Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"halvin sidepaketti maksaa euron ja se kestää 2-3 kk"

Vierailija
21.05.2023 |

Kenellä on noin niukat kuukautiset? Ja miten hölmö täytyy olla jos luulee että kaikilla on samanlaiset?

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kustannukset: hormonikierukka liian runsaisiin vuotoihin asennuksineen 400e ja nyt pärjään sillä yhdellä paketilla + buranapaketilla kuukauden, sitä ennen vuodin kuin teurastettu sika 

Vierailija
122/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahasta on todella niin tiukkaa että ei meinaa olla varaa siteisiin, niin eikö kannattaisi ostaa kuukuppi ja/tai kestositeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiha se pkt mennä vaikka päivässä.

Sillon kannattaa käydä jo lääkärissä.

Kuulepa, lääkärissä on käyty. Hb oli 70, kiitos runsaiden kuukautisten.

Jestas, saitko verensiirron? Minulla oli leikkauksen jälkeen hb 68 ja sain pari pussilista verta.

Vierailija
124/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille nyt ei vaan sovi se kuppi enkä ainakaan itse edes halua sitä käyttää olkoon miten kustannustehokas hyvänsä.

Minusta kyllä kuukautissuojat kuuluisi olla ilmaisia tai muuten kompensoida ne naisille. Yksikään nainen ei ole niitä valinnut joten tässä tulisi yhteiskunnan tulla vastaan tulotasosta riippumatta.

Vierailija
125/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän aina yösidettä yötä päivää koko vuodon ajan, koska vaikka vuoto olisi kuinka niukkaa niin se ei ikinä osuisi tavalliseen siteeseen saati sitten johonkin pikkuhousunsuojaan. Yöllä ei välttämättä osu sittenkään siteeseen.

Vierailija
126/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kuukuppi vuodesta 2005. Kolmas kuppi menossa, rahaa näihin on mennyt yhteensä max. 90 euroa. Eli kuukautisteni hinnaksi on viimeisen 18 vuoden ajalta tullut max. 5 euroa vuodessa tai n. 40 senttiä per kuukautiset.

Vierailija
127/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ostakaa Tenoja!!! Niistä löytyy yöksi taikka päiväksi tosi hyviä vaihtoehtoja. Ei ole enää koskaan tullut sänkyyn läikkiä. Ne oikeasti toimii myös menkkoihin. Enemmän maksavat mutta laadukkaita.

En osta. Ne ovat tarkoitettu virtsankarkailuun. Ostan niitä sitten, kun tarvitsen. Nyt haluan ostaa kuukautissuojia, jotka toimivat. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Naisilla kun on ollut kuukautiset niin kauan kuin naiset ovat olleet olemassa.

Vierailija
128/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos on runsaat kuukautiset, niin kannattaa silloin hankkia e-pillerit. Monessa kunnassa alle 25-vuotiaat saa nr ilmaiseksi. Ja kun syö e-pillerritä, tulee kuukautiset vain 6 kertaa vuodessa.

Miksi? Onko runsaat kuukautiset joku sairaus? Jospa vain hyväksyttäisiin se, että kuukautiset voivat olla myös runsaat. Tehtäisiin kunnollisia suojia, eikä sievisteltäisi asiaa siten, että "pimpistä tulee parina päivänä vähän verta".

Missä, milloin ja kuka on määritellyt sen, että naisen kuukautiset ovat liian runsaat? Toki silloin, jos tuo vaikuttaa veriarvoihin on aihetta huoleen. Mutta noin muutoin tätä asiaa ajatellen, niin eiköhän jokainen nainen vuoda niin paljon kuin oman kehon on tarkoitettu toimivan.

Toisaalta tässäkin ketjussa on moni kertonut, kuinka tavanomainen elämä on vaikeaa runsaiden kuukautisten kanssa. Se EI ole sairaalloinen tila, mutta todella todella hankalaa. Eihän miestyypin kaljuuskaan ole sairaus, mutta niin vain siihen on kehitetty useampiakin hoitokeinoja, jotka toimivat. Miksi runsaisiin kuukautisiin ehdotetaan "ihan normaalia, että vuodat muutaman päivän kuin härän kurkusta".

Miksi naisen pitää sopeutua yhteiskuntaan, mikä ei huomio naisten biologiaa? Meitä on kuitenkin suurinpiirtein puolet tällä maapallolla.

Miksi naisten täytyy syödä lääkkeitä, että kuukautiset olisivat mahdollisimman huomaamattomat?

Tosiaan. Miksi naisten pitää syödä hormoneja sen vuoksi, että ne kuukautiset eivät olekaan niin harmittomat kuin on aiemmin annettu ymmärtää.

Vierailija
129/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien opiskelijatytölleni joka kerta kun käyn hänen luonaan vessapaperipaalun, yösiteitä, päiVäsiteitä eri imukyvyllä n 3-4 isoa pakkausta, ruokaa ja muita tarvikkeita, mitä milloinkin tarvitsee, esim bepanthenia, hammashygieniatuotteita, särkylääkkeitä jne.

Kun olen ostellut sille n 150-200 kpl niitä rättejä niin ovat loppu n kolmessa kuukaudessa. 3-4 pakettia maksaa n 35€. Siitä voi laskeskella.

Curling äiti?

Vierailija
130/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahasta on todella niin tiukkaa että ei meinaa olla varaa siteisiin, niin eikö kannattaisi ostaa kuukuppi ja/tai kestositeitä?

Jos rahasta on tiukkaa, niin eikö kannattaisi asua maakuopassa ja syödä kaarnaa?

Vierailija
131/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle toimii ne halvimmat alle euron siteet. Ja yksi paketti riittää juuri ja juuri yleensä. Että ymmärrän kyllä, että tollasen on joku mäntti lausunut.

Mutta ymmärrän, että ihmiset on erilaisia, mulla vaan on niukka vuoto (kipeä kyllä olen)

Missä on alle euron paketteja? Ja montako sidettä siinä paketissa on?

Vierailija
132/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos on runsaat kuukautiset, niin kannattaa silloin hankkia e-pillerit. Monessa kunnassa alle 25-vuotiaat saa nr ilmaiseksi. Ja kun syö e-pillerritä, tulee kuukautiset vain 6 kertaa vuodessa.

Miksi? Onko runsaat kuukautiset joku sairaus? Jospa vain hyväksyttäisiin se, että kuukautiset voivat olla myös runsaat. Tehtäisiin kunnollisia suojia, eikä sievisteltäisi asiaa siten, että "pimpistä tulee parina päivänä vähän verta".

No kyllä se itseasiassa voi aiheuttaa raudanpuutetta ainakin jos on kovin runsaat kuukautiset, että ei se pelkkä kuukautissuojaongelma ole.

Vierailija
133/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla?

Haluaisin ostaa kestositeitä, mutta koskaan ei tule se kuukausi, jolloin olisi laittaa niihin rahaa.

Vierailija
134/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahasta on todella tiukkaa niin hirvittää heittää viisikymppiä kuukuppiin kun ei vielä tiedä toimiiko se hyvin. Itselläni on kuppi joten en ole mikään niiden vastustaja, päinvastoin kyseessä on mielestäni hurjasti elämänlaatua parantava keksintö josta pitäisi myöntää joku palkinto. Mutta ymmärrä että vähistä rahoista ei huvita ostella kokeeksi sen hintaisia tavaroita.

Vierailija
135/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kestää kuukautiset 7 päivää ja kierron päivät 1-4 käytän tamponeja ja allways Night siteitä. Kierron päivät 5-7 päivällä allways night siteitä, mutta yöksi side sekä tamponi.

Nimimerkillä runsaat kuukautiset eikai!? 🙄

Vierailija
136/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt yli nelikymppisenä tajusin, että kuukautiseni ovat täysin "normaalit". Kaksi ensimmäistä päivää voimakasta vuotoa, sen jälkeen kolme vuotopäivää, jolloin noin kerran päivässä runsaampi vuoto

Lääkärit ovat kirjoitelleet auliisti reseptejä "runsaisiin" kuukautisiini.

Oma kroppani toimi näin, joten olisin toivonut parempia kuukautissuojia.

Vierailija
137/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi 2 yösidettä peräkkäin ja lisäksi 3 alushousut.

Vierailija
138/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

No kyllä se itseasiassa voi aiheuttaa raudanpuutetta ainakin jos on kovin runsaat kuukautiset, että ei se pelkkä kuukautissuojaongelma ole.

Totta. Kirjoitinkin tuosta aiemmassa viestissä. Jos runsaista kuukautisista ei ole terveydellistä haittaa, niin miksi ne ovat liian runsaat?

Vierailija
139/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vuosia sellaisia paksuja siteitä. Menkat alkoi aina pe iltapäivällä. Silloin laitoin yhden. Yöksi laitoin tämän ja uuden peräkanaa ja aamulla eka roskiin ja toisella pärjäsin sen päivän . Yöksi uusi perään ja tällä pärjäsin sunnuntain, jolloin loppui.

Normaalisti meni 3, joskus 4. Siteet oli 8 kpl pakkauksessa, eli paketti kesti 2,5 kk.

Ostin joka 2 vuosi tamponeja pienen paketin. Käytin, esim jos menin häihin tai vst.

Siteet loppui varastosta keväällä ja olin tyytyväinen siitä.

Nyt avoliitossa ja itse ehkäisen, ennen yhteen muuttoa kumit käytössä.

Nyt ei tule kuukautisia juurikaan

Vierailija
140/174 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla kestää sellainen 14 siteen paketti 2 menkat ihan heittämällä plus jää vielä kolmansiinkin side tai kaksi. Noita sai aiemmin tosiaan tarjouksesta euron/pkt vaikka normihinta tietty olikin tuplat. (Onneksi tuli hamstrattua, koska tyyriiksi on siteetkin tulleet tässä viimeisen vuoden aikana ja noita paketteja tuli vietyä mökille ja töihinkin kaappiin) Lisäksi on pariksi runsaimman vuodon yöksi käytössä supermaksiyösiteitä joita toki ei pakettia ole koskaan saanut eurolla, mutta eipä sitä tarvitse ostaakaan kuin pari kertaa vuodessa.

Ja ihan on normikierto ja vuotoa se 5 päivää. Sitä sidettä ei tosiaan tarvitse olla vaihtamassa parin tunnin välein kuten tamponia josta voi saada jonkun myrkytyksenkin.

Voin kuvitella hajun. Ei pahalla, mutta jos kuukautisesi kestävät viisi päivää ja käytät kahdeksan sidettä tuona aikana, on vaihtovälisi 15 tuntia. Sellainen on erittäin epähygieenistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi