Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas - uusi yritys uudessa kierrossa

04.12.2006 |

Hei Dellia, Siili74 ja Triina

En keksinyt parempaa nimeä, eiköhän tämä käy vähän aikaa.

Omaa napaa ensin, huomenna siirto " ehkä" odotan aamupäivästä soittoa onko alkio selvinnyt. Kun nyt jäljellä 2 alkiota erillisissä kapseleissa, niin ei voi ottaa useampaa. Jotenkin on aika luovuttanut olo jo tähän pas luonnollisessa kierrossa yrityksiin. Ymmärrätte varmaan paremmin kuin muut. Onneksi on 1.1-17.1 tiedossa matka kaukomaille.

Mutta kertokaahan kuulumisianne, toivottavasti löydätte uuden pinon.

Dellia varsinkin mikä tilanne?

Mia

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ovishuippu tuli tänä aamuna. Siirto on nyt perjantaina alustavasti, paitsi jos tulee silloin soitto, että kumpikin alkio näyttää samalta, niin viljelevät yön yli ja parempi siirretään lauantaina. Mutta jos alkiot selviävät, niin tällä viikolla päästään piinailemaan. Olo on tosi positiivinen, vaikka sulatus jännittää...

Kuinkas teillä muilla? Toivottavasti huomenna alkaisia ovisplussia paukahdella, niin päästäisiin yhdessä piinailemaan!

Vierailija
2/94 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triina, hienoa että huippu näkyi jo, nyt vaan toivotaan että sulatukset ja siirrot menee nappiin! Perjantainako kuulet miten on sulaneet? Päivät ihan sekaisin.

Mites Rsna, joko tuli plussa tikkuun?

Mä sorruin ja ostin aamulla paketin niitä digitaalisia. Tosin aion varmistaa niillä vasta kun tikut näyttää vahvempaa, epäilyttävää viivaa... :-) Tän aamun acon veti kyllä pohjat, omaa viivaa ei näkynyt oikeastaan ollenkaan! Ihan himmeä vain. Joten eipä ollut aihetta korkata digiä vielä. No, haluaisin uskoa että tuo tarkoittaa sitä ettei se plussavahva viiva huomennakaan tule... Omien kokemusten perusteella siis.

Huomenna sit seuraavat uutiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triina, loistavaa, että ovis on bongattu : ) Onnea siitroon! Manco, sulle kanssa onnea oviksen metsästelyyn!

Oma tilanne se, että mä olen nyt ihan pihalla... Mulla on viimeiset vuodet ollut ihan säännöllinen kierto ja ovis AINA 18. päivä. Nyt viime PASsin jälkeen tilanne on näköjään muuttunut. Olin viime perjantaina ultrassa ja silloin lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa ja oviksen olevan piakkoin. Aloitin heti seuraavana päivänä tikuttelun. No ensimmäistä kertaa ovista ei ole vieläkään kuulunut ja nyt on jo 19. päivä. Lääkärin mielestä perjantaina jo oli hyvä tilanne. Mitä ihmettä tämä on?! Lisäksi ultrassa todettiin rakkulan kehittyvän oikealla ja mulla on nyt pikkuisia kipuja vasemmalla! Mä olen ihan masentunut, jos noista lugeista tai muusta on nyt tullut minun kiertoon joku häikkä! Olin niin asennoitunut, että tässä kierrossa päästään yrittämään. Huoh. Ja se piti vielä kysyä, että näkeehän lääkäri varmasti siinä ultrassa, etten ollut raskaana? En todellakaan sitä usko, mutta jotenkin omituista tämä on. Kiva, jos joku osaisi kertoa, mistä tämä nyt johtuu.

Vierailija
4/94 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matelee, perjantaihin on vielä niin pitkä aika...

Tähän asti lomien takia ei pahemmin näitä juttuja ehtinyt ajatella, mutta nyt tämä taas alkaa...

Minulla ovis näkyi niin, että maanantaina oli tosi heikko viiva, sitten tiistaina aamulla tuli yhtä paksut ja illalla ovisviiva paukahti heti vahvempana kuin kontrolliviiva. Aamuisin pitäisi vain testailla, mutta ihan uteliaisuutta katsoin, kun tuli ostettua noita ylimääräisiä testejä. Marraskuun kierrossa oli sama juttu, eli haalea viiva edellisenä päivänä tarkoitti ovista seuraavana. Semmoisia tosi hailakoita ja epämääräisiä tuli miten sattui.

Digitesti on varmasti tosi hyvä juttu. Itse olen käyttänyt vain digitaalista raskaustestiä, mutta on kyllä ollut tosi helppo ja yksiselitteinen.

Minulla se marraskuun kierto kun tehtiin edellinen PAS oli jotenkin samanlailla omituinen kuin sinulla rsna. Ovis venyi kauhean myöhään, ja tiputtelu alkoi jo pp9, joka olisi ollut normaali menkkojen alkamispäivä. Menkat alkoi sitten kunnolla kun lopetin luget. En tiedä oliko jännityksellä tekemistä asian kanssa. Joulukuun välikierto oli hyvä juttu, sillä minusta tuntui kuin kroppa ei olisi jotenkin vielä palautunut normaaliksi lugejen jälkeen. Nyt tämä kierto tuntuu normaalilta, joten olenkin positiivinen sen suhteen, kunhan vaan alkiot selviäisivät sulatuksesta.

Mutta peukkuja teille että ovis vielä löytyy!!

Vierailija
5/94 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tietoa miten tiukkoja klinikat (me ollaan Hkin VL) on sen ovistestiplussan saannista? Ja et millon testaa / mihin kellonaikaan se plussa tulee? Mulla tuli siis todella hailakka viiva aamulla, mut sit normi ovisoire limatulppa (sorry näin yksityiskohtaiset selvitykset, olen " paniikissa" heh) tuli päivällä ja olin ihan varma et ovis lähenee. 7pm sit tein aconin testin kun oli muutaman tunnin pissat rakossa, niin sieltähän tuli yhtävahvat. Eli huomenna tulee sit se tosivahva viiva. Mä en ala! Mulla tuli viimekierrossakin ovisplussa torstaina, eli jos nyt tulee niin hitto sehän tulee sit joka kk torstaina. :-(

Onko liian armoa anelevaa soittaa huomenna klinikalle ja kysyä?

Vierailija
6/94 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rsna, mitä sulle kuuluu, onko ovis löytynyt? Pääsetkö siirtoon, tai siis sulattamaan huuruneniä?

Triina, onnea huomiselle!

Mun pas meni ohi tässä kuussa, soitin kyllä klinikalle ja säädettiin varmaan 10 min, ja uskon että loppupeleissä oli ihan viisas ratkaisu jättää tämä kierto väliin. Tulen myöh kertomaan miten ristiriitaisia tietoja sain siirtoa koskien...

Onnea teille!

Vierailija
7/94 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samassa paikassa hoidossa, ja tosiaan olen ymmärtänyt, että ovat aika tiukkoja tuon suhteen. Viime kierrossa itse panikoin ihan samaa, kun ovis tuli perjantaina. Ihan mielenkiinnosta, mitä sanoivat noista siirtopäivistä, kun ilmeisesti muualla tehdään siirtoja vaikka ovis torstaina?

Itsellä huominen alkaa jo vähän jännittää...

Vierailija
8/94 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minulle siis lääkäri sanoi maanantaina, sen jälkeen kun oli papereista (yleisistä ohjeista??) katsonut, että jos

ovisplussa ke -> siirto lauantaina

ovisplussa to -> siirto mahdoton koska klinikka su kiinni

ovisplussa pe -> siirto maanantaina.

Meillä oli aikoinaan maanantaina punktio ja keskiviikkona siirto (ja pakastus?) Ei ainakaan ole meille kerrottu että ois ollut myohäisempi pakastus.

Tänään sit kun soitin klinikalle, niin puhelimessa ollut kätilö oli pariltakin kolleegaltaan kysynyt kommenttia, ja hän oli sitten ehdottamassa minulle siirtoaikaa maanantaille! En edes tiedä minkä plussan perusteella, eilisen tasavahvan (ja digitaalisen näyttämän) vai tämän aamun ' oma viiva vahvempi' :n perusteella. Tuo maanantain aika kuulosti minusta siis tositosi myöhäiselle, varsinkin lääkärin sanojen jälkeen, ja kun jotenkin kysyin/varmistin asiaa, niin sit se totes et ehkä parempi odotella ensi kiertoa. Noin ristiriitaisten tietojen (lääkäri - kätilö) jälkeen kyllä mielelläni odotan, jos eivät edes ole varmoja mille päivälle se siirto ois pitänyt antaa.

Mitä te ootte mieltä? Itse siis luulin että JOS tän kierron ovisplussa ois laskettu (se keskiviikkoiltainen), siirto olis ollut lauantaina.

Mutta tämä tosiaan elämäni eka pas, joten paljoa en voi tietää...

Vierailija
9/94 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ei ovista näy ja oikeastaan ihan hyvä, ettei se nyt tänään ollut. Muuten olisi siirto ollut maanantaina ja se ei varmasti ole hyvä ratkaisu. Voi kun se tulisi nyt huomenna. Koko ajan on ollut ovistesteissä selvä viiva, mutta kontrolliviivaa reilusti hailakampi. Kyllä on ikävä juttu : (

Manco, minäkään en ihan heti haluaisi maanantaille siirtoa, jos ovis olisi torstaina. Tuntuu jotenkin liian pitkälle ajalle. Mutta sillä tavalla ne Diacorissa tekevät. Voi kun joku kierto pääsisi yrittämään kolmantena päivänä sitä siirtoa.

Vierailija
10/94 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta, eli tehdään pitkä viljely. Joten jännitys jatkuu...

Rsna, onko ovista kuulunut? Manco, luulen, että on varmaan paras odottaa ensi kiertoa, vaikka se vaikeaa onkin, kuten tiedetään. Onhan se ikävä heittää alkiota vähän niinkuin hukkaan, jos siirto ei osu optimaaliseen aikaan.

Palaillaan!

Vierailija
11/94 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis bongattu tänään aamulla ja varasin maanantaiksi siirron!!! Nyt vain toivotaan, että alkiot kestävät sulatuksen. Triina, sulle onnea siirtoon!!!

Mua vain vähän mietityttää, että mitkähän mahkut sitä on raskautua, kun tämä kierto oli vähän ihmeellinen. Kamalan kauan meni ovikseen, vaikka ultrassa lääkäri sanoi sen olevan ihan muutaman päivän sisällä. Viikko meni siitä ultrasta tähän ovikseen kuitenkin.

Vierailija
12/94 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippua, Rsna, että se ovis sieltä nyt tuli, ja vielä tänään, eikä eilen.

Nyt vaan tsemppiä ja onnea matkaan että pienet selviää! Uskon että se sun kiertos on ihan yhtä hyvä kun muutkin kierrot. Mulle tuollaiset kierrot on tavallisia, että munis puhkeaa arvioitus myöhemmin..

Triina, sun pikkusiet on sit olleet molemmat vahvoja, vau! Laitetaanko huomenna kuitenkin vain yksi kyytiin? Pakastetaanko toinen uudelleen? Kenellä olette muuten hoidossa? Me SE:llä. Icsi oli vielä SV, mut hän läks sit jonnekkin.

Kiitos neuvoista ja kommenteista. Odottaminen todellakin alkoi kuulostamaan parhaalta vaihtoehdolta, meilläkään kun ei kamalasti pakkasessa tavaraa ole. Jännä kyllä, että mulle tuli heti km myötä marraskuun lopussa sellanen fiilis että tämä tammikuun pas ei jostain syystä onnistu, ja se olo on jatkunut koko ajan; ajatukseni siis kävi vain toteen, enkä mä siitä syystä ' osaa harmitella' tätä kamalasti. Mutta nyt ajatukset vain kohti helmikuuta (jolloin ovisoletus taas torstaina...) ja hyvä fiilis pitää luoda, että helmikuussa onnistuu ja plussa tulee. :-)

Kärsivällisyyttä seuraaville viikoille, tytöt!!!!!! Toivotaan parasta!

Vierailija
13/94 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vihdoin siirrettiin yksi alkio mukaan ja kaikki meni hyvin. Alkioita viljeltiin yön yli, olivat eilen kaksi ja nelisoluisia, kolmosluokkaisia. Yön aikana oli nelisoluinen nuukahtanut, mutta kaksisoluinen oli jakautuntut nelisoluiseksi kakkosluokan alkioksi ja tämä nyt on kyydissä. Tavallaan ihanaa, kun ei tarvinnut valita. Minulle ei edes olisi siirretty kahta johtuen sektiotaustasta ja IVF poikamme hankalasta raskaudesta.

Ihanaa Rsna kun pääset mukaan piinailemaan maanantaina, toivotaan että alkiosi ovat sitkeitä tapauksia! Minulla marraskuun kierto oli hirveän samantyyppinen kuin sinulla nyt, mutta ei lääkäri siinä nähnyt ongelmaa. Tosin ei kyllä tullut edes kiinnittymisyritystä.

Manco, olen hoidossa SKlla, mielestäni on oikein mukava. Vaikka siirrot ja punktiothan on aina tehnyt joku muu lääkäri. Hienoa kun suhtaudut odotukseen niin positiivisesti.

Minulla on verikoe vasta pp16, kotona voin kuulemma testata pp14, mutta en varmaan niin kauaa jaksa odottaa.

Triina pp0

Vierailija
14/94 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt hiljaiseloa, mutta täällä taas :-)

Triinalla onnnea piinailuun! Perästä tullaan eli meillä on siirto maanantaina.

