Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei vastaa kutsuun?

Vierailija
22.05.2023 |

Jos kutsut kaverin juhliin mutta kaveri ei vastaa mitään. Niin soitatko perään vai annatko olla (ja on sitten entinen kaveri)?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soittaisi. Mutten myöskään lähettäisi enää viestiä ennen kuin vastaa edelliseen.

Vierailija
2/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsussa vastauspyyntö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin yhden muistutusviestin (hei, hoksasitko kutsuani? tms), mutta jos ei reagoi siihenkään, niin antaisin olla.

Vierailija
4/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta olet laittanut kutsun? Oletko kertonut milloin viimeistään pitää ilmoittautua? Kuinka iso juhla on kyseessä, onko tyyliin häät vai grillailua puistossa, eli kuinka tärkeää on vastata? Itse en esim. tiedä vielä kesäkuun aikatauluista mitään, koska miehen työvuorolistat ei ole vielä tulleet. Vastaisin kutsuun vasta kun tietäisin voinko osallistua, ja onnistuuko mahdollisesti tarvittavan hoitajan hankkiminen lapsille.

Vierailija
5/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole twitter, joten viestissä saa olla enemmän merkkejä. Aloita nyt ihan siitä miten ja millä sanoilla olet kutsunut. 

Vierailija
6/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole twitter, joten viestissä saa olla enemmän merkkejä. Aloita nyt ihan siitä miten ja millä sanoilla olet kutsunut. 

Ja millaisiin juhliin.

Vierailija
7/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös viestintävälineestä. Laitatko kutsun suoraan suullisesti, tekstarina vaiko jotakin epämääräisempää kanavaa käyttäen. Viesti ei mene perille tai se väärinkäsitetään.

Kannattaa pysyä vanhassa, varmassa ja aiemmin sovitussa, niin itse tekisin. Jos kutsu on annettu ajoissa ja säätöä tulee väliin, pitäisin kiinni siitä alkuperäisestä.

Vierailija
8/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen kaveriporukka joka ei reagoinut oikein mitenkään mihinkään kutsuihin, vaikka kyseli perään. Illanviettoon ilmestyi ne ketkä ilmestyi. Itse vaikutin yli-innokkaalta ja omituiselta kun vastasin aina selkeästi että pääsenkö vai enkö. Menin jopa niinkin pitkälle että ilmoitin jos olin myöhässä.

Onneksi tulin järkiini ja etsin uusia kavereita. Tämä porukka oli muutenkin tosi innoton ja flegmaattinen.

Vierailija
9/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  nyt lähtisi ystävää heivaamaan yksien juhlien takia. :D 

Vierailija
10/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis käytöstavat, kiitos kutsusta en ole varma pääsenkö mutta ilmoitan lähempänä milloin sun täytyy tietää/kiitos kutsusta en valitettavasti pääse tuolloin/kiitos kutsusta tulen mielelläni.

Vierailija
11/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika luonnostaanhan tuo tapahtuu jos Ap ei vaan hyysää ja kysele kaverin perään. Jos kaveri itse ei aktivoidu, suhde luonnollisesti sammuu.

Vierailija
12/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sellainen kaveriporukka joka ei reagoinut oikein mitenkään mihinkään kutsuihin, vaikka kyseli perään. Illanviettoon ilmestyi ne ketkä ilmestyi. Itse vaikutin yli-innokkaalta ja omituiselta kun vastasin aina selkeästi että pääsenkö vai enkö. Menin jopa niinkin pitkälle että ilmoitin jos olin myöhässä.

Onneksi tulin järkiini ja etsin uusia kavereita. Tämä porukka oli muutenkin tosi innoton ja flegmaattinen.

Illanvietot ovat minusta sen verran vapaamuotoisia ettei voi odottaakaan mitään vastauksia kuin johonkin esim hääkutsuun. 

Vierailija
13/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika luonnostaanhan tuo tapahtuu jos Ap ei vaan hyysää ja kysele kaverin perään. Jos kaveri itse ei aktivoidu, suhde luonnollisesti sammuu.

Nimenomaan luonnostaan...ap yrittää nyt väkisin ylläpitää jotain ihmissuhdetta ihmiseen, jota ei voisi vähempään kiinnostaa?

Vierailija
14/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illanvietot ovat minusta sen verran vapaamuotoisia ettei voi odottaakaan mitään vastauksia kuin johonkin esim hääkutsuun. 

Toinen kutsuu kotiinsa eikä sen vertaa voida vastata eleeseen että edes kertoisi onko tulossa. Mitäpä siitä jos tarjoilutkaan ei riitä tai niitä lentää roskiin jne.

Vierailija
15/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis käytöstavat, kiitos kutsusta en ole varma pääsenkö mutta ilmoitan lähempänä milloin sun täytyy tietää/kiitos kutsusta en valitettavasti pääse tuolloin/kiitos kutsusta tulen mielelläni.

Eli ilmoitetaan aina joka tapauksessa? Sain kutsun jossa oli ilmoitathan tulostasi xxxxxx mennessä? 

Vierailija
16/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisillä nykyaikana käytöstavat ja muiden huomioon ottaminen kyllä totisesti hukassa.

Vierailija
17/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä henkilö ei kunnioita sua lainkaan. Haluatko tosiaan opettaa että tällainen käytös on okei ja teet kaiken työn kaverisuhteessa?

Vierailija
18/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri haluaa eristäytyä itse ulkomaailmasta niin ei kai häntä voi pakottaa osallistumaan.

Vierailija
19/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt joskus niin, että on kutsuttu johonkin ja en oikein haluaisi osallistua. Kyse on siis pienimuotoisista jutuista.

En oikein keksi miten kohteliaasti kieltäytyä ja venytän vastausta. Tai sitten mietin osallistunko vai ei. Vastaan kyllä kuitenkin ennen määräaikaa.

Jospa tämä ystävä nyt miettii mitä vastaisi. Venyttää vastaustaan.

Onko tuossa kutsussa takarajaa milloin pitäisi vastata?

Voisin itse ehkä kysäistä tuliko kutsu perille. Mutta en alkaisi mitenkään painostaa tai sen jälkeen kysellä.

Vierailija
20/49 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi