Kaveri ei vastaa kutsuun?
Jos kutsut kaverin juhliin mutta kaveri ei vastaa mitään. Niin soitatko perään vai annatko olla (ja on sitten entinen kaveri)?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole twitter, joten viestissä saa olla enemmän merkkejä. Aloita nyt ihan siitä miten ja millä sanoilla olet kutsunut.
Ja millaisiin juhliin.
Illuminatiorgiat Eyes Wide Shut tyyliin? En vastaisi kutsuun varmaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt joskus niin, että on kutsuttu johonkin ja en oikein haluaisi osallistua. Kyse on siis pienimuotoisista jutuista.
En oikein keksi miten kohteliaasti kieltäytyä ja venytän vastausta. Tai sitten mietin osallistunko vai ei. Vastaan kyllä kuitenkin ennen määräaikaa.
Jospa tämä ystävä nyt miettii mitä vastaisi. Venyttää vastaustaan.
Onko tuossa kutsussa takarajaa milloin pitäisi vastata?Voisin itse ehkä kysäistä tuliko kutsu perille. Mutta en alkaisi mitenkään painostaa tai sen jälkeen kysellä.
Miksi ei uskalla sanoa tuleeko vai ei? Kyllä minä näen kalenteristani heti, onko sinä ja sinä lauantaina vapaata vai ei. Jos on, ilmoitan että kiitos kutsusta tullaan, ja laitan kalenteriin että tänä päivänä on juhlat. Ei ole vaikeaa. Olen introvertti ja arvostan kutsuja, ei niitä NIIN montaa vuodessa tule.
Väitän: facebookin myötä on tullut normaaliksi nähdä paljon kutsuja, ja miettiä vasta lähempänä, tuleeko, vai onko "jotain parempaa". Että viitsiikö tuota ja silleen. Hölmö ihminen haluaa nähdä sen koko "päivän tarjonnan" ja sitten muka tosissaan miettiä että meneekö oman kaupunginosan jokalauantaiselle pihakirppikselle vai kaverin kerran elämässä valmistujaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuun on laitettu vastauspyyntö ja määräpäivä meni jo.
t. ap
Olettaisin että ei ole tulossa.
Eikä ole enää tervetullutkaan
Ei oikeastaan yllätä että ei edes halua tulla.
En ole Ap mutta jos olisin niin en edes haluaisi piireihin tuollaisia velttoja ja huonokäytöksisiä ihmisiä
Miksi kutsuisit sitten hänet juhliin? En mä kutsu juhliini ihmisiä joita en edes niihin halua.
Koska velttous ei ollut vielä kutsuttaessa tullut ilmi.
En mä niitäkään ihmisiä kutsu juhliini joita en tunne.
Sulla luultavasti tarhaiässä lyöty kaverisuhteet lukkoon. Vai soitatko suosittelijalle että olisit nyt kutsumassa tämän henkilön juhliisi, onko millainen historia tältä saralta?
Ei ole. Hyväksyn ystäviksi monenlaisia ihmisiä, myös heitä jotka toimivat/ajattelevat eritavalla kanssani, mutta osaan kyllä päätellä ihmisistä että kaikki eivät vai vaivaudu vastaamaan. Jos lähtisin siitä nipottamaan, juhlat olisi pilalla jo ennen juhlia. Hyväksyminen on tärkeämpää kuin se miten pitkä ystävyyssuhde on.
Määrä ennen laatua näköjään
No jos järjestän juhlat niin joo. Jos kutsun ystävän kylään niin en edes vaadi mitään ilmoittautumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellainen kaveriporukka joka ei reagoinut oikein mitenkään mihinkään kutsuihin, vaikka kyseli perään. Illanviettoon ilmestyi ne ketkä ilmestyi. Itse vaikutin yli-innokkaalta ja omituiselta kun vastasin aina selkeästi että pääsenkö vai enkö. Menin jopa niinkin pitkälle että ilmoitin jos olin myöhässä.
Onneksi tulin järkiini ja etsin uusia kavereita. Tämä porukka oli muutenkin tosi innoton ja flegmaattinen.
Illanvietot ovat minusta sen verran vapaamuotoisia ettei voi odottaakaan mitään vastauksia kuin johonkin esim hääkutsuun.
Toinen kutsuu kotiinsa eikä sen vertaa voida vastata eleeseen että edes kertoisi onko tulossa. Mitäpä siitä jos tarjoilutkaan ei riitä tai niitä lentää roskiin jne.
Epäkohteliasta toki jättää vastaamatta, mutta turha kyllä dramatisoida myöskään roskiin lentävillä tarjoiluilla, kuka nyt muutenkaan mitoittaa kaiken niin naftisti, että mitään ei saa jäädä yli? Pakastinkin on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellainen kaveriporukka joka ei reagoinut oikein mitenkään mihinkään kutsuihin, vaikka kyseli perään. Illanviettoon ilmestyi ne ketkä ilmestyi. Itse vaikutin yli-innokkaalta ja omituiselta kun vastasin aina selkeästi että pääsenkö vai enkö. Menin jopa niinkin pitkälle että ilmoitin jos olin myöhässä.
Onneksi tulin järkiini ja etsin uusia kavereita. Tämä porukka oli muutenkin tosi innoton ja flegmaattinen.
Illanvietot ovat minusta sen verran vapaamuotoisia ettei voi odottaakaan mitään vastauksia kuin johonkin esim hääkutsuun.
Toinen kutsuu kotiinsa eikä sen vertaa voida vastata eleeseen että edes kertoisi onko tulossa. Mitäpä siitä jos tarjoilutkaan ei riitä tai niitä lentää roskiin jne.
Epäkohteliasta toki jättää vastaamatta, mutta turha kyllä dramatisoida myöskään roskiin lentävillä tarjoiluilla, kuka nyt muutenkaan mitoittaa kaiken niin naftisti, että mitään ei saa jäädä yli? Pakastinkin on keksitty.
No itse keliaakikkona joudun heittämään dramaattisesti tarjoiltavat joko roskiin tai tuputtamaan vieraille lähtiäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
En ole Ap mutta jos olisin niin en edes haluaisi piireihin tuollaisia velttoja ja huonokäytöksisiä ihmisiä
Miksi kutsuisit sitten hänet juhliin? En mä kutsu juhliini ihmisiä joita en edes niihin halua.
Sulla luultavasti tarhaiässä lyöty kaverisuhteet lukkoon. Vai soitatko suosittelijalle että olisit nyt kutsumassa tämän henkilön juhliisi, onko millainen historia tältä saralta?
Ei ole. Hyväksyn ystäviksi monenlaisia ihmisiä, myös heitä jotka toimivat/ajattelevat eritavalla kanssani, mutta osaan kyllä päätellä ihmisistä että kaikki eivät vai vaivaudu vastaamaan. Jos lähtisin siitä nipottamaan, juhlat olisi pilalla jo ennen juhlia. Hyväksyminen on tärkeämpää kuin se miten pitkä ystävyyssuhde on.
No jos järjestän juhlat niin joo. Jos kutsun ystävän kylään niin en edes vaadi mitään ilmoittautumisia.
Mä vaadin ja järjestän myös juhlissa nimenhuudon.
Kyse on vastavuoroisesta huomioimisesta ja käytöstavoista. Ei välttämättä siitä montako sipsiä pitää varata kulhoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Mä vaadin ja järjestän myös juhlissa nimenhuudon.
Ihan vapaasti.