Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla 50v

Vierailija
22.05.2023 |

Hain töitäkin ja nyt outo olo että mitä ne minusta ajattelevat. Pääsin haastatteluun.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli viiskymppiset pitäs päästää eläkkeelle. 

M.52

Tähän. Ei mitään tekoa työelämässä. Jumittavat ja pilaavat työpaikkojen ilmapiirin ja riitelevät joka asiasta. Työpaikat pitäisi antaa nuorille ja perheellisille, joilla on alaikäisiä lapsia. Mummelit ja papparaiset pois.

Maksatko minun eläkkeeni?

N64

Vierailija
22/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Saat sitten hävetä itseäsi seuraavat 30-50 vuotta, riippuen miten kauan elät.

Mut joo omapa on valintasi. Itse aion olla iloinen ja ylpeä vanhus loppuun saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 61v eikä hävetä yhtään!

Päinvastoin! 38 vuotta työelämää takana,mut nyt ei enää tarvitse sitä rääkkiä kärsiä. Päivä päivältä sitä ikää tulee lisää,mut eipä sille mitään voi.

Vierailija
24/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki viiskymppiset ja sitä lähellä olevat tärkeitä ja hyviä ihmisiä! m31

Vierailija
25/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja tän ikäisenä ei enää häpeä oikeastaan mitään. Töissä on pakko käydä vielä vuosia, vaikka kroppa olisi ihan valmis eläkkeelle. Minkäs teet, kun ei päästetä?

Vierailija
26/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli viiskymppiset pitäs päästää eläkkeelle. 

M.52

Tähän. Ei mitään tekoa työelämässä. Jumittavat ja pilaavat työpaikkojen ilmapiirin ja riitelevät joka asiasta. Työpaikat pitäisi antaa nuorille ja perheellisille, joilla on alaikäisiä lapsia. Mummelit ja papparaiset pois.

Jumittavat? Miten "jumittavat"?

Riitelevät mistä ihmeen "joka asiasta'?

Olen 50-v, enkä todellakaan jumita, vaan hoidan työni luotettavasti ja ammattitaidolla.

Autan ja neuvon myös jos joku työtoveri apua tarvitsee.

Se on kyllä totta että puutun hanakasti työpaikalla mahdollisesti ilmeneviin epäkohtiin, vankka kokemus edunvalvonnasta.

Miten työpaikat pitäisi "antaa" yhtään kenellekkään? Ihmisen on paikkansa ja palkkansa ansaittava omalla tekemisellään ja osaamisellaan- ja sitähän meiltä konkareilta löytyy.

Tottahan nuoret ja lapsiperheet työtä tarvitsevat, aina kun ovat sairauslomalla (tosella paljon!) joko itse tai mukulat kipeänä, me vanhat "jumittajat" joustamme ja tuuraamme.

Tiedätkö muuten mikä työeläkkeelle jäämisen ikä nykyään on? Ota selvää, se EI ole 50-v. Haluaisitko elättää minut verovaroin siihen asti että jään eläkkeelle?

Omalla alallani on ainakin pula työntekijöistä jo ennestään. Jokaista työntekijää tarvitaan.

Ja ikäluokat pienenevät, joten uusia työntekijöitä tarvitaan ilmeisesti sekä ulkomailta että edelleen meistä vanhemmista ikäluokista. Lisää keskinäistä myötätuntoa tarvitaan!

Vierailija
27/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50! Hah, mikä vanhus! Meikäläinen se vaan on vielä elämänsä terässä ja porskuttaa menemään vailla huolen häivää!

M49 ja puoli

Sama! Entiset luokkakaverit viettävät viiskymppisiään, mut mullahan ne on edessä vasta kaukana tulevaisuudessa! En ole vielä viisikymppinen!

Vierailija
28/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto yläkertaan ja alienit vaihtavat sulle kloonivartalon. Taas on 30v.

Vierailija
29/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanha sukulainen tapasi miehensä yli 50- vuotiaana, ehtivät olla naimisissa yli 30v.

Lähti silloin aikoinaan siis kaupunkilomalle Tukholmaan parin ystävättären kanssa ja Tukholmassa tapasi suomalaisen miehen.

Terkut tutuille, jos joku tunnistaa tarinan.

Vierailija
30/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitto yläkertaan ja alienit vaihtavat sulle kloonivartalon. Taas on 30v.

Vaihtaisi edes hampaat, niin olisin tyytyväinen. N60

Vierailija
31/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan työyhteisö toimii paremmin, jos siinä on eri ikäluokkiin kuuluvia työtekijöitä. Meillä ikähaitari on noin 25-51 v ja yhteistyö toimii hyvin, kun kaikki tuovat tiimiin oman kokemuksensa ja tietonsa. Nuoret tuovat tiimiin mukavaa energiaa ja me vanhat pääsemme jakamaan pitkän työhistoriamme aikana kertyneen osaamisen.

Minä olen se pian 51-vuotias. Kieltämättä viime kesänä koin pientä ikäkriisiä, mutta siihen oli muitakin syitä kuin ikä. Pääsin kriisistä yli ja nyt koen jo ylpeyttä siitä, että olen saanut elää näin monta hyvää vuotta. Olen työurallani tällä hetkellä juuri siellä, missä haluankin olla. Nautin työstä ja saan iloa työkavereista, ikään katsomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän