Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan jo naimisiin

Vierailija
21.05.2023 |

Ollaan seurusteltu kohta kolme vuotta. Missä ajassa teitä kosittiin?

Pitäisikö mun sanoa suoraan, että haluan naimisiin? Vai odottaa. Mies sanoo, ettei ole uskonnollinen, joten avioliittokaan ei niin merkityksellinen.

Kiitos!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat naimisiin, voit kosia. Jos puoliso kieltäytyy, sinun pitää miettiä lähdetkö tavoittelemaan avioliittoa jonkun toisen kanssa. Onko teillä muuten yhteiset tulevaisuuden haaveet? Voitteko keskustella asioista, vai oletatko vaan että toinen arvaa sinun toiveet ja toteuttaa ne?

Mies haluaa lapsen

Vierailija
22/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kosi heti lyhyen tuttavuuden jälkeen, mutta en suostunut.

Sitten sainkin odottaa useamman vuoden ja lopulta kihlauksen pitkittyessä uskaltauduin ehdottamaan naimisiin menoa ja lapsen hankintaa.

Nyt oltu yhdessä 55 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat naimisiin, voit kosia. Jos puoliso kieltäytyy, sinun pitää miettiä lähdetkö tavoittelemaan avioliittoa jonkun toisen kanssa. Onko teillä muuten yhteiset tulevaisuuden haaveet? Voitteko keskustella asioista, vai oletatko vaan että toinen arvaa sinun toiveet ja toteuttaa ne?

Mies haluaa lapsen

Missä vaiheessa?

Vierailija
24/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukava kun te tiedätte, mitä hän haluaa. Ei mulla ole velvollisuutta edes kertoa tätä, mutta sairastan vakavaa sairautta ja siksi lapset eivät ole näköpiirissä.

Olen miettinyt että itse kosisin, mutta ajatus kuitenkin ujostuttaa. Jos saisin pakit, eroaisin melko varmasti.

Ap

Vierailija
25/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa lapsen

Päästä mies menemään

Vierailija
26/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiana ymmärrä tällaisia pareja, jotka ovat olleet kolmekin vuotta yhdessä puhumatta asiasta... Ja sitten kysellään vauva-palstalla, että miten saa miehen kosimaan. Kosi itse!

Suurin ongelma on kuitenkin selkeästi puhumattomuus. Kuka on suhteessa ihmisen kanssa kolme vuotta puhumatta yhteisestä tulevaisuudesta?

Vierailija
27/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä miesten kosimiset tulevat usein jonkinlaisen painostuksen kautta ja naiset ovat aktiivisina näissä. Jos oot ihan norminainen, saat odottaa pitkään, jos kosintaa pelkästään odottamaan alkaat. Semmonen tulee sitten kun ns. pulla on uunissa. Mies haluu muksulleen sukunimensä. Tää on tätä suomimiesten ihanan romanttista.

Vierailija
28/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerta kaikkiana ymmärrä tällaisia pareja, jotka ovat olleet kolmekin vuotta yhdessä puhumatta asiasta... Ja sitten kysellään vauva-palstalla, että miten saa miehen kosimaan. Kosi itse!

Suurin ongelma on kuitenkin selkeästi puhumattomuus. Kuka on suhteessa ihmisen kanssa kolme vuotta puhumatta yhteisestä tulevaisuudesta?

Olemme me puhuneet yleisesti aiheesta, mutta mies ei ole sanonut, että mennään naimisiin tulevaisuudessa. Kerran hän sanoi, että mennään jos haluat. Mutta odotan kyllä kosintaa.

Ap

Vierailija
29/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mukava kun te tiedätte, mitä hän haluaa. Ei mulla ole velvollisuutta edes kertoa tätä, mutta sairastan vakavaa sairautta ja siksi lapset eivät ole näköpiirissä.

Olen miettinyt että itse kosisin, mutta ajatus kuitenkin ujostuttaa. Jos saisin pakit, eroaisin melko varmasti.

Ap

Kaikki paikat kuitenkin netissä näytät

Vierailija
30/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kosiiko kukaan enää nykyaikana tietämättä toisen vastausta?!😅 Puhu nyt sen miehes kanssa! Pahimmassa tapauksessa saat kuulla, ettei hän koskaan halua naimisiin.

Vierailija
31/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku seurustellut ei-uskonnollisen miehen kanssa, joka kosi kuitenkin?

Ap

Vierailija
32/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko naimisiin vai pelkästään häät? Jos parisuhteenne on vankalla pohjalla, papin aamen ei tuo mitään lisäarvoa suhteeseenne.

Paitsi taloudellista turvaa. Kolme asiaa:

- Olisitte elatusvelvollisia toisianne kohtaan (omaisuus ja raha yhteisiä)

- Eron sattuessa ei jää puille paljaille

- Puolison kuollessa tämän periminen, ei esim. menetä taloa tms. jos se on vain kumppanin nimissä

Vierailija
33/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku seurustellut ei-uskonnollisen miehen kanssa, joka kosi kuitenkin?

Ap

Kyllä

Vierailija
34/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko naimisiin vai pelkästään häät? Jos parisuhteenne on vankalla pohjalla, papin aamen ei tuo mitään lisäarvoa suhteeseenne.

- Puolison kuollessa tämän periminen, ei esim. menetä taloa tms. jos se on vain kumppanin nimissä

Saako mies haluta rikkaisiin naimisiin, vai onko se eri asia?

Vierailija
35/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitto ole mikään onni ja autuus. Minä en ole ikinä halunnut naimisiin, yhdessä ollaan oltu nyt 19 vuotta.

Vierailija
36/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja selittäkää mulle tyhmälle, että miksi aloitusta alapeukutettiin niin paljon?

Ap

Vierailija
37/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten voisin perustella miehelle sitä, että haluan naimisiin? Minusta se on romanttista ja merkki sitoutumisesta.

Ap

Perustelet sillä lailla, että olet opiskellut hyvän ammatin, sinulla on hyvätuloinen 8-16 työ ja että haluat avioehdon. Miehen ei tarvitse pelätä että joutuisi omaa puolikastaan enempää perheen työtaakasta tai rahoituksesta kantamaan.

Vierailija
38/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako mies haluta rikkaisiin naimisiin, vai onko se eri asia?

Saa tietenkin. Tiedän monta pariskuntaa joissa nainen rikkaampi, oma tuleva vaimoni myös minua vähän varakkaampi. Samoin isäni on köyhempi kuin äitini.

Vierailija
39/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toisaalta saisit vastauksen heti ja voisit lähteä mahdollisen EI:n kuultuasi etsimään kumppania, jonka tulevaisuuden suunnitelmat ja parisuhteen arvot - joihin avioon tai ei avioon-kysymyskin kuuluu - menevät yhteen kanssasi.

Ikäväähän se olisi olla tässä suhteessa vielä vaikka toiset 3 vuotta ja sitten kuulla, ettei mies ole viimeisen 6 vuoden aikana koskaan ollut menossakaan naimisiin.

Vierailija
40/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä teini-ikäisestä asti. Mies kosi, kun oltiin oltu yhdessä 11 vuotta. Naimisiin mentiin noin 6 kk kihlauksesta. Naimisissa ollaan oltu tänä vuonna 14 vuotta.