Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joillain naisilla ei ole yhtään venymäarpia ihossa?

Vierailija
21.05.2023 |

Vaikka saattaa olla raskauksiakin takana

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pahanhajuinen bodyshopin kookosrasva, käytin sitä ja olin arveton. Sitä juuri synnyttänyttä massuakin rasvaisin sairaalassa.

Mun äidillä on pahat arvet. Kudostyyppini on luultavasti sama. Arpia ei tullut tuon pahanhajuisen rasvan takia.

Kudostyyppisi ei ole sama kuin äidilläsi. Minä käytin tuota samaa voidetta ja vatsanahkani on arpinen kuin mikä. Millään voiteella ei voi noita estää.

Vierailija
22/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 9-vuotias, kun saunassa huomasin polvien sisäsyrjällä miten kudoksissa oli repeämiä. Olin ihan kauhuissani, että minulla on joku kuolemansairaus. Hengissä säilyin ja venymäarpia tuli muuallekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ja joka ilta rasvaat vatsan. Tuo saattaa auttaa.

Vierailija
24/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohueen ihoon tulee nimenomaan arpia helpommin.

Vierailija
25/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajuatte, että raskausarvissa ihon alla oleva kudos repeytyy?

Luuletteko oikeasti, että ihoon hinkattu aine imeytyy kudoksiin asti?

Vierailija
26/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku on jo mainittu, varmaan kudostyyppi on näillä sellainen, ettei tule. Minullekaan ei tullut yhtään raskausarpea ja kaksi lasta on. En ole juuri koskaan rasvaillutkaan ihoa muualta kuin kasvoista.

Vierailija
27/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli teininä venymäarpia rintoihin mutta raskausaikana taas ei tullut ainuttakaan raskausarpea. Olin ihan hämmästynyt koska odotin tietenkin raskausarpia tulevan.

Vierailija
28/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mm ihotyypistä ja siitä kuinka nopeasti ja paljon esim raskausvatsa tai vaikka rinnat on kasvaneet tai lantio leventynyt vaikkapa murrosiässä. 

Vierailija
29/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotyyppi. Mulla on paljon kollagenia ihossa joten en juurikaan rypisty vielä näin 60v:näkään.

4 lasta, 2 raskausarpea (no ihan joka puolelle vartaloani rn näe)

Vierailija
30/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 45 kilosta 95 kiloon ja sitten takaisin, eikä jäänyt arpia eikä roikkuvaa löllöihoa, vaikka monelle jäisikin ja jääkin 50kg painonpudotuksesta. Ihan geenejäni saan kiittää siitä. Lapsia minulla ei ole, joten en tiedä miten iho reagoisi lasten saamiseen.

Vierailija
31/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai on venymäarpia, mutta ei raskauksia.

Itselleni ei tullut raskausaikana yhtään arpea, mutta teini-iässä tuli, kun vartalon malli muuttui nopeasti.

Vierailija
32/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotyyppi. Mulla on paljon kollagenia ihossa joten en juurikaan rypisty vielä näin 60v:näkään.

4 lasta, 2 raskausarpea (no ihan joka puolelle vartaloani rn näe)

olet syönyt nautaa. Siitä saa parjåhaiten kollageenia.

Vierailija
33/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan yhtään ainoaa venymäarpea kehossa. Ikää on jo 50 vuotta, yksi raskaus ja lihomista ihan muuten vaankin takana. Selluliittia sen sijaan tuli jo parikymppisenä hoikkana tosi paljon. 

Nykyisin olen taas ollut hoikassa kunnossa vuosia, selluliitti ei ole vähentynyt tai hävinnyt, mutta painon jojoilu ei tosiaan myöskään aiheuttanut raskausarpia. Sellaista se vaan on, ihotyypit ovat niin erilaisia. Turha ylpeillä jollain tuollaisella täysin triviaalilla asialla, jolle ei voi oikeastaan yhtään mitään. 

34/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli ainoastaan teininä takapuoleen muutama raita, nyt ne jo tietty vaaleita. Raskauksista ei tullut mahaan mitään arpia. Maha ei ollut kooltaan iso, vaikka kumpikin vauva oli 4kg ja kummassakin raskaudessa paino nousi 62kg:stä 80 kiloon

35/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli ainoastaan teininä takapuoleen muutama raita, nyt ne jo tietty vaaleita. Raskauksista ei tullut mahaan mitään arpia. Maha ei ollut kooltaan iso, vaikka kumpikin vauva oli 4kg ja kummassakin raskaudessa paino nousi 62kg:stä 80 kiloon

Miksi lihoit raskauden aikana noin paljon 🤔

Vierailija
36/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika "kova" ja rasvainen iho. Esim kämmenet karheammat kun monella miehellä. Ei tullut yhtään raskausarpea. Luulen tuo paksuus, ja ehkä rasvaisuus auttoi.

Vierailija
37/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpia tulee jos iho venyy,kaksi ensimmäistä raskautta meni ilman arpia mutta kun kaksosia odotin tuli sitten kunnolla. Iho oli ihan sininen kun joutui venymään nopeasti.

Vierailija
38/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sekin vaikuttaa lihottaako itteesä 10 vai 30 kiloa raskauden aikana.(tai ilman raskautta)

Vierailija
39/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen lyhyt, ja raskausvatsaa sai raahata etenkin kaksosten kanssa kottikärryillä, se oli VALTAVA."

Olet varmaan ollut aikamoinen näky... :D

Vierailija
40/45 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihoit raskauden aikana noin paljon 🤔

Tämä nyt on hieman eri aihe, mutta minunkin painoni nousi kaikkien raskauksien aikana noin 20kg. En kutsu sitä varsinaisesti lihomiseksi, koska uudet kilot tulivat vain vatsaan. Takaa näytin omalta hoikalta itseltäni eikä raskaus näkynyt mitenkään. Reidet ja pylly pysyivät ihan entisellään, samoin kasvot. Mutta vatsa ja rinnat!! Kai se oli luonnon tapa varmistaa, etten kuukahtaisi ihmetyksen myötä, maitoa tulikin sitten runsaasti ja vauvat olivat täysimetyksellä ekat kuusi kuukautta ja imetystä jatkoin siihen kun olivat reilun vuoden ikäisiä. Kaikki kilot hävisivät ihmetyksen myötä.

Ja venymäjälkiä on nimenomaan vatsassa, rinnoissa ihan hennosti, samoin pyllyssä (taisivat tulla jo teininä). Siskolleni taas tuli todella pahat sekä vatsaan että reisiin, edelleenkin yli kymmenen vuoden jälkeen ovat violetin punertavia, vaikkei hänellä edes noussut paino niin paljon kuin minulla. Hänellä tosin oli enemmän kiloja suhteessa pituuteen jo ennen raskauksia.

N 172, 58