Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua ottaa päähän kun ei vieläkään tiedä koska miehellä on kesäloma!

Hermot menee
21.05.2023 |

Mulla on kesäkuussa loma ja koska meillä on kiertävä lomalista niin tiesin jo viime kesänä koska mun tämän vuoden loma on.

Miehen työpaikalla taas ei ole kiertävää listaa ja pitää esittää toive loman ajankohdalle. Mies on toivonut loman kesäkuulle, mutta eipä ole vieläkään lomia vahvistettu! Ei voi mitään lomareissuakaan varata kun ei tiedä onko miehellä lomaa vai ei! Hotelleja olen varannut pariin eri ajankohtaan Lontoosta, mutta lentolippuja en ole viitsinyt ostaa kun ei ole varmaa onnistuuko reissu.

Mua niin tympii tämä ja joka vuosi sama juttu. Kyse isosta yrityksestä joka ei tuon taivaallista välitä rivityöntekijöistä. Herrojen lomat on varmasti ollut sovittuna jo aikoja sitten.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap! Mieheni työskentelee myös isossa yhtiössä ja normaali kesälomakausi on kesä-heinäkuu.

Tällä kertaa vetoavat markkinatilanteeseen ja ovat "ehdottaneet" että kesälomia ei pidettäisi vaan ne maksettaisiin. Kaikkihan sen tietää kun jotain "ehdotetaan" se on jo valmiiksi päätetty.

Se rikkoo tessiä ja pääluottamusmies ollut yhteysessä liittoon mutta liitto mukamas "voimaton". Mitä niillä liitoilla tekee jos eivät saa yhtiötä noudattamaan tessiänsä??

Minä haluaisin lomat rahana. Mikä työpaikka? Haen sinne. 

Vierailija
42/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö iso yritys noudata työehtosopimuksia?

Esim.kvtes sanoo, että loman on oltava työntekijän tiedossa 1kk ennen ajankohtaa ja VIIMEISTÄÄN 2vkoa ennen, se on EHDOTON takaraja asialle!

Tämä tulee itse asiassa suoraan Vuosilomalaista

23 §

Vuosiloman ajankohdasta ilmoittaminen

Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta voidaan ilmoittaa myöhemmin. Siitä on kuitenkin ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap! Mieheni työskentelee myös isossa yhtiössä ja normaali kesälomakausi on kesä-heinäkuu.

Tällä kertaa vetoavat markkinatilanteeseen ja ovat "ehdottaneet" että kesälomia ei pidettäisi vaan ne maksettaisiin. Kaikkihan sen tietää kun jotain "ehdotetaan" se on jo valmiiksi päätetty.

Se rikkoo tessiä ja pääluottamusmies ollut yhteysessä liittoon mutta liitto mukamas "voimaton". Mitä niillä liitoilla tekee jos eivät saa yhtiötä noudattamaan tessiänsä??

Tähän puuttuu kyllä työsuojelupiiri, jos joku sinne vinkkaa.

Loma on saatava pitää lomana. Meillä on pakko pitää kaikki lomapäivät lomana mutta meidän pomo onkin lakimies.

Vierailija
44/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuo systeemi kuin miehelläsi... Ihan perseestä ja järkyttävää tappelua joka vuosi. Esimies ei suostu kiertävään lomalistaan eikä vanhemmat konkarit, jotka jostain syystä saavat aina ne ns. hyvät ajankohdat ja käsketään rikkomaan loma pätkiä viikko sinne ja viikko tänne. Tämä hoitoalalla. On todella turhauttavaa ja puuduttavaa.

Kaksi viikkoa on minimi putkeen, ei voi pätkiä enempää, sen sanoo laki.

Vierailija
45/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edellisessä työpaikassa tuli torstaina pomolta tekstari, että joo, voit pitää sen ensi viikolle pyytämäsi loma. Pyyntö oli esitetty 2kk aiemmin. 

Vierailija
46/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuo systeemi kuin miehelläsi... Ihan perseestä ja järkyttävää tappelua joka vuosi. Esimies ei suostu kiertävään lomalistaan eikä vanhemmat konkarit, jotka jostain syystä saavat aina ne ns. hyvät ajankohdat ja käsketään rikkomaan loma pätkiä viikko sinne ja viikko tänne. Tämä hoitoalalla. On todella turhauttavaa ja puuduttavaa.

Meillä meinaa on sillälailla et on " kiertävät lomat", mutta lomalista tulee taukotilan pöydälle, nopeat syövät hitaat. Olin sattumoisin vapaalla kun lista tuli. Tulin töihin ja tarjolla olis ollu viikko siellä ja toinen viikko täällä. Ei passannut minulle. Kaikilla on oikeus pitää halutessaan 4 viikkoa putkeen.

Johan se työpaikkani mottoon kuuluukin sana yhdenvertaisuus. Joka kevät sama tappelu. Eihän ne kierrä, kun kaikki saa laittaa lomansa minne haluaa.

No nyt sattui sopivasti, olen nyt viikon lomalla ja töissä on muuton takia isot härdellit menossa. Onneksi en ole katsomassa. Ja kesätyöntekijät aloittavat tänään, säästyn opastamiselta.

Vierailija
47/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi edellinen työnantaja suostui rikkomaan lakia. Mieheni kuoli edellissyksynä ja seuraavana kesänä olin kauhuissani kesäloman yksinäisyydestä. Katsoin, etten kestä yksinäisyyttä viikkoa pidempään kerrallaan ja sain pitää lomani viikon pätkissä. Laki ei ota kaikkia elämäntilanteita huomioon. 

Vierailija
48/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen että on kuitenkin miehellä lomaa. Omani on yrittäjä. "Joo pidän heinäkuun vapaata". Sitten kun heinäkuu tulee, ei se loma koskaan onnistu silloin. "pidän elokuussa" on aika vakio. Sitten elokuussa se tapittaa sähköposteja ja puhuu puheluita. "joo olen kyllä lomalla" se selittää. Oikeita vapaapäiviä tulee ehkä hyvällä tsägällä viisi. Ne on sitten ripoteltu sinne tänne ja yleensä just elokuussa.

Itsekin olen yrittäjä ja useamman viikon täysi loma ilman mitään työasioiden hoitoa kuulostaisi kyllä aika luksukselta. Ammatinvalintakysymys toisaalta, enkä kadu, kun hyviä puoliakin on reilusti, on vapauttakin sitten sen stressin lisäksi, ja kenelläpä ei stressiä olisi, useimmilla varmaan työstatuksesta riippumatta. Lomaa vietän ehkä pätkissä heinä-elokuussa, ainakin viikonloppujen pitäisi olla vapaita. Joku reissu voi tulla perheen kanssa, mutta töitä teen etänä tilanteen mukaan.

Vierailija
49/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi edellinen työnantaja suostui rikkomaan lakia. Mieheni kuoli edellissyksynä ja seuraavana kesänä olin kauhuissani kesäloman yksinäisyydestä. Katsoin, etten kestä yksinäisyyttä viikkoa pidempään kerrallaan ja sain pitää lomani viikon pätkissä. Laki ei ota kaikkia elämäntilanteita huomioon. 

Tuöntekijän pyynnöstä voi pilkkoa pienempiin kuin 2 vko, työnantaja ei saa tehdä sitä itse.

Vierailija
50/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vielä aamun tiimipalaverissa puhuttiin lomasuunnitelmista (ajankohdat siis). Meidän tiimissä lomat toivotaan alustavasti: optimaalisin toive, ns.pakolliset viikot, mahdollinen joustovara ja lopuksi tsekataan tiiminä päällekäisyydet. Perhetilanteet jne. pyritään ottamaan huomioon, osa lomista voi mennä päällekäin, osa pitää olla eti aikaan. No mull kun ei ole tuuraajaa, niin pitää katsoa vain pakolliset työpäivät, jotka hoidettava ja sitten niiden ulkopuolelle laitettava loma. 3 viikkoa on nyt hhväksyttynä järjestelmissä, 1 viikko aikatauluttamatta. Ehkä pidän pätkissä, ehkä pidän kaiken jouluna. En tiedä vielä.

Vierailija
51/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP