HELSINKI PRIDE kieltäytyi yhteistyöstä
kokoomuksen kanssa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009603540.html
Päätöksen syy on, että osa kokoomuksen kansanedustajista äänesti eduskunnassa translain uudistusta vastaan.
Kommentit (1032)
Vihervassari kouluttaa liittolaisuuteen:
"Jutellaanpa vähän liittolaisuudesta (allyship). Liittolaisuus on aktiivista, johdonmukaista ja haastavaa työtä, jota enemmistöön kuuluva ihminen tekee oppiakseen pois omista ennakkoasenteistaan ja arvoasetelmistaan. Se on elämänmittainen prosessi."
"Näennäistä. Jos pintatasolla esität olevasi vähemmistöjen tukena, mutta tosipaikan tullen et ole valmis haastamaan niitä toimia ja rakenteita, jotka ylläpitävät vähemmistöjen sortamista, et ole liittolainen."
"Itsesäälistä. Jos vähemmistön jäsen kertoo sinulle, että toimintasi ei ole ollut aitoa liittolaisuutta, se tietenkin satuttaa ja nolottaa. Mutta semmoista se on."
https://twitter.com/SannaRyynanen/status/1661002544104226816
Liittolaisuus kuulosta väkivaltaisen parisuhteen dynamiikalta. Kuuliainen liittolainen pitää ajatuksensa omana tietonaan, ettei tule turpiin. Liittolaisen osa on olla tottelevainen ja hiljainen kynnysmatto. Tosi houkuttelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihervassari kouluttaa liittolaisuuteen:
"Jutellaanpa vähän liittolaisuudesta (allyship). Liittolaisuus on aktiivista, johdonmukaista ja haastavaa työtä, jota enemmistöön kuuluva ihminen tekee oppiakseen pois omista ennakkoasenteistaan ja arvoasetelmistaan. Se on elämänmittainen prosessi."
"Näennäistä. Jos pintatasolla esität olevasi vähemmistöjen tukena, mutta tosipaikan tullen et ole valmis haastamaan niitä toimia ja rakenteita, jotka ylläpitävät vähemmistöjen sortamista, et ole liittolainen."
"Itsesäälistä. Jos vähemmistön jäsen kertoo sinulle, että toimintasi ei ole ollut aitoa liittolaisuutta, se tietenkin satuttaa ja nolottaa. Mutta semmoista se on."
https://twitter.com/SannaRyynanen/status/1661002544104226816
Liittolaisuus kuulosta väkivaltaisen parisuhteen dynamiikalta. Kuuliainen liittolainen pitää ajatuksensa omana tietonaan, ettei tule turpiin. Liittolaisen osa on olla tottelevainen ja hiljainen kynnysmatto. Tosi houkuttelevaa.
Tuo on alistamista ja ajatusten kontrollointia. Narsismia puhtaimmillaan.
Minä en alkuun tajunnut tuota, että sdp ajaa seksuaalivähemmistöjen asiaa noin vahvasti. Tuntuu olevan ykkösasia puolueessa. Luulin että duunarien ja vähäosaisten asiat olisivat se juttu. Nyt on silmät avautuneet ja äänestinkin keväällä persuja. En aio enää palata demareiden porukoihin, vierasta minulle nuo sateenkaari-humputukset.
kokoomukselle on tärkeitä kyseisen tapahtuman ajamat arvot. joten orvon kannattaa mennä tapatumaan yksityishenkilönä turvamiesten kanssa. tuo olisi paras tapa osoittaa että arvostaa kyseistä tapahtumaa. jos media menee kyselemään suomen seuraavalta pääministeriltä kuulumisia, niin hän voi sanoa lehtimiehille että hän on siellä yksityishenkilönä ja sen takia ei kommentoi.
Mitvit. Elämänmittainen prosessi missä pitää oppia pois omista normaaleiden ihmisten hyväksyistä länsimaiseen etiikkaan kuuluvista tavoista ja arvoista. Ei hemmetti kuinka sekaisin tämä vihervasemmistolainen ääriporukka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#boycott
#prideMe homot voidaan jatkossa järjestää omat pridemme.
Maailmalla homoseksuaalit joutuvat järjestämään maanalaisia tapahtumia vain kutsutuille, jos haluavat olla rauhassa transeilta. Aivan kuin ympyrä olisi sulkeutunut.
linkki?
Mä oon ajatellut et toi pride on kansanliike ja kuuluu kaikille, mutta siellä onkin joku eliittijoukko joka päättää asioista. (Vähän niinkuin kirkkokin.) En kuulu mihinkään puolueeseen, mutta pitäköön tunkkinsa. Jatkan suvaitsevaisuuttani ilman heitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en alkuun tajunnut tuota, että sdp ajaa seksuaalivähemmistöjen asiaa noin vahvasti. Tuntuu olevan ykkösasia puolueessa. Luulin että duunarien ja vähäosaisten asiat olisivat se juttu. Nyt on silmät avautuneet ja äänestinkin keväällä persuja. En aio enää palata demareiden porukoihin, vierasta minulle nuo sateenkaari-humputukset.
SDP ei aikoihin ole ajanut duunareiden asioita. Jossain määrin se kyllä ajaa entisten, eläkkeelle jääneiden duunareiden asioita.
SDP:n edustaja Mäkynen on myös Twitterissä kovin hurskaana neuvomassa Kokoomusta oikeasta toiminnasta - itse oli poissa äänestyksestä - voi voi
Mä en käsitä, että kerran vuodessa sukupuolen vaihtaminen olis joku ihmisoikeusasia?
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, että kerran vuodessa sukupuolen vaihtaminen olis joku ihmisoikeusasia?
Kukaan ei ole pystynyt vielä näyttämään sitä kansainvälisten ihmisoikeussopimusten kohtaa joka velvoittaisi sopimuksen allekirjoittajamaita sallimaan tuon.
Vierailija kirjoitti:
PROUD TO BE STRAIGHT!
Mä luin tuon tatskan muuten just viikolla hoidon takapuolesta ;D
Harmi. Ei voi tuntua hyvältä se että vasemmisto pumppasi teidät noin tyhjiin. Sääli se olisi melkein, mutta ehkä tämä paljastuminen onkin erittäin hyvä asia.
Ei oikeasti ketään ihmistä kiinnosta seksuaalisuus. Kuka vaan mahtoi olla tämänkin ajatuksen takana. Tuskin mikään rehellinen ainakaan.
Kovasti häviää viestejä ketjusta ;DDD
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä.ole mitään tekemistä sdpn kanssa. Kai sen jo tajuat.
Vierailija kirjoitti:
SDP:n edustaja Mäkynen on myös Twitterissä kovin hurskaana neuvomassa Kokoomusta oikeasta toiminnasta - itse oli poissa äänestyksestä - voi voi
Eikös tämä Mäkynen taannoin valehdellut toimittajalle kameroiden edessä ettei ollut pettänyt vaimoaan joka hoitaa pientä lasta. Mutta näinhän toimii todellinen ihmisoikeusaktivisti. Valehtelee ja pettää läheisten luottamuksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirkko kelpaa yhteistyökumppaniksi?
Kirkko ei suostu vihkimään homopareja. Priden kumppaniksi kyllä kelpaa.
Tekopyhää touhua taas kerran.
Ovat jo saaneet kirkon polvilleen, pikkuhiljaa lisäävät panoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirkko kelpaa yhteistyökumppaniksi?
Kirkko ei suostu vihkimään homopareja. Priden kumppaniksi kyllä kelpaa.
Tekopyhää touhua taas kerran.
Ovat jo saaneet kirkon polvilleen, pikkuhiljaa lisäävät panoksia.
Epädemokratiaa ja diktatuuria todellisuudessa ajavan liikkeen edessä ei pidä taipua vaan puolustaa suomalaista tolkun ihmisten demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#boycott
#prideMe homot voidaan jatkossa järjestää omat pridemme.
Maailmalla homoseksuaalit joutuvat järjestämään maanalaisia tapahtumia vain kutsutuille, jos haluavat olla rauhassa transeilta. Aivan kuin ympyrä olisi sulkeutunut.
Vallankumous syö omat lapsensa, pitänee tässäkin paikkansa.
Juuri näin. Ja erityisesti sananvapautta kohtaan tuon porukan äänekkäimmät tyypit hyökkääväät jatkuvasti. Heidän tavoite on hiljentää ja vaientaa tavalliset normaalit ihmiset.