82-vuotias yritti ostaa kuulokkeet Gigantista Sen sijaan hänelle myytiin uusi liittymä ja satojen eurojen huolenpitopalvelu
Tuota samaa harrastaa Elisa.
Isäni meni ostamaan mokkulaa ja liittymää siihen. Hänelle valehtelivat etteivät myy niitä erikseen ilman että ostaa puhelimen samalla. Tuli sitten Nokia Lumian kanssa kotiin.
Äidille taas Elisalla möivät Doron kun lupasivat että se olisi ihan samanlainen kun entinen. Ei ollut eikä hän osannut sitä käyttää. Eivät suostuneet ottamaan sitä takaisin.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Kivimäki neuvoo, että jos myyntitilanne koetaan asiattomaksi, ensisijaisesti kannattaa lähettää reklamaatio myyjälle.
Viimeeksi kun reklamoin Teliaa, siellä sanottiin, että niitä hoitaa ihan samat ihmiset kuin asiakaspalveluakin. Kuinka todennäköistä siis on, että asiakkaan reklamaatio hoidetaan asiallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivimäki neuvoo, että jos myyntitilanne koetaan asiattomaksi, ensisijaisesti kannattaa lähettää reklamaatio myyjälle.
Viimeeksi kun reklamoin Teliaa, siellä sanottiin, että niitä hoitaa ihan samat ihmiset kuin asiakaspalveluakin. Kuinka todennäköistä siis on, että asiakkaan reklamaatio hoidetaan asiallisesti?
Eivät mitenkään ota reklamaatiota vastaan. Täysiä huijareita kaikki.
On ne jotkut tosi röyhkeitä nämä myyjät, kun väkisin myyvät. Joku laki pitäisi olla ettei saa liikaa tuputtaa tai sumuttaa asiakasta. Tämmöinen oheismyynti kielto varsinkin näissä kännykkä jutuissa. Saa itse olla melko teräväpäinen ettei joudu huijatuksi.
Mulla on keino mikä tepsii aina. Nimittäin kävelkää ulos samantien.
Odotan että Smegin pieni vedenkeitin tulee Gigantin varastoon. Verkkokaupassa niillä on niin rauhalliset myyjät.
No mulla on Dna liittymä niin eivät voi tyrkyttää sitä mulle.
Mua ei painosteta. Ostan laatua mutta omasta halusta. Olkaa tarkkoja rahoistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin powerin nettisivuilta tarjousläppärin, jonka saisin noutaa myymälästä parin tunnin päästä.
Mainoksissa kehutaan kuinka sujuvaa ja nopeaa tehdä näin.Tuli txtari että saat hakea, ota yhteys IT osaston myyjään kun tulet.
Myyjä: minkä läppärin ostit?
Minä: Sen tarjousläppärin, näytin tilausvahvistuksen.
Mytjä: Et sä sillä mitään tee, on ihan paska.
Minä: Riittää mulle ihan hyvin.
Myyjä: Mihin muka?
Minä:
Luen ja lähetän sähköposteja, en muuta.
Myyjä: no siihen se ehkä just ja just riittää.
Myyjä: mites sähkösopimus?
Minä: en tarvi kiitos.
Myyjä: entä puhelinliittymä?
Minä: ei kiitos, saanko nyt vaan sen läppärin?
Myyjä: no olis tarjous vakuutuksessa
Minä: oikeesti, nyt se läppäri kiitos.
Myyjä: tossa lappu, hae tuolta kassalta.Laitoin powerin aspaan palautetta että miksi myytte läppäreitä jotka myyjiennekin mielestä ovat ihan paskoja. Ja miksi mulle myydään vakuutuksia kun olen läppärin ostanut, maksanut ja haluan vain hakea sen nopsaan? Mielestäni asiakkaan aliarviointia moinen.
Aspa vastasi että "haluamme varmistaa että asiakkaallamme on varmasti ajantasaiset ja tarpeensa täyttävät välineet, tämä on kokonaisvaltainen palvelukokemus jne läpäläpä"..
Tämän kokonaisvaltaisen palvelun myötä olen välttänyt koko kioskia menestyksekkäästi ja aion samalla tiellä pysyäkin.
M40
Huono myyjä. Sen sijaan että haukutaan asiakkaan ostama tuote ja yritetään myydä joku kalliimpi, on parempi tiedustella mitä läppäriin liittyviä muita tarpeita asiakkaalla voisi olla.
Esim. hiiri, hiirimatto, telakka, monitori, kaiuttimet, läppärin syliteline, läppärilaukku jne. ovat muita tuotteita, joita usein läppärin ostaja tarvitsee enemmin tai myöhemmin. Hyvä myyjä osaa ainakin havahduttaa miettimään näitä tarpeita.
Sen sijaan tuollaisen asiaan liittymättömän paskan tuputus (esim. puhelinliittymä) on vain saatanan raivostuttavaa.
Se myyjä ei tuhlaa muuta kun aikaansa (turhaan) jos tyrkyttää läppärin ostajalle hiirimattoa tai läppärilaukkua.
Myyjät myy sitä mistä heille maksetaan =saavat provikkaa. Ei yksikään hiirimatto valmistaja anna senttiäkään provikkaa, mutta kk-maksullisista palveluista (tietoturva, liittymät, vakuutukset jne.) ja luottokorteista myyjälle napsahtaa rahaa joka myynnistä.
Ja ohiksena sille joka kirjoitti että puheluiden toimimattomuuteen oli myyty netti&reititin: JOS kyse oli siitä ettei puhelut toimi asunnon sisällä (ja älypuhelin käytössä) wifi-puhelut voi saada puhelut toimimaan (jos se netti toimii asunnossa)
Toki tuokin provikat mielessä lienee myyty, mutta mahdollisesti myös korjasi ongelman.
Hyvä myyjä kuuntelee asiakkaan tarpeita ja sillä tehdään kauppaa. Asiakas tulee toistekkin.
Työtön mies kirjoitti:
Menin kerran ostamaan pesukonetta powerilta niin myyjä alkoi kauppaamaan minulle uutta sähkösopimusta. Otti heti jotain papereita esille ja alkoi lukemaan siitä mikä sopimus on ja sanoi että jos ostan pesukoneen niin saan alennusta 20% jos teen uuden sähkösopimuksen. Alkoi ärsyttää se selostus sähköstä joten sanoin että en osta konetta enkä mitään ja lähdin menee.
Ihana kun sanot suoraan.
Gigantin myyjät tietävät aina paremmin mitä asiakas tarvitsee. Olin netistä katsonut valmiiksi oikeanlaisen jääkaapin, mutta myyjä tiesi että 6-henkinen perheemme pärjää pienemmällä jääkaapilla ja yritti tyrkyttää sitä. Ei uskonut asiakasta, joten piti lähteä toiseen liikkeeseen, josta sai oikeanlaisen tuotteen heti mukaan 🙄 eipä nappaa enää asioida ko. liikkeessä ja jos tuollaista pakkomyyntiä on niin koko pulju kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä noi paskalafkat hommaa työntekijänsä? Onko niillä muuta kuolutusta kuin joku itc-asentajan perustutkinto?
Näitä huijauksia työttömien pitäisi vissiin sitten lähteä tekemään.
Vedotaan, että työministeriön sivuilla on paljon avoimia työpaikkoja, mutta suuri osa niistä on epämääräistä provikkapalkkaista myyntityötä, tai muuta myyntiä. Jos et saa palkkaa, paitsi pakottamalla ihmisiä ostamaan, niin kyllähän se rohkaisee kaikenlaisiin väärinkäytöksiin, kun vuokra pitää saada maksettua ja ruokaa ostettua.
Puhelinmyynti ja pelkkä provikkapalkkaus pitäisi oikeasti kieltää. Samoin siivota nämä vedätykset avointen työpaikkojen tilastoista pois. Eivät ole vakituista palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä myyjä kuuntelee asiakkaan tarpeita ja sillä tehdään kauppaa. Asiakas tulee toistekkin.
Niin no, nykyään osa myynnin esimiehistä pakottaa alaisensa tyrkyttämään kaikkea maan ja taivaan väliltä jokaiselle asiakkaalle.
Myyjien rappiota on kauhea katsella, mutta varmaan ovat firman orjinapakotettu tuohon rumbaan.
Kaipaan entisiä aikoja. Olin 60-luvun loulla ja 70-luvun alussa kodinkone/elektroniikka liikkeessä myyjänä.
Silloin oli kunnia-asia, että palveltiin hyvin ja laitteet piti tuntea ja piti osata neuvoa käytössä.
Mentiin jopa kotiin opastamaan esim tiskikoneen tai pyykkikoneen käyttöä.
Olen huvikseni testannut myyjien tietämystä, kun olen ostellut laitteita.
Heti aletaan etsiä jokaista yksinkertaista juttua netistä, mitään ei tiedetä.
Olenkin vallan siirtynyt ostamaan laitteet Prismasta.
Monta hyvää kauppaa ole tehnyt ja siellä on jopa tiedetty asioista enemmän kuin alan liikkeissä.
Työurani tein it-alalla ja minua ei ihan helposti huijata missään laiteasioissa.
Olkaa ihmiset tarkkana ja vaatikaa osaamista.
T.mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa miten raivoisasti nuo yrittää päivittää minun liittymäni kun minulla vielä edullinen rajaton 4g liittymä rajoitetulla 200min puhetta/25 tekstaria vuodelta 2012. Hintaa on kyllä nostettu mutta edelleenkin paljon edullisempi kuin kaikki uudet saatavilla olevat liittymät. Sanon vaan jämäkästi jopa vähän ääntä korottaen, miksi ihmeessä maksaisin enemmän kun en tarvi kalliimman ominaisuuksia? Yleensä hiljenevät siihen.
Olen aina ihmetellyt että mihin ihmeeseen tarvitsee netissä niin paljon megoja ja gigoja?
Mulla on aina ollut joku ihan alemman luokan netti, hyvin sillä on watsapit, tinderit ja nettipoke rokannut.
N29
Nykyään konsolipelit ja niiden päivitykset ovat todella isoja - kooltaan kymmeniä gigoja. Kyllä siinä nopea netti on kullan arvoinen.
Meillä 1 000 Mbit/s valokuituyhteys. Ei sekään liian nopea ole.
Jaahas, olet joutunut valokuituhuijareiden uhriksi. Nämä tunkevat pihaan väkisin, ja olen heitä ajanut suurin piirtein kättä pidemmän kanssa pois. Eivät vain usko.
Saat hankkia vaikka 100000000 Gbit/s liittymän, eivätkä ne netin pullonkaulat siitä poistu. Et pysty ostamaan kaistaa muualle kuin ns. viimeiselle kilometrille/sadalle metrille, eikä se world wide web nopeudu sillä lainkaan. Näitä ylisuuria liittymiä kaupataan todella härskeillä väitteillä, tyyliin että ethän halua pudota kehityksen kelkasta?
Yli 100Gbit/s nopeuksia ei pysty käytännössä hyödyntämään, ja silläkin katselee 4K pokea neljältä ruudulta ja lähettää streamiä ulos samaan aikaan.. Tuo on kuin ostaisi Porchen joka kulkee 300km tunnissa, mutta moottoritiellä et saa ajaa yli 120km/h. Tai tässä tapauksessa 3000km/h.
Ja näitä gigaliittymiä myydään ihmisille, jotka lukevat iltalehteä ja vauvapalstaa, ehkä youtubea ja yleareenaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telialta en ole koskaan ostanut mitään enkä ostakkaan.
Kai te nyt tajuatte että Elisa kusettaa sen minkä kerkee. Niin "Mobiililaajokaistoissa" kuin ihan perus puhelinliittymissä. On ihme että tuo yritys saa olla vielä pystyssä.
Mutta toisaalta ihmiset ovat niin tyhmiä että ovat tuon paskalafkan asiakkaita.
Työtön mies kirjoitti:
Menin kerran ostamaan pesukonetta powerilta niin myyjä alkoi kauppaamaan minulle uutta sähkösopimusta. Otti heti jotain papereita esille ja alkoi lukemaan siitä mikä sopimus on ja sanoi että jos ostan pesukoneen niin saan alennusta 20% jos teen uuden sähkösopimuksen. Alkoi ärsyttää se selostus sähköstä joten sanoin että en osta konetta enkä mitään ja lähdin menee.
Minulle yritettiin Powerissa kaupata jotain luottoa, vaikka olin vähävarainen opiskelija ja oli rahat maksaa ostokseni käteisellä kerralla pois. Sanoin kyllä, että haluan maksaa ostokseni kassalla ja on rahaa siihen, mutta tuputtivat vaan sitä luottoa, niin lähdin pois ja jäi ostokset tekemättä. Miksi kukaan haluaisi maksella korkoja, jos on mahdollisuus maksaa koko roska kerralla pois? Toki se on heille kannattavaa, mutta ei asiakkaalle. Ja on kyseenalaista tuputtaa huonossa taloudellisessa tilanteessa oleville luottoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä jätin ostokseni kassalle kun ei voinut edes sauvasekoitinta ostaa ilman että näyttää henkkarit. Muka takuuta varten mutta kummasti kaikki muut liikkeet antaa sen takuun myös ilman henkkareita.
Juuri näin pitääkin toimia! Tavara tiskille ja ovesta ulos ja kotona sitten kiukkuinen palaute yritykselle. Aina löytyy joku toinen yritys joka haluaa tyytyväisiä asiakkaita. Opettakaa ne vanhukset pitämään puolensa. Minä olen vuosia saanut tehdä töitä että oma vanhempani oppisi sanomaan ei kaiken maailman pakkomyyjille.
Viimein sain tekemään puhelinmyynnin eston. Ja hirmuisen riitelyn jälkeen hän ei uskalla enää ostaa mitään remppoja ovelta ovelle kauppiailta jotka huijaavat vanhuksia nelinkertaisilla hinnoilla. Vuosia meni ennenkuin hän pystyi myöntämään että ei osaa itse ja lapset oikeasti ajattelee hänen parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, nykyään osa myynnin esimiehistä pakottaa alaisensa tyrkyttämään kaikkea maan ja taivaan väliltä jokaiselle asiakkaalle.
Tuo on kaikissa kauppaketjuissa nykyään velvollisuus, lisämyydä koko ajan enemmän. Siinä syy miksi en enää alalle halua, ennemmin olen työttömänä kuin pakkomyyn jokaiselle.
Ylähuuli tiukkana ja vihanen katse, jos jotain tuputtavat