Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin siskoni tukena saattamassa sairaalaan, lääkäri alkoi moittia minua alipainosta

Vierailija
22.05.2023 |

Onko ok? En ollut varannut mitään aikaa ja siskoni sairaus ei liity painoon mitenkään. Sisko on normaalipainoinen 167cm/70kg ja minä 162cm/42kg. Lääkäri alkoi inttää minulta mitä syön, koska ja kuinka usein. Onko ihan normaalia toimintaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan yhtä "normaalia" kuin ylipainoisenkin kohdalla, eli epäasiallista käytöstä.

Vierailija
2/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttäminen ei ole ok. Minkä alan lääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vielä normaali paino. Kilokin vähemmän, niin olisit liian laiha.

Vierailija
4/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet ihan helvetin laiha kyllä, ei ihme että lääkäri huolestui. Sulla on todennäköisesti syömishäiriö mitä harva itselleen myöntää, tai ehkä jokin muu sairaus.

Vierailija
5/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joutunut joskus lääkärin huonon päivän ja pahan olon kohteeksi. Vaihdoin sitten lääkäriä samantien. Näin kannatta tehdä muidenkin.

Vierailija
6/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän moitti?

Vierailija
7/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ulkomuotosi huutaa apua.  Olet hyvin laiha noiden mittojen perusteella. 

Lääkärillä on jopa velvollisuus puuttua.

Vierailija
8/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu lääkärin kommentoida sinua, varsinaisen potilaan saattajana olevaa henkilöä. Aika ei ole varattu sitä varten. Epäammattimaista touhua lääkäriltä.

Vierailija
9/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama virsi aina kun asioin terveydenhuollon kanssa... Mutta onhan tuo nyt erikoista, kun et ollut itse edes potilas.

Eipä sillä, kyllähän nuo tavalliset kaduntallaajatkin tulevat neuvomaan, että olenko tietoinen alipainostani, ja että ihmisen pitäisi syödäkin jotain. No sh*t, olen elänyt kehossani yli 30 vuotta ja omistan peilin.

Vierailija
10/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se välittämisenä.

Vierailija
11/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163 cm pitkä ja kun painoni oli alle 45 kg kuukautiseni jäivät pois. En ollut sievä ja enkä siro vaan luiseva.

Vierailija
12/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama virsi aina kun asioin terveydenhuollon kanssa... Mutta onhan tuo nyt erikoista, kun et ollut itse edes potilas.

Eipä sillä, kyllähän nuo tavalliset kaduntallaajatkin tulevat neuvomaan, että olenko tietoinen alipainostani, ja että ihmisen pitäisi syödäkin jotain. No sh*t, olen elänyt kehossani yli 30 vuotta ja omistan peilin.

No shit, anorektikoillakin on peilinsä.

Vierailija
13/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saman kokoinen 25-vuotiaana. Todella epäasiallista käytöstä lääkäriltä.

Vierailija
14/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No shit, anorektikoillakin on peilinsä.

Pointti oli, että miksi tulla minulle tuntemattomana kaduntallaajana kertomaan itsestäänselvyyksiä, ilman että tuntee yhtään esim. käyttäytymismallejani?

Eikö ylipainoistenkin mielestä tällainen asiaton "huolipuhe" ole varsin ikävää puuttumista?

Vierailija
15/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin joko ollut vastaamatta tai sanonut että keskittyy potilaaseen..

Vierailija
16/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI:si on 16,4.

Vierailija
17/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163 cm pitkä ja kun painoni oli alle 45 kg kuukautiseni jäivät pois. En ollut sievä ja enkä siro vaan luiseva.

Riippuu vartalon luuston leveydestä. Itselläni tuli kuukautiset tuota hoikempana ja huom. pian synnytyksen jälkeen olin tuota hoikempi.

Eli se luuston muoto ratkaisee. Katsokaapa vaikka Metti Forssellia, kolmas lapsi juuri syntynyt.

Vierailija
18/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kovin yksilöllistä. Älä pliis käytä itseäsi mittatikkuna näissä asioissa.

Olen ollut koko ikäni sinua alipainoisempi ja menkat ovat tulleet aina säännöllisesti (ts. tämä on normaali kokoni, en ole laihduttanut).

Ps. kaunis en väitä olevani.

Vierailija
19/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMI:si on 16,4.

Schee m i

Vierailija
20/22 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein esikoisen korvalääkäriin ja tämä alkoi mäkättää kun kuopus söi maissinaksuja.

Joillakin lääkäreillä on tuo jumalayndrooma tiukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi