Pas - uusi yritys uudessa kierrossa
Hei Dellia, Siili74 ja Triina
En keksinyt parempaa nimeä, eiköhän tämä käy vähän aikaa.
Omaa napaa ensin, huomenna siirto " ehkä" odotan aamupäivästä soittoa onko alkio selvinnyt. Kun nyt jäljellä 2 alkiota erillisissä kapseleissa, niin ei voi ottaa useampaa. Jotenkin on aika luovuttanut olo jo tähän pas luonnollisessa kierrossa yrityksiin. Ymmärrätte varmaan paremmin kuin muut. Onneksi on 1.1-17.1 tiedossa matka kaukomaille.
Mutta kertokaahan kuulumisianne, toivottavasti löydätte uuden pinon.
Dellia varsinkin mikä tilanne?
Mia
Kommentit (94)
Hei tytöt,
Ei aika kulu millään, eikä mitään oireita mistään. Mää tiedän jo että nega tästäkin pamahtaa, ihan varmasti. Ensi vuonna sitten uudet kujeet uuden IVF:n myötä. Tuo meidän IHME (1v 7kk) sai silloin alkunsa IVF tuoresiirrosta, joten sitä uutta tuoresiirtoa odottellessa.
Ihan kamala ilma, vettä sataa kaatamalla. Ei paljoo tuo pimeys ja vesisade mieltä piristä. Onneksi on se ihana thaimaan reissu tiedossa vuoden alusta (1.1-17.1).
Mia
Mikäs on Mi@ vointi? Kohta saat alkaa jännäämään oikein todella. Peukkuja plussan puolesta, että pääsisit hyppäämään tuonne odottajien puolelle. Käyn välillä kurkkimassa uutisiasi, joten laitahan tulemaan oireita.
Itsellä on ollut kiirettä kaikenlaisissa jouluriennoissa, vaikka joulutunnelmaa on kyllä vaikea herätellä kun ruoho vihertää. Aika laiskasti on tullut täälläkin pyörittyä, kun on tämä taukokierto menossa. Onneksi on kaikki vuoto loppunut, tuntui menkat niin megapitkiltä, kun se tuhru alkoi jo pari viikkoa sitten. Nyt odotellaan ihan innoissaan Thaimaan matkaa, eli olenkin sitten palstatauolla pari viikkoa joulusta eteenpäin.
Tsemppiä Mi@ ja mukavaa joulunodotusta muille!
Hei Triina,
Tämä on yhtä tuskaa tämä odottaminen, aika ei kulu millään. Ma on verikoe ja sitten samana päivänä lähdetään tytön kanssa 2 viikoksi mun vanhempien luo pohjoiseen.
JA SITTEN 1.1 THAIMAASEEN 2 VIIKOKSI! IHANAAAAAAAAAAA!!
Mulla on muka ollut pahoinvointia, mutta sitten tajusin etten ole syönyt kunnolla :) Mietin että pitäisikö tehdä ekaa kertaa kotitesti, mutta mitä se auttaa kun ei välttämättä vielä näytä oikein ja varsinkin jos näyttää pos ja sit käy niinkuin viime kierrossa siilillä. APUA!
Mihin menette thaimaassa ja milloin lähdette?
Onkos oireita ollut? Tule kertomaan jos testaat etukäteen. Tuo testaaminen kai niin riippuu luonteesta, minä olen superkärsimätön, siksi en koskaan jaksa odotella turhia.
Lähdemme ennen joulua Bangkokiin tuttavien luo, pari viikkoa ollaan poissa. Varmaan sielläkin sitten jotain reissua tehdään, katsotaan. Sieltä pitäisi sitten soitella klinikalle menkkojen alkamisesta, oletan että tulevat vuodenvaihteessa suunnilleen. Toivottavasti ei ala etuajassa, koska sitten taitaa hoito siirtyä kierrolla, kun en ajoissa pääse ultraan sieltä matkalta. Mutta sehän nähdään sitten. Minnepäin te olette menossa?
Lomia odotellessa...
Ekaa kertaa enmalttanut olla testaamatta, mutta ei kai tuohon voi vielä luottaa. Eilen oli koko päivän taas kuvotus olo, mutta se on ihan varmaan vainoharhaisuutta. Tämä on nyt kolmas passi ja viimeinen tällä erää kun pakkaseen ei jäänyt enää mitään.
Me lähdetään Hua hiniin lomalle. Eikös sulla ollut kans 05 syntynyt lapsi, poika? Meillä on 05/05 syntynyt tyttö ja vähän mietityttää mitä kaikkea mukaan pitää ottaa. Ollaan kyllä reissattu ulkomailla aikaisemminkin tytön kanssa, mutta ei noin kaukana ja kuumassa maassa.
Vaikka en sinuna kyllä siihen negaan vielä luottaisi, eli menet varmaan joka tapauksessa verikokeeseen. Toivotaan, että muuttuu plussaksi.
Joo, meillä on juniori myös -05. Hän ei ole paljon vielä reissannut, mutta vanhempien lasten kanssa Aasia on tullut tutuksi. Hua Hin on mukvava paikka, ollaan oltu siellä. Oletteko olleet Aasiassa aiemmin? Sanoisin, että mukaan kannattaa pakata ruokapurkkeja, sillä noista maista saa aika huonosti isommille (yli8kk) tarkoitettuja ruokia. Hedelmä yms. sosetta löytyy, samoin puurojauhetta. Maidot on yleensä erimakuisia, itse en pidä niiden mausta ollenkaan, eli kannattaa miettiä haluaako tehdä maidot jauheesta jonka joko ostaa sieltä tai täältä. En muista onko Hua Hinissä miten isoja tavarataloja, niissä on yleensä parhaat valikoimat, pienissä puodeissa voi olla rajallinen tai vanhentunut (tsekkaa aina päivämäärä) valikoima. Vaippoja ja vaippapyyhkeitä löytyy, talkkia kannattaa käyttää jos teillä on kovin hikoilevainen lapsi. Jos Finnairilla lennnätte, niin kannattaa muistaa, että niillä ei nykyisin hirveästi ole tarjottavaa pienille, eli omat eväät. Niissä vaan oli niitä säännöksiä pakkaamisesta, en nyt muista mitä, mutta kannattaa tarkistaa. Ja kevyet matkarattaat on ehdottomat. Tärkein juttu on riittävän nesteen antaminen, eli aina vesipullo (pullotettu) matkassa.
Tulipas tästä nyt matkakertomusta kerrakseen, mutta meillä aletaan olla ihan tohkeissa tulevasta lomasta. Ei teilläkään ole enää pitkää aikaa siihen. Lapsiin muuten suhtaudutaan Thaimaassa tosi ihanasti, tosin välillä ehkä liiankin kanssa ollaan vaaleita päitä silittelemässä!
t. Triina
Oletko käynyt verikokeessa? Tsemppiä ja plussapeukutuksia! Tulehan kertomaan tuloksia!
Triina
Olen ihan shokissa, apuaaaaaaaaaa! IHANAA!
Lähden kohta pohjoiseen lentokoneella, palaan sieltä olen ihan sekaisin onnesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Kiitos kaikille tuestanne!
Uskomatonta, ihanaa, annoit toivoa että PASkin voi onnistua! Mikä sinulla oli hcg? Paljon vauvaliimaa seuraavalle yhdeksälle kuukaudelle!!
Ja oikein mukavaa lomaa!
Triina
Mulla oli hieman kuvottava olo muutamana päivänä, mutta luulin että kuvittelen.
Onnea Mi@!!! Tuli ihan kylmät väreet, kun nettipimennosta palattuani etsin meidän pinoa ja luin mielettömät uutiset :) Hcg arvo on huima! Siis tukevasti raskaana!!! ;) Ja antaa uskomattomasti tukea itselle tällaiset uutiset!
Meillä menossa välikierto ja todella rauhallisin mielin. Menkkoja odottelen alkavaksi vuodenvaihteessa. Sitten uudella tarmolla uusiin koitoksiin!
Ihanaa joulunodotusta Mi@, Triina ja Dellia!
ONNEA raskaudesta! Olen muutamana päivänä lukenut teidän ekaa ja tätä pinoa, koska siellä on ollut täysin itsellekin tuttuja tunteita. Olin aikoinani ahkera palstailija, sitten kohtalokavereita ei enää näkynyt.
Itselläni on takana kaikki tutkimukset ja endo tausta ja ikää 33v.
Ekasta ivf:stä tuore siirrosta on yksi lapsi 03. Sitten pas negaa, toinen ivf negaa ja yksi keskeytynyt pas ja nyt lääkkeetön pas menossa. Tai yritys, siirto ehkä tällä viikolla, jos alkio selviää. Mulla on ollut lääkkeellinen pas ja siinä otin progynovaa nousevin annoksin neljän pvän välein annos nousi, mutta hoito keskeytyi syksyllä muista syistä.
Tsemppiä teille kaikille ja onnea uusiin hoitoihin! Hyvää joulua.
Mi@; Onnea, onnea, onnea plussasta!! Ihanaa tietää että joku onnistuu näillä PASseilla! Mahdatte olla aivan onnenne kukkuroilla :) Upee juttu!!
Emma-Neea; kiva " tutustua" ! Meillä onkin yllättävän samankuuloinen historiikki, kun ekan IVF:n tuoresiirrosta meilläkin on v. 03 syntynyt lapsi ja sen jälkeen ei ookaan sitten tärpänny PASseilla eikä ees tokan IVF:n tuoresiirrolla..ja endotausta siis mullakin. Toivotaan että saatais mekin vielä toiset pienet aikaan :)
Täällä kanssa hiljaiseloa vietetty tammikuun uutta rutistusta odotellessa..tänään käyn lekurissa hakemassa reseptit alkavaa IVF:ää varten ja varmaan tossa välipäivien kieppeillä alkaa sit taas sumuttelut..siitä se lähtee! Päästään kyllä varmaan Triinan ja Siilin kanssa melko samoihin aikoihin (toivottavasti!) taas piinailemaan..sitä odotellessa siis oikein mukavaa ja rauhallista joulua teille kaikille!!
Lämpöisin jouluterkuin
Dellia
Tervetuloa vaan Emma-Neea! Toivotaan että pääset siirtoon tällä viikolla ja saat vielä yhtä mukavan tuloksen kuin Mi@kin.
Mi@, kun lomiltasi ehdit, niin tulehan kertoilemaan miten tämä piinis erosi aikaisemmista negaPASeista. Kiinnostaisi tietää ihan tuota tammikuuta ajatellen. Olitko jotenkin rennompi ja stressittömämpi, kun ilmeisesti et ainakaan ennen siirtoa hirveästi jaksanut uskoa PASiin vaan mietit jo seuraavaa hoitoa? Mutta aivan ihana juttu että onnistui! Aiotko jo jouluna kertoilla uutisesta, hcgn perusteella ainakin tunnut olevan vankasti raskaana? Milloin on eka ultra?
Dellia ja Siili, mukava kuulla teistäkin. Tammikuulla sitten varmaan aktivoidutaan enemmän ja toivottavasti seurataan Mi@a!
Mukavaa joulunodotusta kaikille!!!
Tervetuloa Emma-Neea mukaan, rohkeasti vaan tähän passi pinoon mukaan.
Mulla on nyt siis vasta 4+1, olen vieläkin ihan ällikällä lyöty en voinut uskoa enkä vieläkään tajua tätä. Vanhemmille ja sisaruksille on jo kerrottu, kun tiesivät että ma tieto tulee.
Oireita ei ollut ei mitään, sehän olikin outoa kun muilla kerroilla oli muka oireita(oksetti, päätä särki, rannat aristi)...paitsi kuvottava olo parina päivänä, luulin tosin että kuvittelen sen. Aikaisempia kiertoina oksetti, mielikuvitusta, tällä kertaa kuvotti. Mutta ajatelkaa että testasin negan pp9. Olin varmasti rauhallisempi kuin muina kiertoina ja vähän niinku luovuttanut jo toivon. Niinkuin olette oikein ymmärtäneet, ehkä olin siis stressittömämpi kun olin varma negasta.
Toivon todella että teilläkin onnistuu ja tietty että tämä raskaus kestää.
Iso hali kaikille jouluksi ja tsemppiä uusiin hoitoihin.
mia
Joulu on takana ja myös meidän pas lopahti, kun alkio kuoli sulatuksessa. Eli pikkukakkosta yritetty kolme kertaa.
Sulla ja kavereillasi täältä on pian jo uusi kierros menossa tai kenties jo meneillään ja saatte piinata samaan aikaan. Tsemppaan teitä, vaikka en ehdikään mukaan. Luultavasti 3. ivf alkaa meillä helmikuussa. Se vie rahaa ja pitää ehtii kerätä...ja toiseksi mun menkat pitää tsekata et toimiiko kierto, kun ne oli poissa syksyllä 3 kk.
Toivon että menkat alkaa siis ensi viikolla:=) Päätimme mieheni kanssa kokeilla/yrittää siis vielä kerran. Saldo on aina ollut huono, siksi hoito turhauttaa. Saan pistää suuria annoksia monia päiviä ja saan kaksi solua. TSEMPPIÄ TEILLE KAKILLE! Saan voimia itselle teistä.
Parempaa uutta vuotta 2007.
Tervetuloa mukaan Emma-Neea! Pahoittelut epäonnisesta passista :( Mukavaa kuitenkin, että olette jo suunnanneet ajatukset uuteen yritykseen. Itse odottelen menkkoja alkavaksi vuoden vaihteessa, jotta päästään viimeiseen passiin, alkioita enää kaksi pakkasessa. Sitten alkaakin uusi ivf. Mites muilla? Osa taitaakin olla etelän lämmössä.
Emma-Neealle isot pahoittelut epäonnisesta PASsista :((( Toi on aina niin kurjaa että jokin menee mönkään..
Siili, kiva kuulla sunkin kuulumisia pitkästä aikaa!
Taitaa tosiaan olla Mi@ ja Triina jo lomafiiliksissä :)
Meillä onkin jo kolmas IVF pyörähtänyt käyntiin, neljättä päivää tässä on sumuteltu ja punktio ajoittuu varmaan viikolle 4. JOS saadaan tarpeeksi munasoluja ja niistä alkioita, niin tehdään varmaan blastokystaviljely. Mutta aika näyttää miten hoito menee, sen mukaan siis edetään.
Kaikille oikein onnellista ja plussarikasta Uutta Vuotta 2007!!
nyt peukut pystyyn seuraavaksi kahdeksi viikoksi!
Itsellä aikamoista hiljaiseloa tämän hoitojen suhteen, jouluvalmisteluihin olen alkanut enemmän panostaa. Ja eihän tässä tosiaan muuta voi tehdä kuin odotella sitä tammikuuta, kuten Siili ja Delliakin. Minä taidan olla meistä se vanhus, ikää jo 37. Se onkin yksi syy miksi jätän leikin tähän jos ei nyt onnistu tammikuussa. Tiedän, että monet jatkavat paljon pidemmille, mutta minulla oli kyllä kroppa aika kovilla jo tässä viimeisimmässä raskaudessa.
Onko teillä muuten lugejen jälkeen tullut ihan hurjat kuukautiset? Minulla tuntuu kuin hana olisi koko ajan auki, yleensä on paljon niukempaa. Vai johtuuko tuosta luge jarruttelusta, tiedä häntä. Onko teillä muuten kierto pysynyt ihan normaalina lugejen käytön jälkeen?
Tulisi nyt lunta, että pääsisi joulutunnelmaan. Ei oikein tahdo onnistua kun nurmi viheriöi ja pitäsisi lehtiäkin haravoida, kun lumi ei niitä nyt kätke allensa.
Triina