Brion vaunuista
Ensiksi:
Tietäiskös joku mikä on olennainen ero Brion Novan ja Brion kombien välillä? Mä oon jotenkin ihan pihalla. Meillä on ollut aikaisemmin Brion duot ja nyt tahtoisin uudet yhdistelmärattaat, mutta kun en tiiä mitkä pitäisi ottaa! HELP!
Toiseksi:
Brion novia kun ei vissiin enää ole kuin v.2006 mutta niitä löytyy kuulemma vielä ihan hyvin lastentarvikeliikkeistä varastosta, mutta tiedättekös mistä selviäisi nuo värit? Brion sivuilla on vaan 2007 värimallit!
Kiitos!
Kommentit (10)
Kombinhan turvakaari lasketaan alas, ei siinä enää ruuveja tarvi irrotella.
Ja ainakin ennen novassa oli kuomu sellainen, että sitä ei lukittu mitenkään, monella tutulla se alkoi nopeasti löystyä eikä pysynyt kunnolla kiinni. Kombissa sen saa pysymään auki niillä metallisilla lukitsimilla.
Novat on tosiaan kuomurattaat ja kombit vaunut, siinä kai suurin ero.
Meillä on kombit ja musta ihan huiput :-) Vertasin ostaessa novan ja kombien vaunukoppaa (kovaa siis) ja novan koppa oli niin pieni että ei sinne olisi mahtunut kuin pari kuukautta nukkumaan. Meidän tyttö menee keskikäyrillä ja 2 viikkoa sitten otin kombeista kopan pois. siis 6kk ajan mahtui sinne nukkumaan, sitten alkoi tulla pituus vastaan. Novaan ei olisi mahtunut enää moneen kuukauteen kopan kapeuden takia. Tässä syy miksi meillä on kombit :-) Niin ja kombien kopasta saa kaikki pehmusteet pesuun, novista ei saa.
Haginalle
Nyt käsitän vähän noita eroavaisuuksia. Meillä kun on vielä varastossa tuo duo vaunujen runko ja koppa (jota meillä ei ole käytetty juurikaan) niin niitähän sitten voisi käyttää jossakin vaiheessa jos jää novan koppa pieneksi. Noista vanhojen vaunujen rungosta on vaan jouset niin kuluneet ja löysät et niitä on jo vaikea työntää. Toi pehmonen koppa jotenkin viehättää mua enemmän. Niin ja meillä kun telee seisomalauta käyttöön niin sitä ei vissiin voi käytää noiden kombien kanssa vai onko jollakin kokemuksia siitä?? Meillä noitten duo vaunujen kopan kanssa siinä välissä ei mahdu seisomaan.
Meillä ollut esikoisella vm 05 kombit ja vm 05 ja 06 novat ;) Kaikki siis kovalla kopalla. Kopat ovat muuten identtiset, mutta kombin kopan sisällä on vielä lisäpehmusteet mitkä saa pesuun :) Myöskin novan saa nostettua korkeammalla, samat reijät löytyy kuin kombistakin..Näin meille kerrottiin vauvatalo johannassa, että kombin ja novan runko on ihan presiis sama, nova vaan tulee valmiiksi matalemmalla asennuksella kun kombi taas sillä korkeammalla..Ja siis novan koppa EI OLE pienempi kuin kombin!! Kuomussa taitaa olla se ainut näkyivin ero, ne kiristimet, ja tietty hintakin..
Brioissa on nykyään ihan pirusti vikoja. Tuotannon siirryttyä Kiinaan on laatu tippunut ropisten. Jos kuitenkin päädyt Brioihin, suosittelen Novaa pehmeällä kantokopalla tai mahdollisesti sitä uutta mallia (Happy) jossa saa " koota" sellaiset vaunut kuin haluaa.
rattaisiin olen ollut todella tyytyväinen, meillä tosin nämä olleet vasta reilun 1 v käytössä, kun vaihdoin Brion tuplamme (Twinetet) näihin Kombeihin.
2004 mallia ovat, ja tosi kätsyt ovat olleet.
Meillä ollut käytössä nyt 2 v 10 kk vanhalla kuopuspojallamme.
Toivottavasti joskus vielä vauvalla (vauva toiveissa ;) ), ja kova koppakin on odottamassa käyttäjäänsä.
Seisomalaudalla on matkannut nyt 4 v 4 kk vanha isoveli, joka tosin kävelee jo reippaasti, eikä halua juurikaan enää laudalle nousta ;)
Asia selkenee....briot olen todennut ihan hyviksi ja ulkoisesti minun silmääni miellyttäviksi, joten ne varmastikin tulee merkkinä olemaan meidän vaunut, jos uudet ostan. Tosiaan hinta ratkaisee nyt tässä tapauksessa eli en tosiaan ole valmis maksamaan vaunuista 700¿ eli unohdan kyllä ne happyt ja päädyn varmastikin noihin Noviin, ainoastaan noi värit ovat mulle vielä pimennossa. Tietääkö joku onko siis v.2006 novissa ja noissa kombeissa samat värit?
Jäin ihmettelemään tuota seisomalautajuttua eli miten ihmeessä siinä pystyy seisomaan tuollainen n.80 cm lapsi kun ei sen leuka edes yletä tuohon kopan yläpuolelle eikä ole mitään mistä pitää kiinni. Meillä on onnistunut vasta ratasosan kanssa tuo lautailu! Ymmärtäisin jos koppa olisi matalemmalla, mutta eikös se juuri noissa kombeissa ole siellä korkeammalla?!?
Tässä nyt muutama asia: Novat on ns. kuomurattaat joihin saa valita pehmeän/kovan kantokopan. Ja ovat matalammat.
Kombit: niissä aina kova koppa ja korkeammat ja saa laskettua alaspäin sitten kun ovat rattaana.
Novissa kiinteä etukaari (eli kun on rattaana niin se mikä on edessä, mistä lapsi voi pitää kiinni, voi kun olen huono selittää) ja kombeissa se laitetaan ruuveilla kiinni sitten kun kovan kopan ottaa pois.
Meillä novat ja olen ollut tosi tyytyväinen :)
eikö noissa tosiaan ole muuta käytännön eroa kuin tuo korkeus? Hinnassahan on kuitenkin aikalailla eroa??? No nyt noi kuulostaa tosi hyvältä nuo novat, vielä kun selviäisi mistä nuo värit näkis!
2006 värit löydät ainakin Vauvatalo Johannan sivuilta: www.vauvatalojohanna.fi Sieltä kohta tarjoukset ja kun klikkaat vaunujen kuvaa, niin saat kaikki 2006 värit.