Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hanna järkyttyi - pääsykokeeseen tarvitaan tietokone

Vierailija
22.05.2023 |

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli liki 50-v ihminen ei keksi mistä saisi itselleen tietokoneen yliopiston pääsykokeeseen, niin a) ei halua sinne b) haluaa vain 5 min julkisuudessa c) on omaksunut arvot mulle kaikki heti, joku muu tekee työn.

Ei tuolla asenteella pärjää nykyajan työelämässä

Vierailija
22/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sellainenen ammattijärkyttyjä. Tuollaisia on yliopistot nykyään täynnä. Mihin edes tarvitsee tutkintoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytätietokoneen vastaisku.

Vierailija
24/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa tutkinnon, ei edes uutta uraa. Hvä, ettei menekään pääsykokeeseen

Vierailija
25/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli liki 50-v ihminen ei keksi mistä saisi itselleen tietokoneen yliopiston pääsykokeeseen, niin a) ei halua sinne b) haluaa vain 5 min julkisuudessa c) on omaksunut arvot mulle kaikki heti, joku muu tekee työn.

Mä olen samaa ikäluokkaa kuin tuo jutuna nainen, ja olen kyllä täysin tietoinen, että viimeistään opiskellessa oma tietokone on välttämätön. Juuri itse asiassa suoritinkin valintakoekurssin ylempään ammattikorkeakouluun, tietokoneella piti tehdä sekin.

Vierailija
26/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanko niin paljon taviksille noita tohtorin lakkeja ylipäätään ? Ja jos sinne yliopistoon oikeasti haluaa niin toristakin saa läppärin edullisesti sillä pääsee alkuun ja opintolainalla voi ostaa sitten oman koneen .

aikaahan se on tiedossa ollut että kokeet digitaalisena.

Vierailija
27/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sinä olet kun et tiedä että tietokoneen saamiseksi tarvitaan rahaa?

Vierailija
28/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yliopisto ei vastaa puhelimeen ja Opintopolussa asiakaspalvelua hoitaa chattibotti. En ole saanut vastauksia kysymyksiini."

🤣 niin tyypillistä valtion työntekijää.

Ennen sentään noi kansliat olivat auki klo 9-11.

No arvaapa mistä tällainen asiakaspalvelu johtuu???

...yllätys, yllätys siitä, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi. Rahoitusta leikataan, säästetään, on pakko suunnata kohti digi"palveluita", halusimme tai emme, ja tällaistahan se sitten on. Terkut julkiselta sektorilta. Ei ole työntekijöiden valinta todellakaan! Haluaisin palvella mutta resurssia ei oikein ole.

Resursseja löytyy hetikun erotaan €uvostoliitosta.

Vierailija
29/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoja poimimalla olisi helposti hankkinut itselleen tietokoneen. Tämä on niin tätä päivää että kaikki pitäisi muiden maksaa. Koulutuskin lähes ilmainen.

Ihan sivusta ihmettelen näitä marjanpoiminta- ohjeita. Ensinnäkin pääkaupunkiseudulla ei pahemmin ole paikkoja, joista ei olisi jo marjat poimittu kun metsään menee. Pitäisi siis mennä kauemmaksi. Entä jos ei ole autoa, niin kun monella vähävaraisella ei ole. Julkisilla metsään ämpäreiden kanssa?

Saa kuljetettua 2 ämpäriä kerrallaan kotiin. Monta keikkaa pitää heittää että on tietokone rahat kasassa?

Ja kyllä, tietokonetta tarvitsee opiskeluihin, joten se kannattaa yrittää hankkia mahd. aikaisin. Yleensä noita saa osamaksullakin ostettua.

Vierailija
30/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sinä olet kun et tiedä että tietokoneen saamiseksi tarvitaan rahaa?

Käytettyjä läppäreitä saa tyyliin satasella, mutta sellasta ei kehtaa viedä porvari kaveriporukan nähtäväksi.

Vierailija
31/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen sivuilla on vaatimukset koneille. Itse ostin just uuden läppärin opintoja varten. Kyllä joka alalla tarvitsee sen läppärin. Alasta riippuu minkälaista konetta vaaditaan.

Vierailija
32/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkäs nuo vaatimukset muuten on? Mulla ei olisi läppäriä, useampi iPad löytyisi. Käviskö se? Aika outoa on, jos ei edes tablettia löydy ihan kaikilta. Toki, jos se ei kelpaa, sit ymmärrän paremmin.

Ei onnistu sen tekeminen puhelimella tai tabletilla.

No sit en ihmettele yhtään että ärsyttää. En mäkään lähtisi läppäriä hankkimaan päästkokeiden vuoksi.

Vierailija
33/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettyjä läppäreitä saa tyyliin satasella, mutta sellasta ei kehtaa viedä porvari kaveriporukan nähtäväksi.

Tuskin löytyy sellaista, millä pärjää nykyään opinnoissa. Pari vuotta vanha läppäri ei enää täyttänyt opintojen vaatimuksia, ainakaan tuolla minne itse hain. Siksi ostin uuden. Tekniikka kehittyy. Ei se riitä, että koneella pääsee nettiin. Aika paljon pitää pyörittää ohjelmia.

Vierailija
34/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkäs nuo vaatimukset muuten on? Mulla ei olisi läppäriä, useampi iPad löytyisi. Käviskö se? Aika outoa on, jos ei edes tablettia löydy ihan kaikilta. Toki, jos se ei kelpaa, sit ymmärrän paremmin.

Ei onnistu sen tekeminen puhelimella tai tabletilla.

No sit en ihmettele yhtään että ärsyttää. En mäkään lähtisi läppäriä hankkimaan päästkokeiden vuoksi.

Jep. Takapajula mikä takapajula. Meillä lapset käy koulua ulkomailla ja pääasiallinen työskentelyväline on jo ala-asteella iPad. Joku läppärivaade on kyllä ihan naurettava nykypäivänä.

Vierailija
35/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua harrasteluunsa sijoittaa tuon vertaa, hyvä että opiskelupaikka jää jolllekin motivoituneemmalle.

Vierailija
36/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin ettei ole hingulla menossa työelämään, vaan tutkinto olisi 50-vuotislahja itselleen. Jos on noin pihalla, ettei tiedä edes pääsykokeiden digitalisoitymisesta, kannattaa ehkä unohtaa koko homma.

Vierailija
37/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yliopisto ei vastaa puhelimeen ja Opintopolussa asiakaspalvelua hoitaa chattibotti. En ole saanut vastauksia kysymyksiini."

🤣 niin tyypillistä valtion työntekijää.

Ennen sentään noi kansliat olivat auki klo 9-11.

No arvaapa mistä tällainen asiakaspalvelu johtuu???

...yllätys, yllätys siitä, että työntekijöitä ei ole tarpeeksi. Rahoitusta leikataan, säästetään, on pakko suunnata kohti digi"palveluita", halusimme tai emme, ja tällaistahan se sitten on. Terkut julkiselta sektorilta. Ei ole työntekijöiden valinta todellakaan! Haluaisin palvella mutta resurssia ei oikein ole.

Mitä järkeä on pitää jotakin kansliaa auki 8-16 ja palkata henkilökuntaa, jos sitä ei kukaan käytä tai yksi ihminen saattaa soittaa numeroon?

Näin on käynyt monella alalla, kun ihmiset hoitavat asiansa netissä mihin vuorokauden aikaan tahansa, eivätkä halua tulla konkreettisesti paikanpäälle. Tästä esimerkkinä verohallinto, ei sinne enää tule ketään asioimaan paperisen veroilmoituksen kanssa, ei edes vanhukset, kun ovat tottuneet käyttämään nettiä.

Vierailija
38/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen läppäreissä ei kestä akku kuin tunnin-ehkä kaksi, jos tekee aktiivisesti niillä jotain.

Vierailija
39/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole työssä?

Vierailija
40/77 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Triplan Prismasta saa edullisesti tietokoneen kun laittaa siihen jonkun halvemman tuotteen hintalapun, ihan kuten lohifileeseenkin?