Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillain naisilla ei ole yhtään venymäarpia ihossa?

Vierailija
21.05.2023 |

Vaikka saattaa olla raskauksiakin takana

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli murrosiässä arpia rintojen ja reisien ulkosivuun.

Mutta kummastakaan raskaudesta ei arven arpea mihinkään. Outoa.

Vierailija
42/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole. Kaksi raskautta takana, muuten ei painon vaihteluita. Rinnat kasvaneet c-kupista E-kuppiin, ei niissäkään yhtäkään raskausarpea. Ei mulla ole selluliittiäkään. Olen 4-kymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ärsyttää ainainen jankkaaminen kudostyypistä. Mulle ei tullut arven arpea esikoista odottaessa, mutta toista odottaessa vatsa kasvoikin paljon isommaksi ja siitä on edelleen jäljellä sellaisia vaaleita "repeämäjälkiä" navan läheisyydessä sen alapuolella. Eli eipä ollut kiinni pelkästään kudostyypistä, vaan myös siitä, paljonko vatsa kasvoi. Toki jollakin hyväonnisella ei välttämättä isokaan venyminen aiheuta arpia, silloin kyse on vain kudostyypistä.

Vierailija
44/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Striat ei liity raskauteen vaan heikon sidekudoksen repeilyyn kun ihminen kasvaa tai lihoo. Niitä on teineillä ja miehillä. Mulla ei, vaikka olen kaksi lasta synnyttänyt.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00808

"Raskausarpia syntyy yhdeksälle kymmenestä naisesta raskauden aikana rintoihin ja vatsan alueelle, usein myös reisiin. Arpijuovia todetaan myös yli puolella nuorista naisista ja yli kolmasosalla nuorista miehistä."

"Raskausarpia syntyy yhdeksälle kymmenestä naisesta raskauden aikana rintoihin ja vatsan alueelle"

Tuota kuulee tosi usein toistettavan, että rinnat jotekin kasvaisivat raskausaikana. Mulla eivät AA-kupit kasvaneet yhtään - ennenkuin maito nousi lapsen ollessa parin vuorokauden ikäinen. Silloin ne sitten venyivätkin kolminkertaisiksi tosiaan noin päivässä tai parissa. Oli muuten kivuliassta.

Mutta siis, voisko jo lopettaa sen jankkaamisen, että muka rinnat (aina) kasvaisivat raskauden aikana. Ehkä monilla kasvavat, mutta ei kaikilla.

Vierailija
45/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotyyppi. Mulla on paljon kollagenia ihossa joten en juurikaan rypisty vielä näin 60v:näkään.

4 lasta, 2 raskausarpea (no ihan joka puolelle vartaloani rn näe)

Mulla ei ole raskausarpia, mutta silmärypyt taas on jo aikamoiset vaikka olen vasta vähän päälle 40 v.

Takana yksi raskaus, jonka aikana paino nousi 20 kg 74:stä 94:ään. Imetys vei nuo kilot noin 4 kuukaudessa! (Kun joku tässä ketjussa kauhisteli raskauden aikaista painonnousua.) Myöhemmin olen kyllä lihonut takaisin yli 90-kiloiseksi, mutta se on jo toinen juttu se. Mitään venymäarpia ei kuitenkaan ole. Niitä ryppyjä ja selluliittia vain...