Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupauduin ottamaan 3kk ikäisen vauvan yökylään.

Vierailija
04.12.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan auttaa äitiä jaksamaan, että joskus hänkin pääsee käymään jossain ilman vauvaa.

Vierailija
2/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että parempi ottaa sitten yökylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äidillä on hauskaa!

Ja lapsikaan tuskin tuosta kärsii.

Vierailija
4/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä kai kannattaisi hänenkin nukkua kunnon yöunet.

Vierailija
5/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen hätä mahtoi olla kysessä että piti 2kk vauva jättää yökylään?

Vierailija
6/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en uskaltaisi vastasyntyneitä vauvoja ottaa vastuulleni.

Vierailija
7/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Teidän elämä on niin helppoa ja ihanaa niin pisteet siitä, MUTTA onko kenellekkään tullut mieleen, että kaikilla ei yhtä helppoa ole! Mitä pahaa siinä on jos tuon ikäinen lapsi annetaan hoitoon yhdeksi yöksi?? Varsinkin jos on turvallisella ja luotettavalla hoitajalla!

Ja joka paikassa sanotaan, että myös äidit tarvitsevat omaa aikaa.. Kukin viettää sen niinkuin parhaaksi näkee, kävi sitten baarissa tai kampaajalla, se on jokaisen oma asia! Älkää viitsikö tuomita kun ette tiedä tilannetta yhtään...

On ihan kiva että et ole vienyt lastasi hoitoon ennenkuin hän on tarpeeksi iso, minille on aivan sama istutko sinä lapsesi kanssa kotona ainakin seuraavat 5 vuotta vai annatko jo pienenä hoitoon, jokainen tekee asiat omalla tavalla ja on varmasti hyvä äiti!

Vierailija
8/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet todellakin ystävällesi palveluksen ;) Yksinhuoltajuus ei ole mitään helppoa touhua varsinkin silloin, kun tilanne on uusi... Kyllä itsekin olisin mielelläni ottanut apua vastaan lapsen ollessa vauva... Olisin ollut ikionnellinen, jos olisin saanut nukkua yhdenkin yön heräämättä ;)

Vierailija
9/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi kolme kuukautisena menee yöhoitoon... Ja tälläkään palstalla kukaan tuskin ihmettelisi asiaa, päin vastoin kehuisi ap:ta, jos ko. lapsi olisi koliikki vauva ja äiti kaipaisi yhden yön lepoa... Ehkä asia onkin näin...?

Ja suoraan sanottuna, äitikin tarvitsee omaaa aikaa...!!! Enkä tarkoita ryyppäämistä, mutta itse esim. istun usein ravintolassa syömässä ystävieni kanssa pitkän kaavan mukaan. Ruuan jälkeen vielä tilaamme parit drinkit/vinilasilliset/siiderit, mutta mistään ryyppämisestä lähiökapakan seinäruusuna ei todellakaan ole kysymys.

Iltaa voi istua ns. " sivistyneesti" . Se että menee pikkutunneille asti, ei todellakaan automaattisesti tarkoita että räkäkännissä kontataan kotiin...

Väkisinkin menee varsin myöhään, jos ensin käy leffassa/teatterissa/konsertissa ja sen jälkeen syömässä...! Kahden vanhemman perheissä tämä on helppoa, toinen voi olla kotona lapsen/lapsien kanssa (toki mukavaahan se on oman kumppaninkin kanssa käytdä syömässä jne. :) mutta yh:lla jolla ei mummua tmv. joka katsoisi lasta, paljon vaikeampaa.

Minusta ap tekee ihan oikein että ottaa lapsen hoitoon. Ei kukaan aikuinen jaksa 24/7 kotona istumista vauvan kanssa. Tekee vain hyvää ladata akkuja välillä, se ei tee huonoa vanhempaa, päin vastoin antaa voimia olla PAREMPI äiti!:)

Vierailija
10/18 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. eräs joka on heräillyt vauvansa kanssa jo 5kk eikä loppua näy

*silmät ristissä*

Vierailija
11/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä omaa aikaa ihan riittämiin kun ei tee ollenkaan lapsia. 3kk on pieni aika, sen jaksaa vaikka päällään seisten. Jos ei jaksa kolmea kuukautta pidempää hoitaa omaa lastaan niin vaikeuksia luvassa...

Vierailija
12/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin haittaa siitä voi olla jos vauva on yhden yön jonkun toisen hoidettavana jos se auttaa äitiä jaksamaan taas paremmin!?!

Mitä sinä tiedät tuonkin äidin elämästä? Jos sinulla on ollut mies ja suku apuna ja tukena niin kaikilla ei välttämättä ole näin!!!

Vierailija
13/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei :) Mulla ei ole apuna ketään koska en ota apua vastaan. Pieni vauva on aina pieni vauva.

Vierailija
14/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisko kuitenkin olla hieman suvaitsevaisempi muita kohtaan jotka eivät pärjää yksin?

Vierailija
15/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tänään, katsotaan joku toinen päivä.

Vierailija
16/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on mies ja suku tukena ja siltikin vauvamme oli ekaa kertaa hoidossa 1kk ikäisenä.. ja minä en ainakaan näe siinä mitään pahaa.. pitääkö ihmisen lopettaa koko muu elämä kokonaan, kun saa lapsia.. en ainakaan tahdo elää pelkästään lapsille, oma aika on minulle ihan yhtä tärkeää.. tuomitkoon ketkä tuomitsee, mutta minä ja mieheni käydään tästä eteenpäinkin noin kerran kuukaudessa viihteellä ja se tarkoittaa että menemme baariin tai johonkin muualle ottamaan alkoholia.. vai onko sitten parempi tehdä se silloin kun vauva on kotona..????

Vierailija
17/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin yh, ja mulla ton ikäinen, niin mielelläni kävisin välillä " rimpsalla" ! Onneksi ei oo, ja on tuo ihana mieskin, mut ymmärrän yh:n tilanteen!

Vierailija
18/18 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kakkonen reilu 3kk kun oli ensimmäisen kerran yökylässä esikoisen kanssa esikoisen kummien luona. Vauva nukkui tuossa vaiheessa jo koko yön, olisimme hakeneet lapset yöllä kotiin mutta ne halusivat pitää ne koko yön. Hölmöä herättää ne keskellä yöllä, tuupata autoon ja sitten taas koitetaan nukuttaa ne kotona. Mitä väliä sillä OIKEASTI on oliko vauva hyvien ystäviemme luona vai meidän makuuhuoneessa kun hän nukkui koko yön? Aamulla menimme sitten hakemaan lapset kotiin.

Mielestäni on hienoa jos ystävät pystyvät auttamaan, ap:n tapauksessa vielä jos äiti on yh ja mieheltä ei apua heru. Ja mistä me tiedämme että meneekö se äiti loppujen lopuksi " baanalle" vai nukkuuko univelat pois???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän