Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tupakointi nykyisin status symboli? Ihan jokaisella ei ole enää varaa siihen

Vierailija
22.05.2023 |

Vain paremmin toimeentulevat miehet tuntuvat polttavan tehdasvalmisteista tupakkaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän, onneksi, on kääntynyt jo toisinpäin, nortti huulessa olevaa katsotaan jo kieroon. 

Joo, takavuosina nortti huulessa = miesten mies ja panomiesten aatelia...

Vierailija
22/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toisaalta hyvä, että tupakointia vastustetaan ja hinnat nousee. Jospa sillä saadaan estettyä nuorten tupakoinnin aloitus.

Vanhoja ihmisiä, jotka on polttanut nuoresta asti on aivan turha halveksia tai saada heitä lopettamaan. Tupakka on niin koukuttavaa, että tupakoiva on ennemmin syömättä kuin polttamatta, jos nämä on vaihtoehdot.

Näille ei auta mitkään tupakan hinnan nousut tai kiellot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä luulisi että "paremmin toimeentulevat" olisivat niin fiksuja etteivät tupakoi, mutta toisaalta rikastuminen kokoomuslaisten tyyliin toisia riistämällä ei ole kyllä sivistyneen ja fiksun ihmisen toimintaa muutenkaan.

Vierailija
24/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muija märisee ettei ole paljoa rahaa ruokaan ja sitten lähtee kioskille ostamaan tupakkaa. Siihen on aina rahaa.

Vierailija
25/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikotiiniriippuvuus on heroiinin luokkaa. Suurin osa pääsee eroon nikotiinista vasta kuollessaan jos siitä laillisesta huumeesta tulee riippuvaiseksi. Tupakka on hyvä orjuutus- ja ryöstöhuume.

En usko. Oli helppo päästä eroon nikotiinista, heroiiniriippuvaisten vieroitusoireita on kauhea katsoa.

Vierailija
26/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toisaalta hyvä, että tupakointia vastustetaan ja hinnat nousee. Jospa sillä saadaan estettyä nuorten tupakoinnin aloitus.

Vanhoja ihmisiä, jotka on polttanut nuoresta asti on aivan turha halveksia tai saada heitä lopettamaan. Tupakka on niin koukuttavaa, että tupakoiva on ennemmin syömättä kuin polttamatta, jos nämä on vaihtoehdot.

Näille ei auta mitkään tupakan hinnan nousut tai kiellot.

Nuoret kyllä keksivät korvikkeet:

-Lasten ja nuorten vapen eli sähkötupakan käyttö on tänä syksynä kasvanut räjähdysmäisesti. Ilmiön yleistymisestä pääkaupunkiseudulla mutta myös muualla Suomessa kertovat useiden yläkoulujen rehtorit sekä nuorten kanssa työskentelevät tahot.

Terveydelle vaarallinen nikotiinituote on värikäs, paketoitu kauniisti ja tuoksuu makealta. Tästä karkille maistuvasta, terveydelle vaaralllisesta aineesta on nyt tullut muoti-ilmiö monissa Suomen yläkouluissa.

Esimerkiksi Pohjois-Karjalassa monessa yläkoulussa on jouduttu puuttumaan asiaan rankemmalla kädellä.

Kontiolahden koulun rehtori Auli Pulkki kertoo, että vapettaminen on lisääntynyt selvästi ja syrjäyttänyt nuuskan, eikä perinteisestä tupakasta ole koululla tietoakaan. YLE

Vierailija
27/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiiniriippuvuus on heroiinin luokkaa. Suurin osa pääsee eroon nikotiinista vasta kuollessaan jos siitä laillisesta huumeesta tulee riippuvaiseksi. Tupakka on hyvä orjuutus- ja ryöstöhuume.

En usko. Oli helppo päästä eroon nikotiinista, heroiiniriippuvaisten vieroitusoireita on kauhea katsoa.

40 vuotta polttaneena ja lukuisia lopetusyityksiä tehneenä sanoisin, että nikotiiniriippuvuuteen auttaa kyllä laastarit ja purkat, mutta elinikäisestä tavasta onkin pahempi päästä eroon. 

Aamukahvi ja ruokailut ilman röökiä päälle on kuin olisi jotenkin tyhjä olo ja joku olennainen puuttuu. Stressi laukaisee myös himon. 

Ei tässä ole enää ollut mitään statusta, hohtoa tai järkeä enää pitkään aikaan.

Joku on koukussa pahemmin toinen pääsee irti helpommin. Minä olen niitä pahasti koukussa olevia.

Vierailija
28/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvon tienaava keskituloinen, mutta häpeän tupakointiani. Röökaan siis salaa. Olen kyllä onnistunut vähentämään tupakointia paljonkin. En todellakaan ole ylpeä siitä. Enemmän se vaan hävettää. Välillä olen onnistunut lopettamaan tupakoinnin viikoiksi, mutta sitten taas retkahdan.

Ite yritin lopettaa röökiä vuosia ja kokeilin kaikki kikat, niin silti en pääsyt eroon. Hävetti vetää röökiä tuolla ulkona ihmistenilmoilla . Mun rööki loppu siihen, kun bussipysäkillä siinä sivummalla poltin,  ja 3 ihmistä katso mua ja kiitteli mielessään ja haukku mut pystyyn. Mä tiedän mitä ne ajatteli. Siihen loppu mun tupakointi. Ne katseet riitti. Eikä se ollut sit edes vaikeaa lopettaa. Se on vaan päänsisällä se juttu. Mä ihmettelin sitä, että vaikka kokeillu kaikki kikat, niin ei päässy eroon. Sit 3 ihmistä tuijottaa, niin se tupakointi loppuu. Nyt ollut 2v polttamatta.

Nyt, kun käy kaupassa tai kulkee bussilla, niin se haju, kun joku just stumpannu röökin. Ite haissu ihan samalta ennen. Se on hirvee lemu mikä leijuu toisen mukana.

Vierailija
29/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut niin tyhmä että on röökin aloittanut niin sitten on löydyttävä selkärankaa lopettaa tai kitua ainiaan.

Vierailija
30/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rööki on alimman ja kaikin tavoin heikoimman, usein vieläpä moniongelmaisen rupusakin statussymboli.

Vierailija
31/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvon tienaava keskituloinen, mutta häpeän tupakointiani. Röökaan siis salaa. Olen kyllä onnistunut vähentämään tupakointia paljonkin. En todellakaan ole ylpeä siitä. Enemmän se vaan hävettää. Välillä olen onnistunut lopettamaan tupakoinnin viikoiksi, mutta sitten taas retkahdan.

Ite yritin lopettaa röökiä vuosia ja kokeilin kaikki kikat, niin silti en pääsyt eroon. Hävetti vetää röökiä tuolla ulkona ihmistenilmoilla . Mun rööki loppu siihen, kun bussipysäkillä siinä sivummalla poltin,  ja 3 ihmistä katso mua ja kiitteli mielessään ja haukku mut pystyyn. Mä tiedän mitä ne ajatteli. Siihen loppu mun tupakointi. Ne katseet riitti. Eikä se ollut sit edes vaikeaa lopettaa. Se on vaan päänsisällä se juttu. Mä ihmettelin sitä, että vaikka kokeillu kaikki kikat, niin ei päässy eroon. Sit 3 ihmistä tuijottaa, niin se tupakointi loppuu. Nyt ollut 2v polttamatta.

Nyt, kun käy kaupassa tai kulkee bussilla, niin se haju, kun joku just stumpannu röökin. Ite haissu ihan samalta ennen. Se on hirvee lemu mikä leijuu toisen mukana.

Jep. Hirvee haju. Eniten hävettää se, miltä se ei tipakoimattomista tuntuu, kun joku pössyttelee vieressä tai jossain parvekkeella.

Itse käyn aina jossain kauempana piilossa salaa tupakoimassa ja sitten joku naapurin koiranulkoiluttaja osuu siihen samaan aikaan. Tottakai.

Vierailija
32/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiotismin merkki se on

Vierailija
33/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin tatuointisutut, jotka yksinkertainen rivikarja itse vapaaehtoisesti maksaa ja polttomerkkauttaa ruhoonsa.

Vierailija
34/34 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hirvee haju. Eniten hävettää se, miltä se ei tipakoimattomista tuntuu, kun joku pössyttelee vieressä tai jossain parvekkeella.

Itse käyn aina jossain kauempana piilossa salaa tupakoimassa ja sitten joku naapurin koiranulkoiluttaja osuu siihen samaan aikaan. Tottakai.

Tuttu fiilis ja sit siinä noloilee ja lähtee hiippailee pois.