Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

82-vuotias yritti ostaa kuulokkeet Gigantista Sen sijaan hänelle myytiin uusi liittymä ja satojen eurojen huolenpitopalvelu

Vierailija
21.05.2023 |

Tuota samaa harrastaa Elisa.

Isäni meni ostamaan mokkulaa ja liittymää siihen. Hänelle valehtelivat etteivät myy niitä erikseen ilman että ostaa puhelimen samalla. Tuli sitten Nokia Lumian kanssa kotiin.

Äidille taas Elisalla möivät Doron kun lupasivat että se olisi ihan samanlainen kun entinen. Ei ollut eikä hän osannut sitä käyttää. Eivät suostuneet ottamaan sitä takaisin.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassakin myydään vastamelukuulokkeita. Tuolta kannattaa mielummin ostaa. Mitään ei tyrkytetä, mutta toisaalta mitään apua tai palveluakaan ei ole tarjolla, joten pitää tietää mitä on ostamassa.

Tuo ei ole totta! Prismassa saa apua myyjiltä, kunhan vain kysyy.

Vierailija
62/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta sitten liittymien puhelinmyyjät eivät suostuneet yli 70-vuotiaille uutta liittymää myymään puhelimessa. Tämä aiheutti suuren raivon ikäihmisissä ja ikärajoista palveluntarjoajien itse asettamista liittymien tuputtamisrajoituksista luovuttiin.

Itse tilaan mieluiten netistä ei tarvitse kuunnella tuputusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa miten raivoisasti nuo yrittää päivittää minun liittymäni kun minulla vielä edullinen rajaton 4g liittymä rajoitetulla 200min puhetta/25 tekstaria vuodelta 2012. Hintaa on kyllä nostettu mutta edelleenkin paljon edullisempi kuin kaikki uudet saatavilla olevat liittymät. Sanon vaan jämäkästi jopa vähän ääntä korottaen, miksi ihmeessä maksaisin enemmän kun en tarvi kalliimman ominaisuuksia? Yleensä hiljenevät siihen.

Olen aina ihmetellyt että mihin ihmeeseen tarvitsee netissä niin paljon megoja ja gigoja?

Mulla on aina ollut joku ihan alemman luokan netti, hyvin sillä on watsapit, tinderit ja nettipoke rokannut.

N29

Mihin sä nettipokee tarviit jos olet nainen ja tinderissä?

Haluaa varmaan itse orgasmeja eikä toimia ilmaisena rojuränninä ventovieraille.

Vierailija
64/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne siellä aina tuputtaa jotain muuta. Kannattaa vaan jämäkästi kieltäytyä. Mutta tuo pappa itse allekirjoitti sen mitä hänelle tuputettiin. Ei siitä voi syyttää kuin itseään vai oliko hän vailla ymmärrystä mitä oli tekemässä?

Tuon ikäiset ovat yleensä helppoja kohteita huijareille (kuten gigantin kauppiaille), sillä he saattavat olla jo vähän höpsähtäneitä, vaikka heillä ei olisikaan muistisairauksia tai mitään muitakaan sairauksia.

Vierailija
65/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja kun olin Powerissa asentajana, ja sai seurata vierestä kun joku myyjä kauppaa mummoille F-Securen antiviirusta, vpn ja password manageria pelottelemalla että muuten lähtee verkkopankkitunnukset ja luottokortit hakkereiden matkaan (siis myyjä sanoi, että kirjaimellisesti aina jos ei ole F-Securea, eikä vain riskiä). Tästä kokonaisuudesta ainoa jotenkin perusmummolle toimiva ratkaisu on ehkä antiviirus koska sitä ei tarvitse erikseen käyttää, mutta pakkohan se VPN ja password manager piti myydä.

Mulla ei kestäisi moraalit päivääkään elektroniikkaliikkeen myyntityötä, sivusta seuraaminen oli tarpeeksi paha.

Vierailija
66/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas sanoi myyjälle useaan otteeseen, ettei halua sopimusta. Myyjä ei kuunnellut vaan teki sopimuksen loppuun. Tämän jälkeen myyjä oli kertonut sopimuksen olevan kolmevuotinen ja maksavan yhteensä 356 euroa.

Lopuksi myyjä ojensi sopimuksen asiakkaan allekirjoitettavaksi. Sopimuksen allekirjoitettuaan asiakas pääsi maksamaan vastamelukuulokkeet.

Nousee oksennus suuhun kun mietin tätä tilannetta. "Myyntityö" on kyllä pahinta syöpää mitä nykyinen yhteiskuntajärjestelmä on onnistunut luomaan.

Vierailija
67/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne siellä aina tuputtaa jotain muuta. Kannattaa vaan jämäkästi kieltäytyä. Mutta tuo pappa itse allekirjoitti sen mitä hänelle tuputettiin. Ei siitä voi syyttää kuin itseään vai oliko hän vailla ymmärrystä mitä oli tekemässä?

Papat ja mummot elivät terävät vuotensa aivan erilaisessa yhteiskunnassa mitä tämä nykyinen on. Aikaisemmin kansalaiset pitivät vielä huolen toisistaan, hädässä turvauduttiin lähimmäisiin eikä valtioon. Nykypäivän syö tai tule syödyksi-kulttuuri on yhä melko uutta aikaisemmin vahvasti yhteisöllisessä Suomessa. Ehkä tuo naapuri Venäjä jälleen suomalaiset yhdistää.

Venäjällä yksinäiset mummot saa myydä puistoista poimittuja kukkia ja vessapaperia kadulla henkensä pitimiksi. Olen nähnyt. Oma perhe ja lähipiiri hoidetaan, muista viis.

Vierailija
68/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikoja sitten siirtynyt verkkokauppaan, inhoan tuota pakkomyyntiä jota nämä nuoret myyntitykit harrastavat.

Vierailija
69/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa miten raivoisasti nuo yrittää päivittää minun liittymäni kun minulla vielä edullinen rajaton 4g liittymä rajoitetulla 200min puhetta/25 tekstaria vuodelta 2012. Hintaa on kyllä nostettu mutta edelleenkin paljon edullisempi kuin kaikki uudet saatavilla olevat liittymät. Sanon vaan jämäkästi jopa vähän ääntä korottaen, miksi ihmeessä maksaisin enemmän kun en tarvi kalliimman ominaisuuksia? Yleensä hiljenevät siihen.

Olen aina ihmetellyt että mihin ihmeeseen tarvitsee netissä niin paljon megoja ja gigoja?

Mulla on aina ollut joku ihan alemman luokan netti, hyvin sillä on watsapit, tinderit ja nettipoke rokannut.

N29

Toisin kuin sinä.

Vierailija
70/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta olin kerran läsnä Gigantin myymälässä todistamassa järkyttävää tapahtumasarjaa. Näin, kuinka armoton myyjä huijasi muistisairasta vanhusta ostamaan paljon sellaista mitä ei olisi tarvinnut.

Vanhus oli tullut myymälään etsimään edullista puhelinta 200 euron hintaluokasta. Hän oli hieman hukassa uuden teknologian kanssa, mutta hänellä oli selvä ajatus siitä, mitä hän halusi.

Myyjä tervehti häntä oikein iloisen näköisenä. Tämä näki heti vanhuksen haavoittuvuuden ja päätti hyödyntää sitä.

Myyjä alkoi esitelemään vanhukselle erilaisia puhelinmalleja, ja kohta hänellä oli sitten kädessään viimeisin iphone pro max. Hän vakuutteli vanhusta ettei hän pärjäisi millään huonomalla mallilla.

Sitten myyjä alkoi luettelemaan erilaisia lisäpalveluita mitkä kuulemma olivat pakollisia: gigantin huolenpitopalvelu, microsoft 365, icloud lisätila, f-securet, nopein 5g liittymä jne

Vanhus oli hämmentynyt, mutta hän ei osannut vastustaa myyjän vakuutteluja. Lopulta hän antoi periksi ja suostui ostamaan iPhone Pro Maxin sekä kaikki lisäpalvelut, joiden yhteishinta oli varmaan yli 1500€ ja kuukausimaksu takuulla 50-100€ luokkaa.

Vierailija
71/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Nykyään konsolipelit ja niiden päivitykset ovat todella isoja - kooltaan kymmeniä gigoja. Kyllä siinä nopea netti on kullan arvoinen.

Meillä 1 000 Mbit/s valokuituyhteys. Ei sekään liian nopea ole.

Onneks ei oo lapsia mulla eikä yhden ainutta konsolia. Edellisen kerran sellaiseen koskenut kun oli 8bit NES...

N29

Vierailija
72/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni (+80-V.) meni valittamaan, että kännyn puhelut toimii huonosti.

Hän tuli liikkeestä pois uuden 24-kk määräaikaisen laajakaistasopimuksen kanssa, johon sisältyi langaton reititin. Sillä 4G netin kautta yhteyden ottamalla alkaa puhelut luistaa!

Ei kannata mennä Giganttiin valittamaan mistään tollasesta. Parempi etsiä Googlesta vastauksia ongelmiin ja ostaa uusi puhelin ellei toimi.

AP:n tarina vaikuttaa kyllä oudolta, ei kukaan myyjä ole koskaan yrittänyt kaupitella mitään liittymiä oston yhteydessä itselleni. Samoin ihmettelen miksi allekirjoitti sopimuksen?

Vierailija
73/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Ei ole vielä eteen tullut sellaista miestä joka tarpeeksi monta kertaa peräkkäin pystyisi tyydyttämään. Enkä mitään porukkaa rupea järjestelemään, siinä on hemmetin moinen vaiva, eikä miesten ryhmädynamiikka kuitenkaan toimi. Osa hannaa, osa mustasukkailee yms Been there, done that..

Nettipoke ei sano koskaan et "hei rakas nyt ei enää irtoo, huh"

N29

Vierailija
74/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta olin kerran läsnä Gigantin myymälässä todistamassa järkyttävää tapahtumasarjaa. Näin, kuinka armoton myyjä huijasi muistisairasta vanhusta ostamaan paljon sellaista mitä ei olisi tarvinnut.

Vanhus oli tullut myymälään etsimään edullista puhelinta 200 euron hintaluokasta. Hän oli hieman hukassa uuden teknologian kanssa, mutta hänellä oli selvä ajatus siitä, mitä hän halusi.

Myyjä tervehti häntä oikein iloisen näköisenä. Tämä näki heti vanhuksen haavoittuvuuden ja päätti hyödyntää sitä.

Myyjä alkoi esitelemään vanhukselle erilaisia puhelinmalleja, ja kohta hänellä oli sitten kädessään viimeisin iphone pro max. Hän vakuutteli vanhusta ettei hän pärjäisi millään huonomalla mallilla.

Sitten myyjä alkoi luettelemaan erilaisia lisäpalveluita mitkä kuulemma olivat pakollisia: gigantin huolenpitopalvelu, microsoft 365, icloud lisätila, f-securet, nopein 5g liittymä jne

Vanhus oli hämmentynyt, mutta hän ei osannut vastustaa myyjän vakuutteluja. Lopulta hän antoi periksi ja suostui ostamaan iPhone Pro Maxin sekä kaikki lisäpalvelut, joiden yhteishinta oli varmaan yli 1500€ ja kuukausimaksu takuulla 50-100€ luokkaa.

Ja mikset sinä kela-lääkärin ominaisuudessa (teit diagnoosin tutkimatta potilasta) tehnyt asialle mitään muuta kuin avauduit vauviksella?

Vierailija
75/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

No mitä se sitten siellä Tinderissä tekee?

Vierailija
76/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noi paskalafkat hommaa työntekijänsä? Onko niillä muuta kuolutusta kuin joku itc-asentajan perustutkinto?

Kauppakorkeakoulusta. Siellä varmasti jo ihan opetuksessa tulee vahvasti esiin, että pitää olla moraaliton ja mksimoida voitot jne.

No eikä ole ! XD siellä on kouluttamattomia, opiskelijoita, merkonomeja ja amiksia provisiopalkalla

Tämä. Provikalla tekevät ja siellä varmaan taputellaan kuukauden parasta myyjää olalle kahvihuoneessa.

Vierailija
77/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

No mitä se sitten siellä Tinderissä tekee?

Mene toiseen ketjuun valittamaan.

Vierailija
78/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N29

Toisin kuin sinä.

Ei, minäkään en ole kiinnostunut toimimaan ilmaisena rojuränninä. Sinä voit kyllä sellaiseksi miehille ryhtyä, kun se sinusta vaikuttaa palkitsevalta toiminnalta.

Vierailija
79/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telia täynnä huijarimyyjiä. Aivan vain laittoivat minulle laskuja jostain... en muista mikä se oli no joku turvapalvelu joku. En ollut tilannut sellaista. Chatin kautta vaan viestiä että olen sellaisen sopimuksen tehnyt. Kyselin että Milloin, Missä, Miten ja Kenen kanssa??? Moneen kertaan. Ei vastausta Telialta! Poistivat sitten sen kuukausimaksun. Mutta jatkan asian selvittelyä kun taas jaksan.

Vierailija
80/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo aikoja sitten siirtynyt verkkokauppaan, inhoan tuota pakkomyyntiä jota nämä nuoret myyntitykit harrastavat.

Ylimielisiä nämä nuoret pojat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan