Voiko 181cm pitkä nainen olla siro???
Mittasin juuri vyötärön ympärys on 67-68cm. Käsivarren ympärys on 22cm. Ainoa mikä on, on isot jalat, 41 kokoa. Viekö se sirouden pois?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Pitkä nainen mielletään usein sellaiseksi, jota ei voi vetää suloisesti kainaloonsa tai "suojella". Eikä mies siinä rinnalla kovinkaan hyvin pääse omasta pituudestaankaan loistamaan, jos naisen pää on samalla korkeudella. Mutta on niitä silti miehiä, jotka kyllä pitävät pitkistä naisista. Kuten malleista. Kai nämä miehet sitten haluavat muuta kuin noita em. asioita naiseltaan. Ja kun katsoo lehtiotsikoita, kuinka paljon mm. upeita malleja kohdellaan huonosti, niin ei heitä kohtaan kyllä silloin kovin suojelevasti suhtauduta miesten taholta.
Miehethän on rotevia jos vertaa siroon pitkään naiseen, miksei voisi vetää kainaloonsa? Ainakin minun rinnallani mieheni on kookos ja leveä (leveät hartiat).
Nauti ihan rauhassa omasta kehostasi ilman turhia mittailuja :) t. N33, 179 cm, 42 kengänkoko
Vierailija kirjoitti:
Eihän siro ruumiinrakenne liity pituuteen, eikä monetkaan lyhyet naiset ole siroja.
Itselläni tulee sirosta mieleen nimenomaan sellainen pitkähkö tai vähintään keskipituinen, joutsenkaulainen ja linnunluinen hoikka nainen. Sirolla on pitkät ja ohuet raajat.
Balleriinat ovat yleensä sellaisia 160 senttisiä. Ei edes saanut joskus olla enempää 165. Ovat kyllä minusta siroja, kuten lyhyet aasialaisetkin.
Ongelma on siinäkin että hartiat levenevät ihmisen ollessa pidempi. Ja siroahan se ei mitenkään ole.
Olet siro ja varsin hoikka, varmaankin upea nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinäkin että hartiat levenevät ihmisen ollessa pidempi. Ja siroahan se ei mitenkään ole.
kapeat hartiat on.
Ei voi olla. Minä miellän siron naisen pieneksi, keijukaismaiseksi, hän on silloin linnunluinen, petite.
Nainen ei ole siro, jos kädet ja jalat ovat yhtä isot kuin miehellä. Mun mielestä siro nainen on sellainen, jonka kengännumero on max 37, ranteet ovat oman peukalon paksuiset ja nainen mahtuu käpertymään kokonaan miehen syliin.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä nainen mielletään usein sellaiseksi, jota ei voi vetää suloisesti kainaloonsa tai "suojella". Eikä mies siinä rinnalla kovinkaan hyvin pääse omasta pituudestaankaan loistamaan, jos naisen pää on samalla korkeudella. Mutta on niitä silti miehiä, jotka kyllä pitävät pitkistä naisista. Kuten malleista. Kai nämä miehet sitten haluavat muuta kuin noita em. asioita naiseltaan. Ja kun katsoo lehtiotsikoita, kuinka paljon mm. upeita malleja kohdellaan huonosti, niin ei heitä kohtaan kyllä silloin kovin suojelevasti suhtauduta miesten taholta.
Nämä suojelut ja muut ovat kyllä niin elämänkoulujuttuja. Ei kukaan täysjärkinen mieti pituusjuttuja tuolla tavalla.
Minusta sirous on sitä, että on mittasuhteiltaan pieni. Siis esimerkiksi nainen, joka käyttää petite-mitoituksen vaatteita.
Hyviä esimerkkejä tämän vartalotyypille julkkisnaisista ovat Anna-Leena Härkönen, Christina Ricci, Jenna Ortega ja Kylie Minogue.
Jos ajatellaan pitkiä ja hoikkia naisia kuten vaikka huippumalli Claudia Schifferia joka on juurikin n. 180 cm, niin hän on kyllä sopusuhtainen, mutta ei mielestäni siro.
Itse pidän esimerkiksi ystävääni sirona. Hän on noin 155 cm pitkä ja kropaltaan hoikka, mutta muutenkin pieni, eli kapeat hartiat ja käyttää koon 35 kenkiä.
Hänellä on vaikeuksia löytää oikean kokoisia vaatteita kaupoista. Housuja pitäisi lyhentää niin paljon, että ne menettäisivät mallinsa. Takeissa on olkapäät liian alhaalla ja muotolaskokset asettuvat vääriin kohtiin. Mekkojen vyötärö ei asetu kohdilleen. Hän tilaa netistä petite-mallistojen vaatteita jotka istuvat paljon paremmin.
Voi olla. Eräs tuttu osallistui miss suomi kisaan männävuosina ja myöhemmin toimi vaatekaupan myyjänä. Katsoin aina kassalla kun hän oli niin pitkä mutta siro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siro ruumiinrakenne liity pituuteen, eikä monetkaan lyhyet naiset ole siroja.
Itselläni tulee sirosta mieleen nimenomaan sellainen pitkähkö tai vähintään keskipituinen, joutsenkaulainen ja linnunluinen hoikka nainen. Sirolla on pitkät ja ohuet raajat.
Balleriinat ovat yleensä sellaisia 160 senttisiä. Ei edes saanut joskus olla enempää 165. Ovat kyllä minusta siroja, kuten lyhyet aasialaisetkin.
Balettitanssijat on lihaksikkaita, isot reisipalat jne. Makukysymyksiä ilmeisesti tämä sirous, kun itselleni siro on nimenomaan sellainen pitkähkö ja linnunluinen, herkän olemuksen omaava muotovalio pitkine ohuine raajoineen jollaisia on harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena samanpituinen ja painoinen, nyt mennyt vähän kasaan ja tullut kiloja. Kyllä mä silloin mielestäni olin siro. Mutta miksi sirous on jotenkin hyvä asia monen mielestä?
Siroudella viitataan yleensä nukkemaiseen muotoon. Kai se joku fetissi on. 😁
Joo, mutta miksi niistä nukeista on alunperinkään tehty just siroja?
Nainen on siro silloin jos hartiat ja lantio ovat kapeat suhteessa pituuteen, ja raajat ovat ohuet. Ei tarvitse olla lyhyt ollakseen siro.
Lyhyt ja siro on tietysti absoluuttisesti pienempi kuin pitkä ja siro.
Jollakin paha pituuskompleksi ku näitä tulee joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä ihan noin mene. Mulle menee s-koko hartioista hyvin. Se ihan sama s-koko mitä ne 20 cm lyhyemmätkin naiset käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sirous on sitä, että on mittasuhteiltaan pieni. Siis esimerkiksi nainen, joka käyttää petite-mitoituksen vaatteita.
Hyviä esimerkkejä tämän vartalotyypille julkkisnaisista ovat Anna-Leena Härkönen, Christina Ricci, Jenna Ortega ja Kylie Minogue.
Jos ajatellaan pitkiä ja hoikkia naisia kuten vaikka huippumalli Claudia Schifferia joka on juurikin n. 180 cm, niin hän on kyllä sopusuhtainen, mutta ei mielestäni siro.Itse pidän esimerkiksi ystävääni sirona. Hän on noin 155 cm pitkä ja kropaltaan hoikka, mutta muutenkin pieni, eli kapeat hartiat ja käyttää koon 35 kenkiä.
Hänellä on vaikeuksia löytää oikean kokoisia vaatteita kaupoista. Housuja pitäisi lyhentää niin paljon, että ne menettäisivät mallinsa. Takeissa on olkapäät liian alhaalla ja muotolaskokset asettuvat vääriin kohtiin. Mekkojen vyötärö ei asetu kohdilleen. Hän tilaa netistä petite-mallistojen vaatteita jotka istuvat paljon paremmin.
tuo claudia onkin aika roteva luinen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole siro, jos kädet ja jalat ovat yhtä isot kuin miehellä. Mun mielestä siro nainen on sellainen, jonka kengännumero on max 37, ranteet ovat oman peukalon paksuiset ja nainen mahtuu käpertymään kokonaan miehen syliin.
Onko edes vauvan ranteet peukalosi paksuiset?
Ei ehkä siro, mutta hentorakenteinen voi olla pitkäkin.