Miten joillain naisilla ei ole yhtään venymäarpia ihossa?
Kommentit (45)
Minä olin 9-vuotias, kun saunassa huomasin polvien sisäsyrjällä miten kudoksissa oli repeämiä. Olin ihan kauhuissani, että minulla on joku kuolemansairaus. Hengissä säilyin ja venymäarpia tuli muuallekin.
Joka aamu ja joka ilta rasvaat vatsan. Tuo saattaa auttaa.
Ohueen ihoon tulee nimenomaan arpia helpommin.
Kai te tajuatte, että raskausarvissa ihon alla oleva kudos repeytyy?
Luuletteko oikeasti, että ihoon hinkattu aine imeytyy kudoksiin asti?
Niinku on jo mainittu, varmaan kudostyyppi on näillä sellainen, ettei tule. Minullekaan ei tullut yhtään raskausarpea ja kaksi lasta on. En ole juuri koskaan rasvaillutkaan ihoa muualta kuin kasvoista.
Mulla tuli teininä venymäarpia rintoihin mutta raskausaikana taas ei tullut ainuttakaan raskausarpea. Olin ihan hämmästynyt koska odotin tietenkin raskausarpia tulevan.
Riippuu mm ihotyypistä ja siitä kuinka nopeasti ja paljon esim raskausvatsa tai vaikka rinnat on kasvaneet tai lantio leventynyt vaikkapa murrosiässä.
Ihotyyppi. Mulla on paljon kollagenia ihossa joten en juurikaan rypisty vielä näin 60v:näkään.
4 lasta, 2 raskausarpea (no ihan joka puolelle vartaloani rn näe)
Lihoin 45 kilosta 95 kiloon ja sitten takaisin, eikä jäänyt arpia eikä roikkuvaa löllöihoa, vaikka monelle jäisikin ja jääkin 50kg painonpudotuksesta. Ihan geenejäni saan kiittää siitä. Lapsia minulla ei ole, joten en tiedä miten iho reagoisi lasten saamiseen.
Tai on venymäarpia, mutta ei raskauksia.
Itselleni ei tullut raskausaikana yhtään arpea, mutta teini-iässä tuli, kun vartalon malli muuttui nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihotyyppi. Mulla on paljon kollagenia ihossa joten en juurikaan rypisty vielä näin 60v:näkään.
4 lasta, 2 raskausarpea (no ihan joka puolelle vartaloani rn näe)
olet syönyt nautaa. Siitä saa parjåhaiten kollageenia.
Ei ole minullakaan yhtään ainoaa venymäarpea kehossa. Ikää on jo 50 vuotta, yksi raskaus ja lihomista ihan muuten vaankin takana. Selluliittia sen sijaan tuli jo parikymppisenä hoikkana tosi paljon.
Nykyisin olen taas ollut hoikassa kunnossa vuosia, selluliitti ei ole vähentynyt tai hävinnyt, mutta painon jojoilu ei tosiaan myöskään aiheuttanut raskausarpia. Sellaista se vaan on, ihotyypit ovat niin erilaisia. Turha ylpeillä jollain tuollaisella täysin triviaalilla asialla, jolle ei voi oikeastaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ainoastaan teininä takapuoleen muutama raita, nyt ne jo tietty vaaleita. Raskauksista ei tullut mahaan mitään arpia. Maha ei ollut kooltaan iso, vaikka kumpikin vauva oli 4kg ja kummassakin raskaudessa paino nousi 62kg:stä 80 kiloon
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ainoastaan teininä takapuoleen muutama raita, nyt ne jo tietty vaaleita. Raskauksista ei tullut mahaan mitään arpia. Maha ei ollut kooltaan iso, vaikka kumpikin vauva oli 4kg ja kummassakin raskaudessa paino nousi 62kg:stä 80 kiloon
Miksi lihoit raskauden aikana noin paljon 🤔
Mulla on aika "kova" ja rasvainen iho. Esim kämmenet karheammat kun monella miehellä. Ei tullut yhtään raskausarpea. Luulen tuo paksuus, ja ehkä rasvaisuus auttoi.
Raskausarpia tulee jos iho venyy,kaksi ensimmäistä raskautta meni ilman arpia mutta kun kaksosia odotin tuli sitten kunnolla. Iho oli ihan sininen kun joutui venymään nopeasti.
No kyllä sekin vaikuttaa lihottaako itteesä 10 vai 30 kiloa raskauden aikana.(tai ilman raskautta)
"Olen lyhyt, ja raskausvatsaa sai raahata etenkin kaksosten kanssa kottikärryillä, se oli VALTAVA."
Olet varmaan ollut aikamoinen näky... :D
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihoit raskauden aikana noin paljon 🤔
Tämä nyt on hieman eri aihe, mutta minunkin painoni nousi kaikkien raskauksien aikana noin 20kg. En kutsu sitä varsinaisesti lihomiseksi, koska uudet kilot tulivat vain vatsaan. Takaa näytin omalta hoikalta itseltäni eikä raskaus näkynyt mitenkään. Reidet ja pylly pysyivät ihan entisellään, samoin kasvot. Mutta vatsa ja rinnat!! Kai se oli luonnon tapa varmistaa, etten kuukahtaisi ihmetyksen myötä, maitoa tulikin sitten runsaasti ja vauvat olivat täysimetyksellä ekat kuusi kuukautta ja imetystä jatkoin siihen kun olivat reilun vuoden ikäisiä. Kaikki kilot hävisivät ihmetyksen myötä.
Ja venymäjälkiä on nimenomaan vatsassa, rinnoissa ihan hennosti, samoin pyllyssä (taisivat tulla jo teininä). Siskolleni taas tuli todella pahat sekä vatsaan että reisiin, edelleenkin yli kymmenen vuoden jälkeen ovat violetin punertavia, vaikkei hänellä edes noussut paino niin paljon kuin minulla. Hänellä tosin oli enemmän kiloja suhteessa pituuteen jo ennen raskauksia.
N 172, 58
Kudostyyppisi ei ole sama kuin äidilläsi. Minä käytin tuota samaa voidetta ja vatsanahkani on arpinen kuin mikä. Millään voiteella ei voi noita estää.