Siirto taisi olla myös Rsnalla maanantaina. Meillä on kaksi viimeistä alkiota jäljellä eli sen jälkeen yritetään uutta IVF:a, jos ei tästä tärppää. Toivottavasti alkiot selviävät sulatuksesta.. Viimeksi siirrettiin kaksi alkiota tuloksetta. Tai silloinhan hcg nousi vähän eli jotain yritystä siellä oli ollut.

Vierailija
15/94 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekaksi peukkuja pidellään Triinalle, jarrusukkia alkiolle!

Siili74, hauskaa, että saa jakaa myös sinun kanssasi piinailut. Onnea vain sulatukseen ja siirtoon!

Hassua, että minullakin on sektiotausta ja viimeksi siirrettiin kaksi alkiota. Lääkärin mielestä ei ollut syytä jättää vain yhteen alkioon. No toivottavasti tietää, mitä tekee...

Mä en millään meinaa jaksaa osottaa maanantaita. Yleensä viikonlopun jälkeen maanantait ovat tosi kurjia, mutta nyt odotan sitä ihan innolla : )

Vierailija
16/94 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä vähän sama tilanne, että viimeisiä pakkasukkoja viedään. Minä tässä mietin, että tuo yön yli viljely oli hyvä juttu, koska se marraskuun alkiokin oli samanlainen kuin tämä nyt jakautumisensa lopettanut. Eli selvisi hengissä sulatuksesta, muttei sitten paljon sen enempää. Nyt ainakin tiedän, että siirrettiin hyvissä voimissa oleva.

Rsna, luulen, että lääkäri olisi ehkä lähtenyt kahden alkion siirtoon, jos olisin itse voimakkaasti perustellut asiaa, mutta kaksosraskaus pelottaa minua kun yksöskin oli tosi hankala varsinkin loppupuolella. Rv 20 alkoi kamalat liitoskivut ja liikkuminen oli olematonta sen jälkeen. Rv32 alkoi kunnon supisteuksen ja poika syntyi rv37, ei etuajassa varsinaisesti, mutta kaksoset ei varmaan odottelisi niin pitkään. Ja oma jaksaminenkin mietityttää, kun tämä IVF ihme on vain reilun vuoden ikäinen. Eli olen iloinen ettei tarvinnut pohtia tätä asiaa sen enempää.

Mutta onnea teille maanatain siirtoon ja Mancolle tsemppiä odotteluun!

Vierailija
17/94 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki on hyvin ja kyytiläinen/kyytiläiset ovat matkassa. Tulkaahan kertomaan!

Itsellä ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Mietiskelen tässä, että voisiko pilates tunnille osallistua, kun jotain tekisi mieli tehdä? Marraskuussa oli siirtävä lääkäri sitä mieltä ettei liikuntaa, nyt en muistanut kysyä lääkärin mielipidettä. IVFn aikana ei tullut edes mieleen liikunta, maha oli niin turvonnut ja arka, mutta nyt kun ei ole mitään oireita olisi niin mukava päästä vähän treenaamaan. Oletteko te harrastaneet mitään tai aiotteko harrastaa?

Triina pp2

Vierailija
18/94 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirto meni mutkitta ja nyt on kaksi alkiota kyydissä :-) Entä Rsna, miten meni siirto?

Triina kyselit kuntoilusta. Mulle on aina ohjeeksi annettu siirron jälkeen elää ihan normaalia elämää. Ja eikö pilates ole melko rauhallista? Tuskinpa on pahasta.

Vierailija
19/94 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vain teille Triina ja Siili74!

Nyt kovasti vauvaliimaa teille!

Täälläkin on kaksi kaverusta kyydissa.... Siirto oli vaikea, kun mutkat ei millään meinannut suoristua. Joutui kaivamaan vaikka mitä työkaluja ja vertakin vähän näkyi. Ensi kerralla otan kyllä särkylääkkeen, niin ei tartte kiljua. Vähän hävetti. Mutta onneksi saivat survottua lapsukaiset sisään ja nyt vain " odotellaan" .

Mullekin sanottiin, että ihan normaalia elämää ja liikuntaa saa harrastaa, mutta en mä silti nyt pariin päivään kyllä aio rehkiä. Ihan vain varmuuden vuoksi, vaikkei siitä varmaan mitään haittaa olisikaan. Vitsi kun jännittää omasta ja teidän puolesta!

Vierailija
20/94 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä lisätä, että se puhjennut munasolu oli kehittynyt kai kystaksi! Hirveän vähillä sanoilla tilannetta kuvaili, mutta kamala möykky siinä ultrassa näkyi. Toivottavasti lähtee itsekseen pois! Onko teille tapahtunut vastaavaa? Toivottavasti ei kuitenkaan häiritse tätä projektia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä