82-vuotias yritti ostaa kuulokkeet Gigantista Sen sijaan hänelle myytiin uusi liittymä ja satojen eurojen huolenpitopalvelu
Tuota samaa harrastaa Elisa.
Isäni meni ostamaan mokkulaa ja liittymää siihen. Hänelle valehtelivat etteivät myy niitä erikseen ilman että ostaa puhelimen samalla. Tuli sitten Nokia Lumian kanssa kotiin.
Äidille taas Elisalla möivät Doron kun lupasivat että se olisi ihan samanlainen kun entinen. Ei ollut eikä hän osannut sitä käyttää. Eivät suostuneet ottamaan sitä takaisin.
Kommentit (167)
Kyseinen paikka on niin rasittava tietojen urkkimisineen, että en käy siellä enää koskaan. Siellä on just tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että tarvitseekin huolenpitoa ellei osaa ostaa kuulokkeita.
Ja höpöhöpö, taidat olla teini.
Vierailija kirjoitti:
Ha! Muistan kun menin Giganttiin ostamaan yhtä tiettyä tuotetta. Sitä ei ollut hyllyssä, niin pyysin työntekijää hakemaan sen varastosta. Tämön jälkeen työntekijä saattoi minut näyttöpäätteelle, jossa työntekijä aloitti ihan ihmeellisen pakkomyynnin minulle, en enää edes muista mitä kaikkea se tyrkytti. Sanoin monta kertaa, että tulin hakemaan vain tätä enkä osta yhtään mitään muuta, johon työntekijä sanoi että heidän on pakko tyrkyttää näitä asiakkaille ja jatkoi sitä tyrkyttämistä. Lopulta kun olin sanonut sata kertaa ei kaikkeen, pääsin kassalle. Vieläkin ärsyttää niin paljon, että olin maksava asiakas ja jouduin jonkun pakkofeissauksen kohteeksi silti. Sen jälkeen en ole Gigantissa käynyt enkä ylläty että tuo myyntistrategia aiheuttaa hämminkiä vanhuksille! Inhottaa kun kaikissa kauppapaikoissa ohjeistetaan työntekijät tuputtamaan lisämyyntiä asiakkaille, se on molemmille osapuolille lopulta tympeää.
Ostan netistä jos on pakko ostaa jotain Gigantista, Powerista tms. En halua tuota tyrkytysmyyntiä, jos menee ostamaan esimerkiksi televisiota, on päättänyt mallin valmiiksi minkä ostaa niin myyjä alkaa suorastaan haukkua että ei tuota kannata ostaa, tämä kalliimpi on parempi osta tämä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin myyjälle ylennyksen.
T. Henkilöstöpäällikkö.
Missäs firmassa HR ylennykset jakaa? Tai edes palkankorotukset? Niinpä. T: HR Director
Hyvin monessa pikkufirmassa (lv alle 10M€), joissa HR päällikkö vastaa monesta muustakin asiasta kuin pelkästä hrstä... Niinpä. T: lukiotyttö
Vierailija kirjoitti:
Ostin powerin nettisivuilta tarjousläppärin, jonka saisin noutaa myymälästä parin tunnin päästä.
Mainoksissa kehutaan kuinka sujuvaa ja nopeaa tehdä näin.Tuli txtari että saat hakea, ota yhteys IT osaston myyjään kun tulet.
Myyjä: minkä läppärin ostit?
Minä: Sen tarjousläppärin, näytin tilausvahvistuksen.
Mytjä: Et sä sillä mitään tee, on ihan paska.
Minä: Riittää mulle ihan hyvin.
Myyjä: Mihin muka?
Minä:
Luen ja lähetän sähköposteja, en muuta.
Myyjä: no siihen se ehkä just ja just riittää.
Myyjä: mites sähkösopimus?
Minä: en tarvi kiitos.
Myyjä: entä puhelinliittymä?
Minä: ei kiitos, saanko nyt vaan sen läppärin?
Myyjä: no olis tarjous vakuutuksessa
Minä: oikeesti, nyt se läppäri kiitos.
Myyjä: tossa lappu, hae tuolta kassalta.Laitoin powerin aspaan palautetta että miksi myytte läppäreitä jotka myyjiennekin mielestä ovat ihan paskoja. Ja miksi mulle myydään vakuutuksia kun olen läppärin ostanut, maksanut ja haluan vain hakea sen nopsaan? Mielestäni asiakkaan aliarviointia moinen.
Aspa vastasi että "haluamme varmistaa että asiakkaallamme on varmasti ajantasaiset ja tarpeensa täyttävät välineet, tämä on kokonaisvaltainen palvelukokemus jne läpäläpä"..
Tämän kokonaisvaltaisen palvelun myötä olen välttänyt koko kioskia menestyksekkäästi ja aion samalla tiellä pysyäkin.
M40
Huono myyjä. Sen sijaan että haukutaan asiakkaan ostama tuote ja yritetään myydä joku kalliimpi, on parempi tiedustella mitä läppäriin liittyviä muita tarpeita asiakkaalla voisi olla.
Esim. hiiri, hiirimatto, telakka, monitori, kaiuttimet, läppärin syliteline, läppärilaukku jne. ovat muita tuotteita, joita usein läppärin ostaja tarvitsee enemmin tai myöhemmin. Hyvä myyjä osaa ainakin havahduttaa miettimään näitä tarpeita.
Sen sijaan tuollaisen asiaan liittymättömän paskan tuputus (esim. puhelinliittymä) on vain saatanan raivostuttavaa.
Arvatkaa miten raivoisasti nuo yrittää päivittää minun liittymäni kun minulla vielä edullinen rajaton 4g liittymä rajoitetulla 200min puhetta/25 tekstaria vuodelta 2012. Hintaa on kyllä nostettu mutta edelleenkin paljon edullisempi kuin kaikki uudet saatavilla olevat liittymät. Sanon vaan jämäkästi jopa vähän ääntä korottaen, miksi ihmeessä maksaisin enemmän kun en tarvi kalliimman ominaisuuksia? Yleensä hiljenevät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin powerin nettisivuilta tarjousläppärin, jonka saisin noutaa myymälästä parin tunnin päästä.
Mainoksissa kehutaan kuinka sujuvaa ja nopeaa tehdä näin.Tuli txtari että saat hakea, ota yhteys IT osaston myyjään kun tulet.
Minä:
Myyjä: tossa lappu, hae tuolta kassalta.Laitoin powerin aspaan palautetta että miksi myytte läppäreitä jotka myyjiennekin mielestä ovat ihan paskoja. Ja miksi mulle myydään vakuutuksia kun olen läppärin ostanut, maksanut ja haluan vain hakea sen nopsaan? Mielestäni asiakkaan aliarviointia moinen.
Aspa vastasi että "haluamme varmistaa että asiakkaallamme on varmasti ajantasaiset ja tarpeensa täyttävät välineet, tämä on kokonaisvaltainen palvelukokemus jne läpäläpä"..
Tämän kokonaisvaltaisen palvelun myötä olen välttänyt koko kioskia menestyksekkäästi ja aion samalla tiellä pysyäkin.
M40
Huono myyjä. Sen sijaan että haukutaan asiakkaan ostama tuote ja yritetään myydä joku kalliimpi, on parempi tiedustella mitä läppäriin liittyviä muita tarpeita asiakkaalla voisi olla.
Esim. hiiri, hiirimatto, telakka, monitori, kaiuttimet, läppärin syliteline, läppärilaukku jne. ovat muita tuotteita, joita usein läppärin ostaja tarvitsee enemmin tai myöhemmin. Hyvä myyjä osaa ainakin havahduttaa miettimään näitä tarpeita.
Sen sijaan tuollaisen asiaan liittymättömän paskan tuputus (esim. puhelinliittymä) on vain saatanan raivostuttavaa.
Niinpä.
Kyseinen myyjä oli just sellainen, jolla suurin ammatillinen kiinnostus kohdistuu liimaletin sukimiseen ja mahdollisimman kireiden chinoshousujen etsimiseen. Piinkova ammattilainen, onhan ikää jo varmaan sen verta että ensi suvena saa Alkosta väkeviä ja eiköhän kohta osastopäällikön virkakin aukea, onhan meriiteissä mäkkärin vuorovastaavan nimikyltti toissakesältä.
M40
Yrittäkäähän vaihtaa DNA:lla puhelinmyyjän kautta liittymää edullisempaan vaihtoehtoon, niin tulee muuri vastaan 😆 kun ei tämä uusi päivitys ole kuulemma ole kuin pari euroa kalliimpi jne. Jos on havainnut jo nykyisen liittymän olevan aivan liian ylimitoitettu käyttöä ajatellen, niin se ei kuulemma ole hyvä syy. Kannattaa olla 5G liittymä, vaikka alueella ei sitä verkkoa edes ole.
No, vaihdoin sitten netissä ihan itse. Onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Minä:
M40
Lopetin jo kymmenisen vuotta sitten palautuksien antamisen koska ihan kaikkien vastaukset ovat tuollaisia bla bla bla, aivan älyvapaita. Asiakkaiden aliarviointia ilman muuta sekä rahastusta, sillä moni menee lankaan kuitenkin. En voi kertakaikkiaan sietää tuollaisia kauppoja. En yhtään ihmettele, että moni ihminen tulee agressiiviseksi ja epäystävälliseksi noissa kaupoissa. Itse kuulun näihin mutta osaan sentään hillitä itseni vaikka ajatuksissani kiroankin moisen myyjän ja lässytyksen. Tekisi mieli huutaa lopeta typerys ja heti.
Seuraavan kerran kun käyn gigantissa pissaan esittelykeittiön lavuaariin.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa miten raivoisasti nuo yrittää päivittää minun liittymäni kun minulla vielä edullinen rajaton 4g liittymä rajoitetulla 200min puhetta/25 tekstaria vuodelta 2012. Hintaa on kyllä nostettu mutta edelleenkin paljon edullisempi kuin kaikki uudet saatavilla olevat liittymät. Sanon vaan jämäkästi jopa vähän ääntä korottaen, miksi ihmeessä maksaisin enemmän kun en tarvi kalliimman ominaisuuksia? Yleensä hiljenevät siihen.
Olen aina ihmetellyt että mihin ihmeeseen tarvitsee netissä niin paljon megoja ja gigoja?
Mulla on aina ollut joku ihan alemman luokan netti, hyvin sillä on watsapit, tinderit ja nettipoke rokannut.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt että mihin ihmeeseen tarvitsee netissä niin paljon megoja ja gigoja?
Mulla on aina ollut joku ihan alemman luokan netti, hyvin sillä on watsapit, tinderit ja nettipoke rokannut.
N29
Nykyään konsolipelit ja niiden päivitykset ovat todella isoja - kooltaan kymmeniä gigoja. Kyllä siinä nopea netti on kullan arvoinen.
Meillä 1 000 Mbit/s valokuituyhteys. Ei sekään liian nopea ole.
Minulla on hyviä kokemuksia monistakin liikkeistä, esim. Verkkokauppa.comista, Prismoista, Lidlistä, Tokmannista ja Citymarketeista. Samaa en voi valitettavasti sanoa puhelinoperaattoreista, tosin Moi-liikettä en ole vielä testannut. Olenkin ihmetellyt miksi Gigantissaja Powerissa asioidessani niissä on ollut vain vähän asiakkaita, mutta nyt sekin selvisi.
Samaan kastiin menee Power.
Joitakin vuosia sitten menin ostamaan ihan vain uutta puhelinta suojanäytön kera, en mitään muuta. Jotakin sopimusta myyjä yritti tarjota, mutta ymmärsi lopettaa tuputtamisen kun sanoin ettei muille ole tarvetta, piste.
Toista oli viereisellä tiskillä, jossa iäkkäämpi pariskunta. Olivat myös puhelinkaupoilla. Myyjä alkoi myymään virustentorjuntaa puhelimeen/tablettimeen/mitä laitteita oli käytössä. Liittymän vaihdosta siinä myös myi, koska saisi HUIKEAN tarjouksen siitä hyvästä. Sopimuksia tyrkytti sinne ja tänne. Eikä hätää jos kaikkea ei voi maksaa kerralla, vaan tehdään osamaksusopimus. Järkyttävältä korolla tietenkin.
Eivät iäkkäämmät osanneet pitäneet puoliaan. Sääliksi kävi, ja heidän ostosreissu taisi tulla paljon kalliimmaksi kuin alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyviä kokemuksia monistakin liikkeistä, esim. Verkkokauppa.comista, Prismoista, Lidlistä, Tokmannista ja Citymarketeista. Samaa en voi valitettavasti sanoa puhelinoperaattoreista, tosin Moi-liikettä en ole vielä testannut. Olenkin ihmetellyt miksi Gigantissaja Powerissa asioidessani niissä on ollut vain vähän asiakkaita, mutta nyt sekin selvisi.
Me tilataan netin kautta, jos tarve ostaa Gigantista tai Powerista. Juurikin tuon v**tumaisen pakkomyynnin takia. Eipähän ole netin kautta kukaan väkisin myymässä astianpesukoneen lisäksi puolta muuta kaupan tarjontaa.
Se on jännä kun nämä iäkkäämmät ovat niin vietävissä. Eikö vaan kehdata sanoa että ei, otan vain tämän. Ja lähteä pois jos ei onnistu. Niin mä teen, jos mulle yritetään liittymää myydä. Ei kiitos, ja lähden kävelemään pois. Jos en sitten sen takia saa hakemaani tuotetta, ostan sen muualta. Isäpuolelleni myytiin myös puhelimessa jos vaikka ja mitä. Harmitteli sitten jälkeen päin kun ei kehdannut kieltäytyä.
Minä olen kerran joutunut sanomaan että kiitos mutta nyt osta mitään, meni maku ja marssimaan ulos koko Gigantista. Tuli niin nurkkaan ahdistettu olo sen tuputtamisen ja tyrkyttämisen kanssa. Entä jos olisin ollut arempi ihminen tai iäkkäämpi?
Vierailija kirjoitti:
Näiden "Tuohi-korttien" ja muiden luottokorttien pakkotuputtaminen ostoksen yhteydessä on myös aivan älyttömän ärsyttävää.
Myyjä ei usko vaikka moneen kertaan sanon että EN HALUA mitään helvetin Tuohi-korttia tai mitään muutakaan.
Yksi myyjä silmin nähden suuttui kun en ottanut hänen tyrkyttämäänsä Tuohi-korttia tinkimisen jälkeen. Sanoi siihen, että suostui tinkimään hinnasta sillä oletuksella että otan Tuohi-kortin.
Vastasin siihen, että hinnasta sovittiin jo eikä mistään hemmetin Tuohi-kortista ollut mitään puhetta.
Otti sitten koko tuotteen hinnan ennakkomaksuna käsirahan sijaan vaikka tuote toimitettiin vasta jälkeenpäin.
Ostin syksyllä uuden läppärin, jonka sain noutaa seuraavana arkipäivänä.
Seuraavalla viikolla ihmettelin mikä kirje tullut kyseisestä puljusta. Luottokorttihan se! Soitin heti aspaan, jossa kerrottiin että saisit luottokortilla ostaa rajattomasti XXXXX € asti tuotteita ko. puljusta. Kortin pin-koodi tulisi viikon päästä postissa.
Sanoin, että en helvetissä ole mitään ylimääräistä korttia edes halunnut, enkä tule sitä käyttämään, sulje koko tili ja kortti. Näin myyjä teki, neuvoi tuhoamaan myös pin-koodin sen saapuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Mihin sä nettipokee tarviit jos olet nainen ja tinderissä?
Näiden "Tuohi-korttien" ja muiden luottokorttien pakkotuputtaminen ostoksen yhteydessä on myös aivan älyttömän ärsyttävää.
Myyjä ei usko vaikka moneen kertaan sanon että EN HALUA mitään helvetin Tuohi-korttia tai mitään muutakaan.
Yksi myyjä silmin nähden suuttui kun en ottanut hänen tyrkyttämäänsä Tuohi-korttia tinkimisen jälkeen. Sanoi siihen, että suostui tinkimään hinnasta sillä oletuksella että otan Tuohi-kortin.
Vastasin siihen, että hinnasta sovittiin jo eikä mistään hemmetin Tuohi-kortista ollut mitään puhetta.
Otti sitten koko tuotteen hinnan ennakkomaksuna käsirahan sijaan vaikka tuote toimitettiin vasta jälkeenpäin.