Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua ottaa päähän kun ei vieläkään tiedä koska miehellä on kesäloma!

Hermot menee
21.05.2023 |

Mulla on kesäkuussa loma ja koska meillä on kiertävä lomalista niin tiesin jo viime kesänä koska mun tämän vuoden loma on.

Miehen työpaikalla taas ei ole kiertävää listaa ja pitää esittää toive loman ajankohdalle. Mies on toivonut loman kesäkuulle, mutta eipä ole vieläkään lomia vahvistettu! Ei voi mitään lomareissuakaan varata kun ei tiedä onko miehellä lomaa vai ei! Hotelleja olen varannut pariin eri ajankohtaan Lontoosta, mutta lentolippuja en ole viitsinyt ostaa kun ei ole varmaa onnistuuko reissu.

Mua niin tympii tämä ja joka vuosi sama juttu. Kyse isosta yrityksestä joka ei tuon taivaallista välitä rivityöntekijöistä. Herrojen lomat on varmasti ollut sovittuna jo aikoja sitten.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot menee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako miestä yhtään? Älä sinäkään harmittele, js miestä ei harmita. 

No kyllä miestä ärsyttää kun ei yhtään tiedä meneekö toiveensa läpi ja mitään ei voi vielä suunnitella. 

Eipä taida harmittaa miestä, kun suostuu tuollaiseen. Itse ainakin olisin heti ensimmäisen kesän jälkeen vaihtanut työpaikkaa. Isossa työpaikassa korostuu, että asiat, myös lomat, tiedetään hyvissä ajoin etukäteen. Toki pienessä yhteisössä helppo sopia keskenään, mutta miten sijaisjärjestelyt/-rekrytoinnit yms onnistuu, jos ei niitä hoideta ajoissa.

Vierailija
22/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas pitää ilmoittaa pomolle lomat heti alkuvuodesta. Itse en vielä tiedä  tuossa vaiheessa milloin lomani haluaisin pitää. Ilmoitin ottavani lomani heinäkuun alussa, mutta nyt muutin mieleni ja haluaisin sen pitää elokuun alussa. Katotaan huomenna saanko vaihtaa lomani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, että isossa firmassa lomat vielä auki. Yleensä niissä hyödynnetään koko lomakausi eli myös toukokuu.

Vierailija
24/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö iso yritys noudata työehtosopimuksia?

Esim.kvtes sanoo, että loman on oltava työntekijän tiedossa 1kk ennen ajankohtaa ja VIIMEISTÄÄN 2vkoa ennen, se on EHDOTON takaraja asialle!

Eli sääntöjen mukaan hyvin ehtii vielä ilmoittaa vaikkapa kesä- tai heinäkuulla alkavan loman siis. Eri asia toki onko kohtuullista kuulla lomastaa vasta viimeisenä mahdollisena päivänä, mutta ei näyttäisi olevan sääntöjen vastaista.

Vierailija
25/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun miehenkään firmassa ole kesälomia vielä sovittu. Pitäisi varmaan sopia. Saavat pitää, kun haluavat ja oletan, että "kaikki kolme" haluavat olla lomalla joskus juhannuksen jälkeen 4 viikkoa. Joka vuosi loman on saanut ottaa haluamaansa aikaan. 

Vierailija
26/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa erikoiselta, että isossa firmassa lomat vielä auki. Yleensä niissä hyödynnetään koko lomakausi eli myös toukokuu.

Ja yleensä lomat ilmoitetaan, niin kuin kuuluu. Vaan nytpä ei ole kyse sellaisesta yleensä-tapauksesta.

Minun miehen ollessa samanlaisessa kökköpaikassa töissä oli toukokuu-syyskuu parasta työaikaa ja pomo olisi mielellään skipannut ne lomat kokonaan, että voitot olisi saatu maksimoitua. 

Vierailija
27/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo voi olla mahdollista, kun pitää kuitenkin sijaisuudet myös hoitaa? Eli koko firmassa ei vielä tiedetä kuka on kesälomalla milloinkin? 

Vierailija
28/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mies ei ole saanut vieläkään vastausta että hyväksytäänkö hänen loma-anomus. Heillä outo systeemi, että 27.5. Mennessä pitää kaikki lomapyynnöt olla ilmoitettu . Ja 31.5. Mennessä tulee kuulemma kaikille vastaus että hyväksytäänkö ? Uusi systeemi kyseessä. Heillä työnantaja antoi vahvan suosituksen, että kaikki pitäisivät lomat juhannuksen jälkeen, sellainen 300 hengen firma kyseessä. Minulla alkaa loma 2 viikkoa ennen juhannusta. Ja juhannuksena lähdetään koko perhe kreetella, viddu anyway....

Oma riski jos menee varailemaan matkoja ennen kuin kesäloman ajankohta on tiedossa.

Vierailija
29/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole lomia vahvistettu, mutta olen työkaverini kanssa sopinut olevani kesäkuun töissä. Hänellä on lomareissu varattuna.

Vierailija
30/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, kurjaa. Minä otin opettajamiehen ja on kiva, kun tietää aina milloin on loma.

Niinpä, miehen vaihtaminen on ilmiselvä ratkaisu tässä.

Kyllä, koska tärkeintä elämässä on loma.

Vierailija
31/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun miehenkään firmassa ole kesälomia vielä sovittu. Pitäisi varmaan sopia. Saavat pitää, kun haluavat ja oletan, että "kaikki kolme" haluavat olla lomalla joskus juhannuksen jälkeen 4 viikkoa. Joka vuosi loman on saanut ottaa haluamaansa aikaan. 

Itselläni kanssa kokemusta pienestä firmasta, jossa jokaisella 3:lla rivityöntekijällä oli tiedossa kokoajan onko oma työtahti taivoitteessa vai edellä sitä. Oli helppo tehdä vähän nopeammin ja enemmän valmiiksi, jos tarvitsi vaikka jonkun päivän vapaaksi. Yksi kollega teki aina toukokuun loppuun mennessä elokuun puoliväliin asti oman hommansa, kerran kysyin syytä tähän ja totesi, että vaimo saa aina tietää lomat niin myöhään, että varmuuden vuoksi pitää itsellään mahdollisuuden olla lomalla yhdessä ja erikseen.

Vierailija
32/51 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö iso yritys noudata työehtosopimuksia?

Esim.kvtes sanoo, että loman on oltava työntekijän tiedossa 1kk ennen ajankohtaa ja VIIMEISTÄÄN 2vkoa ennen, se on EHDOTON takaraja asialle!

Tämä taitaa olla sitten selvää, että ei ainakaan kesäkuun alkupuolella tule olemaan lomaa.

Vierailija
33/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan teistä ei voi tehdä tilanteelle mitään paitsi mies voi vaihtaa työpaikkaa, ja olla viettämättä lomaa ollenkaan.

Varatkaa joku viikonloppureissu tai muuta erityisempää tekemistä yhdessä, joka on mahdollista toteuttaa ilman kesälomaa. Sitten on ainakin jotakin yhteistä suunniteltu siltä varalta, että lomat ei olekaan samaan aikaan.

T. 5 vuoden lomat pitämättä itsestä riippumattomista syistä ja silti on kesäisin tehty jotain miehen kesälomalla.

Mies on niin lähellä eläkeikää, että ei häntä kukaan että töihin palkkaa eli ei kannata lopettaa nykyisessä työssä. 

Vierailija
34/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta pitää täristä, kyllä sen sitten näkee koska loma on.

Mitään suunnitelmia ei tarvita, loma on lomaa.

Älä sä määritä muiden puolesta miten haluaa lomansa viettää. Me haluttaisiin miehen kanssa yhdessä ulkomaille ja se on meidän valinta. Tee sä mitä lystäät.

Vierailija
35/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeen lontoosta jo varattu hotelleja?!

Pysykää kotimaassa tampiot.

Mikä sun ongelma on? Pysy sä kotona ja anna muiden tehdä kuten itse haluaa. Tampio.

Vierailija
36/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelisit lomailemaan yksinäsi.

Ei jumaliste teitä aivopiereskelijöitä. Niin onhan se nyt ihan kamalaa jos haluaa edes joskus olla yhtä aikaa lomalla aviopuolisonsa kanssa ja tehdä yhdessä kunnon lomamatkan! Tässä on kuule jo neljä aiempaa vuotta ollut niin, että meillä ollut lomat täysin eri aikoihin ja yhteinen matka oli viime kesänä laivaristeily mun vapaiden aikana. 

Vierailija
37/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule joinakin vuosina on ollut niin, että koko pulju on laitettu kiinni heinäkuuksi jolloin tilausten osalta hiljaisinta.

Vierailija
38/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että on kuitenkin miehellä lomaa. Omani on yrittäjä. "Joo pidän heinäkuun vapaata". Sitten kun heinäkuu tulee, ei se loma koskaan onnistu silloin. "pidän elokuussa" on aika vakio. Sitten elokuussa se tapittaa sähköposteja ja puhuu puheluita. "joo olen kyllä lomalla" se selittää. Oikeita vapaapäiviä tulee ehkä hyvällä tsägällä viisi. Ne on sitten ripoteltu sinne tänne ja yleensä just elokuussa.

Vierailija
39/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työnantaja oli tollanen kuspää, joka ei koskaan vahvistanut lomia, kuin vasta 2 viikkoa ennen loman alkua. Meillä tuli siitä riita ja sanoin itseni irti. Sain heti uuden työpaikan ja nyt noudatetaan sitä, että ainakin 1 kk aikaisemmin lyöty lukkoon loman alku. Eihän mitään matkoja voi tilata, jos ei tiedä pääseekö lähtemään. Aivan kohtuutonta toimintaa.

Vierailija
40/51 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla jumalauta ongelmat. Eikö yhtään hävetä valittaa turhasta asiasta? Oletko oikeasti noin lapsellinen?