poksahda torstaina.
Saanko muuten kysyä Triina, millä tikuttelet ovista? Mulla on käytössä aconin halpikset, ja luotan niihin aika hyvin, mutta minusta ne ' toimii luotettavasti' vain aamun tokasta pissasta... Viime kierrossa meni hienosti, nyt eilen kun varmistelin ja alotin tikuttelun, tuli selkeä, testiviivaa haaleampi viiva, mutta tänä aamuna omaa viivaa tuskin näki. Panikoin vaan että jos meneekin pieleen koko PAS noitten tikkujen takia.
Ei muuten kovin montaa PASsilaista taida tälle viikolle olla?
Jep, kuulumisiin??
olipas meillä samanlainen ultratulos, minullakin oikealla se pienempi. Olen tikutellut klinikan ovistesteillä, kaivavat ne jostain tukkulaatikosta ja myyvät irtokappaleina. Foliossa lukee Unipath, mutta eikö se ole lääkefirma? Näytti ainakin tosi hyvin oviksen ensimmäisessä PASsissa. Silloin se oli vasta kp17, nyt lääkäri tosiaan arveli sen tulevan aikaisemmin. Sinuna en huolestuisi, vaikka viivan väri vaihtelee, jos on haalea kuitenkin. Minulla muistaakseni oli erilaisia hailakoita viivoja muutamana päivänä ennen ovista, eivätkä ne vahvistuneet mitenkään loogisesti päivittäin.
Millainen tausta sinulla on? Minulla nyt menossa ekan IVFn toinen (ja viimeinen) PAS. Tuoresiirrosta syntyi poika -05.
Tsemppiä oviksen metsästykseen!
Tää on mun ekan icsin eka pas, takana pakollinen kitukuukausi tuoresiirron jälkeen. Tuoresiirto päättyi kyllä vahvaan plussaan, mutta 5+3 tai jotain alkoi vuoto ja tuulimuna tuli pois. Sinällään kiva tietää että raskautuminen on näemmä mahdollista (elämäni eka plussatesti), nyt vaan tarviis saada alkio mukaan kasvuun. Pakkasessa on 1+2+2 alkiota.
Teillähän on käynyt varsin kivasti jos ekan hoidon tuoresiirrosta tärpännyt!
Tästä se lähtee!
Olen yrittänyt bongailla ovista, mutta en ole vielä löytänyt. Huomenna on kp18 ja silloin on yleensä ovis ollut. Voi kun olisikin, jotta tällä kertaa päästäisiin tekemään siirto kolmantena päivänä oviksesta. Viimeksi itsenäisyyspäivä sotki kuviot ja siirrettiin toisena päivänä. Silloin ei vissiin tuloksia tule helposti. Ja meidän klinikalla siirretään alkio, vaikka ovis olisi torstaina. Eli sitten maanantaina olisi sirto neljäntenä päivänä. Tässä on vissiin klinikoiden välillä eroja?
Ja mulla on ovistestinä se Clearbluen " digitaalinen" , joka jättää omat tulkinnat pois. On tosi kätevä!
Toivottavasti ovikset löytyvät kaikille ja pääsette siirtoon asti : )
Rsna sulle olikin siirto tulossa tälle viikolle, mä jotenkin noista päivämääristä mietin et se ois ollut jo. Toivottavasti onnistuu nyt, tai osuu oikealle päivälle! Jokos oot testaillut tänä aamuna? Meidän klinikka on auki lauantaisin, mutta ei sunnuntaisin, joten he pitävät (tiukasti) kiinni siitä että siirto on ovisplussasta 3. päivänä.
Triina, mitäs sun tän aamun tikut näytti?
Mulle näytti ihan olematonta viivaa... Pöh pöh ja pöh. Torstain mahdollisuus senkun kasvaa. Tosin se on kp17, ja ovisplussa kp17 on mulla ollut yleisin, tosin kaikkea muutakin kp13-19 välillä on nähty. Mulla on viime kuukausien aikana kaikki selvät ovisoireetkin jo hävinneet. Äh, ois niin loistavaa tietää jo nyt minä päivänä se plussa tulee.
Oliks tässä pinossa muita kenellä sattuu pas tälle viikolle?
Meillä on sellainen tilanne, että joulukuun pas epäonnistui eikä kumpikaan alkioista pysynyt kyydissä. Nyt sitten tammikuussa seuraava. Sitten onkin alkioita pakkasessa vain yhteen siirtoon ja sen jälkeen uusi ivf. Toivottavasti noin pitkälle ei kuitenkaan tarvitse mennä....
En nyt muista, kuka oli plussannut, mutta kovasti vauvaliimaa sinne! Ja ihania etelän matkoja! Voi kun pääsisi itsekin....