Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin siskoni tukena saattamassa sairaalaan, lääkäri alkoi moittia minua alipainosta

Vierailija
22.05.2023 |

Onko ok? En ollut varannut mitään aikaa ja siskoni sairaus ei liity painoon mitenkään. Sisko on normaalipainoinen 167cm/70kg ja minä 162cm/42kg. Lääkäri alkoi inttää minulta mitä syön, koska ja kuinka usein. Onko ihan normaalia toimintaa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet ihan helvetin laiha kyllä, ei ihme että lääkäri huolestui. Sulla on todennäköisesti syömishäiriö mitä harva itselleen myöntää, tai ehkä jokin muu sairaus.

Mistä h*elvetistä on peräisin tämä käsitys, että jos ei ihminen kanna mukanaan näkyvää ihrakerrosta, kysessä on syömishäiriö?

Itse kestävyysurheilua harrastavana kulutan paljon ja syön just mitä huvittaa, ja paljon. Ruokavalion perusta on toki tervellinen (kasvikset, marjat, pähkinät, hedelmät, täysjyvävilja, hyvälaatuinen liha- ja maitoproteiini) mutta päälle sekä suolaista että makeaa herkkua niin paljon kuin napa milloinkin vetää. Olen NIIN kyllästynyt tähän ainaiseen laihuuden päivittelyyn, ja siihen harhaluuloon että hoikan ihmisen elämä on jatkuvaa kieltämystä ja kärvistelyä. Ajatus normaalista painosta on nykyään aivan vääristynyttä, kun valtaosa väestöstä on lihavaa. Sen sijaan että ylipainoiset miettivät hoikkien "syömishäiriöitä", kannattaisiko ennemmin keskittyä siihen mikä itseä ajaa ahmimaan niin ettei paino pysy kurissa?

Ja se painoindeksi ei edelleenkään kerro yksilöstä mitään.

170/50

Vierailija
22/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet ihan helvetin laiha kyllä, ei ihme että lääkäri huolestui. Sulla on todennäköisesti syömishäiriö mitä harva itselleen myöntää, tai ehkä jokin muu sairaus.

Mistä h*elvetistä on peräisin tämä käsitys, että jos ei ihminen kanna mukanaan näkyvää ihrakerrosta, kysessä on syömishäiriö?

Itse kestävyysurheilua harrastavana kulutan paljon ja syön just mitä huvittaa, ja paljon. Ruokavalion perusta on toki tervellinen (kasvikset, marjat, pähkinät, hedelmät, täysjyvävilja, hyvälaatuinen liha- ja maitoproteiini) mutta päälle sekä suolaista että makeaa herkkua niin paljon kuin napa milloinkin vetää. Olen NIIN kyllästynyt tähän ainaiseen laihuuden päivittelyyn, ja siihen harhaluuloon että hoikan ihmisen elämä on jatkuvaa kieltämystä ja kärvistelyä. Ajatus normaalista painosta on nykyään aivan vääristynyttä, kun valtaosa väestöstä on lihavaa. Sen sijaan että ylipainoiset miettivät hoikkien "syömishäiriöitä", kannattaisiko ennemmin keskittyä siihen mikä itseä ajaa ahmimaan niin ettei paino pysy kurissa?

Ja se painoindeksi ei edelleenkään kerro yksilöstä mitään.

170/50

Just näin. Silloin kun ravinnon saanti on jatkuvasti turvattu, ei ole mitään biologista syytä varastoida rasvaa kehoon. Naisilla hyvä mittari on kuukautiset, jos toimivat säännöllisesti kuten kuuluu, ei paino ole liian alhainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi