Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

82-vuotias yritti ostaa kuulokkeet Gigantista Sen sijaan hänelle myytiin uusi liittymä ja satojen eurojen huolenpitopalvelu

Vierailija
21.05.2023 |

Tuota samaa harrastaa Elisa.

Isäni meni ostamaan mokkulaa ja liittymää siihen. Hänelle valehtelivat etteivät myy niitä erikseen ilman että ostaa puhelimen samalla. Tuli sitten Nokia Lumian kanssa kotiin.

Äidille taas Elisalla möivät Doron kun lupasivat että se olisi ihan samanlainen kun entinen. Ei ollut eikä hän osannut sitä käyttää. Eivät suostuneet ottamaan sitä takaisin.

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt ihan purematta niele näitä kaikkia haukkuja, kyllä minua on uskottu, kun sanon, että ei kiitos, en tarvitse liittymää, en tarvitse ilmaistakaan mikron käyttöönottoa, koska osaan itse.

Enkä varsinkaan tarvitse mitään vakuutuksia tai muita huolenpitosopimuksia jollekin halvalle tuotteelle.

Ja  rahaa pitää olla (kortilta tarkistettava rajoitukset pankista, jos kallista ostaa), että ei tehdä Nordeaan luottotiliä, niin kuin yhteen aikaan tehtiin.

Vierailija
122/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Always be closing. Kauppa se on joka kannattaa.

Ainakin kerran.

Minäkin olen käynyt Gigantissa kerran. Sanoin, että haluan lämmöllä höyrystämällä toimivan ilmankostuttimen. Kysyin vielä myyjän ehdottamista laitteesta, toimiiko se niin.

Se toimi ultraäänellä - kunnes hajosi.

Asioin nykyään muissa liikkeissä.

Ennen vanhaan varsin moni laite toimi savulla. Kun savu tuli ulos, lakkasi laitekin toimimasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) kiinnitti huomiota Gigantin huolenpitopalvelun myyntiin liittyviin epäkohtiin marraskuussa 2021.

"Silloin todettiin, ettei Gigantin toiminta ole yksiselitteisesti lainvastaista, mutta toiminnassa on useita ongelmia kuluttajan kannalta. Emme vaatineet toimenpiteitä Gigantilta, mutta kiinnitimme yrityksen huomiota näihin ongelmiin", kertoo Kilpailu- ja kuluttajaviraston erityisasiantuntija Saija Kivimäki.

KKV:n vuoden 2021 huomautuksessa todetaan erityisesti iäkkäiden kuluttajien saaneen puutteellista, epäselvää tai virheellistä tietoa huolenpitopalvelun sisällöstä. Huomautuksessa mainitaan myös, että myyntitilanteet ovat koettu painostavina ja myyntiä on jatkettu, vaikka asiakas on selvästi ilmoittanut, ettei halua huolenpitopalvelua. KKV huomautti myös siitä, että palautusoikeuden ehdot tulisi kertoa selkeästi ennen sopimuksen tekemistä.

KKV on saanut viimeisen puolen vuoden aikana noin viisi ilmoitusta, jotka liittyvät Gigantin huolenpitopalveluun. Tämä on huomattavasti vähemmän kuin kolme vuotta sitten.

Kivimäki neuvoo, että jos myyntitilanne koetaan asiattomaksi, ensisijaisesti kannattaa lähettää reklamaatio myyjälle. Reklamaatiossa tulee selvittää, mitä tapahtui ja millaisia vaatimuksia asiakkaalla on. Jos myyjän kanssa ei päästä yhteisymmärrykseen tilanteesta, asiakas voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.

"Kuluttajaneuvonnassa selvitetään sitten, mitä myyntitilanteessa on tapahtunut ja onko asiakkaan ymmärtämättömyyttä väärinkäytetty tai onko painostettu ostotilanteeseen."

Gigantin kaupallisten palvelujen myyntipäällikkö Jani Nordqvist pahoittelee tapahtunutta ja kertoo, että tilanteeseen suhtaudutaan vakavasti.

"Jos asiakas tuntee tulleensa huijatuksi, olemme epäonnistuneet myyntitilanteessa. Toivomme, että asiakas ottaisi meihin yhteyttä, jotta voimme korjata tilanteen yhdessä", kommentoi Gigantin kaupallisten palvelujen myyntipäällikkö Jani Nordqvist.

Todellakin on epäonnistuttu myyntitilanteessa, jos asiakas tuntee tulleensa huijatuksi. Ei se saa sitä tajuta, vaan sen on oltava onnellinen, kun häntä niin kovasti autettiin. 

Vierailija
124/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset päästätte vanhuksia yksin ostoksille, jos ne ei siellä pärjää?

Mihin ja miksi terveitä vanhuksia pitäisi vangita, etteivät pääse mihinkään. Isäni oli hyvissä voimissa lähes 90 vuotiaaksi ja kävi pitkillä kävelyillä aamu- ja iltapäivisin. Poikkeili kauppoihin kun marketit olivat lähellä. Siellä tehtiin yksi jos toinenkin kännykkäsopimus ennenkuin pääsi kauppaan, kun nuoret myyjät viekottelivat vanhan miehen allekirjoittelemaan. Veljeni joutui niitä sitten selvittelemään. Kukaan ei voi vahtia terveitä vanhuksia kaiken päivää, isänikin oli seurallinen ihminen ja tunsi ja tapasi lähiympäristön tuttujaan kävelylenkeillään. 

Vierailija
125/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei voi ostaa edes pussilakanaa ilman, ettei yritetä petkuttaa.

No ei niin, pussilakanat ovat sideharsolaatuista kangasta. 

Vierailija
126/167 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat kuten Gigantti aivopesee kouluttamalla nuoria ihmisiä. Ovat kuin jotain robotteja jotka toistavat jokaiselle asiakkaalle saman tuputuslitaniansa. Ensin säälitti nyt vihastuttaa enkä mene tuollaisiin kauppoihin enää ollenkaan. Ennenvanhaan oli mukava joskus kierrelläkin ja katsella mitä uutuuksia on tullut markkinoille. Nyt kierrän kaukaa. Palvelu täysinolla ja tuputus pääasia. 

Vierailija
127/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Elisaa voi haastaa tästä oikeuteen. Onko Suomessa oikeutta enää?

Vierailija
128/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljelle, 63, hieman heikkolahhaiben mutta hoitaa asiansa, yritetään kaikkea. Hän sina sanoo, mikä myös on ihan totta, että sisko on insinööri ja siskon mies ja siskon pojat on it-alalla ja he hoitavat hänelle nuo asiat. Äkkiä loppuu painostus.

Vierailija
129/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuulokkeita ostettaessa edes kysyttiin henkkarit? Minä en näyttäisi henkkareita kuin sellaisissa tilanteissa, missä laki niin pakottaa. 

Vierailija
130/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi elisa pitäisi haastaa oikeuteen siitä että gigantin myyjät touhottaa jotain outoja?

Vierailija
131/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuulokkeita ostettaessa edes kysyttiin henkkarit? Minä en näyttäisi henkkareita kuin sellaisissa tilanteissa, missä laki niin pakottaa. 

Vaikea sanoa tosiaan. Ei tuota luulisi tarvitsevan mihinkään. Pankkikortilla maksettaessa tunnusluku riittää monen sadankin ostoksiin ja tuskin nuo kuulokkeet sen enempää maksoi. 

Vierailija
132/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko edes laillista pyytää kun ostettava tuote ei sitä vaadi?

Vierailija
133/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elisa pitäisi haastaa oikeuteen siitä että gigantin myyjät touhottaa jotain outoja?

Kuka on toimeksiantaja? Kenelle kauppa lopulta meni? Elisa vain Gigantti?

Ja millainen on markkinointikulttuuri. Kaikki merkitsee. Molemmat syyllisiä.

Vierailija
134/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt ihan purematta niele näitä kaikkia haukkuja, kyllä minua on uskottu, kun sanon, että ei kiitos, en tarvitse liittymää, en tarvitse ilmaistakaan mikron käyttöönottoa, koska osaan itse.

Enkä varsinkaan tarvitse mitään vakuutuksia tai muita huolenpitosopimuksia jollekin halvalle tuotteelle.

Ja  rahaa pitää olla (kortilta tarkistettava rajoitukset pankista, jos kallista ostaa), että ei tehdä Nordeaan luottotiliä, niin kuin yhteen aikaan tehtiin.

Sama se nyt on mitä sinä uskot tai et usko. Olen yhden puhelinfirman kauppiaisiin kyllästynyt totaalisesti noiden agressiivisen myyntityylin vuoksi. Tyyliin nää soittaa ja rupeaa lässyttämään sitä myyntilitaniaansa, keskeytän se ja sanon etten tarvitse nyt uutta liittymää. "No mutku ja lässytys jatkuu"... totean ettei nyt kuule kiinnosta. "mut tää tarjous on tosi..." jolloin kyllästyn ja suljen puhelun. Sitten tulee perään tekstiviestispämmiä... hohhoijaa.

Eikä edes yksi kerta samasta firmasta (dna) tuota samaa. Tosin ne myöhemmät ei sentään spämmineet useita tekstiviestejä kuten tuo yksi "supermyyjä". Tästä on kyllä jokunen vuosi joten ehkä kaveri on jo vaihtanut firmaa tai ylennetty päälliköksi suuren myyntimäärän vuoksi :D

Vierailija
135/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on toimeksiantaja? Kenelle kauppa lopulta meni? Elisa vain Gigantti?

Ja millainen on markkinointikulttuuri. Kaikki merkitsee. Molemmat syyllisiä.

Jos ne seisoo gigantin myymälässä myymässä gigantin tavaroita gigantin paidat päällään niin kyllä tuossa lähtisi ekaksi miettimään sitä gigantin osuutta asiaan. Eihän ne myytävät kuulokkeetkaan todennäköisesti olleet gigantin valmistamia vaan jonkun muun firman (sony, bose, joku muu kuulokemerkki) eikä se vika noiden firmojen ole sen enempää. 

Vierailija
136/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isällä on gigantin huolenpitosopimus.

Olin skeptinen jo ensimmäisellä kerralla, kun myivät sen hänelle. Nyt isä vaihtoi tietokoneen uuteen ja myivät uuden sopimuksen.

Kalliiltahan se tuntuu. Satoja euroja huolenpidosta. Jokin siinä vetoaa ikäihmiseen.

Isälläni on ikää nyt 79 vuotta.

Hänen muistinsa/kognitiiviset kyvyt ovat mielestäni jossain määrin heikentyneet (aiemmin oli todella skarppi). Luulen, isä jossain määrin tunnistaa heikentymisen itsekin, vaikka jyrkästi kieltää sen.

Arvelen, siksi huolenpitosopimus saattaa tuntua isästä hyvältä ja turvalliselta päätökseltä.

Vierailija
137/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa, ja olisi tarvettakin autolle, keittiöremontille, elektroniikalle, vaatteille ja kellolle, mutta ei huvita mennä shoppailemaan, kun tietää, että myyjät puhuu pask.aa.

Vierailija
138/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa Gigantti ja Power, ihan kauheita pakkomyyntipaikkoja. Samat tavarat saa Verkkokaupasta tai vaikka Prismasta. 

Verkkokaupassa ei todellakaan pakkomyydä. Itselle tuli tarve viime syksynä ostaa elämäni ensimmäiset vastamelukuulokkeet. Olin aivan hukassa siellä laitteiden keskellä, siellä ei ollut minkään valtakunnan käyttöohjeita niille laitteille. Kun kävin jonottamassa myyjän pakeille, että olisin saanut apua siihen kuulokkeiden kokeiluun, sain pitkän odottelun jälkeen opastusta, mutta liian vähän. Kun yritin parittaa kuulokkeita kännykkääni, kännykässä näkyi kymmeniä, ellei yli sata erilaista blue tooth -laitetta. Ei mitään käryä, mikä niistä olisi ollut se kuuloke. Taas uusi jonotus, että saisin myyjältä lisää apua.

Ehkä olisi vaan pitänyt ostaa ne kuulokkeet kokeilematta ja suoraan. Mutta 350€ on minulle iso raha laittaa sokkona johonkin tuotteeseen, jota ei voi kokeilla sen vertaa, että pääsisi selvyyteen vastaavatko sen ominaisuudet sitä, mitä olen hakemassa. 

Vaatekaupassa sentään kun sanoo myyjälle, että olen ihan pihalla ja tarvitsen apua, myyjät auttavat löytämään oikeanlaisia vaatteita.

Vierailija
139/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ostaa, ja olisi tarvettakin autolle, keittiöremontille, elektroniikalle, vaatteille ja kellolle, mutta ei huvita mennä shoppailemaan, kun tietää, että myyjät puhuu pask.aa.

Sama juttu. Onneksi olen löytänyt "oman" automyyjän joka tietää mitä tarvitsen eikä tyrkytä niitä pakollisia rahoituksia ja autoliikkeen yhteistyökumppanin vakuutuksia ym...

Seuraavaksi pitäisi ruveta etsimään tekijää ikkunaremontille, mutta en taatusti teetä sitä millään sellaisella firmalla jolla kiertää ovelta ovelle-kauppiaita. Mistä ihmeestä löytäisi luotettavan paikallisen ikkunafirman mikä ei ole mikään lestojen omistama..

Vierailija
140/167 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teidän isovanhemmat/vanhemmat aivan seniilejä? XD ja päästätte ne yksin kauppaan?

Vaikka olisi kuinka vanhus, normaali ihminen osaa sanoa ei, jos hän hämmentyy ja yhtäkkiä käyttää kaikki rahansa ihan paskaan, olisiko aika hoitokodille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi