Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut haisevat kauas pyykinpesuaineensa takia.

Vierailija
22.05.2023 |

Tänäänkin koko käytävä ja yksi huone haisivat, kun menin ohi.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille itse haiset?

Miedosti eteeriselle öljylle. Ja tietysti JOSKUS vähän hielle, jos deodorantti on pettänyt tai joutuu olemaan ensin kauan kengät jalassa ja sitten ottamaan ne yllättäen pois.

Jos sä oot kauan kengät jalassa, mutta otat ne poi suunnitellusti, niin haiseeko sun jalat silloin vähemmän?

En koskaan suunnittele moista tilannetta.

Vierailija
42/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, kävelit varmaan minun huoneen ohi. Käytin ennen hajusteettomia, mutta vanhan pesukoneen takia siirryin hajusteellisiin. Nyt aion siirtyä taas hajusteettomiin, mutta käytän ensin nuo vanhat loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo color sensitive ja lv huuhtelu aine eivät tuoksu miltään, pyyhkeisiin laitan omoa sekä ruokasoodaa. Ruokasooda vie hajut miehen työvaatteistakin. Etikan haju oksettaa, olen tuoksuherkkä. Muutaman kerran oksentanu tienpenkkaan kun joku hajupyöräilijä menny ohi, bussista joutuu joskus jäämään pois kun kurkku turpoaa, kieli turpoaa oksettaa.. Hyi. Aina oltava mukana astmalääkkeet, vissyä ja pastilleja. Tosin joitain tuoksuja kestän, suihkugeeleissä ja dödöissä kevyet tuoksut..

Vierailija
44/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää niin paljon nämä turhan kitisijät, että laitan jatkossa pyykiaineen lisäksi hajuvettä, dödöä ja vartalovoidetta ja kaikki taatusti eri hajuisina. Päälle vielä turaus hiuslakkaa. Vapiskaa nuijat. Jaa niin, voisin tosiaan olla ensin viikon käymättä suihkussa ja syödä päivittäin ainakin 6 valkosipulin kynttä, vanha viinakin kai kuuluu asiaan. Jumalaare, että purjehdin leuhkana ympäriinsä.

Vierailija
45/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää niin paljon nämä turhan kitisijät, että laitan jatkossa pyykiaineen lisäksi hajuvettä, dödöä ja vartalovoidetta ja kaikki taatusti eri hajuisina. Päälle vielä turaus hiuslakkaa. Vapiskaa nuijat. Jaa niin, voisin tosiaan olla ensin viikon käymättä suihkussa ja syödä päivittäin ainakin 6 valkosipulin kynttä, vanha viinakin kai kuuluu asiaan. Jumalaare, että purjehdin leuhkana ympäriinsä.

Mahtaa olla rankkaa jos ärsyyntyy asioista

Vierailija
46/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioluvil on karsein!!!!

Vierailija
47/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta miten suomessa löydetään aihe kun aihe mistä voi valittaa.

Pesuainehullu on valittanut tällä palstalla jo pitkään. Hän on todellinen nirppanokka, joka haistelee varta vasten mitä pesu- ja huuhteluaineita muut käyttävät.

Vierailija
48/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaveri kun käy meillä niin se pesuaineen haju jää leijumaan moneksi tunniksi,ihan hirveetä.

Vierailija
49/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä yks äijä haiseee sille, että se ei koskaan pese mitään millään. Sitten on se yksi hajusteeton pesuaine-tyyppi, ja sitten yksi etikalle haiseva.

Vierailija
50/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bioluvil on karsein!!!!

Minulta löytyy Bio Luvil Classic (1,6 kg) ja Bio Luvil Color Regular pakkaukset kylpyhuoneesta pesukoneen vieressä olevasta komerosta. Tulee puhdasta pyykkiä eikä kukaan ole tullut koskaan valittamaan. Minulla on onneksi normaaleja naapureita.

Vierailija
51/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ilta Tampereella tuli kaksi pariskuntaa vastaan ja heidän jälkeen oli jäänyt tielle partavesi/hajuvesi vana, eikä se haihtunut mihinkään kun ei tuullut. Sama tupakoivien kanssa.

Tämä tapahtui siis Tampereella, ei missään muualla? Lucky you. Et varmaan ole enää mennyt Tampereelle tämän jälkeen.

Vierailija
52/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pesuaineen hajuste kuin hajuvesi tai puliukon pesemättömyyden odööri

Samoin pesuaineen tuoksu on huomattavasti miellyttävämpi kuin tupakansavu.

Vierailija
53/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen ruokasoodalla ja huuhtelen etikalla. Hajutonta pyykkiä.

Riittääkö pelkkä ruokasooda pesuaineeksi? Kiva jos on noin helppoa!

Ostin ison putelin ruokasoodasta tehtyä täysin hajutonta nestemäistä pyykinpesuainetta. Toimii hyvin. Ennen oli kutinaa alusvaatteista iholla, se poistui kun olin muutaman kerran tuolla sooda-aineella pessyt alusvaatteet. Kemiallisia hajuja en halua asuntooni saatikka vaatteisiini. Huuhteluaineita en ole käyttänyt vuosiin enää, on täysin turhake.

Vierailija
54/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelenko vain, vai haisevatko ne hajustetut pesuaineet nykyään paljon voimakkaammilta kuin ennen? Minun mielestäni vielä 10 vuotta sitten oli paljon miedommat tuoksut. Joskus käytin jotain halpaa pesuainetta joka tuoksui, ja ulkona pyykkiä kuivatessa/tuulettaessa tuoksusta hävisi n. 90%. Nykyään voimakas tuoksu ei lähde tuulettamalla, ei uudelleen huuhtelulla, ei edes toisella pesuaineella pesemällä.

Vierailija
55/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut aineet ovat tosi myrkkyjä. Nehän on suunniteltu sellaisiksi, että koska niissä on tuoksu, niin sen tuoksun pitää sitten "tuoksua" pitkään. Nämä hajuaineet imeytyvät kankaisiin kuin tauti, eikä enää lähde millään. Tällaisia aineita käyttävät henkilöt eivät enää itse niitä haista, mutta me muut kyllä.

Ne kyllä ihan oikeasti haisevat tunkkaisille kemikaaleille, vaikka olisi pesty hajusteettomilla pitkään.

Yökkö lemu.

Vierailija
56/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta miten suomessa löydetään aihe kun aihe mistä voi valittaa.

Tämä!!

Ulkomailla joka paikassa on erilaisia tuoksuja, hotelleissakin käytetään usein hajustettua pesuainetta ja muutenkin joka paikassa tuoksuu. Suomessa pitäisi olla hajuton, väritön, mauton.

Vierailija
57/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajustetut aineet ovat tosi myrkkyjä. Nehän on suunniteltu sellaisiksi, että koska niissä on tuoksu, niin sen tuoksun pitää sitten "tuoksua" pitkään. Nämä hajuaineet imeytyvät kankaisiin kuin tauti, eikä enää lähde millään. Tällaisia aineita käyttävät henkilöt eivät enää itse niitä haista, mutta me muut kyllä.

Ne kyllä ihan oikeasti haisevat tunkkaisille kemikaaleille, vaikka olisi pesty hajusteettomilla pitkään.

Yökkö lemu.

Tämä. Kirppareita olis hauska käyttää, mutta siellä tää hajustepesuaine on aika normaalia. Jos erehtyy jonku kivan vaateriekaleen ostamaan, sen hajun erottaa jatkuvasti kotona. Ulkoilutusta pari viikkoa + muutama konepesu auttaa jonkin verran, muttei täysin

Vierailija
58/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitkähän haisee pahiten, omo color ja comfort?

Omo colorissa mieto tuoksu.

Vierailija
59/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en huomannut ikinä mitään pyykinpesuaineen hajuja, kun käytin hajustettua pesuainetta. Nyt kun on 6 vuotta käyttänyt hajusteetonta, niin todellakin ottaa henkeen ne hajustetut. Ja en ole mikään tuoksuyliherkkä

Näinpä. Erisan hajusteeton pinkki jauhe värilliselle ja valkopyykille sininen. "Huuhteluaineeksi" tilkka väkiviinaetikkaa, missä 1.5l pullossa on ravistettuna 10 tippaa eteeristä laventeliöljyä. Ei haise kone eikä kerää sitkeää jäämää tiivisteeseen.

Vierailija
60/95 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelenko vain, vai haisevatko ne hajustetut pesuaineet nykyään paljon voimakkaammilta kuin ennen? Minun mielestäni vielä 10 vuotta sitten oli paljon miedommat tuoksut. Joskus käytin jotain halpaa pesuainetta joka tuoksui, ja ulkona pyykkiä kuivatessa/tuulettaessa tuoksusta hävisi n. 90%. Nykyään voimakas tuoksu ei lähde tuulettamalla, ei uudelleen huuhtelulla, ei edes toisella pesuaineella pesemällä.

Olen hajusteherkkä ja vakavan sairastelun vuoksi muutama viimeinen vuosi on mennyt pääasiassa kotona, sairaalassa ja ulkona, kauppoja ja muita väkijoukkoja karttaen. Nyt tervehtyessä olen lähtenyt taas hoitamaan avustettuna omia kauppareissuja ja aivan shokki mennä kauppaan pitkän tauon jälkeen.

En tiedä tiedostaako muut, jotka käyvät kaupassa useita kertoja viikossa ja näin ovat hieman turtuneita aistiylikuormalle, kuinka täynnä värejä ja tekstiä ja kuvioita joka ikinen hylly ja nurkka on? On todella vaikeaa selittää tätä, mutta siinä tulee ylistimulaatiosta sokeaksi, jos ei valmiiksi tiedä, missä hyllyssä on mitäkin.

Tiedän jotain nykypäivän mainonnasta ja tuotekehittelystä, ja sen, että aivoja on kuvattu reaaliajassa joillain testihenkilöillä ja on tiedossa juurikin esimerkiksi mikä keltaisen sävy on se kaikista eniten aivoja aktivoiva. Tähän liitetään muut värisävyt, mitkä menevät alitajuntaan lisättynä fonteilla, kuvioilla, kuvilla ja muulla pakkaussuunnitelulla.

En voi hakea pesuaineitani muuten, kuin pidättämällä hengitystä, koska ne hajusteettomat aineet on niiden hajustettujen seassa. Pyykki- ja muu pesuaine hyllyväli on kuin kaasukanjoni, sinne pelkää tukehtuvansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi