Mikä vaivaa ihmistä, jolla aina jotain vaivaa josta pitää tehdä numero?
Siis en tarkoita mitään oikeaa sairautta vaan esim. samalla ihmisellä on ensin jalka kipeä, sitten selkä, sitten on niskat jumissa yms yms.
Vaiva häviää omia aikojaan ja sitten muutaman viikon päästä on uusi ongelma. Siitä puhutaan ja puhutaan ja pohditaan mitä voi tehdä ja mitä ei. Miten ei voi lähteä kahteen viikkoon lenkille kun vähän nilkka on jumissa. Kuitenkin pystyy toimimaan ihan normaalisti arjessa.
Onko tuo ihan vaan huomion hakua, vai mitä tälläinen ihminen pyrkii hakemaan.
En edes enää osaa sanoa mitään tai olla myötätuntoinen kun aina on jotain.
Onhan mullakin niskat jumissa, on migreeni, on ranteissa ongelmaa yms. Mutta en oleta että ketään kiinnostaa näistä kuulla kun ihan vaikka ohi mennen jossain jutustelussa.
Kommentit (32)
Veikkaan että vain tapa hölistä ilman sen kummempia tarkoitusperiä.
En nyt sanoisi, että suoranaista huomion hakua. Ehkä kuitenkin jollain tiedostamattomalla tasolla sen pohtimista ja viestimistä, että en koe olevani olemassa, tärkeä ja huomioitu.
Mun työkaverini on juuri tuollainen. Tykkään kyllä tyypistä ja kiva jutustella. Mutta tuo ainainen valittelu milloin mistäkin. Ja saman jauhaminen. Ja se negatiivisuus. Jossain vaiheessa oma mitta vaan täyttyy eikä pysty enää kuunteleen. Pakko poistua kahvipöydästä.
Onko tuo sitten vaan tapa. Tai sit juuri huomionhakua.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi, että suoranaista huomion hakua. Ehkä kuitenkin jollain tiedostamattomalla tasolla sen pohtimista ja viestimistä, että en koe olevani olemassa, tärkeä ja huomioitu.
Tätä minäkin olen miettinyt, että onko tuo jotain psyykkistä ongelmaa. Että ihminen tarvitsee jonkinlaista vakuuttelua että kaikki on ihan hyvin ja kaikki järjestyy, ei ole mitään hätää. Kyllä sinut huomioidaan ja sinusta välitetään. Jotain sisäistä turvattomuutta. Tai ihan jopa psykosomaattisia oireita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että vain tapa hölistä ilman sen kummempia tarkoitusperiä.
Mutta jos se hölinä pyörii viikon siinä kipeässä jalassa. Ja sitten toisen kipeässä niskassa. Eihän tuo ole mitään normaalia jutustelua enää
On vähän semmonen juttu, että kun tapahtuu, ni sattuu kaikkee.
Tikkii, kipsii, lastaa, kaikkee.
Pisin tauko taitaa olla 6kk ilman mitään, lyhin pari viikkoa.
Jos elää nii ettei tee mitään nii mitään ei tapahukaan.
Kun alat tekee nii alkaa koliseen.
Sitte tulee toine kiekka kun entiset rupee kostautuu
Tunnen useammankin ihmisen joilla on aina jokin paikka kipeä tai ihottumaa jossain kohtaa. Oikeesti aika rasittavaa kuunnella näitä. Ovat myös ihmisiä jotka eivät kestä hetkenkään hiljaisuutta vaan ovat koko ajan äänessä.
Uskovat myös kaikkiin ihmetuotteisiin. Kun moni vaiva paranisi laihtumalla, liikunnalla, ruokavaliolla.
Ei muuta sisältöä ja virikettä elämässä joten ihminen alkaa harrastella omia jomotuksiaan. Vähän sama kuin jos on täysin hiljaisessa huoneessa ja alka kuunnella sydämensä sykettä, veren kohinaa, pamausta joka tulee silmien räpyttelystä.
Liiallinen itsekeskeisyys.
Masennusta se yleensä on. Tai sitten ihminen kaipaa lohtua/myötätuntoa osakseen. Ehkä lievittää yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
On vähän semmonen juttu, että kun tapahtuu, ni sattuu kaikkee.
Tikkii, kipsii, lastaa, kaikkee.
Pisin tauko taitaa olla 6kk ilman mitään, lyhin pari viikkoa.
Jos elää nii ettei tee mitään nii mitään ei tapahukaan.
Kun alat tekee nii alkaa koliseen.
Sitte tulee toine kiekka kun entiset rupee kostautuu
Tarkoitin nyt ihmistä jolle ei ole sattunut mitään. Ei ole kipsiä, lastaa, kaikkee. Vaivat vaan tulee jostain. Ja häviää unohduksiin kun jotain uutta tulee.
Ap
Joo varmaan minä sun mielestä.
Minulla oli 7 angiinaa vuoden sisällä!!!!! Miten aiheutan tämän itselleni???
Ja se oli kamalaa. Ja nyt minulla on ihottuma naamassa ja tämä on yhtä kamalaa.
Koska haluan elämäni ilman näitä!!!
Jopa pomoni huomautti, että angiina/infektiokierteeni invalidisoi minua aika paljon, kun kerran kk kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Joo varmaan minä sun mielestä.
Minulla oli 7 angiinaa vuoden sisällä!!!!! Miten aiheutan tämän itselleni???
Ja se oli kamalaa. Ja nyt minulla on ihottuma naamassa ja tämä on yhtä kamalaa.Koska haluan elämäni ilman näitä!!!
Angiina on käsittääkseni sairaus. Ja jos olisit lukenut kunnolla niin kirjoitin etten tarkoita oikeita sairauksia.
Mutta ihan vinkkinä, että harvempaa ihmistä kiinnostaa toisten sairaudet ja vaivat ihan kauheasti. Kyllähän se ikävää on kun omalle kohdalle sattuu, mutta ei toiset jaksa niistä niin kiinnostua.
Ap
Joillain meistä on taustalla loukkaantumisia tai perinnöllisiä vikoja (esim. vino selkä tms), jotka sitten aiheuttaa kaikenlaista kremppaa. Itsellä on nimenomaan tuota, että koko ajan jossain jotain, kun yhdestä vaivasta pääsee niin jo toinen tulee. Vaikkei mitään varsinaista tapaturmaa olisikaan. Mielelläni kyllä eläisin ilman näitä.
Kun on fyysisesti huono olo, niin on todella vaikea pysyä positiivisena. Ainakin itsellä nämä jutut haittaavat usein nukkumistakin.
Vierailija kirjoitti:
Joillain meistä on taustalla loukkaantumisia tai perinnöllisiä vikoja (esim. vino selkä tms), jotka sitten aiheuttaa kaikenlaista kremppaa. Itsellä on nimenomaan tuota, että koko ajan jossain jotain, kun yhdestä vaivasta pääsee niin jo toinen tulee. Vaikkei mitään varsinaista tapaturmaa olisikaan. Mielelläni kyllä eläisin ilman näitä.
Kun on fyysisesti huono olo, niin on todella vaikea pysyä positiivisena. Ainakin itsellä nämä jutut haittaavat usein nukkumistakin.
Varmaan on kurjaa, mutta ei niitä tarvitse kaikille ihmisille olla kertomassa yksityiskohtaisesti.
MAX-makeutetut juomat aiheuttavat hermopolttoja jotka ilmenevät ainaisena valituksena.
Vierailija kirjoitti:
Joo sama. Mun äidillä on lupus (oireeton jo pitkään? Ellei laske jotain särkyjä?). Myös itselläni on immuniteettiongelmia (saan kaikki kulkutaudit) ja allergioita, autoimmuuniongelmia (rustossa) enkä ole edes 30v. Terveys on aina ollut minulle kaikki kaikessa ja olen tykännyt huolehtia itsestäni, terveet elintavat ovat tärkeitä minulle.
Joten tämä on todella kova paikka minulle. Mutta tällä hetkellä pahin ongelmani on ihottuma, uniongelmat ja alakulo, joten asiat ovat tällä hetkellä aika hyvin.
Huomion hakua.